بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ دلیل برای اینکه کارمندان کار نمی کنند و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در محیط کسب‌وکار امروزی، عملکرد ضعیف کارکنان به یک مشکل رو به رشد و موضوعی رایج در میان مدیران در کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است. وقتی مدیران تصمیم می‌گیرند کار را محول کنند، ناامیدی‌ها زیاد می‌شود زیرا از کارمندان انتظار می‌رود که کار خوبی نشان دهند و بدانند نتایج خوب چگونه به نظر می‌رسند.

واقعیت اما متفاوت است. کارمندان به چند دلیل موفق نمی شوند، اما دلیل اصلی آن می تواند این باشد که مدیران متوجه نمی شوند که ممکن است در عملکرد ضعیف زیردستان خود نقش داشته باشند. با این حال بسیار مهم است که کارآفرینان و مدیران بدانند که چگونه به کارکنان خود انگیزه بدهند تا کسب و کار خود را با موفقیت شروع کنند و اداره کنند .

اگر هنوز به دنبال یک ایده تجاری هستید، در آزمون من شرکت کنید. شما متوجه خواهید شد که کدام کسب و کار برای موقعیت شما بهترین است.

در این مقاله از ایوسی، هفت دلیلی که باعث می شود کارمندان آنطور که باید عمل نمی کنند، همراه با پیشنهاداتی برای بهبود که برای مدیران مفید خواهد بود، آورده شده است.

مرتبط: ۱۶ دلیلی که کارمندان شغل خود را ترک می کنند

دلیل شماره ۱: بسیاری از کارمندان نمی دانند که در محل کار از آنها چه انتظاری می رود

یکی از دلایل اصلی عدم عملکرد کارکنان این است که از استانداردهای کاری که باید رعایت کنند آگاه نیستند. مدیران به آنها در تعیین اهداف کمک نمی کنند و بنابراین انگیزه ای برای دستیابی به آنها وجود ندارد. بدون دستورالعمل های روشن در مورد انتظارات، کارکنان تمایلی به ابتکار عمل و عملکرد در سطوح بالاتر ندارند.

در مورد آن چه باید کرد : می توانید با شفاف سازی یا تعیین اهداف برای پروژه های خود شروع کنید. استانداردها و انتظارات را با ارائه مجموعه ای واضح از اهدافی که قرار است به دست آیند، تعریف کنید. اعضای تیم شما باید بدانند چرا باید یک کار را انجام دهند تا آن تصویر را در ذهن داشته باشند و اهمیت کار خود را به طور کامل درک کنند.

شما باید مطمئن شوید که کارکنان شما در مورد آنچه که باید انجام دهند کاملاً واضح هستند. اولین گام، شفاف سازی عناوین شغلی و ارائه شرح وظایف دقیق است. کارمندان باید حتی قبل از استخدام – در اولین مصاحبه شغلی – درک روشنی از آنچه از آنها انتظار می رود داشته باشند .

باید در مورد وظایف روزانه مورد نیاز برای انجام و فرآیندهای پاسخگویی شفافیت وجود داشته باشد. اگرچه اکثر مشاغل به انعطاف‌پذیری نیاز دارند، اما باید به کارکنان مشخص شود که چه کسی باید چه کاری انجام دهد.

آنها را در قبال کارهایی که انجام می دهند مسئول بدانید و این کار را به طور منظم انجام دهید. این تنها راه برای اطمینان از عملکرد ثابت کارمند شما است.

مرتبط: ۷ راه برای تقویت روحیه کارکنان برای جلوگیری از فرسودگی شغلی

دلیل شماره ۲ کارمندان در به اشتراک گذاشتن مشکلات خود مردد هستند

مشکل اینجاست که اکثر مدیران نمی دانند کارمندان چگونه فکر می کنند. یک کارمند ممکن است برای درک واقعی فرآیندهای کاری به چیزی متفاوت از مدیر نیاز داشته باشد.

به عنوان یک مدیر، ابتدا باید نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای تیم خود را درک کنید. شما باید در نظر داشته باشید که یک شخص چگونه کار می کند، تعامل می کند، چه چیزی به او انگیزه می دهد و چگونه می خواهد به خاطر دستاوردهایش قدردانی شود.

بسیار مهم است که در حین درک کارکنان خود، باید سبک کار خود را برای به حداکثر رساندن عملکرد آنها تنظیم کنید. آیا ستایش و تمجیدهای عمومی است که به کارگر انگیزه می دهد؟ اگر بله، پس مطمئن شوید که پروژه کارمند جلوتر است.

ببینید کارمند را به گوشه ای هل نمی دهند. اگر مدام فرض کنید که دیگران مانند شما هستند، احتمالاً به موانع متعددی برخورد خواهید کرد و کار انجام شده تنها به تأخیر خواهد افتاد.

در مورد آن چه باید کرد : به عنوان یک مدیر، ممکن است بخواهید پروژه های جدیدی را به هر کس بر اساس پتانسیل آنها اختصاص دهید. تا زمانی که کارمند شما در حال رشد و توسعه باشد، شرکت شما از رضایت کارکنان و سطوح بهره وری بالا بهره مند خواهد شد. کارمندان بی حوصله تمایل دارند عملکرد خود را کاهش دهند. مطمئن شوید که در ارتباط دائمی با کارمندان خود هستید تا ببینید آیا به اندازه کافی به چالش کشیده می شوند یا خیر.

مرتبط: وقتی احساس می کنید کار بیش از حد کار می کنید چه کاری باید انجام دهید

دلیل شماره ۳ کارمندان نمی دانند چه چیزی برای آنها مفید است

شما فکر می کنید که کارکنان شما در مورد مزایا باهوش تر هستند، اما در پروژه های شرکت عملکرد ضعیفی دارند؟ برخی از افراد با دستورالعمل ها عملکرد خوبی دارند، اما بیشتر آنها می خواهند بدانند که چرا به آنها وظیفه داده می شود و چه کاری انجام می دهد. آن‌ها می‌خواهند بخشی از تصویر بزرگ‌تر باشند و زمانی که مالکیت پروژه را توسعه می‌دهند، در سطوح بهینه خود عمل خواهند کرد.

انگیزه محل کار مهم است. انگیزه کارگران از امتیازات، احترام و قدردانی است. اگر آنها احساس کنند که تحت مدیریت خرد قرار می گیرند، خلاقیت و انگیزه آنها سست می شود.

هرچه بیشتر درک کنید که آنها به چه چیزهایی نیاز دارند، شانس بیشتری برای ایجاد محیط مناسب برای حفظ انگیزه آنها خواهید داشت.
مهم است که به سیستم پاداشی که برای دفتر خود راه اندازی کرده اید توجه کنید. آیا برای بهبود عملکرد و رفتار خوب، تقویت مثبت ارائه می دهید؟ هر چه بیشتر پاداش مناسب بدهید، سطح بهره وری بالاتر می رود.

در مورد آن چه باید کرد : مدیران می‌توانند به کارگران این امکان را بدهند که پروژه‌ای را که به آن علاقه دارند دنبال کنند. آنها نه تنها می دانند که قرار است چه کاری انجام دهند، بلکه در این که نتایج نهایی کارشان چگونه خواهد بود، سهیم خواهند بود. پس از دستیابی به اهداف، مدیر می تواند زمانی را برای جشن گرفتن خلاقانه از دستاوردها و تأمل در کار سخت و فداکاری کارکنان خود در قبال شغلشان اختصاص دهد.

مرتبط: تفاوت کارگری که کارمند است با کارگری که کارمند نیست چیست؟

دلیل شماره ۴ کارکنان فاقد مهارت های مورد نیاز برای کار هستند

مشکل اینجا یکی از منابع انسانی است. یک استخدام جدید که با مدرک بازاریابی فارغ التحصیل شده است ممکن است نتواند در بخش مالی کار کند. وقتی کارمندان شما نمی دانند چگونه این کار را انجام می دهند، واضح ترین راه حل آموزش آنهاست.

آیا به زیردستان شما برای کسب دانش و توسعه مهارت های ضروری برای تولید خروجی مورد نظر آموزش در حین کار داده شده است؟ همچنین آیا کارکنان برای انجام وظایف خود به ابزار، منابع و پشتیبانی مناسب مجهز شده اند؟
در مورد آن چه باید کرد: مطمئن شوید که منابع انسانی شما کارمندان مناسبی را با مهارت های لازم برای یک موقعیت خاص دریافت می کند.

مرتبط: ۷ راه برای نشان دادن انصاف در محل کار

دلیل شماره ۵ کارمندان حاضر به کار نیستند

کارمند شما ممکن است به سادگی اراده ای برای انجام کاری که محول شده است نداشته باشد. راه حل ساده ای برای این مشکل وجود ندارد. یکی از دلایل عدم تمایل کارکنان به انجام کار خود می تواند تغییرات سریع در محیط کار باشد.

این را در نظر بگیرید – زمانی که یک کسب و کار از یک سازمان کوچک به یک سازمان حرفه ای تر تبدیل می شود، نیاز به تغییراتی در مسئولیت رهبری و کارکنان دارد. برخی از کارگران ممکن است در برابر این مسئولیت پذیری مقاومت کنند و فکر کنند که به دلیل حضور طولانی مدت در کسب و کار در مورد آنها صدق نمی کند.

در مورد آن چه باید کرد : مدیر باید تلاش کند تا به کارمندان در انتقال کسب و کار کمک کند. در این صورت، کارگران در برابر هر گونه تغییری اختلال کمتری خواهند داشت و امیدواریم سهم مثبتی در موفقیت سازمان داشته باشند.

مرتبط: ۱۵ راه برای مقابله با فرسودگی شغلی

دلیل شماره ۶ محیط کار از تلاش تیمی پشتیبانی نمی کند

اغلب اتفاق می افتد که در حالی که مدیران بار کاری فردی را تشویق نمی کنند، آنها کار تیمی را نیز تشویق نمی کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، هر تلاشی که توسط کارمندان برای تشکیل تیم انجام می شود منجر به درگیری می شود.

کار تیمی شکست می خورد زیرا محیط بر اساس سرزنش یکی می شود. کار با هم دشوار می شود زیرا اعضای تیم بیشتر بر روی ضرر و تصمیم گیری در مورد مقصر تمرکز می کنند. این همچنین یک محیط استرس ایجاد می کند.

در مورد آن چه باید کرد : مدیران در ابتدا باید تصمیم بگیرند که چگونه به استرس ایجاد شده از فقدان کار تیمی پاسخ دهند. ممکن است یک رابط برای تسهیل پیام ها و منابع بین کارگران و مدیر تعیین شود تا اطمینان حاصل شود که کارگران احساس حمایت می کنند و می توانند بین خود همکاری کنند.

مرتبط: ۷ نوع نظریه مدیریت محل کار

دلیل شماره ۷ دستورالعمل های شما با سطح توانایی آنها مطابقت ندارد

شما باید قبل از تعیین کار، سطح شایستگی کارکنان خود را به وضوح بسنجید. اگر کارمندی احساس کند که سطح شایستگی‌اش بسیار بالاتر از آن چیزی است که از او خواسته می‌شود، یا فکر می‌کند که به عنوان زیردستان دست کم گرفته می‌شود یا اینکه مدیرانش در حد مطلوب نیستند.

چنین باورهایی از طرف کارمندان شما برای یک محیط کار مولد کشنده است، زیرا کارگران ماهر ممکن است انگیزه عملکرد خوب را از دست بدهند، یا ممکن است تمایل به کار موثر را از دست بدهند.

در مورد آن چه باید کرد : به عنوان یک مدیر، همیشه باید دستورالعمل های خود را با میزان کارآمدی، توانمندی و تجربه کارمند خود مطابقت دهید.

وقتی عملکرد کارکنان در حد مطلوب نباشد، یک مدیر ممکن است در این واقعیت که پاسخ این مشکل در مهارت‌های رهبری خودش است، آرامش پیدا کند .

برای ایجاد و حفظ محیطی که الهام‌بخش بهره‌وری و خلاقیت بهتر است، روابط کاری را با زیردستان خود تقویت کنید، زیرا برای مدیران ضروری است که تفاوت‌ها در رویکردهای کاری را تشخیص دهند و به آن احترام بگذارند.

هنگامی که یک محیط مشارکتی برای کار ایجاد کردید، سطح انگیزه کارکنان شما بدون تلاش زیاد در حد مطلوب باقی می ماند.

مرتبط: ۱۴ چالش کار تیمی و نحوه غلبه بر آنها


نتیجه

اگر مدیران چند مهارت ساده از جمله چگونگی تعیین انتظارات روشن و ایجاد انگیزه در کارکنان را بیاموزند و تمرین کنند، عملکرد کارکنان و در کل کسب و کار می تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد. کارآفرینانی که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند و مدیرانی که برای اولین بار در ایجاد انگیزه در کارکنان تجربه ندارند، ممکن است با توجه بیشتر به استفاده دقیق از این تکنیک‌ها بیشترین سود را ببرند.

کارمندان با انگیزه مطمئنا کارآمدتر کار خواهند کرد. اما مهمتر از آن آنها در سطح بالاتری کار خواهند کرد. آنها اعضای تیم بهتری خواهند بود، با همکاری بیشتر کار می کنند، خلاق تر خواهند بود و نسبت به سازمان متعهدتر و متعهدتر خواهند بود.

وقت گذاشتن برای ایجاد انگیزه در کارکنان، کلید حیاتی موفقیت در تجارت برای کارآفرینان و مدیران است. زمانی را که سزاوارش است به آن بدهید.

مقالات مرتبط بیشتر: 

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. این مقاله بسیار کاربردی بود و برای من که چند کارمند دارم بسیار مفیده
    ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *