بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

ترافیک ارجاعی چیست؟ (با تعریف و مزایا)

چگونه ترافیک ارجاع خود را 77 درصد در 90 روز افزایش دهید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اطمینان از فعال ماندن وب‌سایت کسب‌وکار می‌تواند گامی عالی به سمت درآمد بالاتر و بازارپذیری بهتر باشد. ترافیک ارجاعی تعداد بازدیدهایی است که یک صفحه وب از پیوندهایی که در وب سایت دیگری ظاهر می شوند دریافت می کند. یادگیری بیشتر در مورد ترافیک ارجاع می تواند به شما کمک کند تعداد کاربرانی که با یک وب سایت درگیر هستند را افزایش دهید و درآمد بیشتری برای یک شرکت ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی ترافیک ارجاعی می پردازیم، مزایای آن را توضیح می دهیم و نکاتی در مورد بهبود ترافیک ارجاع ارائه می دهیم.

ترافیک ارجاع چیست؟

ترافیک ارجاع به تعداد بازدیدکنندگانی که یک وب سایت از پیوندهای مستقیم به دست می آورد، به جای صفحه نتایج جستجو اشاره دارد. بازدیدکنندگان از ترافیک ارجاع معمولاً یک وب سایت را از طریق پیوندهای مستقیم از صفحات وب سازمانی دیگر پیدا می کنند که به آنها بک لینک نیز گفته می شود. هنگامی که یک بازدیدکننده برای مشاهده وب سایت یک شرکت روی یک بک لینک کلیک می کند، مرورگر فعالیت های خود را با کارکنان بازاریابی آن شرکت به اشتراک می گذارد.

هنگامی که یک بک لینک ترافیک ارجاع یک شرکت را افزایش می دهد، بر جایگاه وب سایت ها در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص تأثیر می گذارد. برای مثال، اگر کاربری که در جستجوی عکس‌های توله‌سگ‌ها است، روی یک وب‌سایت از آن صفحه نتایج جستجو کلیک کند و صفحه وب شما را از یک بک‌لینک بیابد، ممکن است در آینده زمانی که کاربران دیگر عکس‌های توله سگ‌ها را جستجو می‌کنند، صفحه وب شما بیشتر ظاهر شود. افزایش ترافیک ارجاع نیز می تواند بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا استراتژی های تبلیغات پولی شرکت تأثیر بگذارد.

مطالب مرتبط: راهنمای شما برای بازاریابی آنلاین: چیست و چگونه از آن استفاده کنید

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

مزایای ترافیک ارجاع

داشتن ترافیک ارجاع در وب سایت مزایای زیادی دارد، از جمله:

نوردهی بهبود یافته

هرچه یک وب سایت ترافیک ارجاعی بیشتری به دست آورد، در کل تعداد بازدیدکنندگان بیشتری دارد. قرار گرفتن در معرض بهبود یافته می تواند منجر به سود بیشتر و سود بیشتر از چرخه تجاری یک وب سایت شود. قرار گرفتن در معرض بیشتر از سایر صفحات وب نیز می تواند به بهبود شناخت عمومی برند و کسب ارتباط در پلت فرم های رسانه های اجتماعی کمک کند. همچنین ممکن است فرصت‌های بازاریابی جدیدی مانند همکاری با سایر وب‌سایت‌ها فراهم کند که می‌تواند ترافیک ارجاع بیشتری را در آینده ایجاد کند.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

مخاطبان جایگزین

هنگامی که یک وب سایت ترافیک ارجاعی به دست می آورد، ممکن است کاربران گروه های ناآشنا را جذب کند. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که یک سریال طنز تولید می کند. این کمیک معمولا جمعیتی از زنان بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارد. هنگامی که یک وب سایت با تعداد کاربران نوجوان بیشتر، یک بک لینک به وب سایت آن کمیک ایجاد می کند، جمعیت اصلی آن تغییر می کند و شرکت میزبان مخاطبان جدیدی پیدا می کند. این می تواند قرار گرفتن در معرض بیشتر، افزایش تعامل رسانه های اجتماعی و بینش بیشتر در مورد ترجیحات مخاطب را به ارمغان بیاورد.

در حال توسعه شبکه ها

هنگامی که یک وب سایت با اضافه کردن بک لینک ها با وب سایت دیگری شبکه می شود، فرصت هایی برای همکاری های آینده ایجاد می کند. تلاش های شبکه می تواند شامل بک لینک در رسانه های اجتماعی یا مشارکت محصول باشد. همکاری‌های خارجی، مانند نمایش رویدادها یا تلاش‌های همکاری فروشگاهی، می‌تواند به هر دو شرکت کمک کند تا ترافیک ارجاع را از بک لینک‌های متقابل افزایش دهند و در معرض دید بیشتری قرار بگیرند.

مطالب مرتبط: برترین مهارت های بازاریابی دیجیتالی که باید در رزومه خود ذکر کنید

سئوی بهتر

اگر وب سایت یک شرکت ترافیک ارجاع بیشتری به دست آورد، استراتژی های سئو آن می تواند موثرتر شود. اگر تعداد زیادی از کاربران یک بک لینک را دنبال کنند، ترافیک ارجاع حاصل می تواند به توسعه سئوی وب سایت کمک کند تا زمانی که به یک نتیجه برتر برای کلمات کلیدی مرتبط تبدیل شود. از آنجایی که بک لینک ها مستقیماً بر نتایج SEO برای یک وب سایت تأثیر می گذارند، مهم است که فقط ترافیک ارجاع را از منابع مرتبطی که از محتوای وب سایت پشتیبانی می کنند جمع آوری کنید. اگر یک وب سایت نتایج مرتبط SEO را به دست آورد، رتبه بندی بازدیدکنندگان به طور طبیعی می تواند رشد کند.

نحوه ایجاد ترافیک ارجاع

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه برای وب سایت خود ترافیک ارجاع ایجاد کنید، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

۱. پست در دایرکتوری ها

برای به دست آوردن ترافیک ارجاع بدون ارتباط با شرکت دیگری، پست کردن وب سایت های خود را در دایرکتوری ها در نظر بگیرید. علاقه مندان به وب سایت شما ممکن است در صورت استفاده از دایرکتوری مشترک مرتبط با صنعت خود، محتوای شما را راحت تر بیابند، بنابراین هرگونه تغییر سئوی حاصل می تواند بهتر با موضوعات وب سایت شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر یک دامپزشک ساکن فلان شهرستان وب سایت خود را در یک فهرست محلی پست کند، ممکن است بازدیدکنندگان بیشتری از بک لینک ها دریافت کند. در نتیجه، محتوای آنها ممکن است در اولین صفحه نتایج جستجو برای خدمات مرتبط با حیوانات در آن شهر ظاهر شود.

مطالب مرتبط: ۲۵ بایدها و نبایدهای رسانه های اجتماعی برای تجارت

۲. یک اینفوگرافیک ایجاد کنید

ایجاد یک اینفوگرافیک موثر می تواند ترافیک ارجاع طولانی مدت را به وب سایت شما جذب کند، زیرا بسیاری از افراد اطلاعات را از طریق عکس ها و سایر عناصر بصری بهتر درک می کنند. برای ایجاد یک اینفوگرافیک، اطلاعاتی را جمع آوری کنید که از محتوای وب سایت شما پشتیبانی می کند، مانند داده های آماری. به عنوان مثال، شرکتی که خدمات اینترنتی سریع‌تری ارائه می‌کند ممکن است یک اینفوگرافیک حاوی اطلاعات آماری در مورد سرعت کلیک کردن افراد از یک وب‌سایت در صورتی که اتصالشان کند باشد، نمایش دهد. پس از آن، حتماً یک بک لینک در اینفوگرافیک قبل از به اشتراک گذاشتن آن با سایر وب سایت ها یا دایرکتوری ها قرار دهید.

۳. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اگر یک بک لینک را در نمایه شبکه های اجتماعی یک شرکت میزبانی کنید، می توانید در معرض بازاریابی بیشتری برای یک وب سایت ایجاد کنید. اگر به طور مداوم لینک ها را پست کنید، پلتفرم های محبوب می توانند به بهبود فعالیت وب سایت شما کمک کنند. هر بار که یک حساب کاربری هر پستی را لایک می کند، به اشتراک می گذارد یا نظر می دهد، فرصتی برای تعامل با سایر کاربران ایجاد می کند. در نتیجه، افراد ممکن است به محتوای یک شرکت علاقه مند شوند و تشویق شوند که روی لینک های برگشتی به وب سایت اصلی آن کلیک کنند.

۴. فعالیت انجمن و وبلاگ را حفظ کنید

اظهار نظر در انجمن ها یا وبلاگ ها نیز می تواند به افزایش کلیک از بک لینک ها کمک کند و ترافیک ارجاع بیشتری را به وب سایت شما بیاورد. هر بار که با یک پست یا وبلاگ در انجمن ارتباط برقرار می کنید، به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهید که به محتوای شما نگاه کنند. به عنوان مثال، یک شرکت کالاهای ورزشی ممکن است در مورد یک مقاله وبلاگ که در مورد راکت های تنیس برتر منتشر شده در یک سال خاص صحبت می کند، نظر دهد. در نتیجه، کاربرانی که به دنبال یک راکت تنیس جدید هستند ممکن است روی نمایه خود کلیک کنند و وب سایت اصلی خود را از طریق یک بک لینک پیدا کنند.

مطالب مرتبط: تبلیغات هدفمند چیست؟ تعریف، انواع و نکات

۵. کار خود را در وبلاگ ها و سایت های بررسی منتشر کنید

هنگام تعامل با دیگران در وبلاگ ها یا انجمن ها، درخواست انتشار کار خود را در این وب سایت ها از جمله بک لینک ها در نظر بگیرید. اجازه دادن به محتوای شما برای نمایش در وبلاگ یا صفحه بررسی دیگر می تواند به افزایش ترافیک ارجاع به وب سایت شرکت کمک کند. شراکت با یک وبلاگ به شما امکان می دهد به پایگاه طرفداران آن دسترسی داشته باشید، به خصوص اگر دارای سیستم اشتراک باشد. اگر به جای آن با یک وب سایت بررسی ارتباط برقرار کنید، کارکنان بازاریابی آن ممکن است ارزیابی محتوای شما را ارسال کنند که شامل بک لینک است و به طور کلی ترافیک ارجاع را افزایش می دهد.

مرتبط: چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم و درآمد کسب کنیم

نکاتی برای ایجاد ترافیک ارجاع

اگر می خواهید نکاتی برای ایجاد ترافیک ارجاع بیشتر در وب سایت خود داشته باشید، برخی از پیشنهادات زیر را در نظر بگیرید:

درباره مخاطب هدف خود بیشتر بدانید

شناخت مخاطبان هدف می تواند به شما در ایجاد تبلیغات موثر برای ارسال یا میزبانی در وب سایت های دیگر کمک کند. اطلاعات جمعیت شناختی آنها، از جمله مشاغلی که به صورت آنلاین به آنها مراجعه می کنند، تعیین کنید. این مرحله می تواند به شما کمک کند تا بدانید کدام وب سایت ممکن است ترافیک ارجاع بیشتری را از بک لینک های تبلیغاتی ایجاد کند. هنگام مرور وب‌سایتی که جمعیت‌شناسی مشابهی را هدف قرار می‌دهد، می‌توانید زبان و ظاهر زیبایی‌شناختی تبلیغات آن را مشاهده کنید تا از آن به عنوان الهام‌بخش برای خود استفاده کنید.

به طور منظم با دیگران شبکه کنید

شبکه می تواند به افزایش ترافیک ارجاع کمک کند، زیرا می توانید وب سایت های بیشتری برای میزبانی بک لینک پیدا کنید. شبکه‌سازی روی پلت‌فرم‌های اینترنتی، مانند وبلاگ‌ها، انجمن‌ها و وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و همچنین آفلاین را در نظر بگیرید. صحبت با دیگران در مورد وب سایت و تبلیغات از طریق گفتگو می تواند شرکای بالقوه را تشویق کند تا در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت تحقیق کنند. اضافه کردن یک لینک وب سایت یا کد QR را به کارت ویزیت خود در نظر بگیرید تا وب سایت خود را به صورت آفلاین به طور مؤثرتری به اشتراک بگذارید.

وب سایت خود را تبلیغ کنید

علاوه بر شبکه‌های کلامی و اینترنتی، تبلیغات سنتی می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت ترافیک ارجاعی را به دست آورید. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی برای وب سایت خود در نظر می گیرید، ابتدا جمعیت شناسی آن را مشخص کنید. سپس، وب‌سایتی را که آن‌ها مرور می‌کنند پیدا کنید و زبان مشابهی را انتخاب کنید تا بتوانید علایق آن‌ها را جلب کنید. خرید یک طرح تبلیغاتی را در نظر بگیرید که برای بودجه فعلی شما بهترین عملکرد را دارد، چه تبلیغات آنلاین باشد و چه تبلیغات فیزیکی مانند بیلبوردها و تبلیغات روزنامه.

مرتبط: تبلیغ کسب و کار در گوگل: نکات مهم برای موفقیت

محتوای اصلی ایجاد کنید

هنگام بازاریابی محتوای خود در وبلاگ ها و انجمن ها، می توانید با ایجاد همزمان محتوای اصلی، ترافیک ارجاع وب سایت را افزایش دهید. پس از ارسال هر گونه تبلیغات و بک لینک به وب سایت شما توسط یک شرکت شریک، پروژه های جدیدی را فاش کنید. از آنجایی که این مشارکت‌ها می‌توانند به ایجاد علاقه مخاطبان به محتوای شما کمک کنند، کاربران ممکن است برای بازدید از وب‌سایت شما و بررسی پروژه‌ها، خدمات یا محصولات جدید تشویق شوند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *