نماد سایت ایوسی

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

با رایج شدن فناوری در محیط کار، بسیاری از کسب و کارها به دنبال تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال خود برای دستیابی به مخاطبان هدف خود هستند. تطبیق استراتژی بازاریابی خود برای توزیع دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری از مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله از ایوسی، استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را شرح می‌دهیم، مزایای داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را بیان می‌کنیم و راهنمای گام به گام برای ایجاد آن ارائه می‌کنیم.

مرتبط: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال یک استراتژی بازاریابی است که برای بهینه سازی ارتقای محصولات و خدمات با استفاده از فناوری های آنلاین مانند رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است. از کانال های دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان گسترده ای از مشتریان بالقوه، برای ارتباط با مشتریان فعلی به روش های جدید و برای دسترسی به محصولات و خدمات از طریق پلتفرم های آنلاین استفاده می کند. در اینجا دسته بندی های بازاریابی آنلاین آورده شده است:

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

مزایای داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ

داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ مزایای زیادی دارد. نه تنها داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا به بازار گسترده تری از مشتریان بالقوه دست یابید، بلکه می تواند به شما در تعامل و ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی کمک کند. در اینجا شش مزیت داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ آورده شده است:

نحوه ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ در پنج مرحله

کسب و کارهایی که به دنبال شروع یا حداکثر استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود هستند، باید بازاریابی دیجیتال را در حوزه بازاریابی موجود خود تعریف و ادغام کنند. در اینجا پنج مرحله وجود دارد که باید هنگام تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید:

۱. اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال با شناسایی اهداف بازاریابی شما آغاز می شود. تعیین اهداف کمپین شما برای اطمینان از اثربخشی آن ضروری است. دانستن اینکه اهداف شما برای کمپین شما چیست و داشتن یک استراتژی برای اندازه گیری پیشرفت به شما کمک می کند تا بر موفقیت کمپین خود نظارت کنید. مشخص بودن در مورد تعیین اهداف قابل اندازه گیری به شما این امکان را می دهد که کار خود را برای رسیدن به آن هدف اندازه گیری کنید، و همانطور که پیشرفت خود را زیر نظر دارید، می توانید تنظیماتی را برای بهبود استراتژی خود انجام دهید.

با شناسایی یک هدف خاص، اهدافی را تعیین کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هدفی تعیین کنید که تعداد کلیک‌ها بر روی تبلیغات خود را در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تا ۲۰ درصد قبل از پایان فصل تجاری افزایش دهید. این هدف یک هدف قابل اندازه گیری، مشخص و یک چارچوب زمانی برای رسیدن به هدف تعیین می کند. پیشرفت به سمت این هدف قابل پیگیری است، به این معنی که امکان اصلاح استراتژی بازاریابی برای بهبود اثربخشی آن وجود دارد.

مطالب مرتبط: چگونه با موفقیت هدف گذاری کنیم

۲. شخصیت مشتری را توسعه دهید

هنگامی که اهداف خود را شناختید، قدم بعدی شناخت مخاطبان هدف است. ایجاد شخصیت مشتری به شما کمک می کند تا مشتریان ایده آل خود را شناسایی کرده و استراتژی بازاریابی خود را برای هدف قرار دادن آن مشتریان سفارشی کنید.

برای ایجاد یک شخصیت خریدار دقیق، باید با مخاطبان هدف کسب و کار خود تحقیق، نظرسنجی و مصاحبه کنید. تحقیقات خود را برای گروه گسترده ای از شرکت کنندگان که شامل مشتریان، مشتریان احتمالی و کسانی که خارج از مخاطبین فعلی شما هستند و با مخاطبان هدف شما همسو هستند، هدف قرار دهید. شخصیتی را بر اساس داده های خود ایجاد کنید که نشان دهنده فردی منحصر به فرد است که با ویژگی های جمعیت شناختی و روانشناختی مخاطبان هدف شما مطابقت دارد. خاص بودن برای ایجاد یک شخصیت مؤثر ضروری است.

اگرچه میزان تحقیق شخصیت شما به نیازهای کسب و کار خاص شما بستگی دارد، سعی کنید اطلاعات کیفی، جمعیت شناختی، کمی و روانشناختی را در تحقیق خود جمع آوری کنید. نمونه هایی از اطلاعات کمی و جمعیت شناختی شامل محدوده سنی مشتری، مکان و درآمد متوسط ​​است. اطلاعات کیفی و روانشناختی شامل اهداف، علایق، اولویت ها و چالش های مشتریان ایده آل شما می شود.

۳. کانال ها و دارایی های دیجیتال موجود را ارزیابی کنید

هر دارایی دیجیتال یا پلتفرم آنلاینی را که در حال حاضر استفاده می کنید در نظر بگیرید. برخی از پلتفرم‌های آنلاین که ممکن است شرکت شما قبلاً از آن استفاده کند شامل وب‌سایت شرکت، وبلاگ یا حساب رسانه‌های اجتماعی است. شناسایی دارایی های بازاریابی دیجیتال فعلی و اثربخشی آنها می تواند نقطه شروعی برای تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.

دارایی های آنلاین فعلی خود را بررسی کنید و اثربخشی آنها را برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود در نظر بگیرید. بهینه‌سازی این پلت‌فرم‌ها ممکن است دسترسی دیجیتالی شما را بهبود بخشد، در حالی که شناسایی محدودیت‌های این کانال‌ها می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی نحوه گسترش حضور دیجیتال خود به سایر پلتفرم‌ها کمک کند.

۴. استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تعریف کنید

هنگامی که اهداف کمپین خود را مشخص کردید، از اهداف بازاریابی، تحقیقات مخاطبان و منابع موجود برای تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. بر اساس تحقیقات مخاطبان خود، مشخص کنید که چه پلتفرم‌های آنلاین و استراتژی‌های محتوایی برای جذب بازار هدف شما مؤثرتر هستند. برای مثال، دانستن اینکه مخاطبان هدف شما اغلب با چه پلتفرم‌های دیجیتالی تعامل دارند، می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید چه پلتفرم‌هایی را در کمپین بازاریابی خود بگنجانید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید:

مطالب مرتبط: راهنمای جامع ایجاد یک برنامه بازاریابی (با نکات، الگو و مثال)

۵. نتایج خود را پیگیری کنید

پیشرفت کمپین خود را زیر نظر داشته باشید. در پایان هر ماه، پیشرفت خود را در جهت دستیابی به اهداف بازاریابی خود مرور کنید. ارزیابی کنید که کدام استراتژی‌ها در رسیدن به اهداف کمپین شما مؤثرترین هستند و تعیین کنید که آیا رویکرد کمپین شما نیاز به اصلاح دارد یا خیر.

برای پیگیری پیشرفت خود، یک صفحه گسترده یا سیستم گزارش داشته باشید تا بتوانید نتایج استراتژی خود را در طول زمان مقایسه کنید. از ابزارهای اندازه گیری تعبیه شده در پلتفرم های آنلاینی که با آنها کار می کنید برای ارزیابی تعامل بازدیدکنندگان استفاده کنید. در نهایت، اغلب با پایگاه مشتریان خود تماس بگیرید. نظرسنجی های رضایت مشتری را توزیع کنید، به نظرات پاسخ دهید، به سوالات پاسخ دهید و عادت کنید که به طور منظم با مخاطبان خود درگیر شوید.

خروج از نسخه موبایل