بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چرا سرعت صفحه برای سئو مهم است؟

بهینه سازی بارگذاری وب سایت - سرعت صفحه و سئو

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگام جستجوی آنلاین، احتمالاً متوجه شده اید که برخی از صفحات وب سایت سریعتر از سایرین بارگذاری می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد و راه هایی وجود دارد که یک تجارت می تواند سرعت صفحه وب سایت خود را بهبود بخشد. در این مقاله، عواملی را که در زمان پاسخ‌دهی به صفحه آهسته‌تر هستند و نکاتی برای بهبود سرعت صفحه برای ایجاد یک تجربه کاربری مثبت بحث می‌کنیم.

سرعت صفحه چیست؟

سرعت صفحه به مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه وب سایت بارگذاری شود، اشاره دارد. به طور خاص، زمان بارگذاری صفحه را می توان با مدت زمانی که برای بارگیری محتوای قابل مشاهده یا محتوای بالای صفحه در رابطه با کل صفحه لازم است ارزیابی کرد. راه دیگر برای بررسی سرعت صفحه این است که آنچه را که “اولین بار بایت” نامیده می شود در نظر بگیرید که به مدت زمانی که مرورگر برای دریافت اولین بایت اطلاعات ارسال شده از وب سرور اشاره دارد.

چرا سرعت صفحه برای سئو مهم است؟

صاحبان مشاغل با حضور آنلاین به دلایل زیادی باید به سرعت صفحه وب سایت خود توجه کنند. شرکت هایی که برای بخش بزرگی از درآمد خود به سایت های خود متکی هستند، اهمیت داشتن یک استراتژی سئو قوی را می دانند که به آنها کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوند. در اینجا برخی از مهم ترین دلایلی وجود دارد که چرا سرعت صفحه بخش مهمی از سئو است:

  1. نرخ پرش
  2. رتبه بندی موتورهای جستجو
  3. تجربه ی کاربر
  4. شهرت و اعتبار
  5. نرخ تبدیل

از آنجایی که وب سایت ها حاوی محتوایی هستند که در صفحات وب جداگانه وجود دارد، زمان بارگذاری می تواند بر اساس محتوای هر صفحه متفاوت باشد. هدف اصلی هر صاحب کسب و کار باید این باشد که صفحه اصلی خود را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کند، زیرا در اصل مقدمه ای برای برند است. کاربران سایت بر اساس اطلاعاتی که در صفحه اصلی دریافت می‌کنند، تصمیم می‌گیرند کجا حرکت کنند. اطمینان از اینکه صفحه اصلی سایت شما به سرعت بارگیری می شود به دلایل زیر به معنای تبدیل بیشتر خواهد بود:

۱. نرخ پرش

اکثر مردم انتظار دارند یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود. زمانی که بارگذاری یک صفحه بیشتر از آن طول می‌کشد، نرخ «پرش» یا نرخی را افزایش می‌دهد که شخص از یک سایت خارج می‌شود. به عنوان یک مالک سایت، باید مطمئن شوید که سایت شما برای سریع ترین سرعت ممکن صفحه بهینه شده است تا مردم را در مرور آنچه که شما ارائه می دهید نگه دارید.

۲. رتبه بندی موتورهای جستجو

یکی از موتورهای جستجوی محبوب از الگوریتمی استفاده می کند که تعیین می کند کدام وب سایت ها بالاترین رتبه را در صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP دارند. یکی از عوامل الگوریتم شامل سرعت صفحه است. سایت هایی که سرعت صفحه پایین تری دارند در رتبه پایین تری در SERP قرار دارند. اگر کسب و کار شما در ۱۰ نتیجه اول SERP ظاهر نشود، احتمال دریافت ترافیک به وب سایت شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

۳. تجربه کاربری

هنگامی که مردم در حال جستجوی آنلاین برای یافتن چیزی هستند، معمولاً با هدف جستجو می کنند. آنها ممکن است بخواهند چیزی بخرند یا اطلاعات بیشتری در مورد موضوعی دریافت کنند. وقتی آنها سایت شما را پیدا کردند، می خواهید مطمئن شوید که تجربه آنها بهترین است، به طوری که آنها مدت بیشتری بمانند و حتی ممکن است چیزی بخرند. سرعت بالای صفحه به کاربران کمک می کند تا به راحتی در صفحات سایت شما حرکت کنند.

۴. شهرت و اعتبار

وقتی سایتی سرعت صفحه پایینی دارد، کاربران سایت نه تنها می خواهند فوراً آن را ترک کنند، بلکه ممکن است اعتبار سایت را نیز زیر سوال ببرند. کاربران با دانستن اینکه کسب و کارها مکرراً محتوای خود را به روز می کنند و سایت امنی را حفظ می کنند، احساس راحتی می کنند. هنگامی که در سرعت صفحه تاخیر وجود دارد، این می تواند پیام اشتباهی در مورد یک شرکت ارسال کند. مردم بهترین فناوری موجود را می خواهند که به آنها در دستیابی به اهداف هدف جستجو کمک کند.

۵. نرخ تبدیل

زمانی که کاربران احساس راحتی در استفاده از یک سایت داشته باشند و اطمینان داشته باشند که شرکت آنچه را که وعده داده شده را ارائه می دهد، احتمال خرید آنها بیشتر است که منجر به نرخ تبدیل بالاتری می شود. از آنجایی که کسب‌وکارها می‌خواهند از نظر مالی موفق شوند، داشتن سرعت صفحه بیشتر در نهایت به جذب مشتریان بیشتر کمک می‌کند.

مطالب مرتبط: یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق ایجاد کنید

چگونه سرعت صفحه خود را تعیین کنیم

می توانید سرعت بارگذاری صفحه سایت خود را از طریق تعدادی ابزار آنلاین رایگان بررسی کنید. با دنبال کردن مراحل زیر شانس خود را برای دریافت دقیق ترین نمایش سرعت صفحه افزایش دهید:

  1. از پیکربندی مناسب اطمینان حاصل کنید
  2. تست سرعت صفحه از دو مکان
  3. تست را بیش از یک بار دوباره امتحان کنید

اگر مطمئن نیستید که چگونه هر یک از این مراحل را انجام دهید، می توانید از یک فرد با فن (مانند ارائه دهنده میزبان یا توسعه دهنده وب شرکت) کمک بگیرید. در اینجا جزئیات بیشتری وجود دارد تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند:

۱. از پیکربندی مناسب اطمینان حاصل کنید

قبل از انجام تست سرعت صفحه، بررسی کنید که شبکه تحویل محتوا (CDN) و حافظه پنهان شما به درستی پیکربندی شده است. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که در سایت شما به خوبی کار می کند.

۲. تست سرعت صفحه از دو مکان

گاهی اوقات آزمایش‌های فن‌آوری از مکان‌های مختلف برای تکرار انواع تجربیات بر اساس مکان کمک می‌کند. آزمایشی را به صورت محلی یا نزدیک مرکز داده خود انجام دهید و سپس آزمایشی را از مکانی خارج از سایت که دورتر است اجرا کنید. اگر نمی‌توانید در آن لحظه سفر کنید، CDN خود را موقتاً غیرفعال کنید و برای دریافت نتایج مشابه، مجدداً از مکان خود آزمایش کنید.

۳. آزمون را بیش از یک بار تکرار کنید

مانند بسیاری از آزمایش‌ها، با هر آزمایش می‌توانید نتایج متفاوتی دریافت کنید. سرعت صفحه خود را چندین بار تست کنید تا ببینید آیا داده ها تغییر می کنند یا خیر. اگر مرورگر شما اخیراً محتوای شما را در حافظه پنهان یا ذخیره نکرده باشد، ممکن است نتایج نادرست باشد.

نکاتی برای افزایش سرعت صفحه

اکنون که امتیاز سرعت صفحه خود را مشخص کرده اید، می توانید برای بهترین تجربه سایت به بهبود آن بپردازید. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر یک صفحه وب تأثیر بگذارد و در نتیجه سرعت بارگذاری کندتر شود. در اینجا چند نکته برای بهبود سرعت صفحه وب سایت شما وجود دارد:

  1. در مورد بهترین هاست های وب تحقیق کنید
  2. بهینه سازی تصاویر
  3. پاک کردن کد
  4. کش مرورگر را انجام دهید

اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما بهبود سرعت صفحه سایت شما ارزش آن را دارد که برای سئو بهینه سازی شود.

۱. در مورد بهترین هاست های وب تحقیق کنید

اساس یک وب سایت به میزبان وب آن متکی است. سرور ارائه دهنده شما ممکن است باعث کندی بارگذاری زمان شود. سعی کنید به میزبان وب دیگری بروید تا ببینید آیا بهبود می یابد یا خیر. اما قبل از اینکه این کار را انجام دهید، باید کمی تحقیق کنید. سرعت صفحه را برای میزبان وب مورد نظر خود جستجو کنید. در صورت امکان، یکی از سرورهای محلی را انتخاب کنید تا مسافتی که داده ها باید طی کنند را کوتاه کنید.

۲. تصاویر را بهینه کنید

وقتی وب‌سایت‌ها از تصاویر با وضوح بالا استفاده می‌کنند، به دلیل فایل‌های بزرگ، سرعت صفحه وب را کاهش می‌دهد. دانلود این تصاویر به زمان بیشتری نیاز دارد. فشرده سازی فایل های تصویری به بهینه سازی سایت شما کمک می کند. فهرستی از مواردی که باید فشرده شوند را تهیه کنید و تغییرات لازم را بر اساس اندازه توصیه شده برای تصاویر اعمال کنید. در آینده، می خواهید آنها را در ابعاد مناسب آپلود کنید تا مجبور نباشید گام دیگری برای فشرده سازی آنها بردارید.

۳. پاک کردن کد

پشت هر وب سایت صفحاتی از فایل های متنی یا کدی وجود دارد که حاوی ترکیبی از متن و زبان “نشانه گذاری” است. استفاده از یک طراح وب و/یا توسعه دهنده وب با تجربه را در نظر بگیرید که بتواند از محتوای سایت شما موجودی تهیه کند. این به شما کمک می کند هر کد غیر ضروری را که ممکن است در کاهش سرعت صفحه نقش داشته باشد شناسایی و حذف کنید.

مطالب مرتبط: با توسعه دهنده وب آشنا شوید

۴. کش مرورگر را انجام دهید

یکی دیگر از دلایل عالی برای استخدام یک متخصص برای کمک به بهینه سازی وب سایت شما این است که آنها بتوانند وظایفی مانند کش کردن مرورگر را انجام دهند. توسعه دهندگان وب دانش انجام این کار را به درستی دارند که به بهبود ارتباط بین سرورها کمک می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *