بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۳۲ شعار شرکت جذاب برای الهام

شعارهای برند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شعارهای شرکت عبارات یا کلماتی هستند که نشان دهنده محصول یا خدمات یک شرکت یا کل تجارت هستند. شرکت ها به دلایل مختلفی از شعارها استفاده می کنند که دلیل اصلی آن برانگیختن احساس یا ایده ای از شرکت است که شرکت را با شعار در ذهن مصرف کننده مرتبط می کند. شعارها در تبلیغات و بازاریابی محبوب هستند.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی این موضوع می پردازیم که شعار شرکت چیست، هدف از شعارها، شعارها در مقابل شعارها، نحوه ایجاد یک شعار قوی برای شرکت خود و نمونه هایی از شعار برای شروع کار.

شعار شرکت چیست؟

شعار شرکت، که گاهی اوقات به عنوان خط پایان، امضا، تگ لاین یا نوار خط نامیده می شود، کلمه یا عبارتی است که برای نشان دادن یک کسب و کار به عنوان یک کل یا محصولات و خدمات آن استفاده می شود. شعارها معمولاً از نام یک شرکت یا برند در مواد بازاریابی مانند کارت ویزیت و تبلیغات پیروی می کنند.

شرکت ها و برندها نیز اغلب شعارهای خود را در لوگوی خود وارد می کنند. هر چه یک شرکت شعار خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهد، احتمال اینکه مردم شعار و در نتیجه شرکت را به خاطر بسپارند، بیشتر می شود.

هدف از شعار شرکت چیست؟

هدف از شعار شرکت، قرار دادن شرکت در ذهن مصرف کنندگان به گونه ای است که به یاد ماندنی و به راحتی یادآوری شود. قرار دادن یک نام تجاری یا شرکت به گونه ای که به مصرف کنندگان امکان می دهد شعار آن را به راحتی با محصولات، خدمات یا خود شرکت مرتبط کنند، به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا زمانی که به محصول یا خدماتی که ارائه می دهد نیاز دارند، راحت تر به آن شرکت فکر کنند.

یک شعار قوی همچنین مزایای محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت یا برند را برجسته می کند. شعارهای قوی همچنین باعث ایجاد احساسات یا عواطف در مصرف کنندگان می شود و به خاطر سپردن آنها آسان تر می شود.

سایر اهداف شعارهای شرکت یا برند عبارتند از:

  • برای به رسمیت شناختن برند: یک شعار خوب به تثبیت یک برند در بازار آن کمک می کند و تشخیص آن برند را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند. هنگامی که یک شرکت دارای یک شعار موفق است، بسیاری از مصرف کنندگان می توانند به سادگی شعار آن را ببینند یا بشنوند و بلافاصله بدانند که شعار به چه شرکتی اشاره دارد. این کار برای ایجاد هویت برند قوی و گسترش آگاهی از شرکت یا برند در مخاطبان هدف آن کار می کند.

  • برای ارتباط بهتر با مشتریان: یک شعار قوی راهی عالی برای ارائه پیامی واضح و معنادار به مشتریان است. هنگامی که یک شرکت شعاری را ایجاد می کند که به طور خاص بر روی مخاطبان هدف

  • برای خود متمرکز شدن: بهتر می تواند به جمعیت هدف خود برسد و ارتباط برقرار کند که کالاها یا خدمات شرکت می توانند مشکلات آن جمعیت را حل کنند یا نیازهای آن را برطرف کنند.

  • برای متمایز شدن در میان رقبا: شرکتی که شعار متمایز و به یاد ماندنی دارد، در ذهن مصرف کننده بیشتر از رقبا متمایز می شود. این یک تصویر و ایده منحصر به فرد از نام تجاری ایجاد می کند و شناسایی آن برند را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند، حتی بدون اینکه محصول یا خدماتی در مقابل آنها باشد.

  • برای افزایش تقاضا برای محصول یا خدمات: یک شعار نقش مهمی در نحوه نگاه مصرف کننده نه تنها به یک برند یا شرکت بلکه محصولات و خدمات آن دارد. شعارها می توانند به مصرف کنندگان بگویند که محصول یا خدمات چه کاری انجام می دهد و چگونه می تواند برای آنها سودمند باشد. در نتیجه، یک شعار قوی می تواند تقاضای کلی برای محصول یا خدمات را با مطلوب ساختن آن در بازار افزایش دهد.

مطالب مرتبط: ۸۵ بهترین شعار کار تیمی برای ایجاد انگیزه در کارکنان

شعارها در مقابل شعارها

در حالی که گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شود، شعارها و برچسب ها دو چیز متفاوت هستند که برای اهداف متفاوت استفاده می شوند. شعار عبارتی است که برای نشان دادن آنچه که یک شرکت مخفف آن است و چگونه محصولات یا خدمات شرکت می تواند به مشتریان خدمات ارائه دهد استفاده می شود. از سوی دیگر، تگ لاین عبارت جذابی است که برای ایجاد تصویری از یک برند یا شرکت در ذهن مصرف کننده استفاده می شود.

شرکت‌ها و برندها اغلب از برچسب‌ها در کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌کنند تا تصویر مثبتی از برند ایجاد کنند و تأثیر خوبی بر مصرف‌کنندگان بگذارند. آنها همچنین ممکن است هنگام راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید از یک شعار استفاده کنند تا به مصرف کنندگان کمک کنند تا شرکت را با آن خدمات یا کالای خاص مرتبط کنند.

نحوه ایجاد شعار شرکت

مراحل زیر هنگام ایجاد شعار برای شرکت یا برند شما هستند:

۱. ثابت قدم باشید

هنگام ایجاد یک شعار، مهم است که اطمینان حاصل کنید که با سایر نمایندگان شرکت شما در جامعه سازگار است. این ممکن است شامل نام شرکت، لوگوی شما و تصویری باشد که طرح می کنید.

۲. بر آنچه شرکت شما را منحصر به فرد می کند تاکید کنید

همچنین مهم است که خود را با شعار خود از رقابت جدا کنید. بر آنچه شما را از سایر شرکت های موجود در بازار متمایز می کند تمرکز کنید و آن را در شعار خود بگنجانید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت حمل و نقل دارید و حمل و نقل روز بعد را تضمین می کنید، ممکن است بخواهید این اطلاعات را به نوعی در شعار خود قرار دهید.

مطالب مرتبط: پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست؟ تعریف (با مثال)

۳. مطمئن شوید که شعار شما بی زمان است

شما می خواهید شعار شما چیزی باشد که مصرف کنندگان می توانند با برند یا شرکت شما برای سال های آینده مرتبط باشند، بنابراین ایجاد یک شعار جاودانه ضروری است. طول عمر یک شعار را در نظر بگیرید و از به کار بردن عباراتی مانند «تنها» خودداری کنید. همچنین باید از مراجعه به فناوری خاصی که ممکن است در سال‌های آینده منسوخ شده باشد، خودداری کنید. در عوض، روی کلماتی تمرکز کنید که در آزمون زمان مقاومت می کنند و در نتیجه بازار مستعد تغییر نیستند.

۴. مخاطبان هدف خود را در ذهن داشته باشید

یکی دیگر از اجزای ضروری یک شعار خوب، توانایی آن در صحبت با یک مخاطب خاص است. برای مثال، شرکتی که کفش‌های مخصوص دویدن تولید می‌کند، می‌خواهد شعاری ایجاد کند که به‌طور خاص با دوندگان صحبت کند تا مخاطبان گسترده‌تر.

مطالب مرتبط: تجزیه و تحلیل بازار هدف: چیست و چگونه می توان آن را ساخت

۵. درخواست ورودی کنید

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید هنگام ایجاد یک شعار از مصرف‌کنندگان نظر بگیرید. در نظر بگیرید که یک نظرسنجی بفرستید که از گیرندگان بخواهد شعاری را انتخاب کنند که بیشتر با آنها صحبت می کند، یا از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا از دنبال کنندگان برند خود بپرسید که در مورد یک ایده شعار چه فکر می کنند.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

فقط انجامش بده (شعار نایکی)
فقط انجامش بده (شعار نایکی)

نمونه هایی از شعارهای شرکت

چند نمونه از شعارهایی که یک شرکت می تواند از آنها استفاده کند در زیر آمده است:

  1. ورزش بهتر از شکلات است.

  2. متفاوت فکر کن، ورزشی فکر کن.

  3. اجازه دهید سشوار شما حرف بزند.

  4. فقط یک بوتیک وجود دارد

  5. یک بار قهوه، همیشه قهوه.

  6. همیشه چیز واقعی، همیشه جواهرات.

  7. تکامل بوتیک

  8. بهتر است از طریق آبجو زندگی کنید.

  9. یک نوع شرکت متفاوت یک قلاده سگ متفاوت.

  10. ویتامین ها نام میانی ماست.

  11. ساخته شده توسط یوگا.

  12. بوی واقعی آبجو.

  13. فکر کنید. احساس کنید. مو.

  14. کمال پیتزا در بهترین حالتش.

  15. به شرکت گل خوش آمدید.

  16. هنر قهوه.

  17. جایی که جواهرات لذت بخش است.

  18. به سشوار برسید.

  19. هرچه ذن بیشتر باشد بهتر است.

  20. زندگی را کنار قهوه چنگ بزنید.

  21. ویتامین برای همه

  22. یک بار فکر کنید، دو بار فکر کنید، فکر کنید مراقبه کنید.

  23. ورزش شما را به جایی که می خواهید می رساند.

  24. لذت را دو برابر کنید، لاک ناخن را دو برابر کنید.

  25. کمی یوگا در همه ما وجود دارد.

  26. با دویدن ذخیره شد!

  27. سگ قلاده زد!

  28. رفیق، داری گل میگیری!

  29. با پیتزا بگو

  30. وقتی یک برنامه ریز دارید، هرگز تنها نیستید.

  31. جادوی آب.

  32. ذن برای همه


مقالات مرتبط با برندینگ:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. شعارهای برند معروف:

    ۱. دیزنی لند: “شادترین مکان روی زمین.”
    ۲. نایک: “فقط انجامش بده.”
    ۳. مسترکارت: “چیزهایی وجود دارد که با پول نمی توان خرید. برای هر چیز دیگری، MasterCard وجود دارد.”
    ۴. سامسونگ: “آنچه را که نمی توانید انجام دهید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *