بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

تعادل زندگی کاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

احساس کار بیش از حد می تواند منجر به استرس و کاهش انگیزه شما در کار شود. یافتن تعادل بین کار موثر و داشتن زمان و انرژی کافی برای لذت بردن از زندگی خارج از کار برای موفقیت بلندمدت شما مهم است.

تکنولوژی مدرن امکان کار در خارج از دفتر را فراهم کرده است. چه برای ارتقای شغلی کار کنید، چه حجم کاری سنگین داشته باشید یا درآمدی مبتنی بر کنسرت داشته باشید، زمانی که بتوانید همیشه به کار خود ادامه دهید، دستیابی به یک تعادل سالم بین کار و زندگی می تواند دشوار باشد.

در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که تعادل بین کار و زندگی چیست، چگونه می‌توانید به آن دست پیدا کنید و چگونه می‌تواند برای شغل شما مفید باشد.

تعادل کار و زندگی چیست؟

تعادل کار و زندگی عبارت است از تنظیم زمان و ظرفیت ذهنی شما که در کار و زندگی خارج از کار استفاده می شود. این تنظیم باید به شما این امکان را بدهد که هم تمام وظایف و تکالیف مورد نیاز خود را در محل کار به سرعت انجام دهید و هم انرژی لازم را برای صرف علایق شخصی، سرگرمی ها، خانواده و دوستان یا صرفاً استراحت داشته باشید.

این تعادل به شما این امکان را می دهد که انگیزه خود را در محل کار برای دستیابی به اهداف شغلی بلندمدت حفظ کنید و با تمرکز بر فعالیتی که در دست دارید، واقعاً از زمان خارج از کار خود لذت ببرید. این لزوماً به معنای تعادل برابر نیست، و هیچ راه حلی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. یک تعادل ایده آل بین کار و زندگی، تعادلی است که در آن احساس کنید در محل کار مفید بوده اید، در حالی که هنوز هم برای لذت بردن از زندگی خارج از دفتر وقت دارید.

مزایای تعادل بین کار و زندگی

اولویت قرار دادن تعادل بین کار و زندگی می تواند منجر به بهره وری بالاتر و تصدی طولانی تر در یک شرکت شود. کارکنان محتوا کار را در سطح بالاتری انجام می دهند که اغلب به معنای نتایج بهتر برای شرکت است. اگر متوجه شدید که تعادل بین کار و زندگی در سازمان شما در اولویت نیست، ممکن است در نظر داشته باشید که با سرپرست خود در مورد راه هایی که حمایت از تعادل بین کار و زندگی می تواند برای شما و تیم بزرگتر آنها مفید باشد، گفتگو کنید. ساعت‌های طولانی‌تر و حجم‌های کاری بزرگ‌تر بدون مسیری برای تعادل، احتمالاً تأثیر معکوس بر آنچه آنها امیدوارند به دست آورند، خواهد داشت.

چگونه بین کار و خانه تعادل برقرار کنیم

در حالی که دستیابی به تعادل بین کار و زندگی باید به هر طریقی که برای شما مناسب است به دست آید، چندین نکته برای ایجاد تعادل بین زندگی و کار وجود دارد. دستیابی به یک تعادل سالم بین کار و زندگی نیاز به توجه مداوم دارد. در مواقعی احتمالاً به هر طریقی احساس می‌کنید که کشیده می‌شوید، اما تلاش در جهت اولویت‌بندی کار و زندگی خارج از کار، هدف است. بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این نکات و نحوه اعمال آن‌ها در کار خود بیندازیم.

۱. کامپیوتر خود را خاموش کنید یا کار خود را کنار بگذارید

ما بیش از هر زمان دیگری به کار دسترسی داریم، که باعث می شود پس از یک روز کاری کامل، کار را پشت سر بگذاریم. در حالی که این سطح دسترسی مزایای خود را دارد، اما اگر هرگز نتوانید از نظر ذهنی کار را کنار بگذارید، می تواند مشکل ساز شود. اگر برای شما و موقعیت شما در دسترس است، سعی کنید اعلان های خود را خاموش کنید و از بررسی ایمیل های خود خارج از ساعات کاری استاندارد خودداری کنید.

برای حمایت از این تلاش‌ها، با همکاران یا مشتریان خود مرزبندی کنید. هر چه بیشتر به تماس‌ها، ایمیل‌ها یا پیامک‌های آن‌ها پس از ساعات کاری پاسخ دهید، بیشتر به دسترسی تمام روز به شما متکی خواهند شد. بر این واقعیت تأکید کنید که فقط در ساعات کاری با هم ارتباط برقرار می‌کنید، اما برنامه‌ای برای نحوه تماس با شما در صورت بروز شرایط اضطراری دارید. با گذشت زمان، می توانید با عدم واکنش به به روز رسانی های کاری در زمان خود، کنترل بیشتری ایجاد کنید.

گاهی اوقات نمی توان از آوردن کار به خانه اجتناب کرد. زمانی که نیاز به کار در خارج از دفتر دارید، به خودتان محدودیت زمانی بدهید و فراتر از آن کار نکنید. اگر موقعیتی دارید که از شما می‌خواهد همیشه مراقب اعلان‌ها باشید، روی روش‌های زیر تمرکز کنید تا تعادل بین کار و زندگی را افزایش دهید.

۲. فعالیت های اتلاف وقت را محدود کنید

در حالی که گاهی اوقات استراحت و درگیر شدن در فعالیت های بی فکر گاه به گاه می تواند مفید باشد، روی اولویت بندی کارهای مهم تمرکز کنید تا بتوانید کار خود را در محل کار انجام دهید. اگر در اولویت‌بندی فعالیت‌های خود مشکل دارید، وظایفی را که فوری هستند و/یا با ورودی کم منجر به تأثیر زیاد می‌شوند، شناسایی کنید. اگر کارها فوری نیستند، تأثیر کمی دارند یا زمان زیادی طول می کشد تا ارزش تولید کنند، آنها را در فهرست خود پایین بیاورید. هدف این است که بیشترین بهره را از روز کاری خود ببرید تا بتوانید از وقت خود در خارج از محل کار لذت ببرید.

اگر به تعویق انداختن کار برای شما مشکلی است، پروژه های بلندمدت را به نقاط عطف تقسیم کنید تا در طول هفته یا ماه تکمیل کنید. اگر ساعات کاری خود را تنظیم می کنید، تمرکز خود را بر روی کار در مدت زمان مشخصی مشخص کنید. تعیین کنید که می خواهید روی یک کار در چه ساعاتی کار کنید و به آن برسید. در صورت لزوم یک زنگ تنظیم کنید، بنابراین فقط تا زمانی که زنگ به صدا درآید، روی کار تمرکز کنید. اجتناب از حواس پرتی در طول روز کاری می تواند به شما در رسیدن به تعادل در طول زمان کمک کند.

۳. برنامه خود را دوباره مرور کنید

در برخی موارد، دستیابی به یک تعادل سالم بین کار و زندگی نیاز به تغییرات برنامه دارد. برای مثال، اگر مجبور بودید ساعت‌های بیشتری برای تکمیل یک پروژه خاص کار کنید، ممکن است در آن شب سایر تعهدات را لغو یا برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که زمان و فضای ذهنی برای شارژ مجدد و رسیدن به تعادل دارید.

یادگیری تفویض اختیار، هم در محل کار و هم در خانه، می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خود را بر روی کارهایی متمرکز کنید که به شما کمک می‌کنند تعادل را حفظ کنید. در محل کار، مناطقی را که تجدید ساختار در آن منطقی است، شناسایی کنید. به عنوان مثال، شاید کارهایی وجود داشته باشد که بتوانید آنها را به شخص دیگری که در دسترس بودن بیشتری دارد بسپارید. شاید منطقی باشد که پروژه خود را در یک گروه به جای انفرادی تکمیل کنید.

۴. با کارفرمای خود ارتباط برقرار کنید

حفظ یک خط ارتباط باز با مدیر خود در مورد حجم کاری شما برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی بسیار مهم است. سرپرست شما مسئول اطمینان از دستیابی شما به اهداف هم برای شرکت و هم در حرفه شخصی شما است. اگر احساس می‌کنید که خسته شده‌اید یا بیش از حد کار می‌کنید، احتمالاً بی‌خبر خواهند بود، مگر اینکه مستقیماً به آنها بگویید. در طول این گفتگوها صادق و حرفه ای باشید و راه حل های ممکن را ارائه دهید. این ممکن است به معنای استخدام افراد بیشتر، توزیع مجدد حجم کاری یا ارائه منابع برای مهارت های توسعه حرفه ای مانند تعیین مرزها یا مدیریت زمان باشد.

۵. تکنیک های مدیریت استرس تعادل بین کار و زندگی را تمرین کنید

حتی زمانی که از نکات بالا برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی استفاده می کنید، ممکن است همچنان استرس یا اضطراب ناشی از کار را تجربه کنید. در حالی که باید یک روش کاهش استرس سالم را انتخاب کنید که برای شما مفید باشد، اما چند فعالیت رایج وجود دارد که می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد تا بتوانید از وقت خود در خارج از محل کار لذت ببرید:

  • ورزش منظم یک تسکین دهنده استرس رایج است که می تواند به دور کردن ذهن شما از کار و بهبود خواب شما کمک کند. حرکت مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن را در اولویت برنامه هفتگی خود قرار دهید.
  • مدیتیشن گزینه دیگری است که می توانید آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. در طول رفت و آمد صبحگاهی یا مدیتیشن هدایت شده قبل از خواب، یک روال تنفس عمیق ۱۰ یا ۱۵ دقیقه ای را امتحان کنید.
  • هر یک از علایق یا سرگرمی های شخصی خود را که به کاهش استرس شما کمک کرده است، در نظر بگیرید. چه دوست دارید نقاشی کنید، بخوانید، قلاب‌بافی کنید، نان‌پزی کنید یا پیاده‌روی کنید، گنجاندن این فعالیت‌ها به طور منظم در زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند روی زندگی‌تان خارج از محل کار تمرکز کنید.

نحوه حفظ تعادل بین کار و زندگی به اولویت ها و مسئولیت های شما بستگی دارد. تعیین حد و مرز و ترک کار در دفتر بسیار مؤثر است و می تواند به شما در حفظ انگیزه در کار کمک کند. در دراز مدت، توجه به تعادل بین کار و زندگی می تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود موفق تر شوید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *