بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نکاتی برای نوشتن یک شعار کارت ویزیت موفق

طراحی کارت ویزیت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها اغلب زمان محدودی برای معرفی خود به مشتریان بالقوه دارند. بسیاری از برچسب‌های کارت ویزیت برای آگاه کردن مخاطبان از هدف و صدای نام تجاری خود به طور کارآمد متکی هستند. اگر علاقه مند به ایجاد شعاری هستید که بتوانید در کارت های ویزیت خود و جاهای دیگر از آن استفاده کنید، ممکن است از یادگیری بهترین شیوه های نوشتن آن بهره مند شوید.

در این مقاله از ایوسی، تعریف کارت ویزیت چیست، اهمیت آن را توضیح می‌دهیم و نکاتی را مرور می‌کنیم تا هنگام انتخاب یکی برای نمایندگی شرکت، شما را راهنمایی کنیم.

مطالب مرتبط: شعارهای شرکت: چیستی، چرا از آنها استفاده می شود و مثال هایی

برچسب برای کارت ویزیت چیست؟

برچسب برای کارت ویزیت عبارت کوتاهی است که اطلاعاتی را درباره شرکت، برند یا محصولات شما که لوگو یا نام تجاری شما نمی تواند توضیح دهد، به شما منتقل می کند. فراتر از به اشتراک گذاشتن اطلاعات عملی، مانند آنچه می فروشید یا نحوه ارائه خدمات، ویژگی های نام تجاری شما مانند ارزش ها، اعتقادات یا زیبایی شناختی آن را نشان می دهد. در کارت ویزیت، شعار شما راهی مفید برای انتقال اطلاعات کافی در قالبی با فضای محدود است.

چرا شعار برای کارت ویزیت مهم است؟

برچسب ها یکی از ویژگی های مهم طراحی برند و کارت ویزیت هستند زیرا از هر مرحله از فرآیند ایجاد رابطه بین شرکت شما و مشتریانش پشتیبانی می کنند. در اینجا مراحلی وجود دارد که در آن یک برچسب کارت ویزیت پتانسیل درآمد شرکت شما را افزایش می دهد:

ایجاد آگاهی

در ابتدا، یک شعار کارت ویزیت، مشتریان را در مورد برند شما به گونه ای به یاد ماندنی، سرگرم کننده و متمایز آگاه می کند. اگر موفقیت آمیز باشد، شعار شما مشتری را تشویق می کند تا زمانی که نیاز آینده به کالا یا خدماتی ایجاد می شود، به کسب و کار شما فکر کند.

به عنوان مثال، ممکن است شخصی چندین کارت ویزیت برای برنامه ریزان رویداد جمع آوری کرده باشد. وقتی واقعاً نیاز به استخدام یک کارت ویزیت دارند، شعار متمایز هر کارت ویزیت برای تضمین اولین گفتگوی حیاتی با آنها عمل می کند. اگر فقط یک کارت برنامه ریز اصلاً شعاری داشته باشد، بلافاصله با معرفی خود به عنوان جذاب و با شخصیت، مزیت رقابتی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: چه چیزی در کارت ویزیت قرار دهید

تعیین استانداردهای مشتری

پس از تضمین اولین تراکنش، شعار شما انتظاری را ایجاد می کند که مشتری شما می تواند در طول تجربه خود با شرکت شما در ذهن داشته باشد. آنها می توانند از شعار شما برای ارزیابی کیفیت و ثبات محصول یا خدمات شما استفاده کنند. بنابراین مهم است که برچسب ها واقعاً با استانداردهایی مطابقت داشته باشند که عملیات شما از آنها پیروی می کند.

برای مثال، کسب‌وکاری که ادعا می‌کند «سریع‌ترین» یا «ارزان‌ترین» در شعار خود است، تنها در صورتی سود می‌برد که بتواند واقعاً به وعده‌اش عمل کند. اگر این کار را انجام دهد، تصویر برند، وفاداری مشتریان و شهرت خود را در میان رقبا تقویت می کند.

حفظ حضور در بازار

همانطور که رابطه شما با مصرف کنندگان فردی و بازار گسترده تر رشد می کند، شعار شما جزء اصلی استراتژی برندسازی شما می شود. هنگام توسعه محصولات جدید و کمپین های بازاریابی، شرکت ها اغلب در نظر می گیرند که چگونه می توانند آنها را با شعار خود هماهنگ کنند. این به کسب‌وکارها امکان می‌دهد مارک‌های قابل اعتمادی را حفظ کنند که مشتریان را برای خریدهای بیشتر بازمی‌گرداند. مصرف کنندگان اغلب به طور فعال یا ناخودآگاه از برچسب ها برای مقایسه برندها استفاده می کنند و برندی را انتخاب می کنند که با ارزش های آنها همسو باشد.

نکاتی برای نوشتن شعار برای کارت ویزیت

در اینجا چند نکته برای هدایت فرآیند نوشتن شعار کارت ویزیت شما آورده شده است:

هدف نهایی خود را مشخص کنید

از آنجایی که شعار شما کسب و کار شما را به آینده قابل پیش بینی هدایت می کند، در نظر بگیرید که چگونه ممکن است در بلندمدت بر ادراک مصرف کنندگان از برند شما تاثیر بگذارد. در ابتدا، ممکن است منطقی به نظر برسد که شعاری را انتخاب کنید که بر جدید بودن شرکت شما تأکید کند، اما می‌خواهید با معرفی، رشد و تداوم فعالیت‌تان، ایجاد آن را در اولویت قرار دهید.

تعریف هدف نهایی شما همچنین مستلزم این است که هدف بزرگ‌تر کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید – اینکه چگونه می‌خواهد زندگی مشتریان، یک صنعت خاص یا جهان را تغییر دهد. این جنبه‌های ماموریت شما می‌تواند به ایده‌هایی اشاره کند که شعار شما از برجسته کردن آنها سود می‌برد.

نقطه فروش منحصر به فرد خود را شناسایی کنید

اغلب، یک کسب‌وکار به متقاعد کردن مشتریان وابسته است که محصول آن مزایایی را ارائه می‌دهد که رقبای آن نمی‌توانند با آن‌ها مقابله کنند. اگر این در مورد کسب و کار شما صادق است، احتمالاً از گنجاندن نقطه فروش منحصر به فرد خود در شعار خود سود خواهید برد. هنگامی که مردم کارت ویزیت شما را بررسی می کنند، می توانند فوراً متوجه شوند که چرا باید به جای خدمات شخص دیگری، برای خدمات شما هزینه کنند. تاکید بر پیشنهاد متمایز شما نیازی به توضیح کامل آن در شعار شما ندارد. شما می توانید این کار را با اشاره به مشکلی که فقط محصول شما می تواند حل کند انجام دهید.

به عنوان مثال، یک شرکت رنگ که معتقد است رنگ های داخلی آن به طور منحصر به فردی بادوام هستند، می تواند به سادگی از “همه رنگ، هیچ یک از ترک ها” در کارت ویزیت خود استفاده کند. مصرف‌کنندگان استنباط می‌کنند که کسب‌وکار همان محصول اساسی را با سایر مارک‌ها ارائه می‌کند و در عین حال مشکل رایج را حذف می‌کند.

چند گزینه طوفان فکری کنید

مانند بسیاری از فرآیندهای خلاقانه، طوفان فکری می تواند راهی مفید برای تولید ایده های اضافی باشد. تولید برچسب های متعدد گزینه هایی را برای در نظر گرفتن و مقایسه در اختیار شما قرار می دهد و اطمینان حاصل می کند که یکی از آنها را پیدا می کنید که جوهر کسب و کار شما را به تصویر می کشد. در صورت همکاری با دیگران، طوفان فکری همچنین به شما کمک می‌کند دیدگاه‌های مختلفی را درگیر کنید که هر کدام می‌توانند به نسخه نهایی شما کمک کنند. سعی کنید حداقل ۱۰ شعار ایجاد کنید تا به عنوان بهترین نامزد ظاهر شود، بتوانید مطمئن باشید که در فرآیند خود کاملاً عمل کرده اید.

آنچه را که قبلاً در ارتباط هستید ارزیابی کنید

از آنجایی که شعار شما چیزی را که در جاهای دیگر به اشتراک نگذاشته اید به شما منتقل می کند، مهم است که دقیقاً بدانید کارت ویزیت و برند شما در غیر این صورت چه اطلاعاتی را منتقل می کند. گاهی اوقات، نام یک شرکت توضیح نمی دهد که یک کسب و کار چه خدمات یا محصولاتی ارائه می دهد. در موارد دیگر، نام شرکت به تنهایی اطلاعات قابل توجهی را به مشتریان می گوید.

به عنوان مثال، نام شرکت Alpha One Consulting اطلاعات مبهمی در مورد خدمات خود ارائه می دهد. با این حال، نام شرکت Modern Stone Residential Masons، به مشتریان می‌گوید که کسب‌وکار چه می‌کند، سبک کاردستی و مشتری معمولی آن. این دو کسب‌وکار رویکردهای بسیار متفاوتی نسبت به شعارهای خود خواهند داشت. هیچکدام لزوماً بهتر نیستند، اما هر یک باید مطمئن شوند که اطلاعات جدیدی را در شعار خود ارائه می دهند، نه اینکه آنچه را که مشتری بالقوه قبلاً می داند، تکرار کنند.

تداعی های کلیدی را در نظر بگیرید

برندهای موفق ارتباطاتی را که از پیشنهاد آنها به مصرف کنندگان سود می برند، درک می کنند. آنها بر پرداختن به ارزش‌های مختلف، عادات خرید یا شیوه‌های زندگی خاص برای جمعیت هدف خود تمرکز می‌کنند. شناسایی این تداعی‌های بهینه شما را قادر می‌سازد تا تصویری از برند ایجاد کنید که با مخاطبان مناسب طنین‌انداز شود. در اینجا چندین نوع تداعی وجود دارد که کارت ویزیت شما می تواند با یک شعار هوشمند تداعی کند:

  • احساسات

  • فعالیت ها

  • مکان ها

  • ارزش مالی

  • آرزوهای شخصی

  • آرمان های اجتماعی

مطالب مرتبط: ۱۱ ایده خلاقانه برای طراحی کارت ویزیت

طولانی شروع کنید و ساده کنید

اگرچه شعار نهایی شما فقط باید چند کلمه باشد، ممکن است از شروع با شرح طولانی تر از کسب و کار خود بهره مند شوید. با نوشتن دو یا سه جمله کامل شروع کنید که توضیح می‌دهد کسب‌وکار شما چه می‌کند، چه چیزی می‌فروشد و مأموریتش. زیر عبارات کلیدی و کلماتی که فکر می کنید برای ارائه مشتریان بالقوه مهم هستند خط بکشید و شروع به حذف بقیه کنید. برخی از برچسب ها تنها سه کلمه هستند اما همچنان هدف، نگرش و بازار یک برند را بیان می کنند. ساده سازی می تواند به شما در دستیابی به این سطح از موجز و اثربخشی کمک کند.

اجزای شعار را دسته بندی کنید

اجزای معمولی Taglines – توصیف محصول شما و خصوصیات نام تجاری شما – نسبتاً ساده هستند، اما شما می توانید آن اجزا را به روش های مختلف ارتباط برقرار کنید. برای جلوگیری از گیر افتادن در یک کلمه یا عبارتی که خیلی توصیفی نیست، به دسته بندی اجزای شعار خود و ایجاد فهرستی از کلمات بالقوه برای استفاده برای هر کدام توجه کنید.

به عنوان مثال، یک شرکت پذیرایی ممکن است تصمیم بگیرد که می‌خواهد بر کیفیت مواد تشکیل دهنده تجارت خود و ارائه خدمات به مشتریان تأکید کند. در زیر توضیحات مواد تشکیل دهنده، آنها ممکن است کلماتی مانند تازه، ارگانیک، طبیعی، کشت شده در مزرعه یا پایدار را فهرست کنند. در زیر توضیحات خدمات مشتری، آنها ممکن است توصیفگرهایی مانند درخواست، سریع، آسان، راحت یا هر کجا را فهرست کنند. بلافاصله، این شرکت چندین ترکیب را برای بررسی دارد.

از ماکت و تست استفاده کنید

فراتر از کارت‌های ویزیت، شعار شما می‌تواند در وب‌سایت، مواد تبلیغاتی و در تبلیغات شما نمایش داده شود. اگر از شعار خود در تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی استفاده می‌کنید، بیش از یک جزء بصری برندتان، سمعی نیز هست. بنابراین از در نظر گرفتن تمام راه هایی که انتظار دارید مردم با آن مواجه شوند، سود می برید.

مهمتر از همه، مطمئن شوید که شعار شما با طراحی کارت ویزیت شما و سایر موقعیت های مبتنی بر متن مطابقت دارد. جزئیات جزئی، مانند انتخاب کلمه، علائم نگارشی و طول می توانند بر جذابیت بصری شعار شما تأثیر بگذارند. حتماً یک نسخه گفتاری از شعار خود را ضبط کرده و به آن نیز گوش دهید. در نظر بگیرید که به یاد ماندنی به نظر می رسد، ارتباط موثری برقرار می کند و به خوبی جریان می یابد.

منحصر به فرد بودن آن را تایید کنید

به احتمال زیاد، کسب و کار شما در یک صنعت یا بازاری وجود دارد که توسط بسیاری از شرکت های دیگر اشغال شده است. این شرکت ها همچنین ممکن است شعارهایی داشته باشند و اگر برای مخاطبان شما رقابت کنند، ممکن است سعی کنند تصویر برند مشابهی را تبلیغ کنند. برچسب های رقبای خود را مرور کنید تا از انتخاب بیش از حد مشابه خودداری کنید. بسته به نوع کسب و کارتان، ممکن است مجبور شوید به طور محدود یا گسترده جستجو کنید.

به عنوان مثال، یک شرکت محوطه سازی محلی فقط باید از همپوشانی با سایر مناظرها در منطقه نزدیک خودداری کند. با این حال، ویراستاری که به صورت آنلاین کار می کند و در کنفرانس های صنعتی در سراسر کشور شرکت می کند، از بررسی مجموعه وسیع تری از وب سایت های دیگر سردبیران و زبان تبلیغاتی سود می برد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *