بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

وقتی احساس می کنید کار بیش از حد کار می کنید چه کاری باید انجام دهید

راه های غیرمنتظره برای برخورد زمانی که در محل کار غرق هستید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

محل کار سالم جایی است که به کارکنان خود تعادل خوبی بین کار و زندگی ارائه دهد. این بدان معنی است که کارمندان می توانند کار خود را به موقع انجام دهند و زمان زیادی برای استراحت در خانه دارند. کارمندانی که از کار خود لذت می برند و سرگرمی ها و علایق خارج از آن دارند، تمایل بیشتری به احساس انگیزه دارند.

در این مقاله از ایوسی، نحوه ایجاد تعادل بین کار و زندگی و اینکه کارمندان بیش از حد کار می کنند چگونه به نظر می رسد را مورد بحث قرار می دهیم.

مرتبط: راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

پرکاری یعنی چه؟

هنگامی که کارمندان بیش از حد کار می کنند، قادر به حفظ تعادل بین کار و زندگی نیستند. ساعات طولانی، کارهای استرس زا و وقفه های بسیار کم باعث می شود کارمند احساس کند بیش از حد کار می کند. وقتی بیش از حد کار می کنید، ممکن است فرسودگی شغلی را تجربه کنید. فرسودگی شغلی ناشی از استرس طولانی مدت در محل کار است و می تواند منجر به احساس خستگی، کاهش کارایی در کار و فاصله ذهنی از کار شود.

بیشتر بخوانید: ۶ مهارت مهم سازگاری در محل کار

دلایلی که باعث می شود کارمندان بیش از حد کار کنند

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود کارمندان بیش از حد کار کنند. هنگامی که کارفرمایان متوجه غیبت بیشتر، نرخ ترک خدمت بیشتر، تعارض در محل کار و کاهش کیفیت کار می شوند، باید دریابند که برای بهبود تعادل بین کار و زندگی کارمندان چه کاری می توانند انجام دهند.

در اینجا چند دلیل متداول وجود دارد که باعث می شود کارکنان بیش از حد کار کنند:

توقعات بالا در مواقع شلوغ

در مواقع شلوغ کاری، کارمندان ممکن است نیاز داشته باشند که ساعات طولانی کار کنند. گاهی اوقات ضرب‌الاجل‌ها سریع‌تر از حد انتظار نزدیک می‌شوند و کارفرمایان از کارکنان خود می‌خواهند که اضافه‌کاری کار کنند تا همه چیز به موقع انجام شود. اگرچه پرداخت اضافه کاری ممکن است انگیزه کارکنان را در این شرایط ایجاد کند، اما همچنان ممکن است با احساس خستگی کار را ترک کنند.

مطالب مرتبط: ۱۲ نشانه نیاز به شغل جدید

فرهنگ محل کار

دلیل دیگری که ممکن است کارمندان احساس کنند بیش از حد کار می کنند، به دلیل فرهنگ محیط کار است که کارفرمایان ایجاد می کنند. به عنوان مثال، اگر همه زودتر سر کار بیایند و دیر وقت بمانند، سایر کارمندان ممکن است تمایل داشته باشند همین کار را انجام دهند. این امر به ویژه برای کارمندان جدیدتر صادق است زیرا ممکن است احساس کنند که باید ارزش خود را به عنوان یک کارمند با ساعات کار بیشتر ثابت کنند. برای مدیران مهم است که رفاه کارکنان خود را در اولویت قرار دهند و ساعات کاری معقول را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: راهنما: فرهنگ کسب و کار

همیشه متصل بودن

فناوری یکی دیگر از دلایلی است که کارمندان ممکن است احساس کنند زمان کافی را از کار نمی گذرانند. از آنجایی که بسیاری از افراد به طور مداوم با دستگاه های خود در ارتباط هستند، برخی از کارفرمایان ممکن است انتظار داشته باشند که کارکنان در هر زمانی از روز به ایمیل ها یا پیام های آنها پاسخ دهند. محل کار باید حد و مرزی تعیین کند و درک کند که کارکنان باید از اوقات فراغت خود خارج از ساعات کاری، بدون هیچ گونه مزاحمت مرتبط با کار لذت ببرند.

چگونه کار بیش از حد را مدیریت کنیم

احساس کار بیش از حد باید یک اتفاق نادر در محل کار باشد. در حین کار باید به عنوان یک کارمند احساس انگیزه، سازنده، پرانرژی و ارزش داشته باشید. اگرچه کارفرمایان باید در قبال رفاه کارکنان خود مسئول باشند، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی خود انجام دهید.

برای مدیریت کار زیاد باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مرزها را تعیین کنید.
  2. با مدیر خود ارتباط برقرار کنید.
  3. یک کار را در یک زمان کامل کنید.
  4. کارهای ساده تر را در جریان کاری خود بگنجانید.
  5. ارتباطات معنی دار ایجاد کنید.
  6. از مرخصی پولی خود استفاده کنید
  7. تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید.
  8. سرگرمی هایی را پیدا کنید که از آنها لذت می برید.
  9. تصمیم بگیرید که آیا باید شغل جدیدی پیدا کنید.

۱. تعیین حد و مرز

به عنوان یک کارمند، مهم است که برای محل کار خود حد و مرز تعیین کنید. هرچه زودتر این مرزها را تعیین کنید و بیشتر از آنها پیروی کنید، تعادل بین کار و زندگی شما بهتر خواهد بود. به عنوان مثال، پس از اتمام کار روزانه، به تیم خود اطلاع دهید که تا صبح روز بعد ایمیل ها یا پیام های خود را بررسی نخواهید کرد. به این ترتیب می توانید از اوقات فراغت خود به طور کامل لذت ببرید و در لحظه حال زندگی کنید.

زمانی که مرخصی پولی می گیرید باید از همین مرزها پیروی کنید. قبل از تعطیلات، تمام وظایف خود را انجام دهید و با تیم خود ملاقات کنید تا در زمانی که دور هستید، مسئولیت های خود را محول کنید. سپس، یک پیام دور از دسترس را در ایمیل خود تنظیم کنید و به تیم خود اطلاع دهید که پس از بازگشت به پیام های آنها پاسخ خواهید داد. این به شما زمان می‌دهد تا به طور کامل بدون فکر کردن به کار، شارژ کنید.

۲. با مدیر خود ارتباط برقرار کنید

اگر احساس می‌کنید که مسئولیت‌های زیادی دارید یا نیاز به استراحت در ساعات طولانی کار دارید، این موضوع را با مدیر خود در میان بگذارید. آنها ممکن است متوجه نباشند که شما چنین احساسی دارید، بنابراین ملاقات با آنها به آنها کمک می کند تا دیدگاه شما را درک کنند. برای کاهش حجم کاری خود با یکدیگر همکاری کنید. شاید مدیر شما بتواند شخص دیگری را برای تکمیل یک کار پیدا کند یا مهلت شما را تمدید کند.

۳. هر بار یک کار را کامل کنید

بر خلاف آنچه بسیاری معتقدند، مردم تنها می توانند یک کار را در یک زمان به صورت سازنده انجام دهند. فهرستی از وظایف خود را به ترتیب اولویت ایجاد کنید و سپس ابتدا مهم ترین کارها را شروع کنید. فقط بر روی کاری که در حال حاضر انجام می دهید تمرکز کنید و زمانی که کار اول را به طور کامل انجام دادید به کار بعدی فکر کنید. این به شما کمک می کند زمانی که کارهای زیادی در لیست کارهای خود دارید، منظم و آرام بمانید.

مرتبط: تمرکز ذهنی: ۱۰ راه برای بهبود تمرکز

۴. کارهای ساده تر را در جریان کاری خود بگنجانید

البته، اگر تکمیل یک کار مدتی طول بکشد، می توانید آن را به بخش های مختلف تقسیم کنید. به این ترتیب، هنگامی که یک بخش را کامل کردید، می‌توانید استراحت کنید یا روی یک کار ساده‌تر کار کنید تا همچنان سازنده باشید و در عین حال به خود کمک کنید تا دوباره انرژی بگیرید. کارهایی را انتخاب کنید که به نیروی ذهنی یا کار فیزیکی کمتری نیاز دارند.

۵. ارتباطات معنی دار برقرار کنید

با ایجاد ارتباطات معنادار با همکاران خود، یک سیستم پشتیبانی در محل کار خود ایجاد کنید. به این ترتیب، افرادی خواهید داشت که در مواقعی که احساس می کنید بیش از حد کار می کنید، می توانید به سراغ آنها بروید. آنها حتی ممکن است داوطلب شوند تا در برخی از وظایف شما به شما کمک کنند یا به اشتراک بگذارند که آنها نیز همین احساس را دارند. اگر یک کارفرما متوجه شود که بسیاری از کارمندانش احساس کار بیش از حد می کنند، ممکن است تمایل بیشتری به ایجاد تغییرات مثبت در محل کار داشته باشند.

مرتبط: ۴ نوع ارتباط و نحوه بهبود آنها

۶. از مرخصی پولی خود استفاده کنید

کارفرمایان به دلیلی به شما مرخصی با حقوق می دهند، بنابراین مطمئن شوید که از همه آن برای شارژ مجدد استفاده می کنید. زمان مناسب برای استفاده از مرخصی با حقوق، پس از یک فصل شلوغ کاری است. این به شما این امکان را می دهد که روی خودتان تمرکز کنید و بعد از تمام کارهای سخت خود زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. برای کاهش استرس خود، حتی ممکن است از یک روز مرخصی با حقوق به عنوان روز سلامت روان استفاده کنید. با استفاده از زمان استراحتی که نیاز دارید، می توانید با انگیزه و آمادگی برای بارآوری دوباره به کار بازگردید.

۷. تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید

تکنیک های تمدد اعصاب را بیابید که برای کاهش استرس شما در مواقعی که بیش از حد کار می کنید کار می کنند. ورزش یکی از راه های عالی برای رهایی از استرس و افزایش احساس شادی است. یکی دیگر از تکنیک های آرامش بخش یافتن سرگرمی هایی است که خارج از محل کار از آن لذت می برید. به این ترتیب، پس از یک روز طولانی باید منتظر چیزی باشید.

مدیتیشن راه دیگری برای احساس آرامش است. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز را به دراز کشیدن یا نشستن در یک وضعیت راحت با چشمان بسته اختصاص دهید. فقط روی تنفس خود تمرکز کنید و سعی کنید ذهن خود را پاک کنید. اگر میانجی برای شما مناسب نیست، برای پیاده روی یا انجام حرکات کششی از کار خود استراحت کنید.

۸. تصمیم بگیرید که آیا باید شغل جدیدی پیدا کنید

گاهی اوقات راه حل برای احساس کار بیش از حد، جستجوی یک محل کار جدید است که تعادل بین کار و زندگی را بیشتر از کارفرمای فعلی شما ارج می نهد. در حالی که به دنبال شغل جدید هستید، از مدیر استخدام در مورد فرهنگ و حجم کاری شرکت سوال کنید. همچنین، شرکت را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید آیا کارمندان قبلی درباره آن نظر گذاشته اند یا خیر.

همچنین بخوانید: سرگرمی های بهتر برای فراغت: چگونه از سرگرمی های خود لذت ببریم و به سلامتی خود اهمیت بدهیم؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *