بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

شعار: تعریف، چگونگی و مثال ها

فقط انجامش بده (شعار نایکی)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از شرکت ها از ابزارهای برندسازی مانند شعارها و شعارها برای ارتباط بهتر مشتریان بالقوه با محصولات خود استفاده می کنند. برچسب ها به ویژه برای رشد پایگاه مشتری اختصاصی و افزایش شناخت برند مفید هستند. شما می توانید برای شرکت خود یک شعار برای بهبود آگاهی مشتری و احتمالاً بهبود فروش ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که تگ لاین چیست، نحوه توسعه ایده‌های تگ لاین را شرح می‌دهیم، اهمیت برچسب‌ها را برجسته می‌کنیم، فهرستی از مواردی را که هنگام ایجاد یک شعار باید از آن اجتناب کنیم و چند نمونه از آن را ارائه می‌کنیم.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

تگ لاین چیست؟

تگ لاین عبارت یا جمله کوتاهی است که ارزشی را که یک شرکت برای مشتریانش به ارمغان می آورد را خلاصه می کند. بسیاری از کسب و کارها از برچسب ها در کنار آرم یا نام شرکت در تبلیغات و سایر سناریوهای برندسازی استفاده می کنند. هدف از یک شعار این است که مشتری آن را به خاطر بسپارد و آن را با شرکت مرتبط کند. برچسب ها شبیه شعارها هستند، اما شعارها بر آگاهی از برند تمرکز دارند در حالی که شعارها بر ماموریت شرکت تمرکز دارند.

مطالب مرتبط: برندسازی چیست؟ چرا برندسازی برای کسب و کار شما مهم است؟

چگونه ایده های شعار را توسعه دهیم

اگر علاقه مند به ایجاد یک شعار برای شرکت خود هستید، مراحل زیر را برای ایجاد یک شعار موثر، توصیفی و مختصر دنبال کنید:

  1. اهداف شرکت خود را مشخص کنید.

  2. یک پاراگراف بنویسید که توضیح دهد کسب و کار شما برای رسیدن به اهدافش چه می کند.

  3. زبان غیر ضروری را حذف کنید

  4. بیانیه را به یک جمله ویرایش کنید.

  5. تجدید نظر کنید تا زمانی که جذاب باشد.

۱. اهداف شرکت خود را مشخص کنید

با تعیین اهداف و هدف شرکت خود شروع کنید. اینها را در یک لیست بولت نقطه بنویسید تا مرور کنید. آنها به شما کمک می کنند تا مشخص کنید کدام مفاهیم، ​​زبان و کلمات برای شعار شما ارزشمندتر هستند.

مثال: ایلومینوریوم، فروشگاهی که وسایل روشنایی می فروشد، می خواهد برای شرکت خود یک شعار ایجاد کند. آنها اهداف و هدف شرکت خود را فهرست می کنند:

  • محصولات با کیفیت را به مشتریان ارائه دهید

  • محیطی دلپذیر ایجاد کنید

  • به مشتریان راهنمایی های متخصص بدهید

۲. یک پاراگراف بنویسید که توضیح دهد کسب و کار شما برای رسیدن به اهدافش چه می کند

از مرحله اول لیست نقطه نقطه را بردارید و از آن برای نوشتن یک پاراگراف کوتاه استفاده کنید که مراحل عملی را که کسب و کار شما برای رسیدن به اهدافش انجام می دهد را توضیح دهد.

مثال: ایلومینوریوم از لیست نقطه‌ای برای نوشتن پاراگراف استفاده می‌کند و توضیح می‌دهد که برای رسیدن به اهداف خود چه می‌کنند:

“Illuminorium راهنمایی های متخصص را در فضایی دلپذیر به مشتریان ارائه می دهد. مشتریان می توانند با کمک کارکنان متعهد و آگاه ما، وسایل روشنایی ایده آل با کیفیت بالا را انتخاب کنند.”

۳. زبان غیر ضروری را حذف کنید

پاراگراف خود را بردارید و آن را تا حد امکان خلاصه کنید. زبان و عبارات غیر ضروری را بدون از دست دادن وضوح حذف کنید.

مثال: Illuminorium پاراگراف آنها را می گیرد و آن را برای مختصرتر ویرایش می کند:

“Illuminorium به طور ماهرانه مشتریان را در فضایی دلپذیر راهنمایی می کند. مشتریان می توانند وسایل روشنایی با کیفیت بالا را با کارکنان اختصاصی ما انتخاب کنند.”

۴. بیانیه را به یک جمله ویرایش کنید

پاراگراف کوتاه شده را بردارید و آن را در یک جمله با کمترین کلمات ممکن ویرایش کنید. تگ های کوتاه تر اغلب راحت تر به خاطر سپردن.

مثال: Illuminorium پاراگراف خود را به یک جمله ویرایش می کند:

کارکنان خوش‌آمدگوی ایلومینوریوم به‌طور ماهرانه مشتریان را برای انتخاب وسایل روشنایی با کیفیت راهنمایی می‌کنند.

۵. تجدید نظر کنید تا زمانی که جذاب باشد

جمله واحد را مرور کنید. آن را تا زمانی که یک جمله یا عبارت به یاد ماندنی داشته باشید که ارزشی را که شرکت شما برای مشتریان به ارمغان می آورد را توصیف کند، آن را اصلاح کنید.

مثال: Illuminorium جمله خود را برای ایجاد شعار خود اصلاح می کند:

“خوش آمدید راهنمایی، چراغ های با کیفیت بالا.”

مطالب مرتبط: درک دستورالعمل های برندسازی: نکات و مثال ها

چرا شعار مهم است؟

برچسب ها مهم هستند زیرا به مشتریان کمک می کنند شرکت شما را به خاطر بسپارند. هرچه شعار به یاد ماندنی تر باشد، آگاهی از برند شما بهتر می شود، که اغلب منجر به سطوح بالاتر اعتماد مصرف کننده می شود. در حالت ایده آل، شعار شما به خوبی توضیح می دهد که کسب و کار شما چه می کند و ارزشی که به مشتریان خود ارائه می دهید. بهترین شعارها تمایل به ایجاد ارتباطات عاطفی با مشتریان دارند و شرکت شما را از رقبای شما جدا می کنند.

هنگام ایجاد یک شعار از چه چیزهایی باید اجتناب کرد

هنگام طوفان فکری شعار خود، این اشتباهات بالقوه را در نظر داشته باشید تا از مشاهده نتایج ضعیف جلوگیری کنید:

  • نادیده گرفتن مخاطبان

  • دست کم گرفتن رقابت خود

  • نوشتن یک شعار نامربوط

  • کنار گذاشتن منفعت

  • نادیده گرفتن منابع

  • نوشتن چیزی فصلی

  • استفاده از شعار خود به طور متناقض

نادیده گرفتن مخاطبان

در حالت ایده آل، اهداف شرکت شما با اهداف مشتریان شما همخوانی دارد. مطمئن شوید که این مورد است تا شعار شما برای مشتریان جذاب باشد و به آنها کمک کند تا به سرعت متوجه شوند که چگونه شرکت شما می تواند به آنها در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

دست کم گرفتن رقابت خود

شعارهای رقیب خود را مرور کنید و در مورد اثربخشی آنها تحقیق کنید. ببینید چه کلمات و عباراتی موثر هستند و کدام یک با پایگاه مشتری صنعت شما نیستند. از تحقیقاتی که در مورد برچسب های رقبا انجام می دهید برای کمک به ایجاد شعار خود استفاده کنید.

نوشتن یک شعار نامربوط

گاهی اوقات در طول فرآیند ویرایش، مقادیر مهم شعار حذف می شوند. اطمینان حاصل کنید که شعار شما به وضوح توضیح می دهد که شرکت شما چه کاری انجام می دهد تا مشتریان بلافاصله بدانند که شرکت شما چه کاری می تواند انجام دهد تا به آنها در رفع مشکلات یا نگرانی هایشان کمک کند.

کنار گذاشتن منفعت

اطمینان حاصل کنید که منفعت مشتری در شعار شما مشهود است. شما می خواهید مشتریان بالقوه شما عبارت شعار را به خاطر بسپارند و بلافاصله بدانند که شرکت شما چه ارزشی می تواند به آنها ارائه دهد.

نادیده گرفتن منابع

از منابعی مانند تولیدکنندگان شعار آنلاین برای کمک به ایده‌های بالقوه شعار استفاده کنید. ژنراتورهای Tagline می‌توانند راهی عالی برای ایجاد سریع فهرستی از برچسب‌ها باشند که سپس می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و ویرایش کنید تا نیازهای خود را برآورده کنید.

نوشتن چیزی فصلی

مطمئن شوید که شعار شما همیشه سبز است و مهم نیست که شرکت شما چه چیزی را می فروشد یا چه زمانی از سال است.

استفاده از شعار خود به طور متناقض

هنگامی که شعار خود را انتخاب کردید، مطمئن شوید که اغلب و به طور مداوم از آن استفاده می کنید. هدف این است که مشتریان به اندازه کافی شعار را ببینند که آن را درونی کنند و به شرکت شما به عنوان یک منبع صنعتی قابل اعتماد و صادق اعتماد کنند.

فهرست نمونه های شعار

این شعارهای مثال را در نظر بگیرید تا به شما در ساختار شعار ایده آل شرکت خود کمک کند:

مثال ۱: کتاب های کودک

Baby’s Books یک سرویس اشتراک کتاب است که به صورت ماهانه کتاب های جدید تخته را برای کودکان زیر ۲ سال ارسال می کند. اهداف شامل معرفی زبان به نوزادان، دسترسی به داستان‌ها و شخصیت‌های متنوع و نگه داشتن ورود با قیمت پایین است. شعار آنها این است: جهان کودک را باز کنید.

مثال ۲: حیوانات خانگی پیتر

Peter’s Pets یک فروشگاه خرده فروشی است که لوازم حیوانات خانگی مانند غذا و اسباب بازی می فروشد. اهداف این شرکت شامل حمایت از جامعه محلی، تامین بودجه برای پناهگاه های حیوانات محلی و ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان است. شعار آنها این است: حیوانات خانگی خوشحال، حال و آینده.

مثال ۳: باغ مخفی

سکرت گاردن یک گل فروشی است که دسته گل های از پیش تعیین شده را می فروشد و کلاس های گل آرایی برگزار می کند. اهداف آنها شامل ایجاد شادی برای مشتریان خود از طریق زیبایی چیدمان حرفه ای آنها یا از طریق یادگیری هنر گل آرایی است. شعار آنها این است: قدرت گل.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *