بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه مدیریت مقاومت در برابر تغییر در ۶ مرحله (با نکات)

غلبه بر مقاومت در برابر تغییر در سازمان ها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شرکت ها به طور منظم فرآیندها، محصولات و عملیات خود را تغییر داده و تطبیق می دهند تا رقابتی و موفق باقی بمانند. گاهی اوقات، تغییر می‌تواند برای بسیاری از کارمندان فرآیند دشواری باشد و ممکن است آن‌ها در اصلاح کاری که انجام می‌دهند تا با فرآیندها و اهداف جدید هماهنگ شوند، مشکل داشته باشند. به عنوان یک رهبر در تیم خود، مدیریت صحیح هرگونه مقاومت اعضای تیم می تواند به شما کمک کند تا سطح روحیه و بهره وری بالایی را حفظ کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما شش مرحله را ارائه می دهیم که می توانید برای یادگیری نحوه مدیریت مقاومت در برابر تغییر به عنوان یک رهبر در محل کار خود، همراه با نکاتی برای حمایت از شما در طول این فرآیند، دنبال کنید.

چگونه مقاومت در برابر تغییر را مدیریت کنیم

شما می توانید با اجرای چند فرآیند یک انتقال آرام به سمت پذیرش تغییر ایجاد کنید. برای کشف آسان‌تر جنبه‌های مثبت تغییر در محل کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. نقش جدید خود را یاد بگیرید

تغییرات اغلب برای رشد و توسعه شغلی مفید هستند. اگر شرکت کارفرمای شما تغییرات مهمی را تجربه می کند، فعال بمانید و بخشی از تغییرات باشید. در این مدت، روی اهداف شغلی خود تمرکز کنید و راه هایی را برای رسیدن به آنها در نظر بگیرید. شما می توانید یک موقعیت انتقالی در سراسر شرکت را به یک تجربه در حال رشد و یادگیری برای حرفه خود تبدیل کنید. در مورد فناوری های جدید به روز بمانید تا در صورت بروز تغییرات سازمانی آماده باشید.

مرتبط:  تعیین اهداف برای بهبود شغل خود

۲. الگو باشید

هنگامی که تغییرات در محل کار رخ می دهد، به پیروی از قوانین و رویه هایی که متخصصان مدیریت ایجاد می کنند، ادامه دهید. این می تواند احترام همکاران شما را جلب کند، که برای حفظ تیم شما در کار و عملکرد صحیح ضروری است. همچنین اگر سازماندهی شده باشید و بتوانید نظم و ترتیب در محل کار خود را با روال و سازماندهی خود حفظ کنید، ثبات شما همچنین می تواند کار شما را آسان تر کند. همچنین اعضای تیم اغلب به رهبری که با الگو گرفتن از آنها راهنمایی می کند احترام می گذارند.

مطالب مرتبط:  برترین مهارت های اخلاق کاری (و ۴ نکته برای بهبود مهارت های خود)

۳. درگیر بمانید

به عنوان یک عضو تیم فعال باشید، در مورد پروژه ها بازخورد بخواهید و روی جنبه های انتقال به طور مشترک کار کنید. کمک به تیم در طول تغییرات سازمانی را در اولویت قرار دهید و تا آنجا که ممکن است نظرات خود را ارائه دهید. شما حتی می توانید داوطلب شوید تا وظایف موقت یا انتقالی را انجام دهید تا درک بهتری از تغییرات به دست آورید.

ایده ها، فناوری ها، فرآیندها، سلسله مراتب، عملکردها یا ساختارهای جدید راه هایی را برای یادگیری و رشد در حرفه شما ارائه می دهند. به تغییر به عنوان راهی برای یافتن فرصت هایی نگاه کنید که ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده باشید. در مورد یادگیری بیشتر در مورد تغییرات در محل کار خود فعال باشید. اطلاعات را از ذینفعان جمع آوری کنید و نشان دهید که آماده انطباق با هر تغییری هستید که باید ایجاد شود.

مرتبط:  ۵ مهارت اساسی مدیریت (به علاوه نحوه توسعه آنها)

۴. از ثبات سازمانی حمایت کنید

مرزهای خط مشی ها و مدیریت شرکت خود را درک کنید تا محل کارتان به خوبی اجرا شود. ثبات سازمانی هم برای کارکنان و هم برای مدیریت حیاتی است. داشتن یک زنجیره فرماندهی تثبیت شده، خط مشی های خاص شرکت، قوانین رفتار و انتظارات واضح شرکت برای اعضای تیم و مدیریت زمانی که به عنوان یک شرکت در حال انتقال هستید مهم هستند.

سازماندهی ماندن در طول انتقال و تغییر می تواند به شما کمک کند ارتباط شفافی با سایر اعضای تیم و مدیریت در مورد کارهایی که برای مدیریت تغییرات در شرکت و ساختار شرکت باید انجام شود حفظ کنید. مطمئن شوید که سیاست‌ها و نقش‌های شرکت را برای جهت دادن به حرفه‌تان در زمان‌های تغییر درک می‌کنید.

مطالب مرتبط: چگونه می توان رضایت کارکنان را بهبود بخشید (با ۱۱ استراتژی)

۵. شفافیت را حفظ کنید

شفاف بودن و داشتن دستورالعمل‌های روشن در شرکت یا سازمان خود در مورد آنچه که می‌توانید در این فرآیند انتقال با همه به اشتراک بگذارید و با آنها ارتباط برقرار کنید، می‌تواند به شما در حفظ روابط حرفه‌ای قوی با تیم خود کمک کند.

شفافیت مستلزم صداقت است، اما درایت به همان اندازه برای صاف کردن مکالمات دشوار مهم است. اگر بتوانید پاسخ قطعی در مورد تغییرات سازمانی بدهید و در عین حال به اعضای تیم احترام بگذارید، می توانید اعتماد به نفس را القا کنید.

مطالب مرتبط:  راهکار قدرتمند خودافشایی: پلی برای تعهد و مداومت به هدف

۶. زمان تغییر سازمانی خود را در نظر بگیرید

درک زمان تغییرات محل کار شما مهم است. از تغییرات در مواقعی که شما و همکارانتان می‌توانید درگیر تغییرات باشید، حمایت کنید. سازماندهی مجدد فرآیندهای شرکت شما باید خارج از زمان اوج کاری شما یا زمانی که شرکت شما پرسنل کامل دارد اتفاق بیفتد. از شما بخواهید تا تغییرات را متناسب با برنامه‌هایتان سرعت دهید. زمانی که شما و اعضای تیمتان در طول سازماندهی مجدد احساس عجله نکنید، تغییر می تواند کارآمدتر باشد.

مرتبط:  راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

نکاتی برای مدیریت تغییر

مدیریت موثر تغییر بخش اساسی پیشرفت در حرفه شما است. چندین کار وجود دارد که می توانید به عنوان یک کارمند برای ایجاد یک محیط کاری سالم و پاسخگو برای مدیریت و اعضای تیم انجام دهید، از جمله:

از همکاران ابراز قدردانی کنید

به اعضای تیم خود نشان دهید که برای آنها ارزش قائل هستید. مشارکت همکاران و اعضای تیم خود را برای ایجاد یک انتقال آرام در طول تغییر به رسمیت بشناسید. هرکسی که در یک سازمان کار می کند به احساس تعلق و ارزش داشتن به عنوان یک شخص نیاز دارد، به ویژه در دوره های انتقال.

مطالب مرتبط:  ستایش: ۹ راه برای شناسایی و قدردانی از تیم خود

 اطلاعات را سازماندهی کنید

هنگام مدیریت یک تغییر در محل کار، منظم بمانید. سازمان برای کارکنان در تمام سطوح در طول تغییرات شرکت حیاتی است. اگر رهبر تیم هستید، مطمئن شوید که تمام حقایق خود را تأیید کرده اید و قبل از ارائه آنها به همکاران خود آنها را به شیوه ای منطقی سازماندهی کرده اید. این می تواند به ایجاد اعتماد در طول انتقال کمک کند.

مطالب مرتبط:  ۱۰ نمونه از سازماندهی در محیط کار

استرس خود را مدیریت کنید

به دنبال تسکین استرس سالم باشید. شما می توانید در مورد روش های مثبت کاهش استرس و مراقبت از خود در طول دوره های تغییر تحقیق کنید. فعال ماندن از نظر بدنی، خوب غذا خوردن و استراحت کافی می تواند به شما کمک کند در زمانی که شرکت شما در حال گذار است، در سطح بالایی باقی بمانید. همچنین می‌توانید با برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی که خارج از محل کار اتفاق می‌افتد، با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط:  استرس در مورد کار: ۱۶ نکته برای مدیریت استرس ناشی از کار

به فرهنگ شرکت کمک کنید

درک نیازهای حرفه ای همکاران برای یک فرهنگ سازمانی عالی که به شما امکان می دهد در طول تغییرات شرکت با هم کار کنید، مهم است. نشان دادن اینکه شما به یک فرهنگ شرکتی سالم و سازمان یافته کمک می کنید، ارزش شما را به عنوان یک کارمند و به عنوان یک همکار مورد اعتماد در تیم خود ثابت می کند. تلاش و خوش بینی شما می تواند به شما کمک کند تا تغییرات را در طول سازماندهی مجدد بپذیرید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *