بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای کامل بازاریابی وابسته

یافتن نوع بازاریابی وابسته مناسب

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

استراتژی های بازاریابی در ارتقای محصول شرکت و کمک به افزایش فروش مفید هستند. بازاریابی وابسته یک استراتژی بازاریابی است که شرکت ها برای تولید فروش و تحریک ترافیک وب پیاده سازی می کنند. درک اینکه بازاریابی وابسته چیست می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های بازاریابی موفقی را برای کمک به موفقیت کسب و کار خود توسعه دهید و به کار ببرید.

در این مقاله از ایوسی، به بازاریابی وابسته، چرایی اهمیت بازاریابی وابسته و چگونگی تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته می پردازیم.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته فرآیندی است که در آن یک شخص، شرکت وابسته، برای بازاریابی محصولات یک شرکت، پورسانت دریافت می کند. یک شرکت وابسته، محصولات یک شرکت را پیدا می کند که از آنها لذت می برد و آن محصولات را در وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی یا سایر پلت فرم های رسانه ای خود تبلیغ می کند. هنگامی که اعضای مخاطبان وابسته محصول را با استفاده از پیوندها یا کدهای تبلیغاتی خاص خریداری می کنند، شرکت وابسته به دلیل کمک به ایجاد فروش و ترافیک برای شرکت، حق‌الزحمه دریافت می کند.

انواع مختلفی از کانال های بازاریابی وابسته برای تبلیغ محصولات خاص مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله:

تاثیر گذاری

اینفلوئنسرها فالوور قابل توجهی در رسانه های اجتماعی دارند و می توانند مستقیماً بر تصمیمات خرید هزاران یا حتی میلیون ها مصرف کننده تأثیر بگذارند. هر چه یک اینفلوئنسر فالوورهای بیشتری داشته باشد، بیشتر می تواند از بازاریابی وابسته بهره مند شود زیرا گروه بزرگی از مردم احتمالاً پست های وابسته آنها را می بینند. اینفلوئنسرها از طریق پست‌های وب، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وبلاگ‌ها و سایر موارد با دنبال‌کنندگان خود تعامل دارند.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسان از محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می کنند و برای ترغیب خوانندگان خود به خرید نقد می نویسند. آنها از لینک های وابسته در پست های خود برای آوردن ترافیک فروش به وب سایت شرکت استفاده می کنند. آنها در تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و همچنین سایر استراتژی های بازاریابی که با هدف ایجاد ترافیک وب هستند، تخصص دارند.

مرتبط: چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم و درآمد کسب کنیم

بازاریابی ایمیلی

بسیاری از شرکت‌های وابسته از کمپین‌های بازاریابی خاص برای جمع‌آوری فهرستی از آدرس‌های ایمیل استفاده می‌کنند و سپس ایمیل‌هایی را در مورد آنچه که تبلیغ می‌کنند به آن آدرس‌ها ارسال می‌کنند. یکی دیگر از استراتژی های ارسال ایمیل، ارسال خبرنامه ایمیل یا اطلاعات مربوط به محصولات خاص توسط شرکت وابسته است. هر ایمیل شامل پیوندهای وابسته است که خوانندگان می توانند برای خرید محصولات روی آن کلیک کنند.

مرتبط: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

احزاب بازاریابی وابسته

برای موفقیت یک استراتژی بازاریابی وابسته، سه طرف مختلف باید با هم همکاری کنند که عبارتند از:

شرکت

این شرکت مسئولیت ایجاد، تولید و توزیع محصول به مصرف کنندگان را بر عهده دارد. برای اینکه محصول سودآور شود، محصول باید مورد تقاضا، مفید و با کیفیت باشد. این شرکت ممکن است انتخاب کند که محصولات خود را خودش تبلیغ کند یا از یک شرکت وابسته که مخاطبانش با مصرف کنندگان هدف آنها بیشتر مطابقت دارند، کمک بگیرد.

وابسته

شرکت وابسته می تواند یک شخص یا یک شرکت کامل باشد که مسئول بازاریابی محصول به گونه ای است که برای حجم زیادی از مصرف کنندگان جذاب باشد. شرکت‌های وابسته معمولاً دارای یک جایگاه خاص و متمایز هستند که کالاها و خدمات را برای آنها بازاریابی می‌کنند، که به شرکت وابسته کمک می‌کند تا مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد محصولاتی را که نیازهای آنها را برآورده می‌کنند، بخرند.

مصرف کننده

مصرف کننده به تعیین نحوه اجرای استراتژی های بازاریابی وابسته کمک می کند. مصرف کننده از صفحه رسانه اجتماعی، وب سایت یا وبلاگ وابسته بازدید می کند و اطلاعات مربوط به محصول را می بیند. اگر یک مصرف کننده محصول را بخرد، هم شرکت و هم شرکت وابسته در درآمد حاصله را به اشتراک می گذارند و در نتیجه هر دو طرف سود می برند.

مطالب مرتبط: تقاضای اقتصادی: تعریف، عوامل تعیین کننده و انواع

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

چرا کسب و کارها از بازاریابی وابسته استفاده می کنند؟

کسب و کارها ممکن است به دلایل متعددی از بازاریابی وابسته استفاده کنند، از جمله:

  • ساخت برند

  • ایجاد هیجان در مورد یک محصول جدید

  • استفاده از ساختارهای پرداخت مبتنی بر عملکرد

  • افزایش فروش و رشد

ساخت برند

برند یک شرکت ارتباط بسیار نزدیکی با شهرت آن دارد. برای ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد که مشتریان آن را دوست دارند، یک شرکت می تواند از نفوذ شرکت های وابسته برای ایجاد آگاهی در مورد برند و جذب مخاطبان گسترده استفاده کند. علاوه بر این، شرکت‌های وابسته می‌توانند به یک کسب‌وکار کمک کنند تا محصولات خود را ارتقا دهد.

هنگامی که یک شرکت به خوبی تثبیت شد و مشتریان به آن به عنوان یک برند معتبر نگاه کردند، احتمالاً به آن برند وفادار خواهند بود. برای رقابت در بازار خود، کسب و کارها باید شرکت های وابسته خود را نیز متنوع کنند تا اطمینان حاصل کنند که تا حد امکان به مشتریان بیشتری دسترسی دارند.

ایجاد هیجان در مورد یک محصول جدید

شرکت‌ها می‌توانند از بازاریابی وابسته برای ایجاد هیجان برای محصولات جدید یا حول معرفی محصول استفاده کنند. شرکت های وابسته می توانند از پیوندهای وابسته در وب سایت های خود استفاده کنند که به افزایش تقاضا برای محصول کمک می کند.

کسب و کارها همچنین می توانند پیشنهادات تبلیغاتی را از طریق شرکت های وابسته خود ارسال کنند. به عنوان مثال، ارسال یک پیشنهاد تبلیغاتی در جمعه سیاه یا کریسمس راهی عالی برای هیجان زده کردن مشتریان بالقوه در مورد محصولات شما است.

استفاده از ساختارهای پرداخت مبتنی بر عملکرد

در یک استراتژی بازاریابی وابسته، شرکت بر جبران خسارت شرکت وابسته کنترل دارد. به این ترتیب، بازاریابی وابسته می‌تواند یک استراتژی بازاریابی مقرون‌به‌صرفه باشد، زیرا یک کسب‌وکار زمانی که فروش از طریق پیوندهای وابسته آنها انجام می‌شود، به شرکت‌های وابسته پرداخت می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند اعتماد کنند که فقط به شرکت‌های وابسته که بیشترین ترافیک وب را دریافت می‌کنند و در نهایت به فروش و رشد شرکت کمک می‌کنند، پول پرداخت می‌کنند.

افزایش فروش و رشد

استفاده از استراتژی بازاریابی وابسته به راهنمایی مشتریان احتمالی به وب سایت شرکت کمک می کند، که می تواند به افزایش فروش کمک کند. هنگامی که یک کسب و کار از شرکت های وابسته قابل اعتماد برای کمک به مشتریان هدف استفاده می کند، می تواند وفاداری به برند را در بین این مشتریان ایجاد کند. ایجاد یک محصول قابل اعتماد و مورد تقاضا که مشتریان آن را دوست دارند همچنین می تواند منجر به بازگشت مشتریان به خرید مجدد از شرکت، افزایش فروش بیشتر و رشد برند شود.

چگونه به یک بازاریاب وابسته تبدیل شویم

تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته شامل مراحل زیر است:

  1. یک طاقچه پیدا کنید.

  2. یک پلتفرم آنلاین ایجاد کنید.

  3. محتوای جذاب تولید کنید.

  4. دنبال کننده بسازید

  5. محصولات را انتخاب و تبلیغ کنید.

  6. نتایج را ثبت و پیگیری کنید.

۱. یک طاقچه پیدا کنید

شما باید تعیین کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چگونه با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد. جایگاه شما باید چیزی باشد که تجربه شخصی در مورد آن دارید، در مورد آن آگاه هستید و به آن علاقه دارید. همچنین، این طاقچه باید مربوط به محصولاتی باشد که تقاضا دارند و مصرف کنندگان در مورد آنها هیجان زده خواهند شد.

۲. یک پلتفرم آنلاین ایجاد کنید

بازاریابان وابسته می توانند از طریق وب سایت ها، وبلاگ ها، حساب های رسانه های اجتماعی و سایر پلت فرم های تولید محتوا فعالیت کنند. بسیاری از ترکیبی از این پلتفرم ها برای افزایش خروجی و دستیابی به مخاطبان بیشتر استفاده می کنند. پس از انتخاب جایگاه، خود را در کانال ها و پلتفرم هایی که مخاطبان ایده آل شما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند، مستقر کنید. این مرحله فضایی را برای ایجاد محتوا و در نهایت انتشار لینک های وابسته در اختیار شما قرار می دهد.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

۳. محتوای جذاب تولید کنید

برای دستیابی به هر چه بیشتر مصرف کنندگان، ایجاد محتوای ثابت و با کیفیت بالا که به طور خاص متناسب با جایگاه شما باشد، حیاتی است. محتوای وب سایت شما و سایر پلتفرم ها می تواند به شکل بررسی محصول، پست های وبلاگ، وبینارهای اطلاعاتی و کتاب های الکترونیکی، ویدئوهای نمایشی و نقد، پست های رسانه های اجتماعی و غیره باشد.

۴. دنبال کننده بسازید

هنگامی که شروع به تولید محتوا کردید، می توانید موارد زیر را ایجاد کنید. مخاطب پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی وابسته است، بنابراین مهم است که مخاطبان خود را پرورش دهید. شما می توانید این کار را با ارتباط با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی و تبلیغ محتوای خود از طریق رسانه های اجتماعی انجام دهید. علاوه بر این، برای به رسمیت شناختن نام، می توانید پست های مهمان را در وبلاگ ها و سایت های پربازدید بنویسید.

همچنین می توانید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید و یک لیست ایمیل ایجاد کنید. یکی از روش‌های مؤثر برای انجام این کار، ارائه محصولات اطلاعاتی رایگان، مانند وبینارها یا کتاب‌های الکترونیکی، در ازای یک آدرس ایمیل است. همچنین می توانید به سادگی فالوورهای خود را تشویق کنید تا آدرس ایمیل خود را برای دریافت به روز رسانی ارائه کنند.

۵. محصولات را انتخاب و تبلیغ کنید

مطمئن شوید که محصولاتی را که استفاده می کنید و مخاطبان شما نیز مفید و ارزشمند خواهند یافت، انتخاب و تبلیغ کنید. به عنوان یک بازاریاب وابسته، می‌توانید محصولات خود را از طریق بررسی محصول، تبلیغات بنری، لینک‌های محتوای درون متنی، تبلیغات ایمیلی و تخفیف‌ها و هدایا تبلیغ کنید.

مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

۶. ثبت و پیگیری نتایج

پس از ایجاد یک پلتفرم، ایجاد فالوور و ایجاد محتوای باکیفیت، باید نحوه واکنش مخاطبان خود به استراتژی های بازاریابی خود را پیگیری کنید. شما باید به طور مداوم تکنیک های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنید تا با موفقیت به مخاطبان هدف خود برسید. برای مثال، می‌توانید استراتژی‌های جدید را با پرسیدن از فالوورهای خود آزمایش کنید که آیا ترجیح می‌دهند یک بررسی مکتوب محصول یا یک ویدیوی آموزشی که نحوه عملکرد محصول را نشان می‌دهد یا خیر. هنگامی که دنبال کنندگان خود را درک کنید و استراتژی های بازاریابی را بیشتر مورد توجه آنها قرار دهید، می توانید کارآمدتر برای آنها بازاریابی کنید.

سوالات متداول بازاریابی وابسته

در اینجا چند سوال متداول درباره بازاریابی وابسته وجود دارد تا به شما کمک کند بیشتر بدانید:

چرا باید یک بازاریاب وابسته شوم؟

زمانی که بازاریابی وابسته به درستی و کارآمد انجام شود، می تواند منبع سودآوری برای درآمد تکمیلی باشد. این متخصصان می توانند در خانه و با هزینه کم کار کنند و شروع به کار به عنوان یک بازاریاب وابسته را نسبتاً سریع و ساده می کند.

پتانسیل کسب درآمد شرکت های وابسته به عملکرد آنها گره خورده است. به عنوان مثال، یک شرکت وابسته که یک وب سایت کاربرپسند ایجاد می کند و مخاطبان قابل توجهی را از طریق تعاملات مختلف ایجاد می کند، در مقایسه با شرکت وابسته ای که وب سایت گیج کننده ای دارد و برای جذب فالوورها زمان نمی برد، موفق تر خواهد بود.

بازاریابان وابسته به عنوان فریلنسر کار می کنند و به این ترتیب، استقلال بیشتری دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های وابسته می‌توانند ساعات کاری خود را تعیین کنند و می‌توانند محصولاتی را که مورد علاقه‌شان است تبلیغ کنند. همچنین، به عنوان یک شرکت وابسته، شما فقط شرکت را با مصرف کننده مرتبط خواهید کرد. این شرکت به شکایات مشتریان و موقعیت های پشتیبانی مشتری رسیدگی خواهد کرد.

چگونه می توانم یک بازاریاب وابسته موفق باشم؟

قبل از تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته، مهم است که برای ایجاد مخاطب در جایگاهی سودآور وقت بگذارید. شما باید پیوندهای وابسته خود را متناسب با جایگاه خود تنظیم کنید، بنابراین باید گروه مناسبی از مصرف کنندگان را هدف قرار دهید. به این ترتیب، محصولاتی که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید، متناسب با علایق آن حوزه هستند، که به فروش شما کمک می‌کند.

در حوزه انتخابی خود، باید با نوشتن محتوای با کیفیت خوب در وب سایت خود و به روز ماندن در مورد آخرین روندهای بازاریابی، خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید. علاوه بر این، هنگام انتخاب محصولات برای تبلیغ، می توانید با ایجاد ارتباط با فالوورهای خود و با انتخاب محصولاتی که استفاده می کنید و به آنها اعتقاد دارید، اعتماد به دست آورید.

برخی از استراتژی های بازاریابی وابسته چیست؟

بسیاری از استراتژی ها می توانند به شما در ایجاد یک تجارت بازاریابی وابسته سودآور کمک کنند، از جمله:

۱. محصولاتی را که استفاده می کنید تبلیغ کنید

تبلیغ محصولاتی که واقعاً استفاده می کنید و با آنها آشنا هستید آسان تر است در مقایسه با محصولاتی که هرگز استفاده نکرده اید. علاوه بر این، مطمئن شوید که به جای اینکه به آنها بگویید محصول را بخرند، فقط محصول را به دنبال کنندگان خود توصیه می کنید.

۲. با بیش از یک شرکت شریک شوید

اگر محصولاتی را از چندین شرکت مختلف تبلیغ می کنید، می توانید کمیسیون های خود را متنوع کنید و فرصت های متعددی برای ایجاد درآمد در مقابل تبلیغ محصولات یک شرکت داشته باشید. این استراتژی همچنین به شما این امکان را می دهد که محصولات متنوعی را به مخاطبان خود نیز ارائه دهید.

۳. تمرکز بر ترافیک

ترافیک وب خود و همچنین جمعیت شناسی فالوورهای خود را کنترل کنید. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید محتوا و توصیه های محصول خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید. عملکرد وب سایت، سایر پلتفرم ها و پیوندهای وابسته ای که تبلیغ کرده اید را ضبط و پیگیری کنید. با ردیابی پیوندهای وابسته خود، می توانید تجزیه و تحلیل کنید که کدام روش های تبلیغ محصولات بیشترین و کمترین موفقیت را در بین مخاطبان شما داشته است. برای بهینه‌سازی محتوای خود، از ابزارهای تحلیل آنلاین برای ردیابی کلیک‌ها، بازدیدها و لایک‌ها استفاده کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید مخاطب شما بیشتر از همه می‌خواهد ببیند و وفاداری مخاطبان را افزایش می‌دهد.

مرتبط: ۲۶ روش موثر برای افزایش ترافیک وب سایت شما

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *