نماد سایت ایوسی

۱۴ نوع بازاریابی ایمیلی با مثال

بازاریابی ایمیلی برای انجمن ها

بازاریابی ایمیلی برای انجمن ها

ایمیل یک روش ارتباطی محبوب برای شرکت ها برای ارتباط با مصرف کنندگان است و بازاریابی ایمیلی یک ابزار تبلیغاتی مهم است. شما می توانید از ایمیل برای به دست آوردن مشتریان جدید، تقویت روابط با مشتریان فعلی یا تبلیغ کالاها و خدمات جدید از طریق ایمیل مارکتینگ خاص استفاده کنید. دانستن اینکه چگونه از بازاریابی ایمیلی به طور موثر برای اهداف مختلف آن استفاده کنید، می تواند به شما در توسعه قابلیت های بازاریابی برای استفاده در طول حرفه خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، بازاریابی ایمیلی چیست و نگاهی عمیق به ۱۴ نوع بازاریابی ایمیلی با مثال هایی می اندازیم تا به شما در کشف این ابزار بازاریابی دیجیتال کمک کند.

مطالب مرتبط: چگونه یک ایمیل فروش موثر بنویسیم

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی ارسال پیام های تجاری با استفاده از ایمیل است که عمدتاً برای فروش کالا یا خدمات و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار است. این ابزار دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه تبلیغات و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به افراد زیادی به طور همزمان متصل شوید. شما می توانید راه اندازی محصولات جدید، فروش و تبلیغات، مسابقات، اخبار و رویدادها را از طریق ایمیل مارکتینگ برای ایجاد علاقه به غیرمشتریان یا وفاداری در بین مشتریان فعلی بازاریابی کنید. بازاریابی ایمیلی راحت، سریع، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است.

مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

۱۴ نوع بازاریابی ایمیلی

در اینجا ۱۴ نوع بازاریابی ایمیلی با مثال هایی برای کمک به درک بهتر این ابزار تبلیغاتی رایج و نحوه استفاده از آن آورده شده است:

ایمیل های خوش آمد گویی

معمولاً پس از ثبت نام برای یک سرویس، خبرنامه، آزمایش محصول یا سایر پیشنهادها، یک ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان شما خوشامد می‌گوید و از آنها استقبال می‌کند. می‌توانید ایمیل خوش‌آمدگویی را بسته به پیشنهادتان تغییر دهید، اگرچه همیشه می‌خواهید در برند باقی بمانید و آنچه را که مصرف‌کننده از تعامل با محصول، خدمات یا شرکت شما می‌تواند به دست آورد، به نمایش بگذارید. مثلا:

به گروه ماشین چمن زن کلاه سبز خوش آمدید!
ما خیلی خوشحالیم که شما را اینجا داریم. ما مراقبت از چمن‌زنی پایدار Green Hat Mowers را تأسیس کردیم زیرا به زیباسازی محله‌مان و مراقبت از محیط زیست خود اهمیت می‌دهیم. امیدواریم از نکات چمن زنی هفتگی دوشنبه ما لذت ببرید و خدمات ما را با تمام نیازهای فصلی مراقبت از چمن تان مطابقت داشته باشد.
به عنوان تشکر از ثبت نام در خبرنامه دیجیتال ما، لطفاً از ۱۰ دلار تخفیف در چمن زنی برنامه ریزی شده بعدی خود بهره مند شوید. برای استفاده از کوپن روی لینک زیر کلیک کنید.
ارادتمند،
گروه ماشین چمن زن کلاه سبز

مرتبط: ۷ بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک 

ایمیل های بازاریابی مشترک

ایمیل بازاریابی مشترک زمانی است که دو یا چند شرکت برای یک محصول، رویداد یا تبلیغ شریک می شوند تا از مخاطبان هر دو برند برای افزایش دسترسی کلی استفاده کنند. می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای ارسال به هر دو پایگاه مشتری استفاده کنید، اگرچه مهم است که تلاش مشترک را به وضوح با درج نام و نشان‌واره شرکت مشخص کنید. مثلا:

پینت برای توله ها!
A Better Beer Brewery و Helping Hounds Pound با هم متحد می شوند!
برای حمایت از حیوانات پناهگاه محلی با حمایت سخاوتمندانه خود، در رویداد جمع آوری کمک مالی سالانه، یک پیمانه و یک پنجه جمع کنید. برای فرزندخواندگی با سگ‌ها ملاقات کنید، آبجو و وسایل حیوانات خانگی بخرید یا با مدیر آبجو و مدیر پناهگاه تماس بگیرید تا سوالات خود را بپرسید.
در روز جمعه، ۲۵ ژوئن در Better Beer Brewery از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۱۱ شب به ما بپیوندید.
همه عواید مستقیماً به Helping Hounds Pound می رود.

مرتبط: ۱۳ نکته بازاریابی ایمیلی برای تقویت استراتژی شما

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

ایمیل های خبرنامه

ایمیل‌های خبرنامه اغلب به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی منتشر می‌شوند و می‌توانند مقالات، تبلیغات، نظرات مشتریان یا پست‌های وبلاگ را به اشتراک بگذارند. مهم است که ایمیل‌های خبرنامه از نظر بصری با دعوت به اقدام (CTA) جذاب باشند تا خواننده را به خواندن کامل آن جذب کند. فونت‌ها و طرح‌بندی‌های ساده و طول کلی مناسب، خبرنامه‌ای لذت‌بخش و آسان برای خواندن ایجاد می‌کند. مثلا:

جمع بندی هفتگی PocketLite

بهترین دستور العمل های BBQ
گریل را بیرون بیاورید و انبر را بگیرید! این دستور العمل های ساده شما را برای غذا دادن به مهمانان در تابستان امسال آماده می کند.

لباس عروس تابستانی
وقتی هوا گرم است و هنوز هم جذاب به نظر می رسد چه بپوشیم.

گوشه مشتری
Missy K. از نیو پالتز، نیویورک، سه دلیل اصلی خود را برای خرید همیشه از PocketLite.com برای نیازهای خانواده اش به اشتراک می گذارد.

مرتبط: ۲۰ نکته طراحی خبرنامه برای تقویت بازاریابی ایمیلی شما

ارسال ایمیل اختصاصی

ایمیل‌های ارسال اختصاصی زمانی مفید هستند که شما نیاز دارید اطلاعات را با گروه هدفی از افراد به اشتراک بگذارید، نه کل پایگاه مشتریان خود. به عنوان مثال، شاید می خواهید به اعضای جدید برای عضویت در وبلاگ خوش آمد بگویید یا شرکت شما در حال راه اندازی محصول جدیدی است و می خواهید وفادارترین و تکراری ترین مشتریان خود را تشویق کنید که ابتدا آن را امتحان کنند. می توانید ایمیلی را پیش نویسی کنید که آدرس این گروه را نشان می دهد و برای گیرندگان خاصی ارسال کنید. در اینجا یک مثال است:

توجه دوستداران Miracle Balm—هشدار محصول جدید!
ما می دانیم که شما بارها، لوسیون ها و شیشه های Miracle Balm ما را دوست دارید. برای دوست داشتن میراکل بلم چوب دستی نیز آماده شوید!
به‌عنوان وفادارترین مشتریان ما، از شما می‌خواهیم جلوتر از دیگران از نگاهی گذرا لذت ببرید. برای سفارش همین الان با ۵۰ درصد تخفیف اینجا را کلیک کنید!
خوب باش،
مرهم معجزه

مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

ایمیل تایید

یک ایمیل تأیید یا ایمیل تراکنشی، به مشتری اجازه می دهد تا از انجام معامله خود مطلع شود و رزرو، ثبت نام، ثبت نام، سفارش یا پرداخت را تأیید می کند. می‌توانید از ایمیل‌های تأیید برای مواردی مانند پرواز، هتل، سفارش آنلاین غذا، خرید آنلاین و موارد دیگر استفاده کنید. طرح‌بندی قوی برای ایمیل‌های تأیید با عبارت‌بندی و طراحی مستقیم ساده است. مثلا:

برای پرواز آماده شوید!
بابت رزرو با خطوط هوایی جت ست متشکریم. ما از کسب و کار شما قدردانی می کنیم.
کد رزرو شما: ۱۲۳XYZ
لطفا توجه داشته باشید: کارت پرواز شما ۱۲ ساعت قبل از حرکت در برنامه ما موجود است.

اطلاعات پرواز:

مرتبط: نحوه ایجاد لیست ایمیل در ۴ مرحله

ایمیل های دعوت به رویداد

می‌توانید از ایمیل‌های دعوت رویداد برای تبلیغ رویدادهای آتی، از جمله راه‌اندازی محصول، سمینارها یا جلسات مجازی و گردهمایی‌های حضوری استفاده کنید. استفاده از گرافیک، عکس و سایر تصاویر را در چیدمان و طراحی خود در نظر بگیرید. با ایجاد ارزش برای کاربر و به وضوح نشان دادن موضوع و زمان برگزاری رویداد، گیرندگان ایمیل خود را برای ثبت نام در رویداد تشویق کنید. مثلا:

اتحاد خانواده محمدی

ما خوشحالیم که شما را به گردهمایی خانواده محمدی ۱۳۹۹ دعوت می کنیم!
برای بازدید، غذا خوردن، به اشتراک گذاشتن تجربیات و یادگیری بهترین شیوه‌ها برای ساختن خانه‌های مولد و شاد، به والدین پرورش‌دهنده و فرزندان بپیوندید.
در اینجا جزئیات وجود دارد تا بتوانید برنامه ریزی آخر هفته خود را شروع کنید:

مرتبط: قیف فروش ایمیل: راهنمای کلی، مزایا و راه اندازی

ایمیل پاسخ ارسال فرم

این ایمیل بازاریابی زمانی که مشتری برای چیزی ثبت‌نام می‌کند یا آن را دانلود می‌کند، مانند یک راهنمای PDF یا برای یک نقل قول رایگان، تشکر می‌کند. ایمیل‌هایی مانند این باید شامل یک فراخوان برای اقدام باشد که به آنچه ارائه کرده‌اید پیوند دارد. مثلا:

تو آماده ای جنیفر آبادی!
از تماس شما با نصب گاتر راک استار متشکریم. پیشنهاد رایگان شما برای نصب ناودان برای خانه و گاراژ شما پیوست شده است. اینجا را کلیک کنید تا برنامه های ویژه نصب اوایل بهار ما را مرور کنید یا هم اکنون نصب خود را برنامه ریزی کنید.
برای سوالات با ما تماس بگیرید. ما از علاقه شما قدردانی می کنیم و امیدواریم کسب و کار شما را به دست آوریم.

با احترام،
نصب ناودان راک استار
Installation@rockstarguttersemail.com
۳۱۵-۹۰۹-۰۹۹۱

ایمیل تبلیغاتی استاندارد

یک ایمیل بازاریابی تبلیغاتی استاندارد یکی از رایج ترین ایمیل ها است و می تواند نسبت به سایر ایمیل های بازاریابی عمومی تر باشد. در حالی که ارسال ایمیل خارج از فروش، راه اندازی محصول جدید یا رویدادها به جذب مشتریان کمک می کند، باید حواستان باشد که همچنان محتوای جالب ایجاد کنید. کپی و تصویربرداری را در نظر بگیرید که احساسات را برمی انگیزد، از طنز استفاده می کند، یک رویداد آینده را مسخره می کند، به امور جاری مربوط می شود یا یک مسابقه را تبلیغ می کند. مثلا:

آیا پاهای شما احساس میهن پرستی می کنند؟
فصل انتخابات را با مجموعه جوراب‌های تم آمریکایی الهام گرفته از ما شروع کنید.
از پرچم گرفته تا عقاب، الاغ تا فیل، انگشتان پاهای شما برای دادن رای شما آماده خواهند بود!
برای خرید هم‌اکنون به وب‌سایت Sock It To Me مراجعه کنید و تا روز انتخابات تحویل رایگان دریافت کنید.

مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی وابسته

ایمیل کمپین بازاریابی فصلی

ایمیل کمپین بازاریابی فصلی اغلب در روزهای تعطیل مانند روز شکرگزاری، کریسمس یا روز مادر و پدر ارسال می شود. می‌توانید یک سری ایمیل‌های کمپین فصلی منتهی به رویداد فروش و در سراسر آن ایجاد کنید. استفاده از سبک‌ها، رنگ‌ها و گرافیک‌هایی را در نظر بگیرید که از تعطیلات پشتیبانی می‌کنند و زودتر ارسال کنید تا از کسانی که ممکن است از قبل خرید کنند، استفاده کنید. فروش را به مدت محدود با یک معامله تعطیلات منحصر به فرد ارائه دهید. مثلا:

تخم مرغ استناد کنید!
این فروش سالانه عید پاک ما با تخفیف تا ۶۵٪ در کالاهای خانگی ABC است!
تا ۱۵ مارس از ارسال رایگان استفاده کنید و در تمام معاملات دکوراسیون بهاری خود امتیاز بالایی کسب کنید.
کد EASTEREGG را در تسویه حساب آنلاین برای اعمال تخفیف وارد کنید.
برای مرور هم اکنون اینجا را کلیک کنید.

مرتبط: کمپین بازاریابی چیست؟

ایمیل داستان برند

بازاریابی ایمیلی داستان برند، پیشینه شرکت، محصول یا خدمات شما را به اشتراک می گذارد تا پاسخ احساسی و ارتباط شخصی مشتری را به دست آورد. تمرکز بر ارزش ها، هدف یا شهرت می تواند پیروان جدیدی ایجاد کند یا بین پیروان فعلی وفاداری ایجاد کند. مثلا:

ارزش های ما در محصولاتی است که شما خریداری می کنید.
در زیبایی خانگی، ما بر روی موارد زیر تمرکز می کنیم:

به بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشتری که این ارزش ها را به اشتراک می گذارند نیز بپیوندید!

بخوانید: داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

ایمیل بازاریابی سبد خرید رها شده

این ایمیل بازاریابی که به صورت خودکار تولید می‌شود، مبتنی بر اقدامات مصرف‌کننده است، مانند اینکه مشتری بدون تکمیل خرید، کالایی را در سبد خرید آنلاین خود قرار می‌دهد. یک ایمیل سبد خرید رها شده، مشتری را تشویق به خرید کالا می‌کند و ممکن است انگیزه‌ای مانند تخفیف یا ارسال رایگان در صورت خرید در یک بازه زمانی خاص ارائه دهد. این ایمیل های بازاریابی نرخ باز بالاتری دارند که به فروش تبدیل می شوند. مثلا:

سلام سمیرا،
هنوز خارج نشوید – اقلام اضافه شده به سبد خرید شما تقریبا تمام شده است.
عجله کنید تا مطمئن شوید که این را قبل از اینکه از بین برود، گیر کرده اید:

کفش ورزشی پیاده روی سافت کلود، سایز ۹

برای بازیابی سبد خرید خود اینجا را کلیک کنید.
با احترام،
دوستان شما در پوشاک و کفش ورزشی اکشن

مرتبط: ۹ نوع کانال بازاریابی دیجیتال موثر که باید در نظر بگیرید

نظرسنجی یا بررسی ایمیل های درخواستی

ایمیل‌های بازاریابی که درخواست بررسی شرکت یا محصول یا بررسی تجربه آنها را دارند، مشتری را جذب می‌کنند، با ایجاد ترافیک در وب‌سایت شما، اعتبار ایجاد می‌کنند و نتایج موتورهای جستجو را افزایش می‌دهند. ابتدا با مشتریان خوشحال و وفادار ارتباط برقرار کنید و انگیزه ای مانند شانس برنده شدن یک کارت هدیه را در نظر بگیرید. مثلا:

سلام برندا،
ما نظر شما را می خواهیم!
از سفارش اخیر مایو شما متشکریم. خوشحال می‌شویم نظر خود را برای ما ارسال کنید و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.
از ۱۰٪ تخفیف خرید بعدی خود به عنوان تشکر از ارسال نظر خود برخوردار شوید.
با احترام،
لباس حمام ساحل

بخوانید: ۲۰ نمونه از دارایی های بازاریابی

ایمیل های تعامل مجدد

زمانی که می‌خواهید مشترکین، مشتریان یا مشتریان غیرفعال را وادار کنید دوباره با برند شما ارتباط برقرار کنند، از ایمیل‌های بازاریابی مجدد استفاده کنید. هدف این است که مشخص شود آیا این مصرف کنندگان قابل دوام هستند یا اینکه آیا آنها را از لیست بازاریابی خود رها کنید. این ایمیل‌ها معمولاً شامل یک تماس برای اقدام یا درخواست بازخورد هستند. مثلا:

مدتی گذشت.
ما دوست داریم شما را به عنوان یک مشتری داشته باشیم و می خواهیم مطمئن شویم اطلاعاتی را که دوست دارید به دست می آورید.
برای در ارتباط ماندن، تنظیمات برگزیده ایمیل خود را با کلیک کردن اینجا به روز کنید.
یا اگر ترجیح می‌دهید از هم جدا شوید، علامت کادر اشتراک را در اینجا بردارید و روی ذخیره کلیک کنید.
دلمان برای شما تنگ شده و امیدواریم به گفتگوی آنلاین بپیوندید.
با تشکر از شما،
تیم لیگ اکشن آمریکای شمالی

بخوانید: راهنمای شما برای بازاریابی آنلاین: چیست و چگونه از آن استفاده کنید

ایمیل ارتباطات داخلی

مهم است که کارکنان را نیز به خاطر بسپارید. مطلع نگه داشتن آنها و به روز نگه داشتن آنها در مورد محصولات جدید، راه اندازی ها، برنامه های وفاداری مشتری و موارد دیگر می تواند به آنها کمک کند تا از نمایندگان برند شما مطلع باشند و هنگام صحبت با مشتریان آگاه باشند. ایمیل های بازاریابی داخلی باید از نظر بصری جالب باشند، اگرچه وضوح و محتوا در این طراحی ارزشمندتر است. مطمئن شوید که اطلاعات دقیق، کامل و قابل فهم دارید تا کارکنان به وضوح درک کنند. مثلا:

معرفی وعده های غذایی Up in the Air
در همکاری با Flying Foods Incorporated، Cloud Airlines خوشحال است که یک گزینه غذایی جدید در داخل هواپیما را برای مشتریان خود اعلام کند. جعبه‌های غذای Up in the Air شامل سه نوع ساندویچ، سیب‌های برش‌شده بسته‌بندی شده و یک کیسه چیپس در طعم‌های مختلف به قیمت هر کدام ۷.۹۹ دلار است.

در اینجا چیزی است که باید بدانید:

خروج از نسخه موبایل