بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی رهبری فکری چیست؟ (به علاوه نکاتی برای استفاده از آن)

رهبری فکری و دیجیتال مارکتینگ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی رهبر فکری یک تاکتیک مدرن بازاریابی محتوا است که در آن شما خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می کنید. این نوع بازاریابی بر برندسازی شرکت یا سازمان شما به عنوان صاحب تخصص تمرکز دارد که می تواند اعتماد مشتری را افزایش دهد. اگر متخصص بازاریابی هستید و به بازاریابی رهبر فکری علاقه مند هستید، ممکن است بخواهید در مورد نحوه عملکرد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که بازاریابی رهبر فکر چیست، چگونه از آن استفاده کنیم و نکاتی برای استفاده موثر از آن.

مطالب مرتبط: رهبری فکری چیست؟ ویژگی های یک رهبر فکری

بازاریابی رهبر فکری چیست؟

بازاریابی رهبر فکری یک استراتژی بازاریابی محتوا است که در آن شما خود را به عنوان یک رهبر در زمینه خود معرفی می کنید. با تولید محتوای غنی از اطلاعات برای اطلاع رسانی و آموزش خوانندگان در مورد دانش صنعت خود، خود را به عنوان یک متخصص معرفی می کنید. بازاریابی رهبر فکری می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد زیرا خواننده را متقاعد می‌کند که شما در این موضوع یک مرجع هستید و ممکن است با خرید محصولات و خدمات، احتمال سرمایه‌گذاری روی برند شما را افزایش دهد.

محصول یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید زندگی آنها را بهبود می بخشد، اما بازاریابی رهبری فکری روش دیگری است که می توانید برای ارائه ارزش به مصرف کننده خود استفاده کنید. از آنجایی که رسانه های اجتماعی و حضور آنلاین به بخش بزرگی از چشم انداز بازاریابی فعلی تبدیل شده اند، مصرف کنندگان از شرکت هایی که از آنها خرید می کنند انتظار بیشتری دارند. بازاریابی رهبر فکری راهی برای نشان دادن به مصرف کننده است که ارزشی را خارج از خرید به او ارائه می دهید.

مرتبط: بازاریابی الکترونیکی در مقابل بازاریابی دیجیتال: تفاوت چیست؟

مزایای بازاریابی رهبر فکری چیست؟

بازاریابی رهبر فکری یک تکنیک مدرن برای بازاریابی است که در آن سازمان ها پاسخ های ثابت و قابل اعتمادی را به سوالات مصرف کننده ارائه می دهند. برخی از مزایای پیاده سازی بازاریابی رهبر فکری در استراتژی بازاریابی شما عبارتند از:

جذب بهترین استعدادها

هنگامی که مصرف کنندگان و کارشناسان در یک صنعت، شرکت شما را به عنوان یک رهبر در دانش و نوآوری معرفی می کنند، اعضای تیم بالقوه با بهترین مهارت ها و استعدادها تمایل بیشتری به همکاری با شما دارند. با پیاده سازی بازاریابی رهبر فکری، می توانید پایگاه کارکنان خود را گسترش داده و بهبود بخشید.

سازمان خود را تأسیس کنید

اگر پایگاه مصرف‌کننده بزرگ یا دید بالایی در صنعت خود ندارید، اجرای موفقیت‌آمیز بازاریابی رهبر فکری ممکن است به شما در بهبود این دو عامل کمک کند. با تولید مطالب ثابتی که نشان می دهد شرکت شما در زمینه خود دارای اقتدار است، می توانید مشتریان را جذب کنید و دسترسی خود را در بازار افزایش دهید.

مصرف کنندگان خود را درگیر کنید

با ارائه اطلاعات قابل اعتماد، مشتریان ممکن است در صورت داشتن سؤال یا نیاز به خرید خدمات به سازمان شما مراجعه کنند. برای مثال، اگر مصرف‌کننده‌ای تلاش می‌کند تا بفهمد سرمایه‌گذاری چیست و یک جستجوی آنلاین او را به وب‌سایت شما می‌آورد، ممکن است تمایل داشته باشد با یکی از کارشناسان سرمایه‌گذاری شما صحبت کند تا گزینه‌های آن‌ها را بهتر درک کند و احتمالاً خدمات سرمایه‌گذاری را خریداری کند.

در صنعت خود اعتماد ایجاد کنید

یکی از جنبه های کلیدی استفاده از بازاریابی رهبر فکری این است که هنگام ارائه اطلاعات به مصرف کننده، اقدام به فروش نمی کنید. با درگیر شدن در تبادل اطلاعات واقعی، مشتری بالقوه شما بیشتر به این باور می رسد که هنگام خرید محصولات یا خدمات شما بهترین منافع آنها را در نظر گرفته اید.

تخصص خود را بالا ببرید

بسته به اندازه شرکت شما و نحوه اجرای بازاریابی رهبر فکری، این امکان وجود دارد که استراتژی بازاریابی بتواند دانش شما را در صنعت شما بهبود بخشد. با انجام تحقیقات برای پاسخ بهتر به سؤالات مصرف کننده، ممکن است در مورد تجارت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و مهارت های تجاری خود را بهبود بخشید.

پتانسیل افزایش سود را مشاهده کنید

ممکن است با جذب مشتریان بیشتر از طریق محتوای خود شاهد افزایش سود باشید، اما این امکان نیز وجود دارد که با تثبیت خود به عنوان یک رهبر در صنعت، هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنید. هنگامی که مصرف کنندگان محصولات و خدمات را از یکی از بهترین سازمان ها در صنعت خریداری می کنند، می فهمند که آن محصولات از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و ممکن است مایل به پرداخت بیشتر باشند.

موارد مرتبط: ۱۷ استراتژی برای افزایش سودآوری یک تجارت

نحوه استفاده از بازاریابی رهبر فکری

این مراحلی است که می توانید برای پیاده سازی بازاریابی رهبر فکری در استراتژی های برندینگ و تبلیغات خود استفاده کنید:

۱. سؤالاتی را که مصرف کنندگان شما می پرسند شناسایی کنید

اولین قدم برای استفاده از بازاریابی رهبر فکری در سازمان شما، درک اطلاعاتی است که مصرف کننده شما می خواهد بداند. داده های موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که مشتریان شما اغلب چه سوالاتی می پرسند. همچنین می‌توانید با مشتریان فعلی خود تماس بگیرید تا بدانند چه چیزی می‌خواهند بدانند یا سؤالاتی را که از طریق ایمیل یا تلفن دریافت می‌کنید پیگیری کنید. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنید، ایده خوبی است که یک ذخیره بزرگ از داده ها را جمع آوری کنید تا زمانی که تولید محتوا شروع می شود، موضوعات را تمام نکنید.

۲. تعیین کنید که کدام رسانه محتوا بهتر است

بسته به شرکت و صنعت شما، اشکال مختلف رسانه ممکن است بهتر از دیگران برای شما مناسب باشد. به عنوان مثال، یک کتابفروشی مستقل ممکن است بخواهد مقالاتی را در سایت خود منتشر کند، در حالی که یک سرویس برنامه ریزی تعطیلات ممکن است با ویدیوهای پر جنب و جوش بهتر عمل کند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و مهم است که بدانید مشتریان بالقوه شما به احتمال زیاد از کدام رسانه می خواهند استفاده کنند.

۳. یک برنامه تولید محتوای منسجم ایجاد کنید

چه در حال استخدام یک شرکت تولید محتوا باشید، چه تیمی را در سازمان خود توسعه دهید یا خودتان تولید محتوا را انجام دهید، می خواهید برنامه ای برای تولید محتوا داشته باشید. برای مرتبط ماندن و قابل مشاهده بودن در نتایج جستجو، تولید مداوم محتوا مهم است. ایجاد یک برنامه تولید محتوا به شما امکان می دهد محتوای جدید را حداقل به صورت هفتگی منتشر کنید.

۴. اطلاعات دقیق به مصرف کنندگان خود ارائه دهید

هنگام ایجاد محتوای خود، یا مشاوره به تیم تولید محتوا، بر اهمیت ارائه پوشش کامل از موضوعاتی که به آن می پردازید تأکید کنید. به جای تولید چند مقاله که موضوعات زیادی را به طور همزمان پوشش می دهند، مقالات زیادی تولید کنید که موضوعات را با جزئیات بررسی می کنند. سرمایه گذاری در تحقیق و ایجاد این نوع محتوا ارزش بهتری برای مصرف کننده شما ایجاد می کند و ممکن است در تثبیت قدرت شما در آن موضوعات موثرتر باشد.

۵. طرح بازاریابی رهبر فکری خود را ارزیابی کنید

بخش مهمی از موفقیت در اجرای یک برنامه بازاریابی رهبر فکری، ارزیابی مکرر استراتژی شما است. یک سیستم برای ردیابی نتایج ایجاد کنید و برنامه را در صورت نیاز اصلاح کنید تا برای سازمان شما بهترین کار را داشته باشد. بدانید که بازاریابی رهبر فکری یک برنامه بازاریابی بلند مدت است و ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج ملموس نشان داده شود.

نکاتی برای استفاده موثر از بازاریابی رهبر فکری

برای استفاده موثر از استراتژی های بازاریابی رهبر فکری می توانید از برخی از این نکات استفاده کنید:

از تبلیغ برند خود بپرهیزید:

تلاش برای فروش در حین اجرای بازاریابی فکری رهبر ممکن است برای مصرف کننده غیرواقعی باشد. هدف این استراتژی بازاریابی این است که شرکت شما را به عنوان یک رهبر در این زمینه تثبیت کند، زیرا مصرف کنندگان در صورت باور به شما احتمال بیشتری برای دریافت محصولات و خدمات به شما خواهند داشت.

تخصص خود را نشان دهید:

به جای اظهار نظر در مورد نحوه استخدام شرکت شما از برخی از کارشناسان برجسته این حوزه، با ارائه پاسخ های کامل به سوالات مصرف کنندگان و محصولات و خدمات با کیفیت بالا نشان دهید.

روی خاص بودن تمرکز کنید:

برای اطمینان از اینکه محتوای شما جزئیات محور و خاص است، روی تحقیق سرمایه گذاری کنید، می خواهید مطمئن شوید که مصرف کنندگان وقتی به سازمان شما می آیند می توانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

اطلاعات قابل اعتماد تولید کنید:

سیستمی برای تضمین کیفیت تحقیق ایجاد کنید تا مشتریان شما بهترین اطلاعات ممکن را دریافت کنند. این می تواند شامل بررسی واقعیت محتوای منتشر شده شما باشد.

از مصرف‌کنندگان دعوت کنید تا درگیر شوند:

گنجاندن بخش نظرات یا مکانی برای ارسال سؤالات توسط مشتریان، روشی عالی برای ایجاد اعتماد بین مصرف‌کننده و سازمان شما است.

یک جایگاه شرکتی را تعیین کنید:

اگر سازمان شما در زمینه پوشاک تخصص دارد، بهتر است محتوای مرتبط با آن تخصص را منتشر کنید. برای مثال، دستور العمل ها یا ترفندهای اسکیت برد ممکن است محتوایی نباشد که مصرف کنندگان از یک شرکت پوشاک انتظار دارند.

محتوای متنوعی را منتشر کنید:

اگرچه ایجاد یک جایگاه مهم است، اما تمرکز بر فراگیری در آن جایگاه نیز مهم است. مطمئن شوید که با انتشار محتوای متنوع در جایگاه خود، برای کل جمعیت خود جذاب هستید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *