بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۰ مهارت برتر بازاریابی که باید در رزومه خود بگنجانید

مهارت های برتر مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی یک زمینه رقابتی است. اگر می خواهید شغلی موفق در این زمینه ایجاد کنید، باید طیف متنوعی از مهارت ها را به کارفرمایان بالقوه خود نشان دهید. دانستن بیشتر در مورد این رشته به شما کمک می کند تا مهارت های مناسب را توسعه دهید و آنها را در رزومه خود بگنجانید تا بتوانید خود را از سایر داوطلبان متمایز کنید.

در این مقاله از ایوسی به مهارت‌های کلیدی مورد نیاز در بازاریابی می‌پردازیم و راه‌هایی را برای گنجاندن برخی از آنها در رزومه یاد می‌گیریم.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن نامه پوششی متخصص بازاریابی (با مثال)

مهارت های بازاریابی قوی چیست؟

مهارت‌های بازاریابی قوی، توانایی‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به یک نامزد کمک می‌کنند تا ایده‌های بازاریابی ایجاد کند، آنها را به مشتریان خود ارائه دهد، پایگاه مشتری خود را افزایش دهد و حضور آنلاین کسب‌وکار خود را افزایش دهد. به کارگیری موثر این مهارت ها به شما این امکان را می دهد که به تنهایی یا به صورت تیمی برای ایجاد راه های جدید و سازنده برای ساخت برند یک شرکت و فروش محصولات آن کار کنید.

برای بازاریابی به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

برای برتری در زمینه بازاریابی به مهارت نرم و سخت نیاز دارید . برخی از مهارت های مهمی که باید داشته باشید عبارتند از:

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

نمونه هایی از مهارت های بازاریابی

در اینجا جزئیات بیشتری در مورد ۲۰ مهارت کلیدی بازاریابی با مثال ها و نکاتی در مورد نحوه گنجاندن آنها در رزومه آورده شده است:

۱. ارتباط کلامی

ارتباط کلامی یکی از مهم ترین مهارت های یک بازاریاب است. این به شما کمک می کند تا با موفقیت ایده های خود را به مشتریان ارائه دهید، محصول یا خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهید و آنها را متقاعد کنید که خرید کنند.مثال:

  • طرح های بازاریابی را به مشتریان و ذینفعان ارائه کرد
  • برای ایجاد نمونه های اولیه محصول با تیم طراحی همکاری کرد و انتظارات مشتری را به وضوح بیان کرد

۲. ارتباط کتبی

ممکن است یک متخصص بازاریابی مجبور باشد کپی تبلیغاتی بسازد یا فیلمنامه هایی برای تبلیغات تلویزیونی بسازد. این نیاز به مهارت های نوشتاری عالی دارد. همچنین مواد بازاریابی که تولید می کنید باید پیام مورد نظر را به مخاطبان شما منتقل کند. توانایی نوشتن واضح می تواند به شما کمک کند که سرفصل های جذابی ایجاد کنید و داستان های جذابی را روی محصول خود بنویسید. این به ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان شما کمک می کند.

مثال:

  • ایمیل های بازاریابی ساخته شده که دارای نرخ باز ۲۷ درصد و نرخ اشتراک ۳۰ درصد هستند.
  • بیش از ۲۰ گزارش تجاری، از جمله گزارش هوش تجاری، گزارش پروژه و گزارش ماهانه نوشت

مرتبط: مهارت های بازاریاب محتوای مرتبط برای رشد شغلی

۳. بین فردی

یک بازاریاب باید در هنگام برقراری ارتباط با مشتریان از مهارت های قوی بین فردی استفاده کند. این مهارت می تواند به شما کمک کند اعضای تیم، مدیران و حتی مشتریان خود را متقاعد کنید که مسیر انتخابی شما را برای یک پروژه یا کمپین بازاریابی انتخاب کنند. مهارت های قوی بین فردی نیز به شما در حل تعارض کمک می کند که ممکن است به دلیل تفاوت های خلاقانه با مشتری ایجاد شود.مثال: تقویت روابط تجاری با شرکای داخلی و خارجی و امنیت بیش از ۲۰ محصول سرمقاله در مجلات تجاری مختلف

مرتبط: مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها

۴. تفکر تحلیلی

یک متخصص بازاریابی برای درک خواسته‌های مشتری و روندهای فعلی باید تحلیل‌های مبتنی بر تحقیق زیادی را انجام دهد. مهارت های تحلیلی مهم هستند زیرا به شما کمک می کند تا از داده ها نتیجه منطقی بگیرید. برای مثال، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید نتیجه بگیرید که چرا مشتریانتان به کمپین شما پاسخ نمی‌دهند. با استفاده از این تجزیه و تحلیل، می توانید توصیه های محصول شخصی سازی شده ایجاد کنید و تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرید.مثال:

  • تجزیه و تحلیل داده‌های نظرسنجی مصرف‌کننده برای بهبود هدف‌گذاری و افزایش فروش بیمه‌نامه سلامت تا ۲۵ درصد در یک سال
  • تجزیه و تحلیل رقبا را با به روز ماندن با آخرین روندها برای دستیابی به سهم بازار انجام داد.

مرتبط: مهارت های تحلیلی: تعریف، نکات و مثال ها

۵. خلاقیت

هنگام توسعه کمپین های بازاریابی، برای ارائه ایده های جدید و هیجان انگیزی که بتواند توجه مشتریان خود را به خود جلب کند، به خلاقیت نیاز دارید. داشتن مهارت برای تولید و اجرای پیام های بازاریابی به روشی خلاقانه می تواند به شما در بهبود شناخت و آگاهی برندتان کمک کند که در نهایت باعث افزایش فروش می شود. همچنین، یک متخصص بازاریابی خلاق می تواند به سرعت نیازهای مشتریان خود را درک کند و راه حل هایی ارائه دهد که نتایج مورد نظر را ارائه دهد.

مثال:

  • پیشنهاد یک کمپین بازاریابی جدید برای فروش پوشک به بزرگسالان و افزایش درآمد ۳۲٪ در سال اول
  • محتوای تولید شده توسط کاربر منبع و سرپرستی شده است تا مشتریان را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی جذب کند

۶. CMS

اکثر وب سایت های تجاری از CMS برای به روز رسانی و مدیریت محتوای آنلاین خود استفاده می کنند. همه شرکت‌ها از یک CMS استفاده نمی‌کنند زیرا ممکن است برخی ترجیح دهند از یک پلتفرم داخلی استفاده کنند. بنابراین، توانایی استفاده از CMS یک مهارت مطلوب برای هر بازاریاب است. این همچنین به کارفرمای بالقوه نشان می دهد که احتمالاً به آموزش و زمان کمتری نیاز خواهید داشت.مثال:

  • افزایش ترافیک وب سایت تا ۲۶٪ در عرض پنج ماه پس از مفهوم سازی و انتشار محتوای سفارشی با استفاده از سیستم عامل های CMS
  • طراحی یک وب سایت کسب و کار کوچک با موضوع CMS سفارشی، ارسال کپی بازاریابی و استفاده از CMS سفارشی برای قالب بندی هر وبلاگ

مطالب مرتبط: بازاریابی خدمات چیست؟ (با تعریف و نکات)

۷. مدیریت رسانه های اجتماعی

با میلیاردها مشتری که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، بازاریابان از این پلت فرم برای جلب توجه آنها، ارتباط با آنها و ایجاد وفاداری به برند استفاده می کنند. مهارت های مدیریت رسانه های اجتماعی قوی لازم است، زیرا به شما کمک می کند تا حضور آنلاین شرکت خود را بهینه کنید.مثال:

  • ایجاد و مدیریت اکانت های شبکه های اجتماعی این شرکت و افزایش ۳۰ درصدی موارد زیر در مدت شش ماه.
  • یک کمپین رسانه اجتماعی ایجاد و اجرا کرد که تعامل با مشتری را ۱۲۰٪ و نام تجاری را ۵۰٪ در عرض یک ماه افزایش داد.

۸. سازمان

اغلب، متخصصان بازاریابی ممکن است مجبور شوند در مورد پروژه های مختلف تصمیم بگیرند، که همه آنها ممکن است در مرحله متفاوتی باشند. توانایی سازماندهی و اولویت بندی وظایف برای دستیابی به مهلت های پروژه و ماندن در برنامه ضروری است.

مثال:

  • برنامه ریزی و اولویت بندی وظایف کاری برای رعایت زمان بندی پیچیده و رعایت مهلت های زمانی در تمام پروژه ها
  • نیازهای پروژه مشتری را سازماندهی کرد و کار را بر اساس مهارت به تیم محتوا محول کرد

۹. مهارت در فن آوری

انواع مختلفی از فناوری وجود دارد که یک بازاریاب برای تکمیل فعالیت های روزانه خود از آن استفاده می کند. اینها می تواند شامل نرم افزار مدیریت پروژه، نرم افزار تحلیلی، نرم افزار ارائه، ابزار SEO، ابزار غنی سازی سرنخ و ابزارهای گوش دادن به رسانه های اجتماعی باشد. دانستن نحوه استفاده از یک یا چند مورد از این ابزارها می تواند به شما کمک کند در محل کار کارآمد بمانید.مثال:

  • تجربه در استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه برای پیگیری عملکرد کمپین و اطمینان از پایبندی به مهلت های پروژه
  • استفاده از نرم افزار ارائه برای ارائه فروش با نرخ تبدیل ۵۰٪

۱۰. سئو

داشتن درک اولیه از SEO به عنوان یک متخصص بازاریابی برای اطمینان از اینکه محتوای شما به راحتی در موتورهای جستجو پیدا می شود، مهم است. همچنین، بازاریابان باید با آخرین گرایش‌ها و تکنیک‌های سئو همراه باشند تا اطمینان حاصل کنند که محتوا و وب‌سایت خود رتبه بالاتری کسب می‌کنند. این مهارت همچنین شامل تحقیق کلمات کلیدی، سئوی درون صفحه و ساخت لینک می شود.مثال:

  • در تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد وبلاگ های سئو و مطالب بازاریابی ماهر است
  • تجربه نوشتن صفحه وب بهینه شده و بیانیه های مطبوعاتی برای نشریات آنلاین را داشته باشید

۱۱. مدیریت زمان

ایجاد کمپین های بازاریابی زمان زیادی می برد و نیاز به تمرکز دارد. با این حال، مهارت های مدیریت زمان قوی می تواند به شما در رسیدن به ضرب الاجل های پروژه کمک کند.مثال:

  • توسعه و بهبود گردش کار ایجاد محتوا که زمان چرخش محتوا را ۲۵٪ کاهش می دهد.
  • از طریق دو عرضه محصول با اولویت بالا، کل تیم را طبق برنامه نگه داشت

۱۲. تبلیغات موبایلی

با تبدیل شدن تلفن های همراه به بخشی ضروری از زندگی همه، درک بازاریابی تلفن همراه برای برتری به عنوان یک بازاریاب مهم است. دانستن نحوه دستیابی به مخاطبان هدف در تلفن هوشمند، تبلت یا دستگاه تلفن همراه، مهارتی است که کارفرمایان در بازاریابی حرفه ای ترجیح می دهند.مثال: ایجاد، اجرا و اندازه‌گیری اثربخشی برنامه‌های بازاریابی تلفن همراه

۱۳. محتوای ویدیویی

با تبدیل شدن ویدیوها به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای آنلاین، استفاده از پلتفرم های ویدیویی مختلف و ایجاد پست های ویدیویی که مشتریان بالقوه شما را جذب می کند، مهم است.مثال: محتوای ویدئویی اسکریپت شده و میزبانی شده مانند تبلیغات و ویدیوهای آموزشی و افزایش مشارکت مشتری تا ۹۵٪

۱۴. سازگاری

استراتژی های بازاریابی می آیند و می روند. راهبردی که یک سال پیش جواب داد، ممکن است به دلیل پیشرفت‌های فناوری جدید منسوخ شده باشد. آمادگی برای تغییر، انطباق و به روز رسانی مجموعه مهارت های خود در بازاریابی مهم است.

۱۵. قابل اعتماد بودن و قابل اعتماد بودن

شما با تیم ها و مشتریان مختلفی کار می کنید و این افراد باید به شما اعتماد کنند. یک بازاریاب قابل اعتماد کار را در مهلت مقرر بدون کاهش کیفیت انجام می دهد. همچنین، کارفرمایان بازاریاب های قابل اعتماد و قابل اعتماد را ترجیح می دهند زیرا می توانند کار خود را با نظارت کمی به پایان برسانند.

۱۶. کار تیمی

به عنوان یک متخصص بازاریابی، ممکن است مجبور شوید با افرادی از تیم ها و بخش های مختلف مانند طراحی، محتوا و امور مالی کار کنید. یک بازیکن تیمی به شما کمک می کند تا به اهداف محل کار خود دست یابید و تضمین می کند که در طول جلسات، گفتگوها و سایر همکاری ها به خوبی با دیگران کار می کنید.

۱۷. بازاریابی ایمیلی

توانایی استفاده از ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی محصولات و خدمات یک مهارت مطلوب برای متخصصان بازاریابی است. کارفرمایان اغلب کاندیداهایی را ترجیح می دهند که نرخ باز، پرورش سرنخ ایمیل و تست A/B را می دانند.

۱۸. هوش هیجانی

بازاریابان با هوش هیجانی قوی می توانند به راحتی تشخیص دهند که چه چیزی مشتریان را خوشحال می کند و چه چیزی آنها را ناامید می کند. علاوه بر این، بازاریابان باهوش عاطفی می توانند با مشتریان همدلی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند که به تقویت رابطه با مشتریان کمک می کند.

۱۹. کنجکاوی

بازاریابان کنجکاو خیلی بیشتر از انجام کارهای روزانه خود انجام می دهند. آنها به طور منظم روندهای صنعت را مطالعه می کنند، مشتریان بالقوه خود را درک می کنند، رقبا را مشاهده می کنند و کمپین های بازاریابی جدید ایجاد می کنند.

۲۰. مهارت های صفحه گسترده

متخصصان بازاریابی ممکن است نیاز به استفاده از صفحات گسترده برای مدل‌سازی، برنامه‌ریزی و مطالعه روندهای صنعت داشته باشند. همچنین، ممکن است برای برنامه ریزی کلمات کلیدی SEO، بررسی معیارهای کمپین و ردیابی بازاریابی رسانه های اجتماعی به آن نیاز داشته باشید.
مربوط:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *