بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

طراحی پایگاه داده سئو. چرا صفحات سئو؟

طراحی پایگاه داده سئو. چرا صفحات سئو؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چرا صفحات سئو؟

افزایش خارق العاده در بازاریابی اینترنتی را می توان به موتورهای جستجو نسبت داد. مدتی است که موتورهای جستجو در اطراف هستند. با این حال، نقش آنها در جذب مشتری به تازگی متوجه شده است.

اکثر شرکت‌ها می‌دانند که یک مشتری بالقوه به احتمال زیاد روی سه پیوند اول ظاهر شده کلیک می‌کند، برای جستجوی یافته‌ها در Google، Bing در میان دیگران. برای اینکه یک نتیجه برتر برای یک عبارت جستجو باشد، اکثر شرکت ها از روش های پیوست پیروی می کنند:

  1. صفحات آنها را ایندکس کنید و اطلاعات متا را ارائه دهید تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشند.
  2. محتوای مرتبط را با UI/UX فراگیر در وب و موبایل به کاربر ارائه دهید
  3. و در نهایت صفحات را تا جایی که می توانید سریع بارگذاری کنید

ایندکس شدن صفحات شما و ارائه محتوای مرتبط بخش آسانی است. پست‌هایی که نحوه انجام این کار را توضیح می‌دهند به‌وفور در دسترس هستند. ما در عوض روی نحوه بارگذاری سریعتر صفحات تمرکز می کنیم. ممکن است در ابتدا آسان به نظر برسد، اما هر توسعه دهنده باتجربه ای به شما می گوید که دو بار فکر کنید. تا حدی به دلیل این واقعیت است که او در اعماق وجودش می داند که این نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. بخش عمده ای از آن به پایگاه داده اختصاص دارد، زیرا می توان محتوای ارائه شده یا نحوه ارائه آن به کاربر را به شدت تغییر داد.

روی پایگاه داده تمرکز کنید

در دنیای فناوری اطلاعات، یک پایگاه داده همان هیولای ترسناک بزرگی است که هیچ کس نمی‌خواهد آن را سر به سر کند. با این حال، یکی از مهم ترین مواردی است که باید از آن مراقبت کرد. هنگامی که به آن توجه کردید، می توانید زمان نسبتاً آرامی را برای حل هر مشکلی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوید داشته باشید.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم که چگونه از مشکلات رایج طراحی یک پایگاه داده خوب جلوگیری کنیم:

بهم ریختگی را از هم جدا کنید

ممکن است اولین غریزه شما باشد که از یک پایگاه داده واحد برای نگهداری کاربر خود و محتوای مرتبط با سئو استفاده کنید زیرا دیدن همه جداول در یک مکان برای شما آسان تر خواهد بود. با این حال، تنها پیشنهاد من این است که انجام ندهید!

اگر می‌پرسید چه دلیلی پشت آن نهفته است، پس فقط به فکر کردن به چیزهایی مانند در دسترس بودن پایگاه داده، تأخیر در واکشی داده‌ها از مناطق مختلف جهان، خواندن و نوشتن عملیاتی که قرار است در پایگاه داده خود انجام دهید، باشید، و این انتخاب خواهد شد. برای شما روشن است

تجسم داده ها

داده های صفحات شما می تواند توسط کاربر ایجاد شود یا توسط تیم شما مدیریت شود. بنابراین، اولین قدم در اینجا شناسایی منبع و فکر کردن
بر اساس آن است.

اگر داده‌ها توسط تیم شما مدیریت می‌شوند، اغلب داده‌های برنامه و داده‌های SEO شما روابط مشترکی با هم دارند و از این رو می‌توان از مدل‌های داده مجددا استفاده کرد، که به طور قطع باعث صرفه‌جویی در قدرت تفکر شما می‌شود.

در مقایسه، ممکن است داده‌های تولید شده توسط کاربر، از نظر روابطی که دارند، با نحوه ذخیره‌سازی داده‌ها کاملاً متفاوت باشد. این تفاوت در درجه اول به دلیل این واقعیت است که معماری پایگاه داده SEO بر اساس داده های نشان داده شده در صفحات مختلف ساخته شده است.

برای تجسم درست این موضوع، باید یک قدم به عقب برگردید و به این فکر کنید که بهترین نوع پایگاه داده ای که باید استفاده کنید چیست. شما می توانید از بین Relational ، NoSQL یا پایگاه داده کمتر رایج Graph یکی را انتخاب کنید . هر کدام با سهم منصفانه از مزایا و معایب خود می آیند. تنها موردی که در اینجا مورد توجه قرار می گیرد، تجسم این است که چگونه داده های شما به یکدیگر پیوند می خورند و ببینید کدام یک برای هدف مناسب است.

به معماری فکر کنید

انتخاب یک پایگاه داده خوب و ایجاد روابط بین داده های شما تنها ۱/۳ راه حل مشکلات است. مرحله دوم برای این کار ایجاد طرحواره های مناسب است.

ممکن است تعداد کمی از شما در مورد نحوه سازماندهی داده ها و ایجاد طرحواره ها گیج شده باشید. یک قانون کلی این است – داده ها را بر اساس درخواست های خود قرار دهید . اساساً به این معنی است که هر محتوایی که در یک صفحه نشان می‌دهید باید با حداقل تعداد پرس‌و‌جوها (پرس‌وجوها نیز باید سریع اجرا شوند) در پایگاه داده شما در دسترس باشد.

می توانید به نمونه نمودار ER زیر مراجعه کنید تا ایده ای در مورد نحوه قرار دادن داده ها و شناسایی روابط آنها داشته باشید.

تنها چیزی که باید در نظر بگیرید این است که اگر داده های جدیدی به سیستم اضافه شود چه اتفاقی می افتد. آیا دفعه بعد به تلاش قابل توجهی نیاز دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، به طور ایده آل پیشنهاد می شود که زمان بیشتری را صرف اصلاح معماری خود کنید تا در آینده نیز انعطاف پذیر شود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *