بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ گام برای ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برای برتری در بازاریابی رسانه های اجتماعی، به استراتژی نیاز دارید که نتایجی را که شرکت شما می خواهد به دست آورد را ایجاد کند. از شناسایی اهداف سازمان تا بررسی نتایج خود، می توانید یک برنامه موثر را در چند مرحله ساده ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق برای سازمان ها در هر صنعتی را مورد بحث قرار می دهیم.

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، طرحی است که مراحلی را که شرکت شما برای رسیدن به اهدافش برای پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین انجام خواهد داد، مشخص می‌کند. این استراتژی راهنمایی می کند که چه نوع محتوایی باید پست شود، مخاطبان باید با آنها ارتباط برقرار کنند و اقدامات تشویقی. بسیاری از شرکت ها به یک مدیر رسانه های اجتماعی یا یک مدیر بازاریابی برای توسعه استراتژی برای اعضای تیم تکیه می کنند.

مطالب مرتبط: با مدیر رسانه های اجتماعی آشنا شوید

چگونه یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق بسازیم

سازمان‌ها در هر صنعتی این پتانسیل را دارند که از حضور موثر خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند. در اینجا هشت مرحله وجود دارد که باید هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق در نظر بگیرید:

  1. اهداف بازاریابی را تعیین کنید.
  2. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید
  3. رقابت خود را بررسی کنید
  4. بسترهای مناسب رسانه های اجتماعی را شناسایی کنید.
  5. یک تقویم محتوا ایجاد کنید.
  6. با مخاطبان خود درگیر شوید.
  7. معیارهای رسانه های اجتماعی را ردیابی کنید.
  8. استراتژی خود را در صورت لزوم تنظیم کنید.

۱ . اهداف بازاریابی را تعیین کنید

استراتژی های موفق رسانه های اجتماعی معمولاً با شناسایی اهدافی که تیم بازاریابی شما می خواهد به آنها دست یابد آغاز می شود. سازمان شما ممکن است بخواهد آگاهی از برند خود را بهبود بخشد، محصولات بفروشد، مشتریان تکراری بیشتری به دست آورد یا اهداف دیگری را محقق کند.

سعی کنید اهداف SMART را تعیین کنید که اهدافی خاص، قابل اندازه گیری، عملی، مرتبط و مبتنی بر زمان هستند. برای مثال، می‌توانید از دستورالعمل‌های زیر برای فروش محصولات بیشتر از طریق رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید:

  • خاص: با پست های رسانه های اجتماعی ارگانیک فروش را افزایش دهید.
  • قابل اندازه گیری: ۱۰۰۰ دلار فروش در هفته از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.
  • دست یافتنی: از آنجایی که محصولات ما به طور متوسط ​​۵۰ دلار هستند، باید حداقل ۲۰ دلار در هفته بفروشیم، که به نظر ممکن است.
  • مرتبط: شرکت ما نیاز به افزایش درآمد دارد و این هدف را مستقیماً با هدف کلی ما مرتبط می کند.
  • مبتنی بر زمان: ما یک چارچوب زمانی هفت روزه برای این هدف تعیین کرده ایم.

۲ . درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

در مرحله بعد، با تیم بازاریابی خود ملاقات کنید تا در مورد مخاطبان هدف شرکت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. می‌توانید شخصیت‌های خریدار تیم را بررسی کنید یا داده‌هایی را جمع‌آوری کنید تا تصاویر خود را از مشتریان ایده‌آل شرکتتان توسعه دهید. برای ایجاد پرسونای خریدار برای مخاطبان خود، با جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی مانند جنسیت، سن و مکان شروع کنید. سپس از تحقیقات مشتری برای اضافه کردن جزئیاتی مانند علایق، مشکلات و نیازهای اولیه فرد استفاده کنید.

تحقیقاتی که انجام می دهید و داده هایی که تجزیه و تحلیل می کنید باید استراتژی رسانه های اجتماعی شما را مشخص کند، بنابراین هر کدام باید با اهداف شما همسو باشند. به عنوان مثال، هدف شما ممکن است افزایش ترافیک سایت با دریافت مقدار مشخصی کلیک بر روی یک کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی باشد. انجام تحقیقات کاربر بر روی تبلیغات شما یا آزمایش A/B دو تبلیغ مختلف ممکن است شما را به سمت انتخاب کپی، تصاویر یا پیام‌های تبلیغاتی سوق دهد تا کمپین خود را تا حد امکان موفق کنید.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بودن بیاموزید

۳ . رقابت خود را بررسی کنید

پس از تکمیل تحقیقات اولیه مخاطبان، کمی زمان بگذارید تا بفهمید رقبای اصلی شما چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را که اغلب استفاده می‌کنند، انواع محتوایی که پست می‌کنند و تعداد دفعات انتشار آن‌ها را مرور کنید. تکمیل این بررسی می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که شرکت‌های دیگر در صنعت شما چگونه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و می‌توانند حوزه‌هایی را که می‌توانید در آن‌ها متمایز شوید، شناسایی کنید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که شرکت های دیگر در صنعت شما به طور مکرر در یک سایت خاص پست نمی گذارند. ممکن است بتوانید از این مشاهده به نفع خود استفاده کنید و سهم بیشتری از مخاطبان هدف خود را در این پلتفرم جذب کنید.

۴ . بسترهای مناسب رسانه های اجتماعی را شناسایی کنید

تحقیقات مخاطبان، داده های رقبا و اهداف بازاریابی خود را مرور کنید تا تصمیم بگیرید که استراتژی شما کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی را در اولویت قرار دهد. اگر مخاطبان شما فقط در یک کانال رسانه اجتماعی فعال هستند، می توانید روی آن پلتفرم تمرکز کنید. با این حال، اگر مخاطبان شما از چندین پلتفرم استفاده می‌کنند، ممکن است لازم باشد دو یا چند پلتفرم را انتخاب کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

۵ . یک تقویم محتوا ایجاد کنید

در مرحله بعد، فهرستی از محتوایی که قصد دارید در کانال های رسانه اجتماعی شرکت خود منتشر کنید، ایجاد کنید. محتوای شما می تواند شامل همه چیز باشد، از به روز رسانی محصول و اطلاعیه های فروش گرفته تا رویدادهای جاری و تصاویر پشت صحنه شرکت شما. سپس، مطالب را به یک تقویم اضافه کنید تا بتوانید برنامه منظمی برای ارسال پست ایجاد کنید.

سعی کنید از تحقیقات مخاطبان و رقبا به عنوان یک راهنما برای کمک به ایجاد محتوایی استفاده کنید که برای مخاطبان شما جالب باشد. بهترین نمونه های بازاریابی رسانه های اجتماعی تمایل به انتشار طیف گسترده ای از محتوا، از جمله تصاویر، لینک ها، اطلاعیه ها و مسابقات دارند.

۶ . با مخاطبان خود درگیر شوید

همانطور که محتوای رسانه های اجتماعی را منتشر می کنید، واکنش های مخاطبان خود را با دقت زیر نظر بگیرید. زمانی را برای پاسخ دادن به نظرات، پاسخ به سوالات و تعامل منظم با مخاطبان خود اختصاص دهید.

اگر استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما نظرات و نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که برای سایر تیم‌ها اعمال می‌شود، به ایجاد یک گردش کار برای پاسخگویی مؤثر به مخاطبان خود فکر کنید. برای مثال، ممکن است با تیم های خدمات مشتری یا فروش همکاری کنید تا به سؤالات مربوط به ویژگی ها یا قیمت محصولات خود پاسخ دهید.

۷ . ردیابی معیارهای رسانه های اجتماعی

برای اطمینان از دستیابی به اهدافی که در ابتدا تعیین کرده اید، معیارهای رسانه های اجتماعی خود را در پایان هر ماه پیگیری کنید. می توانید به تجزیه و تحلیل حساب، مخاطبان و پست های خود در هر پلت فرم رسانه اجتماعی که استفاده می کنید دسترسی داشته باشید. سعی کنید داده ها را به یک صفحه گسترده یا قالب گزارش استاندارد شرکت خود اضافه کنید تا بتوانید نتایج را ماه به ماه مقایسه کنید.

اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی شما تعیین می کند که کدام معیارها برای شرکت شما اهمیت بیشتری دارند. به عنوان مثال، اگر می خواهید فروش داشته باشید، درآمد منتسب به حساب رسانه اجتماعی شرکت شما احتمالاً مهمترین معیار است.

۸ . استراتژی خود را در صورت لزوم تنظیم کنید

همانطور که معیارهای خود را بررسی می کنید و پیشرفت را در طول زمان مقایسه می کنید، می توانید ارزیابی کنید که آیا به طور مداوم به اهداف خود می رسید یا خیر. اگر به اهداف پشت استراتژی رسانه های اجتماعی خود دست نمی یابید، سعی کنید مکان هایی را که می توانید بهبود ببخشید و راه حل ها را آزمایش کنید.

برای مثال، می‌توانید زمان‌بندی ارسال خود را طوری تنظیم کنید که زمانی که مخاطبان شما تمایل به استفاده از رسانه‌های اجتماعی دارند، محتوا را منتشر کنید. همچنین می توانید جمله بندی پست های خود یا تصاویری که منتشر می کنید را تغییر دهید تا الهام بخش پاسخ های مثبت مخاطبان باشید که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *