نماد سایت ایوسی

۱۸ استراتژی بازاریابی رویدادی که باید امتحان کنید

استراتژی های بازاریابی رویداد خود را با استفاده از آنچه قبلاً کار می کند بهبود بخشید

استراتژی های بازاریابی رویداد خود را با استفاده از آنچه قبلاً کار می کند بهبود بخشید

بیشتر سازمان ها رویدادهای خود را با دو عامل اندازه گیری می کنند: میزان پولی که جمع آوری می کنند و تعداد افراد شرکت کننده. این عوامل به یکدیگر بستگی دارند و شما ممکن است با انتخاب موثرترین استراتژی بازاریابی رویداد، آنها را بهبود ببخشید.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که بازاریابی رویداد چیست، چرا اهمیت دارد، عواملی که بر آن تأثیر می گذارند و ۱۸ استراتژی بازاریابی رویدادی را به شما ارائه می دهیم تا برنامه بعدی خود را تبلیغ کنید.

بازاریابی رویدادی چیست؟

بازاریابی رویداد یک استراتژی است که رویدادهای آنلاین و آفلاین را از طریق کانال های مختلف تبلیغ می کند. این شامل تعاملات بین شرکت ها یا برندها و مشتریان یا مشتریان آنها است. هر رویداد مخاطب، محتوا و فرهنگ متفاوتی دارد که بازاریابی را برای هر یک منحصر به فرد می کند. می‌توانید از بازاریابی رویداد برای برنامه‌های کسب‌وکار به تجارت (B2B) و رویدادهای تجاری به مصرف‌کننده (B2C) استفاده کنید. تاکتیک های بازاریابی رویداد برای هر دو نوع ممکن است مشابه باشد، فقط با مخاطبان هدف متفاوت.

مطالب مرتبط: ۲۵ نوع شغل در رویدادها

چرا بازاریابی رویداد مهم است؟

بازاریابی رویداد مهم است زیرا استراتژی و کمپین اولیه برای آگاهی بخشی به برنامه شما و جلب مشارکت کنندگان است. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که به مخاطب هدف مناسب رسیده اید و تأثیری بر مشتریان یا مشتریان فعلی و بالقوه می گذارید. بازاریابی رویداد همچنین ممکن است اعتبار و اعتماد یک برند یا سازمان را برای رویدادهای آینده ارتقا دهد و پیوندهای وفاداری مشتری و شرکت را ایجاد کند.

مطالب مرتبط: چگونه کسب و کار خود را بازاریابی کنیم

چه عواملی بر بازاریابی رویداد تأثیر می گذارد؟

عوامل خاصی بر انتخاب استراتژی بازاریابی رویداد تأثیر می گذارند، مانند:

بودجه ها

انتخاب نحوه، زمان و مکان بازاریابی یک رویداد ممکن است به بودجه شما بستگی داشته باشد. چه بزرگ و چه کوچک، هر بودجه می تواند از یک استراتژی بازاریابی رویدادی برنامه ریزی شده پشتیبانی کند. برای سازمان‌هایی که بودجه کمتری دارند، تحقیق در مورد سایر عوامل خود و ایجاد یک برنامه بازاریابی عمیق را در نظر بگیرید تا نتایج خود را بر اساس بودجه موجود خود به حداکثر برسانید.

اهمیت رویداد

تشریح اهداف کلیدی رویداد، مانند اینکه چرا برای سازمان و مخاطبان هدف شما مهم است، می تواند بر نحوه انتخاب استراتژی بازاریابی رویداد تأثیر بگذارد. این ممکن است بینشی در مورد بهترین مکان‌ها برای تبلیغات یا نوع مشوق‌هایی برای ارائه دهد.

در دسترس بودن منابع

به دست آوردن و استفاده از منابع تبلیغاتی ممکن است بر استراتژی بازاریابی رویداد شما تأثیر بگذارد. دسترسی به مطالب خلاقانه، کانال‌های مجازی یا مشتریان و مشتریان بالقوه ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام استراتژی‌ها به بهترین وجه در برنامه بازاریابی شما قرار می‌گیرند.

مخاطب هدف

درک اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند و چه چیزی را دوست دارند ممکن است به شما در انتخاب یک برنامه بازاریابی رویداد کمک کند. تعیین اینکه چرا آنها برای شرکت در یک رویداد انتخاب های خاصی انجام می دهند و انتظار دارند از یک رویداد چه تجربه ای کسب کنند، می تواند هنگام انتخاب یک استراتژی مفید باشد.

مطالب مرتبط: درباره متخصص بازاریابی بیاموزید

۱۸ نوع استراتژی بازاریابی رویدادی

از این ۱۸ استراتژی بازاریابی رویدادی در برنامه بازاریابی بعدی خود برای تبلیغ برنامه های خود استفاده کنید:

۱. استفاده از زمان

لازم نیست منتظر بمانید تا تمام جزئیات یک رویداد را قبل از تبلیغ آن تکمیل کنید. طراحی یک صفحه قبل از رویداد را در وب سایت خود در نظر بگیرید تا اعلام کند که برنامه ای خواهید داشت. شما می توانید جزئیات بیشتری را به محض در دسترس شدن به صفحه اضافه کنید. این یک جنبه مرموز ایجاد می کند که ممکن است افراد را تشویق کند که مرتباً برای بررسی به روز رسانی ها به سایت شما بازگردند، که ممکن است باعث شود مردم در مورد رویداد شما بحث کنند و برای شرکت در آن برنامه ریزی کنند.

مرتبط: ۶ روش آموزش مدیریت زمان

۲. تبلیغ از طریق رسانه های سنتی

ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی برای به اشتراک گذاشتن با رسانه های سنتی مانند روزنامه ها، مجلات و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی یک استراتژی بازاریابی رویداد کلاسیک است که بسته به مخاطبان هدف شما نیز می تواند موثر باشد. این ممکن است به شما امکان دهد به افرادی دسترسی پیدا کنید که اخبار یا اطلاعات سرگرمی خود را دریافت می کنند و شرکت یا نام تجاری شما را با یک منبع قانونی مرتبط می کنند.

مرتبط: رسانه های سنتی در مقابل رسانه های دیجیتال در بازاریابی

۳. ایجاد مواد تبلیغاتی

ایجاد بنرهای تبلیغاتی، بروشورها و تابلوهای تبلیغاتی را در نظر بگیرید یا اگر در بودجه شماست، فضای بیلبوردی را خریداری کنید. مواد خود را در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های اجتماع یا هر جایی که مخاطبان هدف شما مرتباً از آن بازدید می‌کنند آویزان کنید. این ممکن است منجر به یک توهم فرکانس به نام پدیده Baader-Meinhof شود، که در آن آگاهی شما از چیزی افزایش می‌یابد و شما را ترغیب می‌کند تا آن را بیشتر کشف کنید.

مرتبط: ۱۷ نوع مواد بازاریابی چاپی و نحوه استفاده از آنها

۴. تبلیغ در رسانه های اجتماعی

تبلیغ رویداد خود در رسانه های اجتماعی ممکن است به شما کمک کند به مشتریان یا مشتریان بالقوه خارج از موقعیت جغرافیایی نزدیک خود دسترسی پیدا کنید. استفاده از رسانه‌های اجتماعی ممکن است به شما این امکان را بدهد که به افرادی دسترسی پیدا کنید که از رسانه‌های سنتی کمتری استفاده می‌کنند، مانند مخاطبان هدف جوان‌تر. رسانه های اجتماعی همچنین ممکن است به شما اجازه دهند تا با اینفلوئنسرها و سفیران برند ارتباط برقرار کنید تا دامنه دسترسی خود را افزایش دهید یا از توصیه های همتایان برای حضور دعوت کنید. اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی دارای تجزیه و تحلیل داخلی برای مشاغل هستند که می تواند به شما کمک کند پیشرفت استراتژی بازاریابی خود را قبل و بعد از رویداد پیگیری کنید.

مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی ویدئویی

۵. دعوت از افراد با نفوذ

اگر مخاطبان هدف شما هنوز به برند شما وفادار نباشند، دعوت از افراد با نفوذ به رویداد شما و تبلیغ حضور آنها ممکن است یک استراتژی بازاریابی عالی باشد. افرادی مانند تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، شخصیت های رسانه های سنتی، رهبران سیاسی یا افراد مشهور ممکن است به تبلیغ رویداد شما و جذب مشتریان جدیدی که ممکن است در غیر این صورت به رویداد شما نیامده اند کمک کنند.

مرتبط: راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر: چگونه با اینفلوئنسرها کار کنیم

۶. استفاده از گزینه های پخش زنده

استفاده از گزینه‌های پخش زنده در رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های مجازی را قبل و در طول یک رویداد در نظر بگیرید تا آن را به مخاطبان هدف بیشتری تبلیغ کنید. قبل از یک رویداد، می‌توانید محتوای پشت صحنه را در مورد آماده‌سازی به صورت زنده پخش کنید یا به سؤالات بلادرنگ درباره رویداد پاسخ دهید و با شرکت‌کنندگان بالقوه تعامل داشته باشید. همچنین می‌توانید پخش مستقیم قطعات یا کل رویداد را برای دسترسی به مخاطبان در سراسر کشور یا جهان انتخاب کنید. برای رویدادهای سالانه، این ممکن است کسانی را که در جاهای دیگر زندگی می کنند تشویق کند که در آینده سفر کنند و شرکت کنند.

۷. تبلیغ در رویدادهای دیگر

سعی کنید رویداد خود را در رویدادهای دیگر مانند جشنواره ها، نمایشگاه ها یا سایر برنامه های سازماندهی شده توسط جامعه تبلیغ کنید. یک غرفه راه اندازی کنید یا یک میز اجاره کنید و بروشورها، بروشورها، تصاویر، ویدیوها یا هر مورد دیگری را برای کمک به تبلیغ کسب و کار و رویداد خود بیاورید. این ممکن است به شما این فرصت را بدهد که شخصاً با مصرف کنندگان بالقوه ملاقات کنید، شخصیت برند را به نمایش بگذارید و ارتباط ایجاد کنید. برای رویدادهایی که ثبت نام دارند، ممکن است روشی برای ثبت نام در محل ارائه دهید تا مشتریان قبل از خروج متعهد به حضور شوند.

مرتبط: ۳۰ راه برای تبلیغ رویداد بعدی

۸. ایجاد یک وب سایت رویداد

برای رویدادهای بزرگتر، یک وب سایت رویداد اختصاصی، مجزا اما مرتبط با سایت فعلی شرکت خود ایجاد کنید. تمام اطلاعاتی مانند تاریخ و زمان، هزینه، توضیحات، خیرین، فعالیت‌های بالقوه، مهمانان ویژه یا سایر مواردی که رویداد شما را منحصربه‌فرد می‌سازد را شامل شود. برای رویدادهای با ثبت نام، فرم ها یا مراحل ثبت نام را درج کنید. این استراتژی به شما این امکان را می‌دهد که کاربران را روی رویداد متمرکز نگه دارید بدون اینکه حواسشان به محصولات یا خدمات دیگری که در وب‌سایت اصلی خود ارائه می‌دهید منحرف شوند.

مرتبط: ۱۱ روش موثر برای تبلیغ آنلاین رویداد شما

۹. استفاده از پاپ آپ ها و صفحات فرود به صورت آنلاین

برای رویدادهای کوچکتر، از فرم های پاپ آپ در وب سایت خود استفاده کنید تا شرکت کنندگان بالقوه را به فرم ثبت نام یا صفحه فرود حاوی اطلاعات رویداد هدایت کنید. ممکن است متن و تصاویر در پاپ‌آپ‌ها حداقل باشد، اما یک صفحه فرود می‌تواند شامل تمام اطلاعات مربوط به رویداد برای تشویق حضور باشد.

مرتبط: شخصی سازی وب سایت: تعریف، استراتژی ها و نکات

۱۰. استفاده از ایمیل مارکتینگ

برای مخاطبانی که قبلاً در لیست پستی شما هستند، از بازاریابی ایمیلی هدفمند استفاده کنید تا آنها را در مورد رویداد خود به روز کنید. بازاریابی ایمیلی یکی از مستقیم ترین استراتژی های بازاریابی مجازی برای مصرف کننده است. پتانسیل طولانی مدت آن به شما امکان می دهد تا حد نیاز اطلاعات، تصاویر یا رسانه ها و پیوندها را درج کنید. همچنین می توانید بازاریابی ایمیلی را بر اساس گیرندگان فردی یا گروه های هدف شخصی سازی کنید. ایجاد یک کمپین میان‌مدت تا بلندمدت را در نظر بگیرید که در فواصل زمانی معینی منتهی به آن رویداد را به مشترکین یادآوری کند.

بخوانید: ۷ بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک

۱۱. وبلاگ نویسی قبل از یک رویداد

بسته به مخاطب هدف خود، وبلاگ نویسی در مورد رویداد خود را برای تشویق حضور در نظر بگیرید. با استفاده از استراتژی‌های دیگر، سبک طولانی وبلاگ‌نویسی ممکن است به شما امکان دهد جزئیات عمیق‌تری از دلیل برگزاری یک رویداد، چه کسی درگیر یا چگونه ایده را دریافت کرده‌اید، به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاری یک پست وبلاگ جدید در فواصل زمانی معین منتهی به رویداد و به اشتراک گذاری پیوندها از طریق کانال های بازاریابی دیگر برای ایجاد علاقه در نظر بگیرید.

مرتبط: نحوه راه اندازی یک وبلاگ وردپرس

۱۲. ترویج ترس از دست دادن (FOMO)

ترس از دست دادن، یا FOMO، اصطلاحی است که عمدتاً از زمان افزایش محبوبیت رسانه‌های اجتماعی برای شناسایی این احساس استفاده می‌شود که اگر با گروه، پروژه یا رویداد خاصی درگیر نباشید، کنار گذاشته می‌شوید یا بی‌اطلاع می‌شوید. شرکت ها می توانند با استفاده از ویدئوها، تصاویر، موسیقی و متن از این احساس به نفع خود در هنگام درگیر شدن در بازاریابی رویداد استفاده کنند تا شخصیتی در اطراف رویداد ایجاد کنند که غیبت از آن را غیرممکن می کند.

در نظر بگیرید که رویداد شما چه ارزشی برای موقعیت اجتماعی یا حضور آنلاین مصرف کننده دارد که می تواند آنها را تشویق به شرکت کند. تمرکز روی هر شرکت کننده تأثیرگذار، برنامه های اجرایی، غذاخوری ها، فرصت های عکس، کالاهای خاص یا چیزهایی که تجربه رویداد شما را منحصر به فرد می کند را در نظر بگیرید.

مرتبط: ۳۰ ایده تبلیغاتی رویداد

۱۳. ارائه مشوق یا تخفیف

برای رویدادهای پولی، به کسانی که زودتر ثبت نام می کنند یا در یک بازه زمانی خاص خرید انجام می دهند، تخفیف ارائه دهید. همچنین می‌توانید کدهای کوپن را به مشترکین ایمیل یا مشتریان جدید ارائه دهید. مواردی مانند کالاهای رایگان یا سایر هدیه‌ها ممکن است شرکت‌کنندگان بالقوه را ترغیب کند تا سریع‌تر متعهد شوند و تجربه خود را منحصر به فردتر کنند. این می تواند احساس FOMO و بحث های دهان به دهان در مورد یک نام تجاری را ترویج کند.

مرتبط: ۱۲ نوع رایج تخفیف

۱۴. درخواست حامیان مالی

با سایر مشاغل یا سازمان ها مانند شرکت های کالا، رستوران ها یا ارائه دهندگان غذا، مکان های تفریحی یا سایر مشاغل برجسته در منطقه خود شریک شوید. این ممکن است به شما این امکان را بدهد که از طریق مخاطبین آنها به شبکه گسترده تری از شرکت کنندگان بالقوه دسترسی پیدا کنید و وضعیت یا اهمیت رویداد را افزایش دهید.

مرتبط: نحوه نوشتن نامه حمایتی که واقعا کار می کند (با نمونه ها و الگوها)

۱۵. ایجاد نام تجاری جدید

یک رویداد چه پولی و چه رایگان، می تواند کالای خودش باشد. ایجاد یک لوگو و شعار رویداد با آثار هنری و عبارت اصلی را در نظر بگیرید. از کلمات، رنگ ها و نمادهایی استفاده کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. ایجاد نام تجاری جدید برای رویداد می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا آن را از سایر محصولاتی که می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌دهید متمایز کنند و وقتی آن را از طریق کانال‌های دیگر مشاهده کردند، فوراً آن را تشخیص دهند.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

۱۶. بازاریابی مجدد در سراسر اینترنت

مشارکت در بازاریابی مجدد را در نظر بگیرید، که تکنیکی برای هدف قرار دادن تبلیغات برای مصرف کنندگان بالقوه در سراسر اینترنت است. هنگام کار با یک آژانس تبلیغاتی یا شرکت موتور جستجو، می توانید یک برچسب خاص به وب سایت خود اضافه کنید که بر تبلیغات بازدیدکنندگان در سایت های دیگر تأثیر می گذارد. این ممکن است به شما در ترویج پدیده Baader-Meinhof کمک کند.

مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی مجدد

۱۷. خرید فضای تبلیغاتی

اکثر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو دارای گزینه‌ای برای تبلیغات پولی هستند که به شما امکان می‌دهد هزینه‌ای بپردازید تا مطالبتان به مخاطبان بیشتری برسد. بیشتر نهادها به شما امکان می‌دهند زمان و مدت زمان تبلیغات شما را انتخاب کنید تا بتوانید متناسب با بودجه خود یکی را انتخاب کنید. مشارکت در تبلیغات پولی ممکن است به شما کمک کند حداکثر دسترسی و تأثیر را از محتوای آنلاین خود داشته باشید.

مرتبط: Google Ads vs. Facebook Ads – برتری با کدام است؟

۱۸. تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر

تشویق کاربران به تبلیغ رویداد شما یک استراتژی بازاریابی است که اغلب با انواع دیگر تبلیغات مجازی یا رسانه های اجتماعی استفاده می شود. ایجاد هشتگ رویداد، راه اندازی مسابقات عکس یا ویدیو یا ابداع روش های دیگر برای مشارکت دادن مخاطبان هدف خود در برنامه ریزی، اجرا و مشارکت یک رویداد ممکن است آنها را تمایل بیشتری به حضور داشته باشد. محتوای تولید شده توسط کاربر راه دیگری برای ایجاد انگیزه در یک برنامه و کاهش تعداد مطالب تبلیغاتی مورد نیاز برای ایجاد و اشتراک گذاری است.

خروج از نسخه موبایل