بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

ستایش: ۹ راه برای شناسایی و قدردانی از تیم

این اشتباه رایج را در مورد ستایش مرتکب نشوید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دریافت تمجید در هر موقعیت یا مرحله ای از زندگی می تواند باعث شود مردم احساس قدردانی کنند. افرادی که در محل کار مورد تحسین قرار می‌گیرند، می‌توانند به دنبال تحسین و قدردانی بیشتر در آینده، تشویق شوند که سخت‌تر کار کنند. یادگیری نحوه ستایش اعضای تیم می تواند به آنها کمک کند تا در کارشان بیشتر مشارکت کنند و به آن افتخار کنند.

در این مقاله از ایوسی، معنای تعریف و تمجید در محل کار را بررسی می‌کنیم، چرایی اهمیت آن را بررسی می‌کنیم و نکات و ایده‌هایی برای تمجید در محل کار ارائه می‌کنیم.

ستایش در محل کار

ستایش در محل کار موقعیتی است که در آن مدیر، سرپرست یا همکار از کار شخص دیگری قدردانی می کند. ستایش می تواند عمومی یا خصوصی، نوشتاری یا گفتاری باشد. گاهی اوقات، ممکن است شامل مشوق هایی مانند هدایا یا پاداش نیز باشد.

هرکسی در یک سازمان می تواند از داوطلبان گرفته تا مالکان مورد تحسین قرار گیرد. ستایش برای اعضای تیم خود لازم نیست پرهزینه یا وقت گیر باشد، فقط واقعی است.

چرا تعریف و تمجید در محل کار مهم است؟

وقتی افراد در محل کار مورد تحسین قرار می گیرند، ممکن است آنها را تشویق کند تا بهترین عملکرد خود را ادامه دهند. گرفتن یک تعریف و تمجید می تواند یک رفتار عالی یا مطلوب را تقویت کند و شادی کارکنان را افزایش دهد.

ایجاد فرهنگ تمجید می تواند باعث ایجاد اعتماد در بین اعضای تیم و ایجاد پیوند بین افراد و مدیران و سرپرستان آنها شود. این می تواند تعامل و همکاری را در بخش ها افزایش دهد. ایجاد فرهنگ تمجید همچنین می تواند به حفظ کارکنان و افزایش درآمد و بهره وری کمک کند.

ایده هایی برای ستایش در محل کار

از این ایده ها برای کمک به ارائه بازخورد مثبت و تحسین اعضای تیم خود استفاده کنید:

۱. از اقدامات استفاده کنید

استفاده از اقدامات مثبت می تواند به تقویت کلمات ستایش آمیز کمک کند. ارائه چیزهایی مانند پاداش، کارت هدیه، یادداشت یا سایر مشوق‌ها می‌تواند یک حرکت اضافی باشد که به کلماتی که گفته‌اید معنی بیشتری می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر به یکی از اعضای تیم بگویید که دوست دارید چگونه در پروژه آخر خود راهنمایی و رهبری کردند، ممکن است به او اجازه دهید در پروژه بعدی پیشرو باشد و اقدامی معتبر به تمجید شما اضافه کنید.

۲- زحمت‌کشان را بشناسید

برخی از کارمندان ممکن است وظایف بیشتری را انجام دهند یا کارهای بیشتری را نسبت به پروژه های خاص یا برای مشتریان خاص انجام دهند. آنها ممکن است ساعت های طولانی تری کار کنند، مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرند یا موقعیت های دشوار را مدیریت کنند. اغلب، این کارمندان این کار اضافی را برای خیر پروژه یا شرکت انجام می دهند و نه به طور خاص برای دریافت تحسین.

اگر یک مدیر یا سرپرست تلاش های آنها را تشخیص دهد، ممکن است آنها را تشویق کند که ادامه دهند. ارسال یادداشت یا بیان تعهد آنها در یک جلسه یک به یک می تواند مفید باشد.

۳. خصوصیات ارزشمندشان را به مردم یادآوری کنید

هر کارمند در هر شرکتی می تواند ارزش ارائه کند. گاهی اوقات، می توانید تحسین را به ویژگی های شخصیت مرتبط کنید تا عملکرد شغلی. می توانید به کسی بگویید که به عنوان یک شخص چقدر مفید، مهربان یا بامزه است. اگرچه این افتخارات ممکن است مستقیماً با عملکرد شغلی مرتبط نباشد، اما می تواند اهمیت آنها را برای فرهنگ شرکت به اعضای تیم یادآوری کند و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد.

مرتبط: راهنمای ارائه بازخورد به کارکنان

۴. انجام تحقیق

در تیم‌هایی که سازنده و اختصاصی هستند، تشخیص حوزه‌های بهبود به جای موفقیت برای مدیران آسان‌تر است، زیرا نادرتر هستند. اگر احساس می کنید به دنبال مکان هایی برای ستایش هستید، در مورد آمار تیم خود تحقیق کنید و بازخورد مشتری، گزارش ها، نمودارها و گراف‌ها را بررسی کنید. به داده هایی نگاه کنید که به شما می گوید تیم شما چه کاری را به خوبی انجام می دهد و در مورد آن موارد تمجید کنید.

۵. تغییر را تحسین کنید

اگر در یک چرخه توسعه یا بهبود با تیم خود هستید، ممکن است در یک زمان برای تغییرات زیادی تلاش کنید. تمجید از تیم برای پیشرفت‌شان می‌تواند به آنها کمک کند پیشرفت‌هایشان را یادآوری کنند و آنها را تشویق کنند که به کار کردن روی چیزهایی که بهتر می‌شوند ادامه دهند. این می تواند انگیزه را افزایش دهد و دوره تغییر را آسان تر کند.

مرتبط: رشد حرفه ای: ۵ گام برای پیشرفت در حرفه خود

۶. مشارکت کلی مردم را یادآوری کنید

تمجید شخصی در نوع خود مفید است، اما یادآوری به مردم که کاری که انجام می دهند تأثیر مثبتی بر کل سازمان دارد، می تواند ارزش افزوده ایجاد کند. عضویت در یک مجموعه می تواند انگیزه و تشویق را برای انجام بهترین کار در نقش خود برای جلب رضایت مشتریان یا مشتریان ایجاد کند. همچنین می تواند به کارمندان کمک کند تا ببینند اقدامات آنها چگونه بر همکارانشان برای ایجاد یک محصول نهایی تأثیر می گذارد.

مطالب مرتبط: ۶ نکته مهم برای کار گروهی بهتر

۷. ستایش عمومی کنید

تمجید عمومی می تواند تاثیر کلمات شما را قوی تر کند. این تاکتیک می‌تواند افرادی را تشویق کند که معمولاً به تنهایی یا نه در نقش‌های عمومی کار می‌کنند و ممکن است کمتر بشنوند که چگونه نقش‌هایشان برای دیگران مفید است. هنگام ارائه ستایش عمومی، شخصیت همکاران خود را در نظر بگیرید زیرا ممکن است برخی از دیگران بیشتر از دیگران پذیرای آن باشند.

۸. تشویق همتایان به رسمیت شناختن

ستایش می تواند از هر جایی در سازمان باشد، نه فقط از مدیریت. فرصت هایی را برای اعضای تیم ایجاد کنید تا یکدیگر را ستایش کنند، مانند هیئت های لاف زدن، مسابقات نامزدی یا سایر ابتکارات عمومی.

همچنین می‌توانید از آن‌ها دعوت کنید تا به صورت جداگانه صحبت کنند تا ستایش را به اشتراک بگذارند. این ابتکارات همچنین می تواند فرصت هایی را برای اعضای تیم ایجاد کند تا سرپرستان خود را تحسین کنند، که ممکن است کمتر اتفاق بیفتد.

مطالب مرتبط: ۳۰ تعریف واقعی که باید به همکاران خود بدهید

۹. افراد را پشت سرشان تحسین کنید

ستایش فردی و عمومی هر دو روش رایجی هستند، اما شما همچنین می توانید افراد را برای همکاران، مشتریان یا سایر اعضای مدیریت خود تحسین کنید. این تاکتیک زمانی می تواند مفید باشد که واقعی باشد.

به عنوان مثال، اگر با مدیر دیگری در حال بحث و گفتگو هستید، ممکن است به آنها در مورد پیشرفت مثبتی که دو نفر از اعضای تیم خود برای ایجاد رضایت بیشتر مشتری از آخرین پروژه خود انجام داده اند، بگویید.

مطالب مرتبط: چگونه به یک تعریف و تمجید در محل کار پاسخ دهیم (با مثال)

نکاتی برای تعریف و تمجید در محل کار

از این نکات برای ایجاد فرهنگ تمجید در محیط کاری خود استفاده کنید :

مشخص باشید:

هنگام تعریف و تمجید، به کسی بگویید دقیقا چه کاری را به خوبی انجام داده است. مثال های ملموسی از تصمیمات مطلوب آنها بیاورید. هر چه بتوانید دقیق تر باشید، ستایش واقعی تر برای کارمند احساس می شود. این همچنین به اعضای تیم شما کمک می کند تا عناصر دقیق کار خود را که دوست دارید درک کنند و آنها را تشویق به تکرار آن کنند.

تفاوت بین ستایش و ادب را درک کنید:

می توانید عبارات کلی مانند ” کار عالی ” یا ” کار خوب ” را هم به عنوان تمجید و هم به عنوان نظرات مؤدبانه تفسیر کنید. مشخص بودن در تمجید شما می تواند این را واضح تر کند، همانطور که می توانید از صدا، حرکات و/یا عبارات خود در هنگام ارائه پیام استفاده کنید.

وقتی لازم است تمجید کنید:

تمجید کردن در موقعیت‌های خاص می‌تواند تاثیرگذارتر از موارد دیگر باشد. ستایش را جدا از انتقاد در نظر بگیرید، مثلاً در یک جلسه متفاوت یا در یک نمونه جداگانه قبل از بررسی عملکرد. این می تواند به کارکنان کمک کند تا بین ستایش واقعی و انتقاد سازنده تمایز قائل شوند .

از تنوع استفاده کنید:

استفاده از کلمات، عبارات و تاکتیک های متنوع برای ارائه ستایش می تواند به معنای موثرتر و تاثیرگذارتر کمک کند. روی کارمندان و اعضای تیم خود به عنوان فردی تمرکز کنید تا نقاط قوت آنها را بیاموزید. درک کنید که چه کارهایی را به خوبی انجام می دهند و در مقایسه با همکاران خود چه چیزی را به تیم ارائه می دهند.

زمان خود را انتخاب کنید:

در روانشناسی، تقویت مثبت تمرین پاداش دادن به کسی است که وقتی به روشی خاص عمل می کند، بنابراین پاداش را با آن رفتار مرتبط می کند و آن را بیشتر انجام می دهد. برای تشویق این رفتار، به محض اینکه متوجه این فرصت شدید، تحسین کنید. اگر به هر دلیلی ستایش را به تعویق می اندازید، زمینه ای را در مورد نمونه خاص ارائه دهید تا به اعضای تیم خود موقعیت یا رویداد خاص را یادآوری کنید.

از نام کسی استفاده کنید:

خطاب به نام شخص در هنگام تمجید از او می تواند باعث شود که صمیمانه تر به نظر برسد. تعاملات شخصی ممکن است آنها را به یاد ماندنی تر کند. علاوه بر این، شنیدن نام خود ممکن است شما را تشویق کند که به صحبت‌های دیگران گوش دهید و بیشتر به صحبت‌های دیگران توجه کنید تا اینکه شما را با نام خطاب قرار ندهند.

تلاش و تمجید را با هم تطبیق دهید:

به عنوان مثال، اگر کسی در انجام یک کار سریع به شما کمک کند، گفتن یک «متشکرم» ساده یا « من واقعاً متشکرم » می‌تواند تحسین قابل مقایسه باشد. با این حال، زمانی که شخصی پروژه‌ای را ذخیره می‌کند یا کمک قابل توجهی به تیم یا شرکت ارائه می‌کند، ممکن است تحسین عمومی و احتمالاً انگیزه‌ای مانند هدیه، افزایش یا ارتقاء را ارائه دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. تعریف قدردانی:

    قدردانی احساس سپاسگزاری و ستایش از کسی یا چیزی است. این شامل شناخت جنبه های مثبت زندگی و ابراز سپاس از محبت و سخاوت دیگران است. قدردانی یک احساس مثبت است که می تواند سلامت روان و رفاه کلی را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *