بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

شبکه کسب و کار چیست؟ با نکاتی برای موفقیت

کسب و کارها با شبکه سازی ساخته می شوند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شبکه های تجاری یک راه موثر برای ارتباط با رهبران صنعت و رشد روابط حرفه ای شما است. برای استفاده حداکثری از رویدادهای شبکه، مهم است که اهداف خود را مشخص کنید و برنامه های خود را تمرین کنید. در این مقاله از ایوسی، ما به شما کمک می‌کنیم که برای رویداد شبکه‌های تجاری بعدی خود احساس اطمینان و آمادگی داشته باشید تا بتوانید شبکه خود را توسعه دهید و شغل خود را ارتقا دهید.

شبکه کسب و کار چیست؟

شبکه‌سازی کسب‌وکار زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال ایجاد و پرورش روابط با دیگر متخصصان کسب‌وکار، مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی هستید. شبکه‌سازی می‌تواند در مکان‌های زیادی مانند کنفرانس‌ها، رویدادهای شبکه‌ای و حتی از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام شود. هنگامی که شما در حال ایجاد رابطه با یک مخاطب هستید و در عین حال ارزش کسب و کار یا محصول خود را به اشتراک می گذارید، شبکه های تجاری بیشتر می شود.

مطالب مرتبط: در ۷ مرحله یک متخصص شبکه شوید 

چرا شبکه های تجاری مهم است؟

شبکه های تجاری به نفع همه است. همانطور که لیست مخاطبین خود را افزایش می دهید، افراد بیشتری به شما معرفی می شوند که می توانند به شما در پیشرفت شغلی کمک کنند. در زیر برخی از مزایای خاص شبکه وجود دارد:

  • شما در حال اثبات دانش صنعت خود هستید. همانطور که در صنعت خود تماس های جدیدی برقرار می کنید، افراد سطح تخصص شما را می شناسند و ممکن است فرصت هایی برای پیشرفت شغلی به شما ارائه دهند.

  • آگاهی از محصول یا کسب و کار شما را افزایش می دهد. هر فردی که ملاقات می کنید مشتری یا مشتری بالقوه دیگری است یا شخصی که می تواند برای شما ارجاع ارسال کند. با شرکت در رویدادهای شبکه، نمایه عمومی خود را گسترش می دهید.

  • اتصالات دارای پتانسیل طولانی مدت هستند. مخاطبین تجاری که امروز ملاقات می کنید ممکن است فردا کارفرمایان یا مراجع آینده باشند. هر ارتباطی که ایجاد می کنید ارزشمند است و ایجاد ارتباطات طولانی مدت یک سرمایه گذاری هوشمندانه در حرفه شما است.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شبکه سازی مانند یک حرفه ای

اهداف شبکه خود را مشخص کنید

قبل از شرکت در یک رویداد شبکه ای، تعیین انواع رویدادها و تماس های تجاری که بیشترین سود را برای شغل شما دارند، مفید است. با تعیین اهداف خود و آنچه که امیدوارید از هر تماس یاد بگیرید، شروع کنید. آیا می خواهید سرنخ به دست آورید، دانش صنعت خود را ارتقا دهید یا از خود آگاهی ایجاد کنید؟ دانستن آنچه می خواهید از هر رویداد به دست آورید به شما کمک می کند تا تجربه موفق تری داشته باشید.

برخی از انواع رویدادهای شبکه تجاری چیست؟

انواع مختلفی از فرصت های شبکه برای حرفه ای ها وجود دارد. برای استفاده حداکثری از هر رویداد، مطمئن شوید که تمرکز رویداد شبکه با اهداف و مسیر شغلی شما مطابقت دارد.

در اینجا چند رویداد رایج شبکه آورده شده است:

  • کنفرانس های حرفه ای
    *سمینارها

  • سخنرانی های کلیدی

  • سازمان های حرفه ای

  • کلاس ها و کارگاه های آموزشی پیشرفته

  • جوامع آنلاین / شبکه های اجتماعی

نحوه پیدا کردن رویدادهای شبکه

مطالب مرتبط: بهترین نکات شبکه: چگونه یک اتصال برقرار کنیم

شبکه سازی فقط به معنای ملاقات با افراد جدید نیست. دانستن نحوه ایجاد شبکه می تواند ارتباطات تجاری شما را تقویت کند و حتی ممکن است منجر به ارجاع شغل شود. در این ویدیو، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک رویداد شبکه را مانند یک حرفه ای هدایت کنید.

هنگامی که فرصت های شبکه ایده آل خود را تعریف کردید، می توانید جستجو برای رویدادهای خاص را آغاز کنید. مراحل زیر شما را در یافتن یک رویداد شبکه ای مفید راهنمایی می کند.

  1. کنفرانس های آنلاین را جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر نرم افزاری را می فروشید که به نفع شرکت های زنجیره تامین است، “کنفرانس های زنجیره تامین” را در موتور جستجو وارد کنید. ممکن است رهبران فکری وجود داشته باشند که ممکن است از محصول شما سود ببرند. نه تنها می‌توانید نسبت به خودتان و محصولتان آگاهی ایجاد کنید، بلکه می‌توانید با دیگران ملاقات کنید تا دانش بیشتری در مورد صنعت و روندهای آن کسب کنید.

  2. رویدادهای آینده را در رسانه های اجتماعی بیابید. هنگامی که لیستی از مشتریان بالقوه خود را برای شبکه سازی ایجاد کردید، آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. آنها اغلب رویدادهای آتی را که در آن شرکت خواهند کرد به اشتراک می گذارند، که ممکن است منجر به حضور سایر رهبران فکری صنعت در آن رویداد شود.

  3. با دوستان، همکاران یا آشنایان دیدار کنید. ممکن است قبلاً افرادی در شبکه های اجتماعی و تجاری خود داشته باشید که به طور منظم در رویدادها شرکت می کنند. از دوستان، خانواده و همکاران خود بپرسید که آیا فرصت های شبکه ای وجود دارد که آنها توصیه می کنند. آنها ممکن است پیشنهاد دهند با شما در رویداد شبکه شرکت کنند یا نکات شبکه ای را به شما ارائه دهند.

شرکت در رویداد شبکه

بعد از اینکه رویدادهایی را پیدا کردید که می خواهید در آن شرکت کنید، می توانید شروع به ملاقات با افراد بالقوه و ایجاد شبکه تجاری خود کنید. این مراحل را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه شبکه سازی کنید و تاثیر ماندگاری بر روی مخاطبین جدید بگذارید.

۱. به زمین آسانسور خود مسلط شوید

هنگام شروع یک گفتگوی شبکه ای، هدف کلی شما باید این باشد که خودتان را بفروشید. زمین آسانسوری که ارائه می دهید حیاتی است. یک طرح آسانسور به طور خلاصه بیان می کند که شما چه کسی هستید، محصولی که می فروشید و چه سودی برای مصرف کننده خواهد داشت.

هنگام تحویل آسانسور، می خواهید نسبت به خود و محصول یا خدمات خود مطمئن باشید. تماس چشمی را حفظ کنید، از وضعیت بدنی مناسب استفاده کنید و با لحنی مثبت در مورد ارزشی که شما یا محصولتان می توانید برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید صحبت کنید. این زمین ها باید تقریبا ۲۰ ثانیه طول بکشد و دارای نقاط فروش قوی باشد.

در اینجا نمونه ای از یک راه حل موثر آسانسور آورده شده است:

مثال: «سلام، نام من امی است. از آشنایی با شما خیلی خوب است! من یک مدیر ارشد فروش در [نام شرکت] هستم. من از ۱۰ سال تجربه فروش و ۷ سال در صنعت نرم افزار استفاده کرده ام تا بستری را برای کسب و کارها فراهم کنم که همه داده ها را ذخیره کرده و خطاها را از بین ببرد. مایلم در مورد اینکه چگونه کارایی را برای همه مشتریانمان افزایش داده‌ایم با شما بیشتر بحث کنم.»

مطالب مرتبط: چگونه می توان ارائه آسانسوری کامل را ایجاد کرد

۲. سؤالات باز بپرسید

پس از سخنرانی آسانسور، سؤالات باز بپرسید. این به شما کمک می کند تا درک بهتری از فردی که با او صحبت می کنید به دست آورید و درک بهتری از اهداف او داشته باشید. بسته به واکنش و علاقه افرادی که با آنها صحبت می کنید، سؤالات شما ممکن است به شرح زیر باشد:

  • چرا در این مراسم شرکت می کنید؟

  • چه چیزی از این رویداد به دست آورید؟

  • دوست دارید کسب و کارتان چگونه بهبود یابد؟

۳. سعی کنید بیشتر بیاموزید

همانطور که سؤال می کنید، به پاسخ ها به دقت گوش دهید. بیاموزید که چالش ها، اهداف و نیازهای آنها چیست تا شما و سازمانتان بتوانید برنامه ای برای دستیابی به این اهداف ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که شبکه سازی فقط فرصتی برای ایجاد آگاهی شما نیست. همچنین فرصتی است برای کمک به دیگران از طریق برقراری ارتباط و آموزش آنها در مورد اینکه محصول شما چگونه می تواند ارزش ارائه کند.

مطالب مرتبط: ۸ راه برای ایجاد روابط در محل کار

چگونه بعد از یک رویداد شبکه خود را ایجاد می کنید؟

هنگامی که چندین تماس جدید برقرار کردید، مهم است که با آنها در ارتباط باشید تا روابط تجاری را تقویت کنید. در اینجا چند نکته برای رشد مخاطبین جدید آورده شده است:

یک ایمیل پیگیری ارسال کنید

به مخاطب جدید خود ایمیل بزنید و با یادآوری موضوعاتی که در طول رویداد در مورد آنها صحبت کرده اید، خود را مجدداً معرفی کنید. اگر آنها شما را از چالشی که برای غلبه بر آن تلاش می کنند مطلع کردند، منبع، راه حلی برای مشکلشان یا یک همکار حرفه ای که می تواند بیشتر به آنها کمک کند، در اختیارشان بگذارید.

پیشنهاد ملاقات و ادامه بحث خود را بدهید. آنها را برای ناهار به کافی شاپ یا کافه دعوت کنید. ملاقات منظم با آنها به تقویت ارتباط شما کمک می کند.

در اینجا نمونه ای از یک ایمیل بعدی آورده شده است:

سیندی عزیز،

*دیروز در کنفرانس بانکداران وام با شما آشنا شدم. امیدوارم از ادامه کنفرانس لذت برده باشید.

 

با توجه به بحث ما در مورد ظهور فناوری در صنعت وام مسکن، مقاله ای را در مورد این موضوع پیوست کرده ام که فکر کردم ممکن است برای شما جالب باشد.

مایلم در مورد پیشرفت های فناوری در صنعت ما بیشتر با شما صحبت کنم. . لطفاً اگر این هفته یا هفته آینده برای قهوه یا ناهار آزاد هستید به من اطلاع دهید.
مشتاقانه منتظر ارتباط با شما به زودی.

با احترام،
میثم اشرفی
شرکت XYZ 
۵۵۵-۵۵۵-۵۵۵۵

 

ارزش، مشاوره و ارتباطات را ارائه دهید

هنگامی که شخصاً با مخاطب خود ملاقات کردید، منابعی را برای کمک به پیشرفت شغلی به آنها ارائه دهید. بینش یا توصیه های خود را در مورد یک مشکل به اشتراک بگذارید یا به آنها کمک کنید با افراد دیگری که فکر می کنید ممکن است برای آنها مفید باشد ارتباط برقرار کنند. همانطور که ارتباطات خود را تقویت می کنید، پتانسیل این را دارید که به افراد بیشتری معرفی شوید و شبکه خود را بیشتر بسازید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *