بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک مدیر شویم (با نکات)

چگونه یک مدیر شویم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیران مؤثر می توانند به کارکنان خود انگیزه دهند و عملکرد کلی سازمان را بهبود بخشند. یک مدیر مسئول نظارت بر یک پروژه، تیم یا بخش خاص در یک سازمان است و اغلب به عنوان رابط بین کارکنان و رهبری ارشد عمل می کند. از آنجایی که مدیران معمولاً وظایف نظارتی و رهبری را انجام می دهند، مدیر شدن نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دارد.

در این مقاله، ما پنج گام روشن و قابل اجرا برای چگونگی تبدیل شدن به یک مدیر را با نکاتی برای موفقیت به اشتراک می گذاریم.

چگونه در ۵ مرحله مدیر شویم

مدیر شدن می تواند یک نقطه پیشرفت هیجان انگیز در حرفه حرفه ای شما باشد. علاوه بر پاداش بالاتر، مدیر بودن معمولا فرصت هایی را برای توسعه مهارت های جدید، مربیگری سایر متخصصان و کشف پروژه های پیشرو ارائه می دهد. در اینجا پنج مرحله وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک مدیر انجام دهید:

  1. مسئولیت های مدیر پژوهشی
  2. صلاحیت های مدیر خود را ارزیابی کنید.
  3. اهدافی را برای بهبود مهارت ها تعیین کنید.
  4. آرزوهای خود را با مدیر خود در میان بگذارید.
  5. ارزش خود را نشان دهید

۱. مسئولیت های مدیر پژوهشی

قبل از درخواست برای یک موقعیت مدیر، وقت خود را صرف تحقیق در مورد آنچه در یک نقش مدیریتی دارید بگذرانید تا مشخص کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. این شامل یادگیری اطلاعات کلیدی مانند کارکردهای شغلی رایج، مهارت های ضروری و محدوده حقوق معمولی است. تحقیقات شما تضمین می‌کند که به فرآیند تبدیل شدن به یک مدیر نزدیک می‌شوید و از آنچه که باید انتظار داشته باشید و آنچه کارفرمایان از یک مدیر به دنبال آن هستند مطلع هستید.

تحقیق در پست های مدیر می تواند شامل روش های رسمی و غیر رسمی باشد. برای تحقیق رسمی، می توانید مقالات حرفه ای را بخوانید، شرح شغل را مرور کنید، راهنماهای شغلی را مرور کنید یا حتی با یک مشاور شغلی تماس بگیرید. به صورت غیررسمی، می‌توانید مدیران اطراف خود را مشاهده کنید، درباره تجربه‌شان سؤال بپرسید یا درخواست کنید تا آنها را تحت الشعاع قرار دهید.

۲. صلاحیت های مدیر خود را ارزیابی کنید

در مرحله بعد، می توانید برای تعیین نقاط قوت و زمینه های رشد خود نسبت به مهارت های مورد انتظار یک مدیر، یک خودارزیابی انجام دهید. این به شما کمک می کند تا انتظارات واقع بینانه ای در مورد جدول زمانی خود برای پیگیری یک موقعیت مدیریتی و یک خط پایه برای شروع آماده سازی خود داشته باشید.

برای تکمیل یک خودارزیابی، می‌توانید ارزیابی‌های عملکرد گذشته را مرور کنید یا از یک همکار مورد اعتماد بازخورد صادقانه و سازنده بخواهید. ذهنیت رهبری برای موفقیت شما به عنوان یک مدیر بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که این را در ارزیابی خود لحاظ کنید. مدیران باید بتوانند تحت فشار به خوبی کار کنند و بازخورد روشنی به زیردستان خود بدهند. برخی دیگر از صلاحیت های رایج مدیر برای ارزیابی عبارتند از:

بیشتر بخوانید: مهارت های مدیریت: تعریف و مثال

۳. اهدافی را برای بهبود مهارت ها تعیین کنید

با استفاده از اطلاعات خودارزیابی خود، قبل از درخواست برای پست مدیریت، هدفی را برای تقویت یک یا چند زمینه رشد خود تعیین کنید. سپس به صورت دوره ای خود ارزیابی کنید یا از مدیر خود بازخورد بخواهید تا مشخص شود آیا در حال پیشرفت هستید یا خیر. این به سنجش آمادگی شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا از کارمندان آینده با رشد و توسعه خود حمایت کنید.

در برخی موارد، می‌توانید از طریق چارچوب شرکت خود برای تعیین هدف، تعیین اهداف بهبود مهارت‌ها را شروع کنید تا از ساختار و پشتیبانی که معمولاً به آن اشاره می‌شود، پیروی کنید. به عنوان مثال، سازمان شما ممکن است از یک چارچوب اهداف سطحی استفاده کند که اهداف را بر اساس هفته، ماه و سال سازماندهی می کند.

اگر شرکت شما چارچوبی ندارد، از منابع تعیین هدف آنلاین با بازخورد فردی یا ارزیابی عملکرد برای ارزیابی پیشرفت خود استفاده کنید. اگر یکی از همکاران در این مرحله به شما کمک کرد، آنها نیز می توانند با به اشتراک گذاشتن مشاهدات خود از پیشرفت شما حمایت کنند.

مطالب مرتبط: چگونه می توان مهارت های رهبری را توسعه داد و به یک مدیر عالی تبدیل شد

۴. آرزوهای خود را با مدیر خود در میان بگذارید

بیان آرزوهای مدیریتی خود به سرپرست خود، بسته به سبک رهبری آنها، می تواند ارزشمند باشد. این شخص ممکن است بتواند بازخورد صادقانه ای در مورد آمادگی شما ارائه دهد و راه هایی برای توسعه مهارت های شما قبل از درخواست پیشنهاد دهد. آنها حتی ممکن است پروژه های جدیدی را به شما واگذار کنند یا بینشی از تجربه خود به عنوان یک مدیر ارائه دهند.

موارد مرتبط: ۱۰ سبک مدیریت برای رهبری مؤثر (با مثال)

۵. ارزش خود را نشان دهید

یک گام مهم در راه تبدیل شدن به یک مدیر این است که به سرپرست و همکاران خود نشان دهید که مهارت های لازم برای موفقیت را دارید. به یاد داشته باشید که ابتکار یک ویژگی اساسی رهبری است که کارفرمایان هنگام استخدام یک مدیر به دنبال آن هستند.

برای نشان دادن ارزش خود، می توانید این کار را مستقیم و غیر مستقیم انجام دهید. به عنوان مثال، افزودن دستاوردها و نتایج قابل اندازه گیری خاص به رزومه خود راهی مستقیم برای اثبات آمادگی شما برای نقش مدیر است. به‌طور غیرمستقیم، می‌توانید با صحبت بیشتر در جلسات، ارسال یادداشت‌های واضح برای پیگیری بعد از جلسات تیم یا ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای چالش‌ها، مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله عالی مورد نیاز مدیران را مدل کنید.

مطالب مرتبط: ۱۵ نوع شغل مدیر

نکاتی برای یک مدیر موفق

زمانی که مدیر شوید، موفقیت شما احتمالاً با مشارکت شما در اهداف سازمان مشخص خواهد شد. به عنوان مثال، در دنیای تجارت، یک مدیر موفق با افزایش سود و تحقق اهداف شرکت به شرکت منتفع می شود. صرف نظر از صنعت، این استراتژی ها برای موفقیت به عنوان یک مدیر ضروری هستند:

نماینده

مدیران موفق ظرفیت تیم را ایجاد می کنند و عملکرد را از طریق تخصیص مناسب وظایف تقویت می کنند. از این نکات برای تفویض اختیار موثر استفاده کنید:

  • تعیین کنید کدام وظایف را باید انجام دهید و کدام یک را می توان به دیگران محول کرد.
  • نقاط قوت اعضای تیم خود را ارزیابی کنید و وظایف را بر اساس آن محول کنید.
  • اهداف و ضرب الاجل های مربوطه را برای اطمینان از انجام وظایف محول شده توسط کارکنان تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه واگذاری وظایف در محل کار

روی روابط سرمایه گذاری کنید

مدیر بودن نیاز به مهارت های بین فردی زیادی دارد . سرمایه گذاری در روابط با افرادی که مدیریت می کنید می تواند به عنوان یک دارایی کلیدی در موفقیت نقش و تیم شما به طور کلی عمل کند. از این استراتژی ها برای ایجاد روابط قوی با همکاران استفاده کنید:

  • فرصت های تیم سازی برای شناخت کارکنان خود ایجاد کنید.
  • بخش هایی از خود را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید تا در عوض احساس کنند با شما مرتبط هستند.
  • حس شوخ طبعی، فروتنی و آسیب پذیری را الگوبرداری کنید.

استراتژیک کار کنید

مدیر موفق بودن مستلزم تصمیم گیری موثر در مورد زمان و منابع کارکنان سازمان شماست. این امر مستلزم تمرکز واضح بر روی اهداف شرکت و توانایی همسوسازی موثر منابع برای دستیابی به آن اهداف است. از این مراحل برای اطمینان از عملکرد استراتژیک تیم خود استفاده کنید:

  • برنامه ای با اهداف، استراتژی ها و جدول زمانی مشخص ایجاد کنید تا به تیم خود کمک کنید تا سازماندهی شوند. تا حد امکان به آن برنامه پایبند باشید. شما می‌توانید ایده‌های جدید و خلاقانه را در خود بگنجانید، مشروط بر اینکه از کار موجود حمایت کنند.
  • زودتر ارتباط برقرار کنید و اغلب به این ترتیب اعضای تیم در مورد هدف و نتایج مورد انتظار خود شفافیت دارند.
  • استانداردهای بالایی را تنظیم کنید و در عین حال در مورد ظرفیت و جدول زمانی واقع بین باشید. وظایف اولویت دار را مشخص کنید و بر اساس آن زمان را برای آنها اختصاص دهید.

مطالب مرتبط: ۹ مزیت قانع کننده مدیر بودن

آماده باش

بخشی از یک مدیر موفق، حفظ آرامش تحت فشار و استفاده از مهارت های حل مسئله برای غلبه بر چالش ها است. از این استراتژی ها برای رسیدگی به موقعیت های غیر منتظره استفاده کنید:

  • بپذیرید که حتی با بهترین آمادگی شما، ممکن است شگفتی هایی رخ دهد.
  • آرامش خود را حفظ کنید و اعتماد به نفس را در تیم خود به اشتراک بگذارید.
  • برنامه ریزی کنید و اقدام کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *