بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۵ معیار اساسی وب سایت برای اندازه گیری موفقیت آنلاین

معیارهای ضروری بازاریابی دیجیتال برای اندازه گیری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

معیارهای وب سایت نقاط داده ای هستند که به اندازه گیری عملکرد آنلاین سازمان در برابر اهداف کلی کمک می کنند. آنها نشان می‌دهند که محتوا، ویژگی‌ها و خدمات یک وب‌سایت چقدر به بازدیدکنندگان آموزش می‌دهد و آنها را به مشتریان پولی تبدیل می‌کند. دانستن معیارهای مختلف برای بررسی عملکرد وب سایت می تواند به شما کمک کند تا مدیر قوی تری شوید و به تصمیم گیری آگاهانه تری منجر شود که اثربخشی سازمان را ارتقا می دهد.

در این مقاله از ایوسی، معیارهای وب سایت را مورد بحث قرار می دهیم، توضیح می دهیم که چرا آنها مهم هستند و ۱۵ معیار سنجش وب سایت را فهرست می کنیم تا از آنها برای بهبود عملکرد سایت در دستیابی به مشتریان استفاده کنید.

معیارهای وب سایت چیست؟

معیارهای وب سایت اندازه گیری های عددی هستند که به تعیین کمیت عملکرد وب سایت و قضاوت در مورد پیشرفت در برابر اهداف تجاری کمک می کنند. کسب و کارها برای به دست آوردن بینش در مورد بازدیدکنندگان خود به عوامل مختلفی مانند تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی و زمان و رفتار آنها در محل در ارتباط با کمپین های مختلف توجه می کنند. یادگیری رفتار بازدیدکنندگان وب سایت و ایجاد تنظیمات مناسب برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان هدف ممکن است به بهبود وب سایت ها و نتایج کسب و کار بلند مدت کمک کند.

چرا معیارهای وب سایت مهم هستند؟

معیارهای وب سایت به شما این امکان را می دهد که ببینید یک وب سایت تا چه حد به طور موثر مشتریان را تبدیل می کند، که به معنای جذب بازدیدکنندگان برای خرید است. آنها به شما می گویند که آیا مقالات، تصاویر، ویدئوها و سایر ویژگی ها و عملکردهای یک سایت، نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده می کند یا خیر. برخی از مزایای استفاده از معیارهای وب سایت عبارتند از:

  • شناسایی جنبه های ضعیف سایت و ایجاد بهبود

  • تعیین اینکه چه کسی، چه زمانی و چرا به سایت می آید

  • قضاوت در مورد موفقیت ابتکارات مختلف بازاریابی دیجیتال

  • درک اینکه مشتریان به چه چیزی علاقه دارند و چرا

  • پیش بینی روندهای آینده بر اساس داده های فعلی

مطالب مرتبط:  چگونه معیارهای محتوا را در ۵ مرحله اندازه گیری کنیم

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

۱۵ معیار وب سایت که باید در نظر گرفته شود

وب سایت ها داده های مختلفی را تولید می کنند. در اینجا ۱۵ معیاری وجود دارد که می تواند به شما در هدف گذاری و بهبود عملکرد یک وب سایت کمک کند:

۱. ترافیک وب سایت

ردیابی تعداد کل بازدیدها از یک وب سایت اندازه گیری توانایی یک شرکت برای جذب مخاطب را فراهم می کند. اگر پس از ارسال نوع خاصی از محتوا، افزایش ترافیک وب سایت را مشاهده کردید، می تواند نشان دهنده این باشد که با مخاطبان طنین انداز شده است. محتوایی که تعداد فزاینده ای از بازدیدکنندگان را جذب می کند ممکن است به ایجاد یک مخاطب ثابت کمک کند.

مطالب مرتبط:  ۲۶ روش موثر برای افزایش ترافیک وب سایت شما

۲. نرخ پرش

معیار نرخ پرش تعداد بازدیدکنندگانی که بلافاصله پس از بازدید از وب سایت خارج می شوند را به کسب و کارها می گوید. معیار نرخ پرش کمتر به این معنی است که بازدیدکنندگان بیشتری مدت بیشتری در وب سایت می مانند و محتوا را بررسی می کنند. بازدید طولانی‌تر ممکن است به این معنی باشد که بازدیدکنندگان خدمات یا محصول مورد نظر خود را در سایت پیدا کرده‌اند، که ممکن است شانس بیشتری برای متقاعد کردن آنها برای تبدیل شدن به مشتریان دیجیتالی محصولات یا خدمات شرکت داشته باشد.

۳. صفحات برتر

دریافت داده‌ها برای صفحات با عملکرد برتر در یک سایت می‌تواند به شما در شناسایی صفحات فردی که بیشترین ترافیک را ایجاد می‌کنند کمک کند. دانستن صفحات وب سایتی که بهترین عملکرد را دارند می تواند بینشی در مورد آنچه بازدیدکنندگان دوست دارند ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر بیشترین ترافیک را برای یک وبلاگ خاص دریافت می کنید، ممکن است ارزش سرمایه گذاری منابع بیشتری برای ارسال پست های بیشتر در وبلاگ را داشته باشد.

۴. نرخ تبدیل

نرخ تبدیل، درصد بازدیدکنندگانی را که اقدام مورد نظر مانند خرید را انجام می دهند، اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، یک شرکت با محصولاتی برای فروش ممکن است یک کوپن آنلاین ارائه دهد. برای ردیابی نرخ تبدیل، تعداد کاربرانی که محصول یک شرکت را با کوپن خریداری کرده‌اند بر تعداد کل افرادی که تبلیغ را دیده‌اند تقسیم می‌کنید.

به عنوان مثال، ۲۵ نفر ممکن است از پیشنهاد خرید یک جفت کفش ورزشی از ۱۰۰ نفری که این پیشنهاد را مشاهده کرده اند، استفاده کنند. برای یافتن نرخ تبدیل، باید ۲۵ نفر را بر ۱۰۰ بازدیدکننده تقسیم کنید تا نرخ تبدیل ۰.۲۵ یا ۲۵٪ باشد.

بیشتر بخوانید:  گوگل آنالیتیکس چیست؟ تعریف و مزایا

۵. ارزش طول عمر مشتری

ارزش طول عمر مشتری (CLV) مقدار کل تولید شده از یک مشتری است و می تواند به اندازه گیری موفقیت یک پیشنهاد خاص در طول زمان کمک کند. این محاسبه ساده شامل جمع کردن تمام فروش ها در یک دوره و سپس کم کردن هزینه آگهی است.

به عنوان مثال، اگر شخصی ۲۰۰ هزار تومان غذای بیرون بری را از رستوران خریداری کرده باشد در حالی که از یک کوپن با ۱۰ هزار تومان تخفیف در طی پنج سال استفاده کرده باشد، ارزش مادام العمر مشتری ۹۵۰ هزار تومان خواهد بود. شما می توانید این را در همه مشتریان تکراری محاسبه کنید تا تخمین بزنید که یک کوپن آنلاین خاص چقدر جریان نقدی ممکن است ایجاد کند.

مطالب مرتبط:  نحوه محاسبه ارزش طول عمر مشتری و چرایی اهمیت آن

۶. میانگین زمان صرف شده در سایت

معیار مهم دیگر بررسی میزان زمان صرف شده در سایت یا هر صفحه است. اگر مردم زمان بیشتری را در سایت صرف کنند، می تواند به این معنی باشد که شما محتوای ارزشمندی ارائه می دهید. تولیدکنندگان محتوا ممکن است بخواهند بیشتر از همان نوع محتوا را برای افزایش زمان صرف شده در وب سایت خود در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: SEO در مقابل SEM: زمان و نحوه استفاده از آنها

۷. بازدیدکنندگان بازگشتی

بررسی میزان بازدیدکنندگان بازگشتی راه دیگری برای قضاوت در مورد ارزش محتوای یک وب سایت است. بازدیدکنندگان بیشتر به این معنی است که افراد بیشتری تصمیم به بازگشت می‌گیرند، احتمالاً به این دلیل که آنچه سایت ارائه می‌دهد را دوست دارند. برای محاسبه بازدیدکنندگان بازگشتی، تعداد بازدیدهای برگشتی را بر کل بازدیدهای وب سایت تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر ۴۰۰۰ بازدیدکننده بازگشتی دارید و مجموع بازدید از وب سایت ۱۰۰۰۰ نفر است، برای نرخ تبدیل ۴۰ درصد، تعداد بازدیدکنندگان را بر تعداد کل تقسیم می کنید.

بیشتر بخوانید:  ۱۵ معیار درگیری کاربر برای اندازه گیری و ردیابی

۸. هزینه هر تبدیل

متریک هزینه به ازای تبدیل (CPC) میزان هزینه در تبلیغات را برای به دست آوردن یک مشتری ارزیابی می کند. این می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که یک کمپین تبلیغاتی چقدر به طور موثر نتیجه می دهد. برای محاسبه هزینه به ازای هر تبدیل، هزینه ایجاد ترافیک را بر تعداد تبدیل ها تقسیم کنید. به عنوان مثال، برای یک کمپین تبلیغاتی که ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد و ۱۰ تبدیل ایجاد می کند، ۱۰۰ هزار تومان را بر ۱۰ تقسیم می کنید تا ۱۰ هزار تومان CPC دریافت کنید.

موارد مرتبط:  ۴ روش برای افزایش تبدیل (به علاوه تعریف و نکات)

۹. نتایج صفحه فرود

هنگام اجرای یک کمپین وب سایت منحصر به فرد، سازمان دهندگان اغلب بخش های خاصی را ایجاد می کنند که بر آن موضوع یا پیشنهاد متمرکز است. صفحه اول آن کمپین صفحه فرود است و می تواند نشان دهد که کار شما چقدر موثر است. تجزیه و تحلیل خود را با جمع آوری برخی از معیارهای صفحه، مانند ترافیک کل، زمان صرف شده در یک صفحه، نرخ پرش و نرخ تبدیل متمرکز کنید. اگر هر یک از آن‌ها کم به نظر می‌رسند، می‌توانید پیشنهاد یا محتوا را دوباره کار کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ایجاد یک صفحه فرود موثر در ۶ مرحله

۱۰. از صفحات خارج شوید

صفحات خروج به شما می گویند که یک بازدیدکننده تصمیم می گیرد کجا سایت را ترک کند. اغلب، این می تواند مانند صفحه فرود باشد، به خصوص اگر یک سایت دارای نرخ پرش بالایی باشد. اگر متوجه شدید که بیشتر بازدیدکنندگان از همان صفحه خارج می‌شوند، برای جذاب‌تر کردن و کاربرپسندتر کردن صفحه، آن را به‌روزرسانی کنید. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار متوجه شود که مشتریان تمایل دارند تا نیمی از سفارش را طی کنند، ممکن است فرآیند سفارش را برای تکمیل آسان تر کند. همچنین می‌توانید پیوندهایی را به محتوای دیگر ادغام کنید تا افراد را متقاعد کنید که به کاوش ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:  ۱۱ مورد از بهترین نمونه داشبورد بازاریابی

۱۱. منابع دستگاه

یکی دیگر از معیارهای ضروری برای ردیابی، نوع دستگاه هایی است که بازدیدکنندگان برای دسترسی به سایت استفاده می کنند. دانستن آنچه بازدیدکنندگان برای دسترسی به سایت استفاده می کنند ضروری است، زیرا اطلاعاتی در مورد نحوه قالب بندی محتوا به شما می دهد. به عنوان مثال، اگر افراد با تلفن همراه به سایت دسترسی پیدا می کنند، می توانید محتوای قالب بندی شده برای دستگاه های تلفن همراه را در نظر بگیرید.

۱۲. دفعات صفحه

بازدیدکنندگان انتخاب‌های زیادی در وب دارند و اغلب انتظار بارگذاری سریع‌تری دارند. کوتاه نگه داشتن زمان بارگذاری تا حد امکان می تواند به ارائه یک صفحه وب رضایت بخش کمک کند. زمان بارگذاری صفحه همچنین برای رتبه بندی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت برای خرید یا پیگیری فعالیت های دیگر مهم است.

۱۳. صفحات در هر بازدید

این معیار، وسعت اقامت بازدیدکنندگان در یک وب سایت را با نشان دادن تمام بخش‌های سایتی که مشاهده کرده‌اند، اندازه‌گیری می‌کند. برای بهبود معیارهای صفحات در هر بازدید، از پیوند داخلی استفاده کنید. افزودن پیوندهای بیشتر به صفحات دیگر به افزایش شانس شما برای نگه داشتن افراد در سایت و تبدیل آنها به مشتریان کمک می کند.

می توانید این میانگین را با تقسیم تعداد کل بازدیدهای صفحه بر تعداد کل بازدیدکنندگان محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر وب سایت یک شرکت دارای ۱۵۰۰ بازدید از صفحه و ۱۵۰ بازدید کننده در یک روز باشد، می توانید ۱۵۰۰ را بر ۱۵۰ تقسیم کنید تا متریک صفحه به ازای هر بازدید ۱۰ به دست آورید. این به این معنی است که به طور متوسط ​​مصرف کنندگان در یک بار بازدید از ۱۰ صفحه وب بازدید می کنند.

بیشتر بخوانید:  معیارهای برتر تجارت الکترونیک برای ردیابی عملکرد

۱۴. منابع ترافیک

منابع ترافیک نشان می دهد که بازدیدکنندگان وب سایت از کجا می آیند، مانند پیوندی از یک سایت دیگر یا یک نتیجه موتور جستجوی ارگانیک. درک اینکه چه منابعی ترافیک را به یک سایت می آورند می تواند به شما در بهبود استراتژی های توزیع محتوا و بازاریابی کمک کند. این داده‌ها همچنین می‌توانند به مدیران وب‌سایت و تولیدکنندگان محتوا کمک کنند تا تصمیم بگیرند زمان خود را در کجا برای توسعه محتوا سرمایه‌گذاری کنند.

مرتبط:  ترافیک ارگانیک: چیست و چرا مهم است

۱۵. اشتراک گذاری اجتماعی

اشتراک گذاری حجم زیادی از محتوا در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که شما اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. معمولاً دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی وب سایت دارای شمارنده هایی هستند که به شما می گویند چند نفر محتوای شما را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند. وقتی تعداد شما زیاد است، دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی نیز می توانند به بازدیدکنندگان بفهمانند که یک مقاله ارزش خواندن دارد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *