سفیر برند چه می کند؟
سفیر برند یک حرفه ای تبلیغاتی است که توسط یک شرکت استخدام می شود تا فروش را تشویق کند، آگاهی از برند را افزایش دهد و برند شرکت را در رویدادهای تبلیغاتی نمایندگی کند. سفیران برند از طریق رویدادهای بازشو، نمایشگاههای تجاری، نمایشهای نمایشی در فروشگاه و نمونهبرداری محصول، روابط تجاری با مشتری و کسبوکار با تجارت را ایجاد میکنند. آنها به طور مثبت شرکت را نشان می دهند و به معنای تجسم برند در ظاهر، شخصیت و رفتار هستند.
وظایف سفیر برند عبارتند از:
- درک ماموریت، چشم انداز، خدمات و محصولات برند برای نشان دادن شخصیت و صدای برند در رویدادها
- انجام رویدادهای مارک دار و پر کردن گزارش های بازخورد پس از رویداد برای ارائه اطلاعات خاص شرکت در مورد جمعیت شناسی رویداد، بازخورد مشتری و فروش در طول رویداد
- همکاری با تیم بازاریابی شرکت برای درک و اجرای استراتژی بازاریابی برند در رویدادها
- ایجاد و حفظ روابط با بازرگانان و فروشندگانی که محصولات شرکت را می فروشند.
میانگین درامد
بسیاری از سفیران برند به عنوان کارمند پاره وقت کار می کنند، اگرچه برخی تمام وقت کار می کنند. دستمزدها بسته به سطح تجربه و مسئولیت های سفیر برند متفاوت است.
- حقوق رایج در ایالات متحده: ۱۶.۹۵ دلار در ساعت
- برخی حقوق ها از ۷.۲۵ تا ۳۵.۶۵ دلار در ساعت متغیر است.
الزامات سفیر برند
سفیران برند باید الزامات حرفه ای خاصی را برآورده کنند و مهارت های سخت و نرم مورد نیاز برای موفقیت در این زمینه را نشان دهند:
تحصیلات
سفیران برند معمولاً باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان یا GED باشند. شرکت ها اعلام خواهند کرد که آیا داوطلبان دارای مدرک کاردانی یا کارشناسی را ترجیح می دهند. افراد ممکن است دارای مدرک در رشته های مختلف مانند ارتباطات، بازاریابی و سایر هنرهای آزاد باشند. دوره های لیسانس یا دانشکده فنی در فروش، بازاریابی و سخنرانی عمومی به ویژه به وظایف سفیر برند مربوط می شود.
آموزش
سفیران برند معمولاً تحت آموزش شرکت قرار می گیرند که ممکن است به صورت حضوری یا از راه دور تکمیل شود. آنها معمولاً باید تاریخچه و بیانیه مأموریت شرکت را علاوه بر اطلاعاتی در مورد محصولاتی که نمونه برداری می کنند و به مشتریان بالقوه ارائه می کنند، مطالعه کنند. آنها همچنین در مورد راهاندازی مناسب در رویدادها آموزش دیدهاند و معمولاً باید قبل از انجام رویدادها به تنهایی بر سفیر برند موجود سایه بگذارند.
گواهینامه ها
بسته به برندی که نمایندگی می کنند، سفیران برند ممکن است از گواهینامه های حرفه ای زیر بهره مند شوند:
- گواهینامه های بازاریابی: گواهینامه های اصول بازاریابی اغلب از طریق مدارس فنی و دانشکده/دانشگاه های محلی و همچنین برنامه های آنلاین ارائه می شود. این گواهینامه های آموزشی یک نمای کلی از اصول بازاریابی، مانند استراتژی های بازاریابی و برندسازی، رفتار خرید مصرف کننده و بهترین شیوه ها را ارائه می دهد.
- فروش ۱۰۱: انجمن ملی فروشندگان حرفه ای گواهینامه فروش ۱۰۱ را ارائه می دهد که اصول فروش و تعامل با مشتریان بالقوه را آموزش می دهد. این دوره موضوعاتی مانند استراتژی های فروش و روانشناسی مصرف کننده را پوشش می دهد.
اگر سفیران برند برای اثبات دانش و توانایی خود به گواهی نیاز داشته باشند، کارفرمایان به آنها هشدار می دهند. سفیران برندی که با مواد غذایی و نوشیدنی های الکلی کار می کنند ممکن است نیاز به گواهینامه در مورد مدیریت صحیح غذا و نوشیدنی داشته باشند:
- گواهینامه های غذا و نوشیدنی: گواهی ServSafe ثابت می کند که افرادی که از محصولات غذایی نمونه می گیرند، مقررات ایمنی خدمات غذایی را درک می کنند. گواهینامه آموزش در روش های مداخله به افراد می آموزد که چگونه به طور مسئولانه از الکل استفاده کنند.
مهارت ها
مهارت های کلیدی مورد نیاز برای یک سفیر برند موفق عبارتند از:
- مهارت های بین فردی: سفیران برند برای تعامل و ایجاد رابطه با مشتریان بالقوه به مهارت های بین فردی نیاز دارند. آنها همچنین ممکن است روابط خود را با مکان های رویداد ایجاد و حفظ کنند. آنها باید پرانرژی، دوستانه و کاریزماتیک باشند تا بتوانند مشتریان بالقوه را جذب کنند و با مردم کار کنند.
- حرفه ای بودن: سفیران برند بر طرز فکر مردم نسبت به برند تأثیر می گذارند و باید رفتار و ظاهر حرفه ای خود را حفظ کنند تا برند را به طور مثبت نشان دهند.
- مدیریت زمان: سفیران برند اغلب در رویدادها بدون نظارت کار می کنند و مسئول بودجه بندی زمان خود هستند. به عنوان مثال، در طول یک رویداد، یک سفیر برند ممکن است نیاز داشته باشد با محل برگزاری تماس برقرار کند، ایستگاه خود را راه اندازی کند، محصولات را به نمایش بگذارد یا نمونه برداری کند، و محصولات و تجهیزات را در یک بازه زمانی مشخص بسته بندی کند.
- مهارتهای ارتباطی و مکالمه: سفیران برند باید با مردم ارتباط برقرار کنند و ویژگیهای کلیدی برند را بهروشنی دوستانه و با شخصیت توضیح دهند.
- دانش بازاریابی: سفیران برند از دانستن اصول بازاریابی و درک نقش آنها در استراتژی بازاریابی برند سود می برند.
محیط کاری سفیر برند
سفیران برند ممکن است مستقیماً برای برندی که نمایندگی می کنند یا برای شرکت های بازاریابی یا تبلیغاتی که نماینده برندهای مختلف هستند کار کنند. آنها اکثر اوقات در رویدادهایی مانند نمونه برداری در فروشگاه یا همایش ها کار می کنند و ممکن است بسته به رویداد از آنها خواسته شود که در داخل یا خارج از خانه کار کنند.
ممکن است از سفیران برند خواسته شود که برای مدت طولانی در رویدادهایی بایستند که در آن نمونه ها را ارائه می دهند، محصولات را به نمایش می گذارند و مردم را در گفتگو در مورد برند شرکت درگیر می کنند. سفیران برند ممکن است نماینده بسیاری از صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی، شرکت های فناوری و برندهای مختلف مواد غذایی و نوشیدنی باشند. آنها اغلب ملزم به سفر محلی به رویدادهای مختلف هستند و ممکن است با نمایشگاه های تجاری به شهرهای مختلف سفر کنند.
چگونه سفیر برند شویم
در اینجا پنج مرحله برای تبدیل شدن به یک سفیر برند ضروری است:
۱. تحصیلات مربوطه را دنبال کنید.
معمولاً سفیران برند ملزم به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن هستند. همچنین ممکن است گذراندن دوره های فنی یا اخذ گواهینامه های مرتبط در فروش، بازاریابی یا ارتباطات را در نظر بگیرید.
۲. کسب تجربه مرتبط.
شما می توانید با کار در زمینه هایی مانند فروش، خدمات مشتری و خرده فروشی تجربه حرفه ای کسب کنید. داوطلبانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند می توانند تجربه کار به عنوان سفیران پردیس و ایجاد مهارت های ارتباطی و بین فردی را با تبلیغ یک نام تجاری برای سایر دانشجویان در دانشگاه خود کسب کنند.
۳. درباره شرکت ها و رویدادهای تبلیغاتی در منطقه خود تحقیق کنید.
میتوانید با جستجوی آنلاین برای «رویدادهای برند»، «آژانسهای کارکنان» و «سفیران برند»، موقعیتهای مرتبط را جستجو کنید. این به شما کمک میکند موقعیتهایی را پیدا کنید که مستقیماً برای برندی که نماینده آن هستید یا برای شرکتهای تبلیغاتی و آژانسهای کارمندی که نماینده شرکتهای مختلف هستند کار میکنند. انتخاب شرکتهایی را که میخواهید نمایندگی کنید محدود کنید و روی شرکتهایی تمرکز کنید که مأموریت یا محصولات آنها به شما علاقه دارد یا الهامبخش شماست.
۴. درخواست کار برای رویدادهای شرکت.
رزومه خود را به روز کنید تا شامل بالاترین سطح تحصیلات و تجربه حرفه ای مرتبط باشد. مهارت های ارتباطی و بین فردی و هرگونه تجربه فروش یا بازاریابی را برجسته کنید. اشتیاق خود را ابراز کنید و دانش خود را در مورد برند در نامه حمایتی خود نشان دهید. ممکن است بتوانید فرصت های سفیر برند را در وب سایت شرکت پیدا کنید. با این حال، حضور در یک رویداد تبلیغاتی و معرفی حضوری خود به نماینده شرکت می تواند تاثیرگذارتر باشد.
۵. محصولات و ماموریت شرکت را مطالعه کنید.*
مطالعه تاریخچه و چشم انداز برند می تواند به شما کمک کند در طول مصاحبه با اطمینان در مورد برند صحبت کنید. می توانید از طریق منابعی مانند وب سایت این شرکت با ویژگی های کلیدی برند آشنا شوید.
شرح شغل سفیر برند
SweetTree Inc. به دنبال یک سفیر برند مشتاق است تا خط جدید نوشیدنیهای پروتئینی گیاهی خود را در رویدادهای تبلیغاتی مانند نمونهبرداری و همایشهای فروش نمایندگی کند. سفیر برند به عموم و فروشندگان بالقوه در مورد مأموریت SweetTree برای ارائه نوشیدنیهای با پروتئین بالا و بهبود تمرینات ورزشی و نوشیدنیهای جایگزین وعدههای غذایی ساخته شده از مواد ارگانیک با منابع اخلاقی، آموزش میدهد. نامزدها باید پرانرژی و برونگرا با مهارتهای ارتباطی عالی باشند. علاقه مندان به تناسب اندام و تناسب اندام تشویق می شوند که درخواست دهند. فروش قبلی یا تجربه بازیگری امتیاز محسوب می شود.