دیدن از صفحه (Page views) و بازدید از صفحه (Page visits) دو معیار رایجی هستند که برای نظارت بر فعالیت در یک وب سایت استفاده می شوند. دیدن های صفحه تعداد دفعاتی را که یک صفحه توسط یک مرورگر بارگذاری میشود، محاسبه میکند، و بازدید از صفحه تنها زمانی اتفاق میافتد که شخصی از یک منبع خارجی، مانند یک آگهی یا یک موتور جستجو، به سایت شما برسد. اگر بدانید چگونه آنها را تفسیر کنید، این معیارها می توانند به شما در تعیین عملکرد سایت و اثربخشی محتوای خود کمک کنند.
در این مقاله از ایوسی، نگاه دقیق تری به دیدن از صفحه و بازدید از صفحه می اندازیم و شباهت ها و تفاوت های این دو معیار را با هم مقایسه می کنیم.
دیدن از صفحه چیست؟
دیدن های صفحه معیارهایی هستند که برای اندازهگیری تعداد دفعات بارگیری یا بارگیری مجدد یک صفحه وب، صرف نظر از اینکه یک کاربر در هر زمان چند بار یک صفحه را مشاهده کرده است، استفاده میشود. خدمات تحلیلی وب، دیدن های صفحه را برای اندازه گیری علاقه به یک صفحه وب دنبال می کنند.
دیدن از صفحه، شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) است که تحلیلگران بازاریابی دیجیتال آن را دنبال میکنند، زیرا میتوانند نشان دهند که چه محتوایی به مخاطبان علاقه دارد. به عنوان مثال، اگر صفحه محصول خاصی دارید که تعداد دیدن های صفحه از سایر محصولات سایت شما بیشتر است، می توانید فرض کنید که محصول در بین مخاطبان شما محبوبیت بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد. هنگامی که بدانید چه صفحاتی بیشترین دیدن را دارند، می توانید دلیل آن را مشخص کنید.
مطالب مرتبط: گوگل آنالیتیکس چیست؟
بازدید از صفحه چیست؟
بازدید از صفحه معیارهایی است که برای اندازهگیری تعداد افراد، دستگاهها یا آدرسهای IP منفرد از وبسایت شما در یک دوره خاص استفاده میشود. یک بازدید شامل تمام صفحات سایت شما می شود که بازدیدکنندگان منحصر به فرد در طول بازدید خود به آنها دسترسی دارند. این معیار به شما کمک می کند بدون توجه به صفحه، تعیین کنید که چه تعداد از افراد با سایت شما تعامل دارند. هنگام اندازه گیری بازدیدها، دو عبارت وجود دارد که باید بدانید:
جلسه
یک جلسه یک بازه زمانی ۳۰ دقیقه ای است که زمانی شروع می شود که شخصی برای اولین بار به صفحه وب شما می رود. هر صفحه ای که کاربر بازدید می کند یا هر فعالیتی که در یک جلسه انجام می دهد به عنوان یک بازدید منحصر به فرد محسوب می شود. با این حال، اگر همان شخص بیش از ۳۰ دقیقه بعد به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، به عنوان یک جلسه جدید به حساب می آید. جلسات بررسی نمیکنند که بیننده از چه صفحات وب بازدید میکند، فقط چند نفر در یک جلسه مرور شرکت میکنند و هر جلسه چقدر طول میکشد.
بازدید کننده منحصر به فرد
یک بازدیدکننده منحصر به فرد، فردی متمایز است که یک صفحه را در سایت شما مشاهده می کند. شما یک بازدیدکننده منحصر به فرد را فقط یک بار میشمارید، مهم نیست چند بار از سایت شما بازدید میکنند یا از چند صفحه بازدید میکنند. تحلیلگران این کار را با ردیابی آدرس IP کاربر یا کد عددی خاص یک شبکه یا دستگاه محلی انجام می دهند. این معیار نشان می دهد که با بازاریابی خود به چند مشتری فردی رسیده اید.
مطالب مرتبط: تجزیه و تحلیل داده چیست؟
دیدن از صفحه در مقابل بازدید از صفحه
برای نظارت بر اثربخشی وب سایت خود می توانید دیدن از صفحه و بازدید از صفحه را به صورت جداگانه یا با هم دنبال کنید. در اینجا برخی از شباهت ها و تفاوت های کلیدی بین این دو معیار وجود دارد که می تواند عملکرد سایت شما را به شما آموزش دهد:
دیدن بالای صفحه
دیدن های بالای صفحه نشان می دهد که مردم اغلب یک صفحه خاص را در وب سایت شما بارگیری و بارگذاری مجدد می کنند. این می تواند به این معنی باشد که صفحه محبوب است یا اینکه شما یک استراتژی بازاریابی موفق دارید که افراد را به سمت آن محتوای خاص هدایت می کند. صفحه \ دیدن های زیاد همراه با بازدیدهای کم می تواند نشان دهنده همان افرادی باشد که صفحات را در سایت شما بارگذاری مجدد می کنند تا بازدیدکنندگان منحصر به فرد. این می تواند تحلیلگران را از یک مشکل تجربه کاربری در وب سایت شما آگاه کند.
میتوانید این دو معیار را با هم مقایسه کنید تا اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه که اگر فقط یکی را دنبال میکردید، بیابید. برای تعیین اینکه چگونه میتوانید تجربه کاربری در آن صفحه را بهبود ببخشید، میتوانید صفحاتی را که مشتریان مرتباً بارگذاری میکنند، پیدا کنید.
مرتبط: راهنمای کامل تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال
بازدیدهای بالای صفحه
تعداد بالای بازدید از صفحه می تواند به معنای محبوبیت وب سایت شما باشد. بازدیدهای زیاد ممکن است به معنای فرصت های زیادی برای مشتریان باشد تا با محتوای شما تعامل داشته باشند یا محصولی را خریداری کنند. با این حال، اگر تعداد بازدید از صفحه شما زیاد باشد اما تعداد دیدن از صفحه شما کم باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که افراد برای مشاهده محتوای مختلف روی صفحات سایت شما کلیک نمی کنند.
مرتبط: راهنما: نرخ پرش یک وب سایت چقدر است؟
با گنجاندن تکنیک های متقاعدکننده در وب سایت خود، می توانید از بازدیدهای زیاد استفاده کنید و از آنها برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری استفاده کنید. سپس این می تواند دیدن صفحه شما را افزایش دهد. در اینجا دو تکنیک رایج برای تجارت الکترونیک وجود دارد:
فراخوانی برای اقدام
فراخوانی برای اقدام عبارتی است که به خواننده وظیفه ای برای انجام دادن می دهد. به عنوان مثال، یک فراخوان تجارت الکترونیک می تواند به مردم بگوید که برای یک محصول خاص خرید کنند. این به خواننده یک کار می دهد و به آنها نشان می دهد که از تکمیل آن چه چیزی به دست خواهند آورد.
گزاره ارزش
پیشنهاد ارزش بیانیه ساده ای است که به طور خلاصه بیان می کند که چرا یک مشتری می تواند برند شما را به برند دیگری با تمرکز بر اینکه چگونه ارزش آن با مشتری همسو می شود، انتخاب کند. برای مثال، یک پیشنهاد ارزشی میتواند افرادی را که طرفدار پایداری هستند، هدف قرار دهد تا خط جدیدی از لباسهای ساخته شده از مواد بازیافتی یا بازیافتی را خریداری کنند.
مطالب مرتبط: نرخ پرش خوب چیست؟ با نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن
محتوای محبوب
دیدن های بالای صفحه به خودی خود می تواند نشان دهد که چه محتوایی در بین کاربران شما محبوب است. این می تواند به شما در برنامه ریزی کمپین های آینده و تمرکز بر روی محصولاتی که با تبلیغات خود تبلیغ کنید کمک کند. اگر دیدن از صفحه خاص به جذب مشتریان به وب سایت شما کمک می کند، به تفاوت آن محتوا با سایر صفحات خود نگاه کنید. فراخوانهای اقدامی که استفاده میکنید یا تصاویر موجود را مرور کنید و سعی کنید آن عوامل را در صفحات دیگر بازآفرینی کنید تا دیدن های صفحه در سراسر سایت خود را افزایش دهید.
موارد مرتبط: نرخ تبدیل ۱۰۱: نحوه محاسبه، ردیابی و بهینه سازی نرخ تبدیل
موفقیت وب سایت
بازدیدهای بالای صفحه می تواند داده هایی را ارائه دهد که بازدیدکنندگان منحصر به فرد وب سایت شما را پیدا کرده و از آن استفاده می کنند. این ممکن است به این معنی باشد که استراتژی های بازاریابی کلی شما کارآمد هستند زیرا افراد بیشتری برند شما را پیدا می کنند. بررسی تجزیه و تحلیل های خود می تواند به شما کمک کند تعیین کنید در چه ساعاتی از روز بیشترین بازدید را داشته باشید یا از کدام مکان های جغرافیایی. می توانید از این اطلاعات برای اجرای تبلیغات استفاده کنید و بازدیدکنندگان خود را برای تبدیل آنها به مشتری هدف قرار دهید. بازدید بیشتر می تواند به معنای فرصت های بیشتری برای مشتریان برای خرید محصولات شما باشد.