آژانسهای خلاق راهحلهای تخیلی را برای کمک به کسبوکارها برای افزایش آگاهی از برند، نمایش بهتر محصولات یا خدمات و در نهایت افزایش سود ایجاد و اجرا میکنند. دانستن اینکه یک آژانس خلاق چه کاری انجام می دهد می تواند به شما کمک کند کسب و کار آنها را درک کنید، آنها محیط کاری مناسب برای شما هستند.
در این مقاله از ایوسی، انواع آژانسهای خلاق و کارهایی که انجام میدهند را بررسی میکنیم و همچنین نکاتی را برای استخدام شدن توسط یکی ارائه میکنیم.
آژانس خلاق چیست؟
آژانس خلاق سازمانی است که از استراتژی های خلاقانه برای کمک به مشتریان برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند. آژانسهای خلاق، که گاهی آژانسهای بازاریابی نامیده میشوند، معمولاً تلاشهای خود را در یکی از حوزههای زیر متمرکز میکنند:
-
استراتژی: چگونه یک کسب و کار به مشتریان خدمات می دهد و درآمد ایجاد می کند
-
طراحی: چگونه یک تجارت و محصولات آن به نظر می رسد
-
فناوری: چگونه یک کسبوکار راهحلهای فنآوری را در فعالیتهای خود ادغام میکند
-
تبلیغات: چگونه یک کسب و کار خود و محصولات یا خدماتش را برای مصرف کنندگان بازاریابی می کند
هر یک از این آژانسها اعضای تیم را در نقشهایی به کار میگیرند که مخصوصاً برای خدماتی که آژانس ارائه میکند واجد شرایط هستند. برخی از رایج ترین نقش ها در یک آژانس خلاق عبارتند از:
-
طراحان: بخشی از یک بخش خلاق، آنها خروجی خلاقانه تولید می کنند، مانند تبلیغات، وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه.
-
مدیران خلاق: روسای بخش خلاق، بر کار طراحان نظارت میکنند تا اطمینان حاصل کنند که استانداردهای مشتری را برآورده میکنند و پروژههای نهایی را برای تحویل به مشتریان تأیید میکنند.
-
نمایندگان حساب ها: این متخصصان با مشتریان کار می کنند تا کسب و کار و اهداف آنها را درک کنند، سپس نیازها و دیدگاه های مشتریان را با بخش خلاق در میان می گذارند.
-
محققان: این متخصصان روندهای بازار و تقاضا را برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری آگاهانه بررسی می کنند.
یک آژانس خلاق می تواند نسخه استانداردی باشد که بر یک عنصر تمرکز دارد یا یک آژانس خدمات کامل که چندین سرویس مرتبط را ارائه می دهد. برای مثال، آژانسهای تبلیغاتی استاندارد اغلب در کمپینهای تبلیغاتی ساده در یک رسانه تخصص دارند، اما یک آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل ممکن است یک کمپین تبلیغاتی یکپارچه با رسانههای اجتماعی، اجزای رویداد چاپی سنتی و آفلاین ایجاد کند.
انواع آژانس های خلاق
انواع مختلفی از آژانس های خلاق وجود دارد که بر چهار حوزه ذکر شده در بالا تمرکز می کنند. برخی از رایج ترین عبارتند از:
-
آژانس های تبلیغاتی
-
آژانس های دیجیتال
-
آژانس های طراحی
-
آژانس های تعاملی
-
آژانس های مشاوره
آژانس های تبلیغاتی
آژانس های تبلیغاتی کمپین ها و مواد تبلیغاتی ایجاد می کنند که آگاهی مشتریان و محصولات یا خدمات آنها را افزایش می دهد. آنها به کسبوکارها کمک میکنند تا مصرفکنندگان جدید را جذب کنند و وفاداری و شناخت را در بین مشتریان فعلی خود بهبود بخشند. برخی از خدمات رایجی که آژانس های تبلیغاتی ارائه می دهند عبارتند از:
تحقیقات بازار
آژانسهای تبلیغاتی روندهای بازار را تجزیه و تحلیل میکنند و گروههای متمرکز را تشکیل میدهند تا تعیین کنند که مخاطبان هدف در مورد یک نام تجاری و محصولات و خدمات فعلی یا بالقوه آن چه فکر میکنند.
ایجاد استراتژی های برندسازی
آژانسهای تبلیغاتی از تحقیقات بازار برای کمک به کسبوکارها برای توسعه استراتژیهایی استفاده میکنند که کسب و کار و محصولات یا خدمات آنها را بهتر مورد توجه قرار میدهد. این استراتژی شامل انواع محصولات تبلیغاتی است که می تواند به کسب و کار کمک کند تا شناخت برند را افزایش دهد.
تولید تبلیغات
تبلیغات بر اساس تحقیق و استراتژی تصور می شود. آژانس های تبلیغاتی طیف گسترده ای از تبلیغات، از جمله مجله، بیلبورد، رادیو و تلویزیون را برای اجرای موثر کمپین های استراتژیک تولید می کنند.
قرار دادن تبلیغات
آژانس های تبلیغاتی نیز قرار دادن تبلیغات را سازماندهی می کنند. این ممکن است شامل مجلات، روزنامه ها، مکان های عمومی، رادیو یا تلویزیون باشد. آژانسهای تبلیغاتی که این خدمات را ارائه میدهند، در داخل این صنایع تماسهایی دارند که برگزاری کمپینها را از طرف مشتریانشان آسانتر میکنند.
آژانس های دیجیتال
آژانس های دیجیتال روی طراحی و توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر صفحه نمایش کار می کنند. آنها به کسبوکارها کمک میکنند تا از فناوری استفاده کنند تا مشتریان را درگیر کنند و خود را از رقبا متمایز کنند. طراحان آژانس های دیجیتال دارای تخصص هنری و فنی برای ایجاد راه حل های دیجیتالی هستند که برای مصرف کنندگان جذاب باشد. برخی از خدمات متداول آژانس دیجیتال عبارتند از:
حضور آنلاین
آژانس های دیجیتال با استفاده از طراحی ریسپانسیو و بهینه سازی موبایل، پست ها و کمپین های رسانه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین، اپلیکیشن های وب و موبایل ایجاد می کنند. آنها همچنین از بهینه سازی موتورهای جستجو برای اطمینان از اینکه مشتریانشان در نتایج جستجو برجسته هستند استفاده می کنند.
تجزیه و تحلیل وب سایت
آژانسهای دیجیتال دادههایی را جمعآوری میکنند که موفقیت کمپینهای آنلاین را اندازهگیری میکنند، از جمله نرخ کلیک و تبدیلهایی که نشاندهنده تعامل مخاطبان است.
مرتبط: تجزیه و تحلیل وب: یک راهنمای جامع
توسعه و طراحی اپلیکیشن تجاری داخلی و داخلی
در حالی که بیشتر کار آنها بر تبلیغات عمومی متمرکز است، آژانس های دیجیتال همچنین وب سایت ها و برنامه هایی را برای استفاده در یک سازمان ایجاد می کنند، مانند پایگاه داده های تماس داخلی برای کارمندان در چندین مکان شرکت.
مرتبط: وب اپلیکیشن چیست؟ (با مزایا و مشاغل)
علامت های دیجیتال
آژانس های دیجیتال همچنین با استفاده از فناوری، معمولاً با نمایشگرهای متحرک، تبلیغات نوآورانه در فضای باز ایجاد می کنند.
آژانس های طراحی
آژانس های طراحی بر ظاهر برندها، محصولات و خدمات تمرکز می کنند. آنها پیشنهادات مشتری را نسبت به رقبای خود جذاب تر یا جذاب تر می کنند. آنها اغلب با سایر رسانه های خلاق، از جمله آژانس های تبلیغاتی و مشاوره، برای اجرای کار خود همکاری می کنند. برخی از خدماتی که آژانس های طراحی ارائه می دهند عبارتند از:
-
طراحی دیجیتال: آژانسهای طراحی، طرحبندیهایی را برای ابزارهای بازاریابی آنلاین دسکتاپ یا موبایل، از جمله خبرنامههای الکترونیکی و وبسایتها ایجاد میکنند.
-
طراحی چاپ: آنها همچنین طرحبندی و جزئیات طراحی را برای تبلیغات چاپی سنتی، از جمله آگهیها، خبرنامهها، کاتالوگها و پوسترها ایجاد میکنند.
-
طراحی برند: آژانسهای طراحی عناصر بصری را ایجاد میکنند که هویت شرکتی را تعریف میکند، از جمله آرم، حروف چاپی و بستهبندی.
-
طراحی محصول: این آژانسها طرحهای محصول را نیز پیشنویس میکنند تا جذابتر به نظر برسند، بدون اینکه کارایی را به خطر بیندازند.
آژانس های تعاملی
آژانسهای تعاملی پروژههای دیجیتالی نوآورانهای ایجاد میکنند که معمولاً فناوریهای جدید، چند رسانهای و اصول طراحی کاربرپسند را در خود جای میدهند. آژانس های تعاملی معمولاً با سایر رسانه های خلاق در پروژه های بزرگ کار می کنند.
برخی از خدماتی که ارائه می دهند عبارتند از:
-
طراحی وب سایت: آژانس های تعاملی وب سایت های شرکتی جذابی را برای مرور دسکتاپ و موبایل طراحی می کنند. سایتهای آنها نسبت به بسیاری از آژانسهای دیجیتال تأکید بیشتری بر تعامل دارند.
-
بازیهای برند: آژانسهای تعاملی ممکن است بازیهای تعاملی را برای وبسایتها و برنامههای تلفن همراه طراحی کنند که به مصرفکنندگان کمک میکند تا سرگرم شوند و وفاداری و آگاهی به برند را افزایش دهند.
-
بیلبوردهای تعاملی: آژانس های تعاملی اغلب بیلبوردهایی با فناوری پیشرفته طراحی می کنند که تعامل را ترویج می کنند. بسیاری از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و دیگر فناوریهای تعاملی جدید استفاده میکنند.
-
پروژههایی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ادغام میکنند: در کنار بیلبوردهای تعاملی، آژانسهای تعاملی ممکن است پروژههای برند دیگری را نیز با استفاده از این فناوریها توسعه دهند، از جمله نمایشها در عرضه محصولات و ارائههای داخل فروشگاه.
آژانس های مشاوره
آژانس های مشاوره استراتژی های خلاقانه ای را برای کمک به کسب و کارها برای جذب مخاطبان جدید یا حفظ مشتریان فعلی ایجاد می کنند. آنها از داده های مشتری و تحقیقات بازار استفاده می کنند تا مطمئن شوند که استراتژی هایشان بهترین شانس موفقیت را دارد. آژانس های مشاوره اغلب در زمینه خاصی از مشاوره، مانند اجرا، مدیریت بازرگانی یا یک بخش صنعتی خاص تخصص دارند. آنها ممکن است به مشتریان خود در زمینه های مختلفی از جمله:
-
گسترش به بازارهای جدید: با استفاده از تحقیقات بازار و دادههای مربوط به موفقیت محصول یا خدمات مشتری، این آژانسها به کسبوکارها کمک میکنند تا تعیین کنند که چگونه پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند و در کجا ممکن است گسترش سودآور باشد.
-
افزایش فروش و درآمد: آژانسهای مشاوره، کسبوکارها را قادر میسازند تا استراتژیهایی ایجاد کنند که سود را افزایش داده و هزینههای عملیاتی را کاهش دهد.
-
راه اندازی محصولات یا خدمات جدید: این نوع نمایندگی همچنین کسب و کارهایی را راهنمایی می کند که مصرف کنندگان محصولات یا خدمات جدیدی را می خواهند و چگونه آنها را راه اندازی کنند.
-
بهبود عملیات و فرآیندها: آژانسهای مشاوره فرآیندهای مشتری را برای تعیین عملیات کارآمدتر و مؤثرتر در همه زمینهها از جمله توسعه، تولید، تدارکات و خدمات مشتری ارزیابی میکنند.
چگونه به یک کارمند آژانس خلاق تبدیل شویم
آژانسهای خلاق، محلهای کاری سریع با نیازهای مختلف مشتریان هستند که برای کسانی که از حل مشکلات، آزمایش راهحلها و کمک به مشتریان لذت میبرند، جذاب هستند. این مکانهای کاری معمولاً محیطهای اجتماعی را ارائه میکنند که در آن همکاری تشویق میشود و برای غلبه بر چالشهای مختلف به تفکر خلاق نیاز است.
مراحل زیر به شما کمک می کند کار با یک آژانس خلاق را ایمن کنید.
-
مدرک مرتبط را دنبال کنید.
-
یک پورتفولیوی قوی بسازید.
-
تجربه سطح ابتدایی به دست آورید.
-
مهارت های لازم را تمرین کنید.
۱. مدرک مرتبط را دنبال کنید
آژانس های خلاق اغلب به دنبال کاندیداهایی با مدرک در زمینه های خلاق هستند. مدارک کاردانی برای بسیاری از موقعیت های آژانس خلاق، از جمله طراحان گرافیک و توسعه دهندگان وب، کافی است. با این حال، شما باید یک نمونه کار قوی برای اطمینان از کار بر روی نامزدهای دارای مدرک لیسانس داشته باشید.
بسیاری از آژانس های خلاق، نامزدهای دارای مدرک لیسانس را برای برخی از نقش های آژانس خلاق، از جمله مدیران خلاق و نمایندگان حساب، ترجیح می دهند. آژانس های خلاق معمولاً به دنبال کاندیداهایی با مدرک در رشته های زیر هستند:
-
طراحی گرافیک
-
طراحی وب سایت
-
تکنولوژی دیجیتالی
-
هنرهای زیبا
-
تبلیغات
۲. یک پورتفولیوی قوی بسازید
پورتفولیوی شما کار شما را به کارفرمایان بالقوه نشان می دهد، بنابراین مهم است که کار شما قوی باشد. انتخاب متنوعی از کار را برای جلب علاقه هر آژانس نشان دهید و نشان دهید که توانایی تولید انواع مختلف کار را دارید. بهترین، منحصربهفردترین و خلاقانهترین قطعات خود را انتخاب کنید که ارزش بالقوه را برای مشتریانشان نشان میدهد.
مرتبط: نحوه ساخت رزومه / راهنمای کامل
۳. تجربه سطح ابتدایی به دست آورید
بر دانشی که در طول تحصیلات خود به دست آورده اید، با تجربه عملی کار در یک آژانس خلاق، بسازید. برای ایمن کردن یک نقش در سطح ابتدایی، یک رزومه قانع کننده برای گنجاندن در نمونه کارها ایجاد کنید. هنگامی که مشاغل مورد علاقه خود را شناسایی کردید، یک نامه پوششی متناسب با هر موقعیت را به درخواست خود پیوست کنید. ممکن است دوست داشته باشید از طریق یکی از این مشاغل با آژانس شروع به کار کنید:
طراح گرافیک جوان
میانگین حقوق ملی: ۳۷۲۹۶/۱ تومان در ساعت
وظایف اصلی: یک طراح گرافیک جوان به توسعه و تولید طیف وسیعی از محتوای گرافیکی برای مشتریان، از جمله تبلیغات، مواد تبلیغاتی و عناصر نام تجاری کمک می کند. آنها اغلب از برنامه های عکاسی و طراحی دیجیتال برای ایجاد تصاویری که مکمل پیام مشتری است استفاده می کنند.
مرتبط: در مورد طراح گرافیک بیاموزید
نماینده اکانت جونیور
میانگین حقوق ملی: ۸۹۰۱۸۰۵۰ تومان در سال
وظایف اصلی: نمایندگان حساب های جوان حساب های مشتریان یک آژانس خلاق را مدیریت می کنند. آنها با مشتریان در مورد خدماتی که نیاز دارند ارتباط برقرار می کنند و این موضوع را به بخش خلاق اطلاع می دهند.
طراح وب جوان
میانگین حقوق ملی: ۹۶۴۸۱۸۱۰ تومان در سال
وظایف اصلی: طراحان وب جوان وبسایتهای اینترنتی و اینترانت را طراحی میکنند تا از عملکرد، جذاب بودن آنها اطمینان حاصل کنند. آنها از اصول طراحی بصری و مهارتهای کدنویسی برای ایجاد وبسایتهایی استفاده میکنند که به طور واضح و مؤثر به مخاطبان هدف مشتری اطلاع میدهند.
مرتبط: با طراح وب سایت آشنا شوید
۴. مهارت های لازم را تمرین کنید
آژانسهای خلاق همچنین به دنبال کارمندان مبتکری هستند که علاوه بر مهارتهای زیر بتوانند در یک محیط اداری با سرعت بالا پیشرفت کنند:
-
خلاقیت: این متخصصان خلاقیت خود را با مهارت های حل مسئله ترکیب می کنند تا نیازهای مشتری را به استراتژی های عملی تبدیل کنند.
-
مهارت های ارتباط کلامی قوی: کارکنان باید بتوانند ایده های خود را به دیگران منتقل کنند و به بازخورد همکاران خود گوش دهند. کارمندان آژانس خلاق که در نقش های رابط مشتری کار می کنند همچنین برای کار با مشتریان و درک اهداف تجاری آنها بر مهارت های ارتباط کلامی خود تکیه می کنند.
-
مهارتهای سازمانی و مدیریت زمان: کارکنان آژانس خلاق فرآیندهای کارآمدی را برای تکمیل کار خود ایجاد میکنند، محیطهای کاری خود را سازماندهی میکنند تا از بهرهوری اطمینان حاصل کنند و حواسپرتیها را به حداقل برسانند، وظایف را مدیریت کنند و کار را برای رسیدن به ضربالاجلهای مختلف اولویتبندی کنند.
-
چندوظیفه ای: این متخصصان اغلب بر روی چندین پروژه برای مشتریان مختلف به طور همزمان کار می کنند، بنابراین توانایی انجام چند وظیفه ای موثر بسیار مهم است. ضربالاجلها و الزامات مشتری میتواند تغییر کند، بنابراین کارکنان آژانس خلاق باید بدانند که چگونه با تعدادی از وظایف مختلف تعادل برقرار کنند.