بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک کتاب الکترونیکی عالی بنویسیم

نحوه نوشتن یک کتاب الکترونیکی عالی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک راه عالی برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و درگیر کردن آنها، ایجاد یک کتاب الکترونیکی جذاب است. شما می توانید با تحقیق در مورد مخاطبان خود و بحث در مورد موضوعاتی که ارزشی برای آنها ایجاد می کند یا مشکلی را که در حال حاضر با آن مواجه هستند، ایجاد کنید. اینکه خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت با کتاب الکترونیکی خود معرفی کنید، می تواند در بین مخاطبان اعتماد ایجاد کند و سرنخ های بیشتری را جذب کند.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی چیستی کتاب الکترونیکی، مزایای نوشتن آن و نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی خود می پردازیم.

کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب الکترونیکی یا E-Book، یک سند طولانی است که متخصصان بازاریابی از آن برای آموزش مخاطبان خود در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند. خوانندگان می توانند یک کتاب الکترونیکی را در یک کتابخوان الکترونیکی، دستگاه تلفن همراه، تبلت یا رایانه دانلود کنند. یک کتاب الکترونیکی حاوی چندین صفحه از محتوای ارزشمند است که مخاطبان آن می توانند به راحتی با استفاده از فهرست مطالبی که در ابتدا ارائه شده است، از آن ها عبور کنند.

متخصصان بازاریابی معمولاً از یک کتاب الکترونیکی به عنوان راهی برای جذب و تبدیل سرنخ های بیشتر از طریق هدایت آنها به صفحه فرود استفاده می کنند، جایی که فرمی را برای دانلود کل کتاب الکترونیکی پر می کنند.

مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کار شما

مزایای نوشتن کتاب های الکترونیکی

معمولاً زمان زیادی برای تحقیق، نوشتن و بازاریابی کتاب الکترونیکی شما نیاز است. خوشبختانه چندین مزیت باعث می شود نوشتن یک کتاب الکترونیکی ارزش وقت، کار سخت و تلاش را داشته باشد. مزایای رایج نوشتن کتاب الکترونیکی عبارتند از:

به خوانندگان اجازه دهید به راحتی به آن دسترسی داشته باشند

از آنجایی که یک کتاب الکترونیکی دیجیتالی است، برای مخاطبان شما آسان است که به سرعت آن را از هر کجا که هستند در دستگاه خود دانلود و مطالعه کنند. همچنین در زمان و هزینه شما برای خرید و توزیع مواد بازاریابی چاپی صرفه جویی می کند.

سرنخ های بیشتری به دست آورید

کتاب الکترونیکی یک استراتژی بازاریابی عالی است که به شما کمک می‌کند سرنخ‌های بیشتری کسب کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. می توانید یک صفحه فرود برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید تا فرمی را پر کنند و سند را دانلود کنند. به این ترتیب، آنها اطلاعات خود را به سرعت و به راحتی دریافت می کنند، و شما اطلاعات تماس و داده های اضافی را برای تلاش های بازاریابی و اطلاع رسانی خود بازیابی می کنید.

توانایی های طراحی خود را نشان دهید

اگر در تیمی با طراحان گرافیک قوی کار می کنید، یک کتاب الکترونیکی راهی عالی برای آن ها برای نمایش مهارت ها و توانایی های خلاقانه خود از طریق تصاویر، نمودارها و دیگر گرافیک های جذاب است.

خواننده را تشویق کنید تا محتوای شما را بیشتر ببیند

پس از اینکه خوانندگان کتاب الکترونیکی شما را به پایان رساندند، ممکن است احساس کنند مجبور به خواندن بیشتر آن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مرتبط شوند. شما می توانید به سایر قطعات محتوای خود در سراسر سند پیوند دهید تا آنها را ببینند و به آنها مراجعه کنند.

به مخاطبان خود آموزش دهید و آگاه کنید

مخاطبان شما معمولاً کتاب الکترونیکی شما را مشاهده می کنند، زیرا آنها باید دانش ارزشمندی در مورد یک موضوع خاص به دست آورند، که شما می توانید از طریق یک کتاب الکترونیکی انجام دهید. می توانید از آن برای تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت استفاده کنید. همچنین به آنها اجازه می دهد تا به دانش و توانایی پیشرفته شما به عنوان یک شرکت، محصول و برند اعتماد کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

نحوه نوشتن یک کتاب الکترونیکی عالی

برخی از موضوعات بالقوه کتاب الکترونیکی چیست؟

تعداد قابل توجهی از موضوعات وجود دارد که می توانید کتاب الکترونیکی خود را بسته به صنعت، محصول و نیاز مخاطبان خود بنویسید. به عنوان مثال، اگر برای یک شرکت بازاریابی غیرانتفاعی کار می‌کنید، می‌توانید یک کتاب الکترونیکی برای مخاطبان غیرانتفاعی بنویسید که چگونه می‌توانند استراتژی‌های جمع‌آوری کمک مالی خود را برای کمک‌کنندگان خاص تامین کنند. همچنین می‌توانید یک کتاب الکترونیکی بنویسید که جزئیات بیشتری را در مورد محتوای کوتاهی که اخیراً ایجاد کرده‌اید، مانند یک پست وبلاگ یا ویدیو، بنویسید.

موضوع کتاب الکترونیکی مناسب برای شما معمولاً به نیازها یا مشکلات مخاطبان شما بستگی دارد. سعی کنید چیزی بنویسید که به مشتریان بالقوه شما مرتبط باشد و نیاز یا مشکلی را که آنها در جستجوی آن بوده اند حل کند.

مرتبط: ۷۷ ایده محصول دیجیتالی که می توانید به صورت آنلاین بفروشید

آیا می توانید کتاب های الکترونیکی را پس از انتشار ویرایش کنید؟

شما معمولاً نمی‌توانید کتاب الکترونیکی خود را بعد از انتشار و توزیع آنلاین ویرایش کنید زیرا معمولاً آن را در قالب فایل دائمی ذخیره می‌کنید. به همین دلیل است که باید سند خود را با دقت تصحیح کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه اشتباه گرامری یا املایی ندارد. همچنین می‌توانید نسخه‌ای از کتاب الکترونیکی خود را به‌عنوان نسخه قابل ویرایش ذخیره کنید تا در صورت نیاز، آن را برای مرجع خود به‌روزرسانی کنید. برخی از برنامه های PDF به شما امکان می دهند کتاب الکترونیکی خود را به طور فعال ویرایش کنید، اما معمولاً اکثر کتاب های الکترونیکی پس از انتشار دائمی هستند.

چگونه یک کتاب الکترونیکی بنویسیم

همانطور که کتاب الکترونیکی خود را می نویسید، زمانی را به تحقیق در مورد محتوای خود اختصاص دهید و حقایق و مثال های کافی برای تقویت محتوای خود بیابید. برای نوشتن یک کتاب الکترونیکی موثر، جذاب و آموزنده مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. موضوع خود را انتخاب کنید

از آنجایی که هدف اصلی شما برای کتاب الکترونیکی آموزش مخاطبان خود با اطلاعات ارزشمند و ایجاد سرنخ های با کیفیت برای تیم فروش است، موضوع شما باید با مخاطب هدف شما و نیازهای آنها مرتبط باشد. موضوعاتی را که قبلاً در پست‌های وبلاگ، ویدیوها یا سایر محتوای خود درباره آن نوشته‌اید مرور کنید و ببینید آیا می‌توانید یکی از آن موضوعات را گسترش دهید.

شما همچنین باید در مورد مخاطبان هدف خود و کلمات کلیدی قبلی که آنها جستجو کرده اند تحقیق کنید تا بدانید با چه چالش هایی در زندگی شخصی یا حرفه ای خود روبرو هستند. درباره موضوعات صنعت خود تحقیق کنید تا بفهمید درک چه اطلاعاتی برای افراد در صنعت مفید است. مقاله‌هایی درباره بهترین شیوه‌ها، مقدمه‌ای برای موضوعات پیشرفته یا بینش‌های متخصص بنویسید.

مطالب مرتبط: ۲۰۰ ایده وبلاگ که کار می کنند

۲. یک طرح کلی از هر نقطه صحبتی که به آن می پردازید بسازید

هنگامی که می دانید درباره چه موضوعی باید بنویسید، شروع به تحقیق در مورد آن کنید و طرح کلی بسازید. این به شما کمک می کند تا تمام نکات صحبتی را که قصد دارید پوشش دهید و هرگونه استدلال، حقایق یا آمار اضافی برای حمایت از هر نقطه صحبت را با جزئیات بیان کنید. طرح کلی شما می تواند شامل یک تا دو جمله کوتاه از هر موضوع یا نقطه صحبتی باشد که در حال بحث هستید. پس از ساختن طرح کلی خود، می‌توانید به‌سرعت فهرست مطالب خود را با ذکر جزئیات در مورد فصل یا موضوع صحبت و صفحه‌ای که آن‌ها را نشان می‌دهید، تهیه کنید.

۳. در هر فصل یک نسخه آموزنده بنویسید

همانطور که بدنه کتاب الکترونیکی خود را می نویسید، هر فصل را مانند یک پست وبلاگ بنویسید. از بخش‌های کوچک و نقاط گلوله‌ای برای توصیف جزئیات صحبت‌های خود استفاده کنید تا تا حد ممکن زمینه و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خواننده قرار دهید. با ایجاد پاراگراف های کوچک در حدود ۱۰۰۰ کلمه یا کمتر و استفاده از نقاط گلوله برای نشان دادن حقایق مفید، خواندن سریع آن را آسان کنید. از زبان و اصطلاحات ساده استفاده کنید. اگر در مورد موضوعات پیچیده صنعت بحث می کنید، یک واژه نامه برای کمک به خوانندگان برای درک موثرتر اصطلاحات پیچیده اضافه کنید.

با هر فصلی که از ساختار خاصی پیروی می کند، انتقال های طبیعی را در سراسر سند انجام دهید. هنگام حرکت از یک فصل به فصل دیگر، پیشرفت واضح را حفظ کنید. همانطور که عنوان کتاب الکترونیکی خود را عنوان می کنید، از کلمات کلیدی استفاده کنید که توجه مخاطبان شما را جلب کرده و آنها را به خواندن بیشتر ترغیب کند. همچنین در مورد اندازه فونت، رنگ های گرافیکی و متن پررنگ، قالب بندی شما باید ثابت بماند.

مقدمه باید مختصر باشد و موضوع را به شیوه ای جذاب و آموزنده معرفی کند. مطمئن شوید که خوانندگان متوجه می شوند که موضوع اصلی در مورد چه چیزی خواهد بود و سایر نکات صحبتی که به آنها خواهید پرداخت. در پایان، از یک پاراگراف برای جمع بندی افکار نهایی خود و آنچه که خوانندگان باید از کل سند حذف کنند، استفاده کنید.

مطالب مرتبط: نحوه نتیجه گیری (با نکات و مثال ها)

۴. طراحی کتاب الکترونیکی را توسعه دهید و تصاویر را اضافه کنید

از رنگ های برندی که تبلیغ می کنید استفاده کنید تا طرحی جذاب برای کتاب الکترونیکی خود ایجاد کنید. مطمئن شوید که رنگ ها و تصاویر شما در کل سند ثابت می مانند. مناطقی را در سرتاسر کتاب الکترونیکی خود پیدا کنید که فضایی برای تصاویر یا گرافیک دارد.

می‌توانید از گرافیک‌ها، نمودارها یا نمودارها برای نمایش حقایق، داده‌ها و آمارهای خاص برای تقویت مثال‌های خود و ظاهر کلی کتاب الکترونیکی استفاده کنید. این گرافیک ها باید راهی آسان تر و جذاب تر برای مخاطبان شما باشد تا نکاتی را که در سند بیان می کنید درک کنند.

۵. فراخوانی برای اقدام را در سراسر سند درج کنید

پس از اتمام کپی و طراحی، مناطقی را در سراسر کتاب الکترونیکی پیدا کنید که می توانید آن را برای تبدیل و تولید سرنخ های جدید بهینه کنید. تماس‌ها برای اقدام (CTA) را در سراسر قطعه قرار دهید که پیوندهایی هستند که بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر در وب‌سایت شما هدایت می‌کنند، جایی که می‌توانند درباره یک موضوع خاص یا محصول شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. این به آنها اجازه می دهد تا شرکت شما را بهتر درک کنند و آنها را ترغیب می کند تا درباره محصولاتی که ارائه می دهید بیشتر بیاموزند. سعی کنید مطمئن شوید که CTA ها را در بخش های مرتبط با محتوای مورد بحث قرار می دهید.

مطالب مرتبط: فراخوان برای اقدام چیست؟ (تعریف و ۱۷ مثال)

۶. یک صفحه فرود بسازید

وقتی کتاب الکترونیکی را تمام کردید، صفحه فرود خود را به عنوان سایتی برای بازدیدکنندگان بسازید تا آن را ببینند و به سرعت آن را دانلود کنند. صفحه فرود شما باید یک صفحه وب در سایت شما باشد که کتاب الکترونیکی شما را تبلیغ و توصیف کند. همچنین باید فرمی برای تکمیل مخاطبان شما داشته باشد که حاوی اطلاعات تماس آنها باشد. سپس می توانید این اطلاعات تماس را ذخیره کرده و از آن برای بخش بندی و ارتباط با مخاطبان خود در مورد خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *