ایوسی

راهنمای قطعی بازاریابی مجدد

مواردی که باید در کمپین های بازاریابی مجدد PPC در نظر بگیرید

اگر تا به حال از وب‌سایتی بازدید کرده‌اید و سپس بدون هیچ اقدامی وب‌سایت را ترک کرده‌اید، اما پس از مدت کوتاهی مشاهده کرده‌اید که محصولات یا خدمات همان شرکت در وب‌سایت دیگری تبلیغ می‌شود، بازاریابی مجدد را تجربه کرده‌اید. بازاریابی مجدد ابزار بازاریابی ارزشمندی است که کسب و کارها برای تشویق بازدیدکنندگان قبلی به بازگشت به وب سایت خود و تکمیل فرآیند تبدیل برای تبدیل شدن به مشتری از آن استفاده می کنند.

در این مقاله از ایوسی، همه چیزهایی را که باید در مورد بازاریابی مجدد بدانید، از جمله انواع مختلف بازاریابی مجدد موجود و نحوه استفاده از بازاریابی مجدد برای افزایش تبدیل کمپین بازاریابی خود، مورد بحث قرار می دهیم.

بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد فرآیندی است که تلاش های بازاریابی شما را به سمت تعامل مجدد با مشتریان بالقوه ای که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند یا به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده اند، هدف قرار می دهد. وقتی مشتری از وب سایت شما بازدید می کند و موافقت می کند که سایت شما کوکی های مرورگر را در مرورگر خود قرار دهد، فرآیند بازاریابی مجدد آغاز شده است. این کوکی‌ها به شما کمک می‌کنند تا سفر مصرف‌کننده را از طریق وب‌سایت خود پیگیری کنید و همچنین از طریق بازاریابی به آنها یادآوری می‌کنید که در صورت خروج بدون انجام این کار، برگردند و خرید کنند.

هدف از بازاریابی مجدد جلب علاقه مصرف کننده به بازگشت به وب سایت شما و تکمیل فراخوان هدفمند شما است. تبدیل یک کمپین بازاریابی مجدد می‌تواند به این معنا باشد که مصرف‌کننده تبدیل به یک مشتری پرداخت‌کننده می‌شود، اما همچنین می‌تواند به این معنا باشد که مصرف‌کننده یک تماس برای اقدام دیگر مانند وارد کردن ایمیل خود در لیست اشتراک شما یا دنبال کردن صفحه رسانه اجتماعی شرکت شما را تکمیل می‌کند.

مطالب مرتبط: ارزش افزایش واژگان کسب و کار شما

مزایای بازاریابی مجدد

استفاده از بازاریابی مجدد در استراتژی بازاریابی شما مزایای متعددی دارد. مزیت اصلی کارایی کمپین های بازاریابی مجدد است که می تواند در افزایش نرخ تبدیل شما داشته باشد. تبلیغات بازاریابی مجدد نسبت به سایر انواع تبلیغات بازاریابی، نرخ کلیک بالاتری دارند. این به این دلیل است که مصرف‌کنندگانی که قبلاً به محصولات یا خدمات شما در گذشته علاقه نشان داده‌اند، بیشتر به مشتری تبدیل می‌شوند تا مصرف‌کننده‌ای که برای اولین بار به شرکت شما معرفی می‌شود.

کمپین های بازاریابی مجدد به شما این امکان را می دهند که حتی پس از ترک سایت شما با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. آنها به شرکت شما کمک می کنند تا آگاهی و شناخت برند را ایجاد کند و اعتماد مصرف کننده را به محصولات و خدمات شما افزایش دهد. کمپین های بازاریابی مجدد با یادآوری شرکت، محصول یا خدمات شما در حالی که در وب سایت دیگری هستند که به آنها اعتماد دارند، برند شما را برای مخاطبان هدف شما بیشتر قابل تشخیص می کند. این امر اعتماد مصرف کننده را به شرکت شما افزایش می دهد و باعث می شود که احتمال تبدیل شدن آنها بیشتر شود.

انواع بازاریابی مجدد

انواع مختلفی از تبلیغات بازاریابی مجدد وجود دارد که شرکت ها می توانند برای بازاریابی مجدد کسب و کار خود از آنها استفاده کنند. برخی از محبوب ترین انواع تبلیغات بازاریابی مجدد عبارتند از:

نمایش بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد نمایشی یکی از رایج ترین انواع کمپین های بازاریابی مجدد است که استفاده می شود. کمپین های بازاریابی مجدد نمایش تبلیغات را در وب سایت های دیگر برای تبلیغ شرکت، محصولات یا خدمات شما قرار می دهند. این تبلیغات را می توان در شبکه تبلیغات نمایشی گوگل یا در پلتفرم های نمایش تبلیغات وب سایت های رسانه های اجتماعی قرار داد.

جستجو در بازاریابی مجدد

کمپین های بازاریابی مجدد جستجو شامل استفاده از قرار دادن صفحه نتایج موتور جستجوی پولی برای کلمات کلیدی خاص است. هنگام استفاده از یک کمپین بازاریابی مجدد جستجو، وب سایت شما در بالای صفحه نتایج موتور جستجو به عنوان یک نتیجه حمایت شده برای جستجوهای کلیدواژه خاص انجام شده توسط افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند ظاهر می شود.

بازاریابی مجدد ویدیویی

کمپین های بازاریابی مجدد ویدیویی به شما این امکان را می دهد که تبلیغات ویدیویی پیش از پخش را در ابتدای ویدیوها در YouTube و سایر پلتفرم های ویدیویی نشان دهید.

بازاریابی مجدد رسانه های اجتماعی

کمپین های بازاریابی مجدد رسانه های اجتماعی شامل استفاده از انواع مختلف تبلیغات بازاریابی مجدد برای هدف قرار دادن مشتریانی است که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند در حالی که آنها در حال مرور فیدهای رسانه های اجتماعی خود هستند.

بیشتر بخوانید: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

بازاریابی مجدد پویا

کمپین‌های بازاریابی مجدد پویا شامل ایجاد تبلیغات سفارشی‌شده است که محصولات یا خدمات خاصی را تبلیغ می‌کند که مخاطبان کمپین بازاریابی مجدد شما به‌طور خاص در وب‌سایت شما مشاهده کرده یا به آن علاقه نشان داده‌اند.

بازاریابی مجدد ایمیلی

بازاریابی مجدد ایمیل برای هدف قرار دادن بازدیدکنندگان وب سایت شما که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده اند استفاده می شود. کمپین‌های بازاریابی مجدد ایمیلی می‌توانند شامل تبلیغاتی هم برای بازدیدکنندگانی که علاقه نشان داده‌اند اما تبدیل نشده‌اند و هم برای مصرف‌کنندگان پس از تبدیل به محصولات یا خدمات جدیدی که ارائه می‌دهید علاقه‌مند شوند.

بازاریابی مجدد آفلاین

در حالی که اکثر این مقاله در مورد کمپین های بازاریابی مجدد در زمینه آنلاین بحث کرده است، روش هایی نیز برای استفاده از کمپین های بازاریابی مجدد به صورت آفلاین وجود دارد. شرکت ها همچنین ممکن است از پلتفرم هایی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها و تماس های تلفنی به عنوان بخشی از کمپین های بازاریابی مجدد خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک رستوران محلی ممکن است با قرار دادن چندین آگهی تبلیغاتی مختلف در امتداد یک بزرگراه طولانی منتهی به محل خود، یک کمپین بازاریابی مجدد ایجاد کند. رانندگانی که از کنار اولین بیلبورد عبور می‌کنند احتمالاً متوجه آگهی می‌شوند و زیاد به آن فکر نمی‌کنند، اما با ادامه عبور بیلبوردهای اضافی برای همان رستوران، سطح علاقه‌شان ممکن است افزایش یابد و باعث توقف آن‌ها در رستوران پس از رسیدن به مکان شود.

بازاریابی مجدد

نحوه استفاده از بازاریابی مجدد

این مراحل را دنبال کنید تا کمپین بازاریابی مجدد را در تلاش های بازاریابی خود بگنجانید:

  1. یک طرح کمپین بازاریابی مجدد ایجاد کنید.

  2. پیشنهادات ویژه را در کمپین بازاریابی مجدد خود در نظر بگیرید.

  3. یک جدول زمانی برای کمپین بازاریابی مجدد خود تعیین کنید.

  4. مشتریان پس از تبدیل را با یک کمپین بازاریابی مجدد هدف قرار دهید.

  5. برنامه های کمپین بازاریابی مجدد خود را اجرا کنید.

  6. بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج.

۱. یک طرح کمپین بازاریابی مجدد ایجاد کنید

اولین قدم این است که برنامه کمپین بازاریابی مجدد خود را ایجاد کنید. شما می توانید برنامه خود را با تعیین اینکه کدام صفحات در وب سایت خود را برای ردیابی سفر بازدیدکنندگان سایت خود هدف قرار دهید آغاز کنید. هنگامی که می دانید کدام منطقه از سفر بازدیدکننده را می خواهید هدف قرار دهید، می توانید برنامه ریزی انواع کمپین های بازاریابی مجدد را که استفاده می کنید شروع کنید. به عنوان مثال، اگر صفحات توضیحات محصول و صفحه سبد خرید خود را هدف قرار می دهید، می توانید از اطلاعات جمع آوری شده از این صفحات برای ایجاد تبلیغاتی با هدف قرار دادن محصولات خاصی استفاده کنید که مصرف کننده مورد نظر شما برای بازاریابی مجدد در ابتدا به آنها علاقه مند بوده است.

۲. پیشنهادات ویژه را در کمپین بازاریابی مجدد خود در نظر بگیرید

در مرحله بعد، باید پیشنهاد ویژه ای را به مخاطبان هدف کمپین بازاریابی مجدد خود ارائه دهید تا آنها را ترغیب کنید که به سایت شما بازگردند و سفر خود را به سمت تبدیل کامل کنند. به عنوان مثال، می توانید یک کوپن با درصد مشخصی از خرید خود ارائه دهید یا ارسال رایگان ارائه دهید تا آنها را ترغیب کنید که به وب سایت شما بازگردند و خرید خود را تکمیل کنند.

۳. یک جدول زمانی برای کمپین بازاریابی مجدد خود تعیین کنید

زمانی که تصمیم گرفتید از چه نوع کمپین های بازاریابی مجدد استفاده کنید، گام بعدی شما این است که مشخص کنید تبلیغات شما چند بار به مخاطبان کمپین بازاریابی مجدد شما نشان داده می شود و تا چه مدت به نمایش تبلیغات خود به آنها ادامه می دهید. این یک گام مهم در ایجاد یک کمپین بازاریابی مجدد است، زیرا نمایش تبلیغات شما به تعداد زیاد یا برای مدت طولانی می تواند باعث خستگی تبلیغات شود و تاثیری معکوس نسبت به آنچه که می خواهید به دست آورید داشته باشد.

۴. هدف قرار دادن مشتریان پس از تبدیل با یک کمپین بازاریابی مجدد را در نظر بگیرید

کمپین های بازاریابی مجدد شما تنها نباید بازدیدکنندگانی را که به وب سایت شما تبدیل نشده اند، هدف قرار دهند. شما همچنین می توانید بازدیدکنندگانی را که در بازدید اصلی خود به سایت شما تبدیل کرده اند را هدف قرار دهید. این به عنوان بازاریابی مجدد پس از تبدیل شناخته می شود. هدف از کمپین‌های بازاریابی مجدد پس از تبدیل، جذب بازدیدکنندگانی است که قبلاً اقدامی را انجام داده‌اند یا در وب‌سایت شما خریدی انجام داده‌اند تا به وب‌سایت شما بازگردند و مشتریان مکرر شوند.

۵. برنامه های کمپین بازاریابی مجدد خود را اجرا کنید

در مرحله بعد، شما آماده اجرای طرح های کمپین بازاریابی مجدد خود هستید. با ردیابی سفر بازدیدکنندگان به وب سایت خود و سپس استفاده از تبلیغات سفارشی شده برای سفر آنها شروع کنید تا آنها را به وب سایت خود بازگردانید.

۶. بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج

در نهایت، زمانی که کمپین های بازاریابی مجدد خود را اجرا کردید، باید اثربخشی کمپین های خود را ردیابی و اندازه گیری کنید. شما می توانید این کار را با ردیابی نرخ کلیک تعداد بازدیدکنندگانی که به وب سایت خود باز می گردند و سپس ردیابی نرخ تبدیل انجام دهید تا متوجه شوید تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی چه تعداد تبدیل شده اند. سپس می توانید این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید و از نتایج برای ایجاد تغییرات در کمپین های بازاریابی مجدد خود در صورت نیاز استفاده کنید.

بازاریابی مجدد در مقابل هدف گذاری مجدد

اصطلاحات بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، در حالی که هر دو اصطلاح به معنای هدف قرار دادن یک مخاطب بیش از یک بار است، این دو اصطلاح متفاوت هستند. بازاریابی مجدد یک اصطلاح کلی است که فرآیند هدف قرار دادن یک مشتری بالقوه را بیش از یک بار توصیف می کند. هدف گذاری مجدد زیرمجموعه ای از بازاریابی مجدد است که به طور خاص به هدف قرار دادن تبلیغات آنلاین برای همان مخاطبان هدف به طور مکرر اشاره دارد.

خروج از نسخه موبایل