بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۹ تاکتیک فروش موثر (و نحوه استفاده از آنها)

تاکتیک فروش موثر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تاکتیک‌های فروش، استراتژی‌هایی هستند که می‌توانند به متخصصان فروش کمک کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند و محصولات بیشتری بفروشند. هنگام استفاده از تاکتیک فروش، تمرکز شما بر این است که مشتری را مطلع و متقاعد کنید تا محصول یا خدمات شما را بخرد. آشنایی با انواع مختلف تاکتیک‌های فروش می‌تواند به شما کمک کند تا رویکردی را ایجاد کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

در این مقاله از ایوسی، ۹ تا از موثرترین تاکتیک های مورد استفاده در فروش و نحوه عملکرد آنها را توضیح می دهیم.

چرا تاکتیک های فروش مهم هستند؟

تاکتیک های فروش مهم هستند زیرا عملکرد شما را به عنوان یک فروشنده بهبود می بخشند و درآمد شرکت شما را افزایش می دهند. آنها اقداماتی هستند که شما برای پیشبرد فرآیند فروش انجام می دهید. فروش بیشتر معمولاً به این معنی است که می توانید کمیسیون های بالاتری کسب کنید. تاکتیک‌های فروش مؤثر همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا روابط قوی‌تری با مشتریان ایجاد کنید و مراجعات دهان به دهان را افزایش دهید.

برخی از تاکتیک های فروش در شروع تعامل شما با مشتری مفیدتر هستند در حالی که برخی دیگر در پایان فروش به بهترین وجه استفاده می شوند. برای هر فروش، مهم است که تشخیص دهید کدام تاکتیک به بهترین وجه به شما و شرکت شما خدمت می کند. سعی کنید متوجه شوید که استفاده از کدام یک برای شما راحت تر از دیگران است. همچنین، بسته به مشتری که دارید یا محصولی که می فروشید، ممکن است از یک تاکتیک بر دیگری استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۲۰ تاکتیک بازاریابی موثر و نحوه استفاده از آنها (با مثال) 

۹ تاکتیک فروش موثر که باید امتحان کنید

حرفه ای ها از انواع صنایع از تاکتیک های فروش برای رساندن پیام به مشتریان یا مصرف کنندگان استفاده می کنند. در اینجا ۹ تاکتیک کارآمد و دلیل آن آورده شده است:

۱. شبکه با دیگران داشته باشید

هنگامی که می خواهید شرکت خود را به طور مؤثر برای عموم بازاریابی کنید، شبکه سازی ابزار مفیدی است. وقتی شبکه می‌کنید، با حرفه‌ای‌ها و جوامع تجاری آن‌ها درگیر می‌شوید تا مشتریان یا مشتریان جدید بالقوه پیدا کنید. برخی از راه‌های شبکه‌سازی شامل استفاده از سایت‌های شبکه حرفه‌ای یا شرکت در رویدادهای شبکه‌ای است که در آن نماینده شرکت خود هستید.

نمایشگاه های تجاری  رویدادهایی هستند که شما از طرف شرکت خود برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود برای مشتریان بالقوه در آن شرکت می کنید. شرکت کنندگان محصولات شما و سایر مشاغل را مرور می کنند. نمایشگاه های تجاری راه بسیار خوبی برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض سایر شرکت ها و آنچه می فروشند برای توسعه استراتژی های رقابتی است.

مطالب مرتبط: ۱۰ نوع رویداد شبکه ای 

۲. درخواست معرفی کنید

ارجاع ها مشتریان جدید بالقوه ای هستند که از مشتریان فعلی که خدمات شما را توصیه کرده اند به دست آمده اند. این یک راه غیر مستقیم برای دریافت مشتریان اضافی از طریق پیشنهادات مشتریان فعلی شما است. بهترین زمان برای درخواست ارجاع زمانی است که مشتری شما مستقیماً از محصول یا خدمات شما بهره مند شود. ارجاعات همچنین به شرکت شما کمک می کند تا شهرت قوی و مثبتی کسب کند که مشتریان جدید هنگام تصمیم گیری خرید خود به آن تکیه می کنند.

مطالب مرتبط: ۱۵ راه برای دریافت ارجاع در فروش 

۳. با مشتریان خود رابطه برقرار کنید

داشتن یک رابطه به این معنی است که شما به اندازه کافی در مورد مشتریان خود می دانید تا سطح فروش خود را با نیازهای آنها تنظیم کنید. شنیدن خواسته های مشتری کافی نیست. شما باید فعالانه گوش کنید، بین سطرها با پاسخ آنها به سوالات خود و همچنین نشانه های غیرکلامی آنها بخوانید . وقتی آنها فکر می کنند که شما به خواسته ها و نیازهای آنها اهمیت می دهید، به احتمال زیاد به پیشنهادات شما گوش می دهند.

مکالمات شخصی راه بسیار خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان و محصولاتی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشند. سوالات زیادی بپرسید و آنچه را که به دنبال آن هستند یادداشت کنید. اطلاعاتی در مورد شرکت و محصولات یا خدمات آن به آنها ارائه دهید تا آنها را آشنا کنید.

همچنین خوب است که پس از جلسه یا تماس با فروش، پیگیری کنید. این تاکتیک باعث می شود که شما نسبت به مشتری دوستانه تر و متعهدتر به نظر برسید. همچنین، این یک تمرین خوب است که بررسی کنید و بپرسید که آیا کار دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید یا آنها سؤال یا نگرانی هایی دارند که می توانید به آنها رسیدگی کنید. در مقابل، مشتری زمانی که زمان خرید بعدی خود فرا می رسد، به شما فکر خواهد کرد.

مطالب مرتبط: چگونه یک ایمیل پیگیری فروش بنویسیم 

۴. کاری را که می گویید انجام دهید

همانطور که یک مشتری یک تجربه خوب از محصول شما را به یاد می آورد، آنها نیز همین موضوع را در مورد شما به یاد خواهند آورد. اگر می گویید محصول تا زمان مشخصی تحویل می شود یا عملکرد خاصی را انجام می دهد، تمام تلاش خود را بکنید تا تحویل به موقع انجام شود یا اینکه محصول مطابق تبلیغات شما باشد.

اگر مشکلی پیش آمد، به طور فعال با یک ایمیل، تماس یا پیام متنی به مشتری اطلاع دهید. این به آنها اجازه می دهد بدانند که شما از طرف آنها کار می کنید. وقتی آنچه را که می‌گویید انجام می‌دهید، باعث ایجاد اعتماد و احتمالاً تکرار فروش با مشتریانتان می‌شود.

۵. تاثیر اولیه خوبی داشته باشید

در بسیاری از موارد، ممکن است برای اولین بار بدون ملاقات حضوری با یک مشتری بالقوه تماس بگیرید. بیش از حد قاطع بودن، مبهم بودن یا استفاده از گرامر ضعیف، به سرعت یک مشتری بالقوه را به یک مشتری “غیرعلاقه” تبدیل می کند. هنگامی که تماس می گیرید، ممکن است از چندین تاکتیک “سرد” برای جستجوی مشتریان به جای مراجعه آنها به شما استفاده کنید.

تماس سرد به معنای تماس مستقیم با مشتریان بالقوه برای دیدن اینکه آیا آنها به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند یا خیر. در بسیاری از موارد، می‌توانید با مشتریان احتمالی از فهرستی از افرادی که با جمعیتی خاص مطابقت دارند یا قبلاً به شرکت شما ابراز علاقه کرده‌اند، تماس بگیرید.

ایمیل سرد زمانی است که برای مشتری احتمالی ایمیلی ارسال می کنید تا در مورد محصولات یا خدمات خود به او بگویید. ایمیل یک راه خوب برای ایجاد یک رکورد از ارتباط خود با شخص و پیگیری مکالمات شما است. ایمیل‌های سرد اطلاعات زیادی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند و در عین حال به آن‌ها این فرصت را می‌دهند که هر زمان که دوست دارند آن را بخوانند.

ایمیل مستقیم شامل ارسال مستقیم نامه ای به خانه یا محل کار مشتری شما است. این رویکرد مرسوم، اطلاعات ملموسی در مورد شرکت شما مانند بروشورها و کاتالوگ ها به مشتریان بالقوه ارائه می دهد.

۶. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

یک راه ارگانیک برای تعامل مثبت با مشتریان و فروش محصول یا خدمات خود از طریق رسانه های اجتماعی است. هنگامی که در رسانه های اجتماعی پست می کنید، می توانید مشتریان بالقوه را دنبال کنید و شبکه بزرگی از افراد آشنا با شرکت خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید نمایش‌های محصول و توصیه‌های مثبت مشتری را پست کنید تا دنبال‌کنندگان خود را جذب کنید. از رسانه های اجتماعی برای نمایش نتایج «قبل» و «بعد» – با اجازه مشتری – و پاسخ به سؤالات، پاسخ به نظرات، به روز رسانی تصاویر محصول و غیره استفاده کنید.

۷. داستان بگویید

گفتن یک داستان معمولاً شامل توصیف یک روایت برای مشتری در مورد زندگی آنها با محصول یا خدمات شما است. یک مورد یا مثالی از اینکه محصول یا خدمات شما چگونه به سایر مشتریان سود رسانده است را بیان کنید و جزئیات خاصی را ارائه دهید. با استفاده از مطالعات موردی و معیارها برای نشان دادن نظر خود از هر داده کمی که در دسترس دارید استفاده کنید. به عنوان مثال، توضیح دهید که چگونه مشتری A با استفاده از خدمات شما ۳۳ درصد در ترافیک وب افزایش یافته است یا چگونه مشتری B با استفاده از محصول شما X دلار صرفه جویی کرده است.

مطالب مرتبط: داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

۸. سایر تکنیک های فروش را امتحان کنید

هنگامی که نیازهای مشتری خود را شناختید، ممکن است فرصت هایی را برای فروش یا فروش متقابل محصولات یا خدمات خود بیابید. مطمئن شوید که موارد دیگری را پیشنهاد می کنید که ممکن است به نفع مشتری شما باشد، نه فشار وارد کنید.

افزایش فروش زمانی است که به مشتری فرصتی برای ارتقاء یا اضافه کردن محصول دیگری به خرید خود ارائه می دهید. آنها در مجموع پول بیشتری را نسبت به ابتدا خرج می کنند و درآمد فروش را افزایش می دهند. این تکنیک بر فروش بیشتر به یک مشتری به جای فروش یک کالا به مشتریان زیادی تمرکز دارد.

بیع متقابل زمانی است که شما انتخاب متفاوتی از اقلام غیر مرتبط با خدمات اولیه یا محصولی که معرفی کرده اید را به مشتری خود ارائه می دهید. این یک رویکرد کارآمد برای آشنایی مشتریان با انواع کالاهای شرکت شما است. با استفاده از این تکنیک، بی‌علاقگی مشتری را به یک مجموعه از اقلام تأیید می‌کنید و مجموعه جدیدی از اقلام را به جای آن‌ها ارائه می‌کنید.

۹. از فناوری به نفع خود استفاده کنید

اگر شرکت شما یک سیستم یا برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دارد، آن را برای شما کار کنید. سیستم CRM مجموعه ای از برنامه های کاربردی است که برای ذخیره، سازماندهی و پردازش اطلاعات مشتری، تعاملات و خدمات استفاده می شود. این به شما کمک می کند تا برخوردهای قبلی مشتری با شرکت خود را ردیابی کنید، از جمله اینکه چه چیزی خریده است، چه زمانی و آیا با خرید خود مشکلی داشته است. به جای نگهداری سوابق کاغذی، می توانید به اطلاعات مشتریان دسترسی داشته باشید، بلیط های خدمات را بررسی کنید و روند بازار را در چند ثانیه مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: CRM چیست؟ 

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *