ایوسی

خریدهای تکراری: راهنمای قطعی با ۱۰ استراتژی

نمونه های خرید را تکرار کنید که فروش شما را دو برابر می کند

خریدهای مکرر می تواند بخش قابل توجهی از درآمد یک شرکت باشد. توانایی افزایش این خریدها می تواند یک مهارت ارزشمند در موقعیت های فروش و بازاریابی باشد. صرف نظر از نقش شما در یک سازمان، دانستن چگونگی اندازه گیری و افزایش خریدهای تکراری می تواند تأثیر مثبتی بر سود داشته باشد.

در این مقاله از ایوسی، خریدهای تکراری را مورد بحث قرار می‌دهیم، استراتژی‌هایی را برای تشویق آن‌ها فهرست می‌کنیم، نحوه تأثیرگذاری مشتریان تکراری را توضیح می‌دهیم و نحوه اندازه‌گیری این نوع خرید را در سه مرحله توضیح می‌دهیم.

خریدهای تکراری چیست؟

خریدهای مکرر زمانی است که مشتریان کالا یا خدمات خاصی را برای جایگزینی همان شی یا خدماتی که قبلا خریداری کرده‌اند، خریداری می‌کنند. خریدهای مکرر می تواند وفاداری مشتری را نسبت به یک برند نشان دهد و ممکن است هزینه های برند برای جذب مشتریان جدید را کاهش دهد. همچنین ممکن است فرصت هایی برای برندها وجود داشته باشد تا روابط بلندمدت با مشتریان برقرار کنند و اطمینان حاصل شود که آنها به خرید کالاها یا خدمات خود ادامه می دهند. این بدان معنی است که تشویق به خرید مجدد می تواند سود کلی شرکت را افزایش دهد.

شرکت ها ممکن است از یک متریک حجم برای تعیین میزان فروش ناشی از خریدهای مکرر استفاده کنند. این نشان دهنده تعداد دفعاتی است که مشتری یک خرید را انجام می دهد. دانستن این موضوع ممکن است به مدیریت کمک کند:

مطالب مرتبط: درک حفظ مشتری با استراتژی ها

۱۰ استراتژی برای تشویق به تکرار خرید

برای افزایش نرخ خرید مجدد برای برند خود می توانید این نکات را در نظر بگیرید:

۱. برنامه های ارجاع ایجاد کنید

در حالی که ایجاد برنامه های ارجاع می تواند به ایجاد تجارت جدید کمک کند، ممکن است نرخ خرید مجدد را نیز بهبود بخشد. مشتریان موجود می توانند مشوق هایی مانند تخفیف برای تبلیغ کسب و کار کسب کنند. مشتریان تکراری ممکن است احتمال بیشتری داشته باشند که برند شما را به دیگران توصیه کنند و این می تواند یک ابزار بازاریابی بسیار موثر باشد.

مرتبط:  بازاریابی ارجاعی: تعریف، مزایا و استراتژی ها

۲. برنامه های امتیاز وفاداری ایجاد کنید

معرفی برنامه های امتیاز وفاداری می تواند راه موثری برای ایجاد انگیزه در مشتریان برای تکرار خریدشان باشد. با هر خریدی امتیاز بدهید. می‌توانید به مشتریان اجازه دهید آن امتیازها را برای جوایز یا تخفیف‌های ویژه بازخرید کنند تا آنها را به بازگشت تشویق کنید.

۳. توصیه های محصول را شخصی کنید

ثبت هر تعامل با مشتری می تواند داده های مرتبطی در مورد عادات خرید آنها ایجاد کند. سپس می توانید از داده ها برای ارسال توصیه های محصول شخصی شده برای آنها استفاده کنید. اینها ممکن است بیشتر باعث جذب مشتری و تشویق آنها به خرید دیگری شوند.

۴. یک تجربه مفید از خدمات مشتری ایجاد کنید

خدمات خوب به مشتریان نیز ممکن است در ایجاد یک مشتری تکراری مهم باشد زیرا می تواند به ایجاد یک تجربه مثبت مشتری کمک کند. یک تیم خدمات مشتری مفید و مثبت می تواند تعاملات سریع و موثری را تسهیل کند که ممکن است باعث رضایت مشتریان شود. این تجربه می تواند وفاداری مشتری به یک برند را تقویت کرده و آنها را تشویق به خریدهای تکراری کند.

بیشتر بخوانید: ارائه خدمات عالی به مشتریان (با نکات و مثال ها)

۵. از بازخورد مشتریان خود برای بهبود استفاده کنید

شما می توانید با ایجاد تغییرات با استفاده از بازخورد آنها، نحوه درک مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند را بهبود ببخشید. ارائه فرصت هایی برای بازخورد و انطباق با خواسته های مشتری را در نظر بگیرید. این می تواند به پایگاه مشتری نشان دهد که کسب و کار منعطف است و می تواند نیازهای آنها را برآورده کند، که ممکن است به نرخ های تکرار خرید بالاتر منجر شود.

مطالب مرتبط:  نحوه جمع آوری بازخورد مشتریان (و نکاتی برای بهبود آن)

۶. تجربه را به یاد ماندنی کنید

شرکت ها می توانند تجربه خرید مشتریان خود را بهبود بخشند تا نرخ خرید مجدد خود را افزایش دهند. تاکتیک های انجام این کار ممکن است بسته به کالاها یا خدماتی که شرکت می فروشد متفاوت باشد. به عنوان مثال، مشاغل ممکن است در تکنیک های بازاریابی مانند ایجاد بسته بندی به یاد ماندنی یا ارائه یک محصول تبلیغاتی سرمایه گذاری کنند.

۷. با انجام اقدامات اجتماعی وضعیت برند را بهبود بخشید

بخش قابل توجهی از مشتریان انتظار دارند که برندهایی که با آنها تجارت می کنند با اعتقادات آنها همسو باشد. فعالیت های اجتماعی مانند تشویق اعضای تیم به داوطلب شدن برای جوامع محلی می تواند به ایجاد رابطه مثبت با مشتریان کمک کند. برندها همچنین ممکن است عادات زندگی سالم را ترویج کنند یا در محصولات سازگار با محیط زیست سرمایه گذاری کنند تا مشتریان را متقاعد کنند تا دوباره از آنها خرید کنند.

مطالب مرتبط:  داستان برند چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد

۸. به روز رسانی محصول را تبلیغ کنید

اگر مشتری از یک محصول لذت می برد، ممکن است از شنیدن نسخه جدیدی از همان محصول هیجان زده شود. ممکن است این مورد باشد، به خصوص زمانی که می خواهند آن محصول را جایگزین کنند. ارتقای محصول و به‌روزرسانی‌ها را به مشتریان قبلی در صورتی که در این دسته هستند، در نظر بگیرید.

۹. زمان خرید بیشتر را به مشتریان یادآوری کنید

اجرای تبلیغاتی که زمان بازگشت به فروشگاه را به مشتریان قبلی یادآوری می کند می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، محصولاتی که نیاز به پر کردن دارند، مانند خمیر دندان، و محصولاتی که تاریخ مصرف آنها تمام شده است، مانند غذای تازه، ممکن است نیاز به پر کردن مکرر داشته باشند. اگر یادآوری در زمان مناسب باشد، مشتریان ممکن است قدردانی کنند و آن را دنبال کنند.

۱۰. به تعامل با مشتریان ادامه دهید

دانستن اینکه چه زمانی ممکن است مشتری برای خرید دیگری بازگردد، ممکن است سخت باشد. عواملی در زندگی خودشان ممکن است خرید محصولات بیشتر را چالش برانگیز کند، حتی اگر بخواهند. این بدان معنی است که حفظ ارتباط با مشتریان و ایجاد رابطه می تواند منجر به خرید برگشتی ماه ها یا حتی سال ها در آینده شود.

مطالب مرتبط:  نحوه اجرای موثر برنامه ریزی تعامل با مشتری

مشتریان تکراری چیست و چگونه می توان آنها را افزایش داد

مشتریان مکرر چگونه بر تکرار خرید تأثیر می گذارند؟

مشتریان مکرر می توانند بر خریدهای تکراری تأثیر بگذارند:

مطالب مرتبط: نحوه فروش به مشتریان فعلی (با نکات)

نحوه اندازه گیری خریدهای مکرر مشتری

شما می توانید فروش تکراری خود را با محاسبه نرخ تکرار خرید اندازه گیری کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای انجام این کار دنبال کنید:

۱. فرمول را یاد بگیرید

نرخ تکرار خرید نسبت مشتریانی است که بیش از یک بار از یک شرکت خرید می کنند. می توانید آن را به صورت درصد اندازه گیری کنید. فرمول به صورت زیر است:

نرخ فروش تکراری = (تعداد مشتریان تکراری / تعداد کل مشتریان) * ۱۰۰

مرتبط: مذاکره فروش: تعریف، مهارت ها و نکات

۲. داده های مربوطه را جمع آوری کنید

می توانید از فرمول برای شناسایی داده های مرتبط استفاده کنید. این شامل تعداد کل مشتریانی است که بیش از یک بار از شرکتی که برای آن کار می کنید در یک بازه زمانی خاص و تعداد کل مشتریان در همان بازه زمانی خرید می کنند. سپس، از سوابق شرکت برای تعیین تعداد هر کدام استفاده کنید.

مرتبط: بازاریابی رابطه مند: تعریف، مزایا و مثال ها

۳. محاسبه خود را انجام دهید

برای انجام محاسبه، داده های خود را به فرمول اعمال کنید. تعداد کل مشتریان تکراری را بر تعداد کل مشتریان تقسیم کنید. در مرحله بعد، برای نرخ تکرار فروش بر حسب درصد، در ۱۰۰ ضرب کنید.

مثال:  کفش های زیبای رابرت می خواهد نرخ فروش تکراری خود را برای سال قبل پیدا کند. این شرکت در کل سال ۳۰۰۰ مشتری داشت که ۵۰۰ نفر از آنها خریدهای تکراری انجام دادند. با استفاده از فرمول ۵۰۰ را بر ۳۰۰۰ تقسیم می‌کند و درمی‌یابد که نرخ فروش تکراری ۱۶.۶۷ درصدی برای سال داشته است:

نرخ فروش تکراری = (۵۰۰ / ۳۰۰۰) * ۱۰۰ = ۱۶.۶۷

خروج از نسخه موبایل