ترویج محصولات و خدمات برای کسب و کارها برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود و افزایش فروش ضروری است. کسبوکارها اغلب استراتژیهای فروش را طراحی میکنند که با محصولات خاص و بازار هدف آنها همسو میشوند تا تقاضای کوتاهمدت را افزایش دهند. اگر میخواهید مشتریان بیشتری جذب کنید، یادگیری در مورد ایدههای مختلف فروش تبلیغاتی میتواند به شما کمک کند تا استراتژیهای مؤثرتری برای افزایش درآمد خود پیادهسازی کنید.
در این مقاله از ایوسی، توضیح میدهیم که تبلیغات فروش چیست، ۳۶ ایده را فهرست میکنیم که میتوانید برای جذب مشتری از آنها استفاده کنید و نکاتی برای اجرای تبلیغات فروش ارائه میکنیم.
پیشبرد فروش چیست؟
پیشبرد فروش یک استراتژی بازاریابی است که باعث ایجاد علاقه به خدمات، محصول یا برند می شود. کسبوکارها از تبلیغات فروش برای جذب بازار هدف و متقاعد کردن آنها برای خرید کالای مورد نظر استفاده میکنند. این تبلیغات می تواند به کسب و کار کمک کند تا به اهدافی از جمله افزایش فروش یا درآمد دست یابد. فروش می تواند به ایجاد وفاداری مشتری و آگاهی از برند کمک کند و به متخصصان بازاریابی اجازه می دهد تا بینشی در مورد رفتار مصرف کننده کسب کنند. موقعیتهای مختلفی وجود دارد که در آن یک کسبوکار ممکن است تصمیم به فروش داشته باشد، از جمله هنگام معرفی یک سرویس، محصول یا ویژگی جدید یا تلاش برای فروش موجودی قدیمی.
بیشتر بخوانید: ۱۱۰ ایده بازاریابی فروش مستقیم
۲۰ ایده فروش برای جذب مشتری
در اینجا ۲۰ ایده فروش تبلیغاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید:
۱. BOGO
BOGO که مخفف عبارت «یکی بخر، یکی را بگیر» یک نوع محبوب پیشبرد فروش است. این معاملات هنگام خرید یک محصول، یک محصول رایگان یا با تخفیف به مشتریان ارائه می دهد. تبلیغات BOGO می تواند با تشویق مشتریان به خرید محصولات بیشتر از آنچه که در ابتدا برنامه ریزی کرده بودند، راهی عالی برای فروش محصولات اضافی و پاک کردن موجودی باشد.
مرتبط: ۱۲ نوع رایج تخفیف
۲. ارسال رایگان
حمل و نقل رایگان یک ایده رایج ترویج فروش برای مشاغلی است که فروش آنلاین زیادی انجام می دهند. میتوانید به مشتریان ارسال رایگان با مدت زمان محدود و بدون حداقل مبلغ خرید ارائه دهید، یا میتوانید به مشتریانی که آستانه مبلغ خرید را دارند، ارسال رایگان ارائه دهید. این میتواند به شما کمک کند مشتریانی را که مواردی را به سبد خرید اضافه میکنند، اما زمانی که سایت هزینههای اضافی مانند مالیات و حملونقل را به کل آنها اضافه میکند، آن را رها میکنند، تبدیل کنید.
۳. نمونه رایگان
اگر محصولات فیزیکی را ارائه می دهید که مشتریان می توانند از آن استفاده کنند، مانند آرایش یا غذا، ارائه نمونه های رایگان می تواند یک استراتژی تبلیغاتی موثر باشد. اگر مشتری از نمونه رایگان خود لذت می برد، احتمالاً نسخه کامل محصول شما را خریداری می کند. این می تواند به معرفی مشتریان با محصولات جدید یا مشتریان جدید با یک برند کمک کند.
۴. تخفیف سبک زندگی
یکی دیگر از ایده های ارتقای فروش، ارائه تخفیف های سبک زندگی است که می تواند شامل تخفیف برای سالمندان، اعضای ارتش و دانشجویان کالج و غیره باشد. این تخفیف ها می توانند به شما این امکان را بدهند که برای بخش های خاصی از بازار خود جذابیت داشته باشید. اگر میخواهید به یک مخاطب هدف جدید برسید یا متوجه شوید که فروش شما از یک بازار خاص در حال کاهش است، این میتواند یک استراتژی موثر باشد.
۵. کوپن
کوپن ها یکی دیگر از ایده های تبلیغاتی محبوب هستند و یکی از راه های انجام این کار ارسال کوپن های قابل چاپ از طریق پست یا کوپن های دیجیتال از طریق ایمیل برای مشتریان فعلی خود است. کوپن ها می توانند به مشتریان تخفیف هایی برای محصولات بدهند که می تواند آنها را تشویق به خرید کند. همچنین میتوانید کدهای کوپن را به مشتریانی که خرید میکنند ارائه دهید، که میتواند آنها را تشویق کند که برگردند و دوباره از شما خرید کنند.
مرتبط: ۱۴ مثال مفید از تاکتیک های بازاریابی شخصی
۶. فروش فلش
یکی دیگر از ایده های تبلیغاتی فروش فلش است که تبلیغات کوتاهی است که باعث ایجاد حس فوریت برای ترغیب مشتریان به خرید می شود. اگر محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، فروش فلش می تواند موثر باشد. شما می توانید این موارد را از طریق پیام متنی، ایمیل یا رسانه های اجتماعی بازاریابی کنید و برجسته کردن کمیاب بودن فروش می تواند مشتریان را تشویق کند که سریع عمل کنند.
بیشتر بخوانید: فروش فلش چیست؟ ۱۴ نکته برای افزایش موفقیت آن
۷. هدایای رسانه های اجتماعی
هدایای رسانههای اجتماعی میتوانند تبلیغات موثری برای فروش باشند، اگر کسبوکار شما یک دنبالکننده قابل اعتماد در رسانههای اجتماعی ایجاد کرده باشد. شما می توانید یک جایزه رسانه های اجتماعی را با یکی از محصولات خود به عنوان جایزه برای افزایش آگاهی از محصول خود میزبانی کنید. این نوع فروش همچنین می تواند به جذب افراد جدید به حساب رسانه های اجتماعی شما کمک کند.
مطالب مرتبط: چگونه یک محصول را در رسانه های اجتماعی بازاریابی کنیم
۸. تخفیف محصولات
تخفیف های محصول یکی دیگر از فروش های متداول است که در آن یک کسب و کار بر روی یک محصول خاص تخفیف ارائه می دهد تا مشتریان را برای خرید آن تشویق کند. می توانید تخفیف خود را به صورت درصدی یا دلاری قالب بندی کنید. این می تواند به افزایش فروش یک محصول مشکل دار کمک کند یا به شما کمک کند نسخه به روز یک محصول قدیمی را تبلیغ کنید.
۹. تبلیغات تعطیلات
تبلیغات تعطیلات، که معمولاً از مضامین پیروی می کنند، می توانند به شما کمک کنند با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آنها را تشویق به خرید کنند. تبلیغات برای تبلیغات تعطیلات اغلب از رنگ ها و تصاویری استفاده می کنند که مردم با تعطیلات مرتبط هستند. برای مثال، میتوانید برای تبلیغ آن در ماه فوریه، تبلیغات شکلاتی را با استفاده از رنگ قرمز و قلب زیادی انجام دهید، یا ممکن است در ماه دسامبر با استفاده از برف، آب نباتها و طرح رنگ قرمز و سبز، تبلیغی را روی اسباببازیهای کودکان تبلیغ کنید.
مطالب مرتبط: بازاریابی فصلی: مزایا و نحوه ایجاد یک کمپین
۱۰. بسته های محصول
اگر شرکت شما چندین محصول مشابه دارد، می توانید به ایجاد بسته های محصول فکر کنید. بستههای محصول شامل چند محصول مشابه است که شما گروهبندی میکنید با قیمتی پایینتر از قیمتهای جداگانه. برای مثال، اگر شرکت شما آرایش میفروشد، میتوانید پرفروشترین ریمل، خط چشم و پالت سایه چشم خود را با هم ترکیب کنید.
۱۱. برنامه های وفاداری مشتری
ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری می تواند راهی عالی برای جذب و حفظ مشتریان وفادار باشد. میتوانید برنامههای وفاداری ایجاد کنید که برای تشویق مشتریان به وفاداری به شرکت شما و انجام خریدهای مکرر، امتیازاتی را ارائه میدهند. به عنوان مثال، می توانید کوپن ها یا تخفیف های مکرر را برای اعضای برنامه وفاداری خود ارائه دهید.
مطالب مرتبط: ۱۱ روش برای ایجاد وفاداری مشتری (به علاوه اهمیت آن)
۱۲. هدیه رایگان
ارائه یک هدیه رایگان همراه با خرید، نوع دیگری از فروش است که مشتریان را تشویق می کند تا پول بیشتری خرج کنند. اغلب، شرکت ها شامل هدایای رایگان با سفارش هایی هستند که حداقل آستانه خرید را برآورده می کنند. ارائه هدایای رایگان می تواند مشتریان را تشویق به ثبت سفارش های بزرگتر کند و می تواند راه خوبی برای معرفی محصول جدید شما باشد.
۱۳. مسابقات و قرعه کشی
میزبانی یک مسابقه یا قرعه کشی می تواند توجه بیشتری را به کسب و کار و محصولات شما جلب کند، که می تواند مشتریان جدید را جذب کند و مشتریان فعلی را جذب کند. می توانید از شرکت کنندگان بخواهید اطلاعات تماس خود را در یک فرم آنلاین برای واجد شرایط بودن وارد کنند، که می توانید از آن برای بهبود تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. داشتن جایزه مسابقه چیزی است که به تجارت شما مربوط می شود، مانند ارائه یک کوپن یا نرخ تخفیف برای یک محصول گران قیمت برای برنده، همچنین می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند.
مطالب مرتبط: ایده های جایزه برای مسابقات بازاریابی: مزایا، عناصر و مثال ها
۱۴. کدهای دیجیتال
ارسال کدهای دیجیتال به مشتریان نیز می تواند آنها را تشویق به خریدی کند که در نظر نداشتند. می توانید کدهای دیجیتالی را برای ارسال رایگان، تخفیف، هدایای رایگان و موارد دیگر ایجاد کنید. مانند مسابقات، میتوانید این کدها را به هر کسی که در وبسایت شما حساب کاربری ایجاد میکند ارائه دهید تا به شما در افزایش بینش مصرفکننده کمک کند.
۱۵. تخفیف
تخفیفها بازپرداخت جزئی هستند که میتوانید پس از خرید محصول به مشتریان بدهید و میتوانند به تشویق مشتری برای خرید محصول کمک کنند. اینها مانند فروش عمل می کنند زیرا مشتری مبلغ مشخصی را کمتر از قیمت معمولی می پردازد. با این حال، آنها متفاوت هستند، زیرا شما پول را به مشتری پس میدهید، چه با پول نقد، چک یا اعتبار فروشگاه، که میتواند باعث شود آنها احساس کنند که سود بیشتری نسبت به فروش سنتی دارند.
۱۶. ترفیعات مکرر
همچنین میتوانید تبلیغات مکرر را میزبانی کنید تا به مشتریان کمک کنید زمان خرید با شما را برنامهریزی کنند. این تبلیغات بهطور منظم انجام میشوند و کسبوکارها ممکن است برای افزایش درآمد در آن دوره، آنها را در مواقعی برنامهریزی کنند که فروش آنها به طور سنتی کمتر است. به عنوان مثال، ممکن است برای جلوگیری از کاهش شدید فروش پس از فصل تعطیلات، فروش های تکراری را در ژانویه میزبانی کنید.
۱۷. تحویل همان روز
اگر شرکت شما زیرساخت ارائه تحویل در همان روز را دارد، می تواند یک ابزار تبلیغاتی موثر باشد. شما می توانید مشتریان را به خرید یک محصول خاص با ارائه تحویل در همان روز بر روی آن تشویق کنید. این نوع فروش ممکن است در مورد لوازم الکترونیکی یا سایر اقلامی که مشتریان تمایل کمتری برای دریافت چند روز صبر کنند، به خوبی کار کند.
۱۸. آزمایشات رایگان
آزمایشهای رایگان میتواند تبلیغات فروش مؤثری برای مشاغل مبتنی بر خدمات باشد. اگر مشتری از خدمات آزمایشی رایگان خود لذت می برد، ممکن است احتمال بیشتری برای خرید خدمات کامل شما وجود داشته باشد. این میتواند به شما کمک کند تا دسترسی خود را به بازارهای هدف جدید گسترش دهید و میتوانید از مشتریانی که پس از آزمایش تمدید نمیکنند بازخورد بخواهید تا نحوه بهبود خدمات خود را بیاموزید.
۱۹. پیشنهادات با زمان محدود
پیشنهادات با زمان محدود یک راه عالی برای ایجاد فوریت برای مشتریان برای خرید محصولات شما است. این پیشنهادات ممکن است برای محصولاتی که به زمان حساس هستند یا ارتباطی با یک رویداد جهانی دارند خوب باشد. به عنوان مثال، میتوانید در ابتدای دسامبر یک تبلیغ تخفیف برای مدت محدود ایجاد کنید تا مشتریان را تشویق به خرید یک سویشرت جدید با تم تعطیلات کنید.
بیشتر بخوانید: پیشنهادات با زمان محدود: ۳ مثال و نحوه ایجاد یک
۲۰. محصولات سفارشی
شما همچنین می توانید فروش محصولات سفارشی را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما لوازم اداری می فروشد، می توانید یک تبلیغ برای مدت محدود میزبانی کنید که در آن سفارشی سازی سفارشات نوت بوک و مجموعه های خودکار را با نرخی کمتر از حد معمول ارائه می دهید. این میتواند مشتریان را تشویق کند که پول بیشتری برای دریافت سفارشیسازی خرج کنند، در حالی که همچنان احساس میکنند که معامله خوبی دریافت میکنند زیرا ارزانتر از حد معمول است.
مرتبط: ۱۷ استراتژی برای افزایش سودآوری یک تجارت
ایده های فروش اضافی
در اینجا چند فروش دیگر وجود دارد که می توانید برای افزایش فروش خود و به دست آوردن مشتریان جدید، میزبانی را در نظر بگیرید:
۲۱. کوپن ها
۲۲. اهداف خیریه
۲۳. بازپرداخت رایگان
۲۴. تبلیغات مشترک
۲۵. هدایای رسانه های اجتماعی
۲۶. تخفیف های ارجاع
۲۷. افزونه ها
۲۸. مشارکت اینفلوئنسرها
۲۹. کارت های پانچ
۳۰. معاملات انحصاری برنامه ها
۳۱. تخفیف های ارتقاء
۳۲. شکار
۳۳. کمپین های ساعت شاد
۳۴. تخفیف های تولد
۳۵. کمپین های بازخورد
۳۶. تبلیغات سبد خرید رها شده
مطالب مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی
نکاتی برای اجرای تبلیغات فروش
در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به راه اندازی موثر تبلیغات فروش استفاده کنید:
مشتری هدف خود را بشناسید
یکی از نکات ضروری برای اجرای یک پیشبرد فروش موفق این است که مشتری هدف خود را بشناسید و به آنها رسیدگی کنید. سعی کنید تبلیغات خود را بر اساس نیازها و سبک زندگی مشتریان هدف خود طراحی کنید. این میتواند باعث شود که این مشتریان بیشتر با تبلیغات شما درگیر شوند. تحقیقات بازار می تواند به شما بینشی در مورد اینکه چه نوع فروش ممکن است برای مشتریان شما موثرتر باشد، به شما کمک کند، که می تواند به شما کمک کند موفقیت بیشتری را با آنها تجربه کنید.
مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازار هدف ایجاد کنیم
خلاق بودن
طراحی تبلیغات فروش منحصر به فرد و چشم نواز می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید و آنها را تشویق کنید تا کسب و کار شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کنند. مشتریان ممکن است روزانه ده ها پیشنهاد تبلیغاتی را از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی یا متن دریافت کنند، بنابراین استفاده از یک رویکرد خلاقانه می تواند به اطمینان حاصل شود که آنها پیشنهاد شما را می بینند و به آنها پاسخ می دهند. این می تواند به شما کمک کند فروش بیشتری را تکمیل کنید و پایگاه مشتری خود را افزایش دهید.
مرتبط: جذب مشتریان با بازاریابی ویدئو: راهکارهای خلاقانه و موثر
تبلیغ خود را تبلیغ کنید
مهم است که مشتریان هدف شما از تبلیغات فروش شما اطلاع داشته باشند تا اثربخش باشد. تبلیغ فروش خود را از طریق کانالهای خاصی که مشتریان هدف شما استفاده میکنند، تبلیغ کنید، خواه یک برنامه رسانه اجتماعی محبوب یا وبسایتهایی که تحقیقات بازار شما نشان میدهد آنها زیاد استفاده میکنند، میتواند دسترسی شما را بهبود بخشد. هنگامی که تبلیغ می کنید، سعی کنید از زبان جذابی مانند “ثابت شده”، “عشق” یا “انحصاری” استفاده کنید تا پاسخ های مثبت مشتریان را جلب کنید.
مقالات مرتبط بیشتر:
- ۹ روش فروش برتر که باید برای کسب و کار خود در نظر بگیرید
- ایجاد یک ارائه فروش جذاب (با ۳ مثال)
- ۴۵ ایده تبلیغات محلی و چرا بازار محلی شما اهمیت دارد
- فروش پیشنهادی چیست؟ (تعریف و تکنیک)
- پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست (USP): تعریف و مثال
- ۵۰ ایده استثنایی برای کسب و کارهای کوچک که باید در نظر بگیرید
- ۱۸ شگرد فروش ماهرانه و نوین – شگردهای فروش قدیمی را فراموش کنید
- راهنمای هدایای قدردانی از مشتری (با ۱۵ ایده برای هدیه)
- ۱۰ نکته تخصصی فروش متقابل برای فروشندگان حرفه ای
- چگونه در فروش مستقیم موفق باشیم
- ۹ مزیت فروش مستقیم (با تعریف، انواع و نکات)
- چگونه از بازاریابی مسابقه برای جذب و بستن فروش بیشتر استفاده کنیم
- فروش راه حل چیست؟ تعریف، مراحل و مزایا