بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۳ نوع بازاریابی کلمات کلیدی: تعاریف و مثال ها

تحقیق کلمات کلیدی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

از آنجایی که مشتریان بیشتر و بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، دسترسی کسب و کارها به این مشتریان بسیار مهم است. یادگیری در مورد الگوهای جستجوی آنلاین می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند و محتوای مرتبط را در کانال های دیجیتال خود توسعه دهند. کلمات کلیدی بازاریابی بینش ارزشمندی را در مورد اینکه کاربران چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند و محصولات، خدمات و ویژگی های خاص آنها را مورد علاقه خود قرار می دهند، ارائه می دهند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که کلمات کلیدی بازاریابی چیست، چرا استفاده از آنها مهم است و انواع مختلف کلمات کلیدی بازاریابی.

کلمات کلیدی بازاریابی چیست؟

کلمات کلیدی بازاریابی کلمات و عباراتی هستند که افراد برای جستجوی چیزها در اینترنت استفاده می کنند. موتورهای جستجو نتایج را بر اساس الگوریتم هایی ارائه می دهند که به منظور مرتبط تر کردن نتایج به کاربران است. همراه با کلمات کلیدی در سایت، موتورهای جستجو بر تعداد دفعات به‌روزرسانی محتوا و اعتبار سایت تأثیر می‌گذارند.

مطالب مرتبط: تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ (و نحوه انجام آن)

چرا از کلمات کلیدی بازاریابی استفاده کنیم؟

شرکت ها از کلمات کلیدی بازاریابی برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو استفاده می کنند. زمانی که محتوای وب سایت شما با جستجوهای رایج مرتبط با کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، می توانید ترافیک بیشتری را به سایت خود دریافت کنید که می تواند باعث افزایش آگاهی از برند و ایجاد فروش بیشتر شود.

هنگام استفاده از کلمات کلیدی بازاریابی، مهم است که در مورد اصطلاحاتی که مردم برای جستجوی محصولات و خدمات مشابه شما استفاده می کنند تحقیق کنید. این می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان هدفمندی دست پیدا کنید که احتمال خرید بیشتری دارند. کلمات کلیدی بازاریابی می توانند محتوای شما را برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران تنظیم کنند. می توانید از کلمات کلیدی استراتژیک در مکان های زیر استفاده کنید تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید:

مطالب مرتبط: SEO در مقابل SEM: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم

۱۳ نوع کلیدواژه بازاریابی

در اینجا لیستی از انواع مختلف کلمات کلیدی بازاریابی با نمونه هایی از هر کدام آورده شده است:

کلمات کلیدی بخش بازار

کلمات کلیدی بخش بازار صنعت یا نوع کالایی را که کاربر در جستجوی آن است مشخص می کند. این عبارات جستجو ممکن است یک دسته بندی گسترده یا یک مورد خاص یا جستجوی خدمات باشد. برای مثال، شخصی ممکن است «غذای سگ» را جستجو کند. این یک کلمه کلیدی کلی است که می تواند طیف وسیعی از نتایج موتورهای جستجو را مرتبط با صنعت حیوانات خانگی ایجاد کند.

مطالب مرتبط: ۱۲ ابزار تجزیه و تحلیل SEO که می توانید برای بهبود عملکرد وب سایت استفاده کنید

کلمات کلیدی تعیین کننده مشتری

کلمات کلیدی تعیین کننده مشتری شامل یک کلمه یا عبارت توصیفی است که عبارت جستجو را به جمعیتی خاص مشتری محدود می کند. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است “گروه پشتیبانی برای مردان” را جستجو کند. این به موتور جستجو می‌گوید که نتایج را از گروه‌های پشتیبانی عمومی به گروه‌های تعیین‌شده برای مردان محدود کند.

کلمات کلیدی محصول

کلمات کلیدی محصول به نوع محصول و برند خاصی که کاربر به دنبال آن است اشاره می کند. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی محصول ممکن است “فورد فوکوس ۲۰۱۹” باشد. این نشان می دهد که کاربر به دنبال نوع خاصی از وسیله نقلیه ساخته شده توسط یک سازنده خاص است.

کلمات کلیدی مارک دار

کلمات کلیدی برند نیز حاوی یک نام تجاری هستند، اما کلیتر از کلمه کلیدی محصول هستند. به عنوان مثال، کاربر ممکن است «سدان‌های فورد ۲۰۱۹» را جستجو کند. این امر نتایج جستجو را به گونه ای گسترش می دهد که مارک های مختلف خودروهای تولید کننده یکسان را شامل شود.

کلمات کلیدی بدون برند

کلمات کلیدی بدون برند حاوی نام تجاری خاصی نیستند. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی بدون مارک “سدان های ۲۰۱۹” است. نتایج این جستجو شامل انواع خودروسازان می شود.

استفاده مکرر از کلمات کلیدی توصیفی و مارک دار در نسخه شما می تواند کمتر شخصی به نظر برسد. مهم است که در محتوای وب سایت خود از کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارک استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که نسخه قابل خواندن و مرتبط است، مانند مثال زیر که از کلمه کلیدی مارک “شوینده کوهی تازه” و کلمه کلیدی غیر مارک “شوینده طبیعی” استفاده می کند:

مثال: مواد شوینده Mountain Fresh از خالص ترین چشمه های کوهستانی تهیه می شود و فرآیند تصفیه پنج مرحله ای ثبت شده را طی می کند. این شوینده طبیعی لباس ها را تمیز و بدون مواد شیمیایی می کند.

کلمات کلیدی رقیب

کلمات کلیدی رقیب آنهایی هستند که حاوی نام تجاری رقبای شما هستند. به عنوان مثال، شرکت مواد شوینده Mountain Fresh را در نظر بگیرید. یک کلمه کلیدی رقیب ممکن است “شوینده روز پاک” باشد. شرکت ها می توانند در مورد کلمات کلیدی رقبا تحقیق کنند تا بدانند کاربران در یک صنعت خاص چه چیزی را جستجو می کنند. شرکت مواد شوینده Mountain Fresh ممکن است متوجه شود که بازدیدکنندگان در جستجوی “ضمانت بازگشت پول مواد شوینده Clean Day” هستند، که می تواند به آنها اطلاع دهد که گارانتی ارائه شده توسط رقبای آنها برای آنها ترافیک ایجاد می کند. مدیریت Mountain Fresh می تواند از این اطلاعات برای برنامه ریزی تلاش های بازاریابی و توسعه محصول استفاده کند.

مرتبط: نحوه انجام تجزیه و تحلیل محصول رقیب (با مثال)

کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی

کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی شامل یک مکان خاص هستند که نتایج جستجو را محدود می کند. به عنوان مثال، می توانید “جشنواره های موسیقی در کلرادو” را جستجو کنید. این می تواند لیست هدفمندتری از نتایج را بر اساس شناسه جغرافیایی شما ارائه دهد.

به طور مشابه، شرکت ها ممکن است روی این نوع کلمات کلیدی برای تبلیغات دیجیتال خود تمرکز کنند. به عنوان مثال، یک برگزارکننده جشنواره موسیقی که قصد برگزاری رویدادی در دنور را دارد، ممکن است آگهی موتور جستجوی خود را برای نمایش در صفحات نتایج برای کلمات کلیدی مانند “جشنواره های موسیقی در کلرادو”، “جشنواره های نزدیک کوه های راکی” و “موسیقی زنده دنور” هدایت کند.

کلمات کلیدی دم کوتاه

کلمات کلیدی کوتاه که به آنها کلیدواژه سر، کلیدواژه گسترده و کلیدواژه عمومی نیز گفته می شود، عبارات جستجوی عمومی هستند که شامل سه کلمه یا کمتر هستند. این کلمات کلیدی غیر اختصاصی می توانند تعداد بالایی از نتایج را از طیف وسیعی از شرکت ها به دست آورند. در حالی که می‌توانید ترافیک را از طریق کلمات کلیدی کوتاه‌مدت افزایش دهید، اما احتمال کمتری دارد که آنها نسبت به کلیدواژه‌های میانی یا دم بلند، تبدیل ایجاد کنند و در نتایج جستجو رقابتی هستند، زیرا ممکن است بسیاری از شرکت‌ها برای این عبارات استفاده کنند.

چند نمونه از کلمات کلیدی دم کوتاه عبارتند از:

  • میزبانی وب

  • نرم افزار حسابداری

  • نکات بازاریابی

  • Scrapbooking

کلمات کلیدی دم میانی

کلمات کلیدی دم وسط کمی طولانی تر از کلمات کلیدی دم کوتاه هستند و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند. آنها ممکن است سه تا چهار کلمه طولانی باشند، مانند:

کلمات کلیدی میانی ممکن است منجر به ترافیک کمتری نسبت به کلمات کلیدی دم کوتاه شوند، اما می توانند مخاطب هدفمندتری را ارائه دهند.

کلمات کلیدی دم دراز

کلمات کلیدی دم بلند خاص ترین کلمات کلیدی هستند و بنابراین رقابت کمتری در رتبه بندی جستجو دارند. اگرچه ممکن است تعداد بازدیدکنندگان زیادی از این کلمات کلیدی نداشته باشید، آنها می توانند کاربرانی را که علاقه بیشتری به محصولات شما داشته باشند و احتمال خرید را افزایش دهند.

نمونه هایی از کلیدواژه های طولانی عبارتند از:

  • شرکت های میزبانی وب آنلاین برای مشاغل کوچک

  • نرم افزار حسابداری رستوران برای مبتدیان

  • نکات بازاریابی دیجیتال برای وبلاگ نویسان سفری

  • گروه های Scrapbooking روز هفته در سیاتل

کلمات کلیدی اولیه

کلمات کلیدی اولیه موضوع اصلی یک صفحه وب را توصیف می کنند. آنها محتوای صفحه را شناسایی می کنند تا کاربران را بهتر به سایت شما هدایت کنند. استفاده از این کلمات کلیدی را در صفحه وب خود در عنوان و به طور طبیعی در کپی در نظر بگیرید. همانطور که کلمات کلیدی اولیه را انتخاب می کنید، حتماً تحقیق کنید که افراد از چه عباراتی برای یافتن سایت شما استفاده می کنند و چه اصطلاحات مرتبطی در صنعت یا جایگاه شما محبوب هستند. برخی از شرکت‌ها ممکن است بر روی کلمات کلیدی کوتاه‌مدت تمرکز کنند، زیرا از قبل آگاهی گسترده‌ای از برند و مزیت‌های رقابتی دارند. شرکت‌های دیگر ممکن است کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهند تا مخاطب هدفمندتری پیدا کنند.

کلمات کلیدی اولیه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رستوران پیتزا در دیترویت

  • بوتیک آنلاین کیف دست دوم

  • وسایل اشپزخانه

کلمات کلیدی مرتبط

کلمات کلیدی مرتبط که به آنها کلمات کلیدی LSI (معنای نهفته) نیز گفته می شود، کلمات یا اصطلاحاتی هستند که با اضافات یا تغییرات جزئی مشابه کلمات کلیدی اصلی شما هستند. این کلمات کلیدی مرتبط را برای کلیدواژه های اصلی ذکر شده در بالا در نظر بگیرید:

  • کلیدواژه اصلی: رستوران پیتزا فروشی در دیترویت

  • کلمات کلیدی مرتبط: پیتزا فروشی در دیترویت، رستوران پیتزا فروشی در دیترویت، رستوران پیتزا در دیترویت

  • کلیدواژه اصلی: بوتیک کیف دست دوم طراح آنلاین

  • کلمات کلیدی مرتبط: بوتیک کیف طراح محموله آنلاین، بوتیک دیجیتال کیف های دست دوم، بوتیک آنلاین کیف با نام تجاری دست دوم

  • کلیدواژه اصلی: لوازم آشپزخانه

  • کلمات کلیدی مرتبط: بهترین لوازم آشپزخانه، لوازم آشپزخانه با رتبه برتر، لوازم آشپزخانه فولاد ضد زنگ

کلمات کلیدی خریدار

کلمات کلیدی خریدار کلمات و عباراتی هستند که بازدیدکنندگان زمانی که می خواهند در مورد یک محصول یا خدمات بیشتر بدانند یا خریدی را انجام دهند از آنها استفاده می کنند. انواع مختلف کلمات کلیدی می توانند نشان دهند که مشتری در چرخه خرید کجاست. کلمات کلیدی خریدار شامل انواع کلمات کلیدی زیر است:

  • اطلاعاتی: کلمات کلیدی اطلاعاتی برای کاربرانی اعمال می شود که به تازگی فرآیند جستجو را آغاز کرده اند و به دنبال اطلاعاتی در مورد یک محصول یا خدمات هستند. این کلمات کلیدی ممکن است چیزی شبیه به “چگونه یک مهدکودک پیدا کنیم” باشد.

  • ناوبری: بازدیدکنندگان بیشتر در چرخه فروش از کلمات کلیدی ناوبری برای رفتن به یک سایت خاص استفاده می کنند. برای مثال، می‌توانید «مکان شاد کودکانه سن دیگو» را جستجو کنید.

  • تراکنشی: کاربران هنگامی که آماده خرید هستند، کلمات کلیدی تراکنشی مانند “فرم های ثبت نام برای مراقبت از کودک Happy Place در سن دیگو” را وارد می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *