بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه نوشتن شرح محصولات یا خدمات

نحوه نوشتن توضیحات موثر محصول و خدمات

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انتقال ارزش پیشنهادات کسب و کار شما می تواند به متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید کمک کند. می‌توانید از توضیحات محصول یا خدمات در وب‌سایت خود و سایر پلتفرم‌ها برای جلب توجه به علایق و نیازهای مشتریان استفاده کنید. وقتی بهترین شیوه ها را درک کردید، می توانید از آنها برای کمک به افزایش تعامل و فروش استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، مجموعه ای از مراحل و نکاتی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا توضیحات موثرتری درباره محصولات یا خدمات بنویسید.

توضیحات محصول یا خدمات چیست؟

توضیحات محصول یا خدمات نوعی کپی بازاریابی است که پیشنهادات یک کسب و کار به مشتریان را توصیف می کند. به عنوان مثال، یک خرده فروش آنلاین توضیحات محصول را در وب سایت خود در مورد اقلام پوشاکی که می فروشد ارائه می دهد. فراتر از توضیح محصول یا خدمات، این توضیحات معمولاً نشان می دهد که چرا محصولات یا خدمات ارزش خرید دارند. ارائه جزئیات خاص، مانند مزایا یا ویژگی‌ها، می‌تواند به متمایز کردن محصولات از سایر محصولات موجود در بازار و جلب توجه مشتریان کمک کند.

مرتبط: راهنمای کامل کپی بازاریابی

نحوه توصیف محصولات و خدمات

برای کمک به ایجاد توضیحات جذاب‌تر هنگام فروش محصولات و خدمات، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

۱. مشتریان هدف خود را شناسایی کنید

هنگام توسعه توضیحات محصول یا خدمات، ابتدا باید شناسایی کنید که می خواهید به چه کسی بفروشید یا به آنها دسترسی پیدا کنید. تعیین مشتریان ایده آل شما می تواند رویکرد متمرکز تری به توضیحات شما ارائه دهد. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها خواسته ها و نیازهای یک گروه خاص را برآورده می کنند. یکی از روش های رایج برای شناسایی و درک مشتریان هدف، استفاده از پنج سوال w (و یک ساعت) است:

  • چه کسی: این محصول یا خدمات برای چه کسانی است؟ چه کسی می خواهیم این پیشنهاد را بخریم؟ فکر می کنیم چه کسی از این پیشنهاد لذت خواهد برد؟

  • چه: سرگرمی ها یا علایق این مشتریان چیست؟ آنها قبلاً چه پیشنهاداتی را خریداری می کنند؟

  • چه زمانی: مشتریان چه زمانی از این محصول یا خدمات استفاده خواهند کرد؟ چه زمانی چنین پیشنهادهایی را خریداری می کنند؟

  • کجا: مشتریان از کجا از این محصول یا خدمات استفاده می کنند؟ این مشتریان کجا زندگی می کنند؟ از کجا می توانیم این مشتریان را پیدا کنیم یا به آنها دسترسی پیدا کنیم؟

  • چرا: چرا مشتریان این محصول یا خدمات را می خواهند؟ چرا آنها این محصول یا خدمات را می خرند؟ چرا این محصول یا خدمات بهتر از سایرین است؟

  • چگونه: این محصول چگونه کار می کند؟

مطالب مرتبط: چگونه یک بازار هدف را شناسایی کنیم

۲. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

هنگامی که متوجه شدید به چه مشتریانی می خواهید دسترسی پیدا کنید، باید از دیدگاه آنها به محصولات یا خدمات خود نگاه کنید. می‌توانید از اطلاعاتی که از پرسیدن پنج سؤال w (و یک ساعت) به دست می‌آورید، برای شناسایی نکاتی که می‌خواهید توضیحات شما شامل شود، استفاده کنید. به جای اینکه فقط ویژگی های محصول یا خدمات خود را فهرست کنید، می خواهید آنها را با علایق و نیازهای مشتریان هماهنگ کنید. نشان دادن این همسویی می تواند به اثبات اینکه چرا این مشتریان باید با محصولات شما درگیر شوند کمک کند.

۳. قالب خود را تعیین کنید

اکنون که مشتریان هدف خود و اطلاعاتی در مورد پیشنهادات خود را که می خواهید منتقل کنید شناسایی کردید، باید نحوه قالب بندی توضیحات خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که کجا این توضیحات را میزبانی خواهید کرد و مقدار فضایی که برای کمک به شما در تصمیم گیری در اختیار دارید. به عنوان مثال، نقاط گلوله زمانی که فضای محدودی دارید به خوبی کار می کنند، در حالی که پاراگراف ها زمانی که فضای بیشتری دارید کار می کنند.

همچنین می‌توانید این قالب‌ها را برای توضیح محصول مؤثر در صفحات وب ترکیب کنید. پاراگراف ها می توانند به شما کمک کنند تا داستانی در مورد محصول خود بگویید که نشان می دهد چرا مشتری باید محصول یا خدمات شما را بخرد. شما همچنین می توانید از آنها برای نشان دادن شخصیت برند خود در حین توصیف این مزایا استفاده کنید، خواه از لحن سرگرم کننده، غیر رسمی یا جدی تر استفاده کنید. سپس می‌توانید این پاراگراف‌ها را با فهرست‌های نقطه‌ای تکمیل کنید که از عبارات مختصر برای توضیح مشخصات یا ویژگی‌های پیشنهادها استفاده می‌کنند.

۴. مشخص باشید

هنگام توسعه توضیحات، از زبان خاصی برای توضیح ویژگی های پیشنهادات خود استفاده کنید. برخی از عبارات یا اصطلاحات آنقدر رایج می شوند که برای مشتریان معنی خود را از دست می دهند. به عنوان مثال، استفاده از عبارت “کیفیت بالا” اطلاعات زیادی در مورد محصول یا خدمات منحصر به فرد شما به مشتریان نمی دهد. در عوض، جزئیات خاصی را در مورد پیشنهادات خود بگنجانید که کیفیت آنها را ثابت یا منتقل می کند. به عنوان مثال، اگر یک جفت کفش می فروشید، می توانید توضیح دهید که چگونه مواد استفاده شده در ساخت آنها دوام آنها را افزایش می دهد.

۵. روی مزایا تمرکز کنید

در حالی که توضیحات شما باید ویژگی ها، مشخصات یا عملکردهای پیشنهادی شما را مشخص کند، سعی کنید بر مزایای آنها تمرکز کنید. نشان دهید که چگونه این پیشنهادات زندگی مشتریان را بهبود می بخشد یا مشکلی را برای آنها حل می کند. این مزایا به عنوان یک روش موثر برای متمایز کردن پیشنهادات شما از موارد مشابه عمل می کند.

به عنوان مثال، مشتریان شما می خواهند بدانند که چرا کوله پشتی شما با پنج جیب بهتر از رقبای شماست. می توانید توضیح دهید که هر جیب هدف خاصی دارد و به شما امکان می دهد وسایل خود را مرتب نگه دارید و از گم شدن اشیاء کوچک مانند پول خرد یا کلید جلوگیری کنید. به این نکته اشاره کنید که جیب هدفون یا شارژر به آنها کمک می‌کند تا از سیم‌های درهم نخورند. این توضیحات نشان می دهد که چگونه محصول شما می تواند در زندگی مشتریان شما جا بیفتد و نیازهای آنها را پشتیبانی کند.

مطالب مرتبط: تمایز محصول چیست؟

۶. شواهد قابل سنجش را بگنجانید

برخی از کسب و کارها هنگام ایجاد توضیحات محصول و خدمات از عبارات عالی استفاده می کنند. اگر می خواهید بگویید که محصول شما بهترین در بازار است یا خدمات شما بیشترین کارایی را دارد، شواهد قابل سنجشی برای حمایت از این ادعاها داشته باشید. این شواهد ارزش پیشنهادات شما را ثابت می کند و به شما اعتبار می بخشد. وقتی اعتبار داشته باشید، می تواند اعتماد مشتریان بالقوه شما را افزایش دهد و احتمال خرید از شما را افزایش دهد.

به عنوان مثال، اگر لپ‌تاپ می‌فروشید، ممکن است نشان دهید که این لپ‌تاپ بهترین گزینه در بازار است، زیرا آزمایش‌ها ثابت کرده‌اند که عمر باتری آن بیشتر از هر پنج رقیبش است. یک شرکت نرم‌افزار حسابداری می‌تواند با اثبات اینکه خدماتش سه برابر سریع‌تر از آنها فاکتور ایجاد می‌کند، کارآمدی خود را نسبت به سایر برندها نشان دهد. جمع آوری شواهد ادعاهای شما ممکن است نیاز به انجام آزمایش یا انجام تحقیقات داشته باشد.

۷. داستان بگویید

می توانید از تکنیک های داستان سرایی برای جلب توجه مشتریان و متمایز کردن پیشنهادات خود استفاده کنید. گنجاندن داستان‌ها در توضیحات شما می‌تواند ارتباطی با مشتریان ایجاد کند، و آنها ممکن است کمتر احساس کنند که شما می‌خواهید چیزی به آنها بفروشید. آنها می توانند آنچه را که در مورد پیشنهادات شما منحصر به فرد است را نشان دهند یا هدف عمیق تری را برای آنها نشان دهند.

چندین داستان مختلف وجود دارد که می توانید در توضیحات خود بگویید. این داستان ها ممکن است شامل فرآیند تولید، الهام گرفتن از آنها یا چالش هایی باشد که کسب و کار شما برای توسعه آنها بر آنها غلبه کرده است. به عنوان مثال، اگر سبدهای دستبافت می فروشید، می توانید داستان یکی از افرادی که آنها را می سازد، بگویید. ممکن است توضیح دهید که چگونه این شغل تأثیر قدرتمندی بر زندگی آن شخص یا جامعه او گذاشته است.

مطالب مرتبط: داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

۸. تخیل مشتریان خود را درگیر کنید

هنگام فروش محصولات یا خدمات شما به صورت آنلاین، مشتریان تجربه ملموسی از آزمایش یا آزمایش آنها را به دست نمی آورند. گاهی اوقات دیدن اقلام به صورت حضوری یا نگه داشتن آنها می تواند تصمیم خرید آنها را تحت تاثیر قرار دهد. برای مبارزه با این چالش، می‌توانید دوباره از تکنیک‌های داستان‌گویی استفاده کنید تا تخیل مخاطبان خود را جذب کنید و به آنها احساس کنید که در حال تجربه پیشنهادات شما هستند. برای مثال، اگر در حال فروش غذا هستید، می توانید از کلمات حسی استفاده کنید که طعم آن را توصیف می کند. حتی اگر نتوانند آن را امتحان کنند، مشتریان شما می دانند که چه چیزی می توانند انتظار داشته باشند و تصمیم می گیرند که آیا برای آنها جذاب است یا خیر.

همچنین می توانید به این فکر کنید که چگونه مشتری ایده آل شما ممکن است از پیشنهادات شما استفاده کند و داستانی پیرامون آن ایده ایجاد کند. به عنوان مثال، یک برنامه بودجه بندی ممکن است داستانی در مورد فردی بگوید که می خواهد با دوستانش به خرید برود اما مطمئن نیست که چقدر پول در حساب بانکی خود دارد. آنها به یاد آوردند که این برنامه را دانلود کردند، تلفن خود را بیرون آوردند و موجودی آنها را بررسی کردند تا تشخیص دهند که آیا می توانند ۱۰۰ هزار تومان اضافی خرج کنند یا خیر. اگر مشتریان شما بتوانند خود را در این سناریوها تصور کنند، ممکن است به آنها کمک کند تا متوجه شوند چرا باید محصول یا خدمات شما را خریداری کنند.

۹. ارائه گواهینامه

قبل از خرید، مردم اغلب از دیگران پیشنهاد یا نظر می خواهند. می توانید از مشتریان فعلی خود برای کمک به توصیف و تبلیغ محصولات یا خدمات خود برای این مشتریان بالقوه استفاده کنید. یک روش این است که مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنید و بازخورد آنها را از طریق نظرسنجی به دست آورید. هنگامی که گواهی‌های مثبت دریافت می‌کنید، می‌توانید از آن افراد اجازه بخواهید که آنها را در توضیحات خود بگنجانند. مشتریانی که تجربه خوبی را با پیشنهادات شما شرح می دهند، ممکن است به متقاعد کردن دیگران برای خرید کمک کنند.

در صورت امکان، می‌توانید اشاره‌ها یا بررسی‌های مطبوعاتی را نیز وارد کنید. این توصیفات می تواند به محصولات یا خدمات شما اعتبار دهد. به عنوان مثال، ممکن است اشاره کنید که رژ لب شما برنده جایزه انتخاب خواننده در یک مجله معروف زنانه شده است. یا اینکه یک وب سایت بررسی فناوری هدفون شما را بهترین انتخاب در بازار معرفی کرده است. نشان دادن اینکه محصول شما محبوب یا مورد پسند مصرف کنندگان است می تواند به جلب توجه مشتریان بالقوه کمک کند.

۱۰. قبل از انتشار تصحیح کنید

قبل از ارسال توضیحات محصول و خدمات در وب سایت کسب و کار یا سایر پلتفرم ها، باید آنها را بررسی کنید. محتوای خود را تصحیح کنید تا هرگونه اشتباه املایی یا گرامری را شناسایی کنید، زیرا این اشتباهات می تواند اعتبار برند یا تصویر حرفه ای شما را تحت تاثیر قرار دهد. توضیحاتی که به خوبی نوشته شده توجه سازمان شما را به جزئیات نشان می دهد و می تواند به ایجاد اعتماد با مشتریان شما کمک کند.

همچنین می‌توانید محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فقط مرتبط‌ترین یا ضروری‌ترین اطلاعات را در خود دارد. این ویژگی ها به شما کمک می کند که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کرده و آنها را وادار به تعامل با تجارت خود کنید. در صورت امکان، از افرادی که با مشتریان هدف شما همسو هستند، بخواهید توضیحات شما را بررسی کنند. آن‌ها می‌توانند به شما بازخوردی ارائه دهند که آیا این بازخورد برای علایق آن‌ها جذاب است یا ثابت می‌کند چرا باید محصول یا خدمات شما را بخرند. می توانید از این بازخورد برای اصلاح محتوای خود در صورت نیاز استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۱۱ استراتژی نوشتن برای ارتباط موثر

نکات

می توانید از نکات زیر به عنوان راهنمایی برای موثرتر کردن توضیحات محصول و خدمات خود استفاده کنید:

  • مختصر باشید: مشتریان ممکن است نخواهند زمان زیادی را صرف خواندن توضیحات هنگام تصمیم گیری در مورد خرید پیشنهادات شما کنند. برای مختصر ماندن، فقط بر روی اطلاعاتی تمرکز کنید که ضروری یا مرتبط با مخاطبان شما هستند. شما می خواهید آنها به راحتی بفهمند که چرا باید پیشنهادات شما را بخرند، حتی وقتی صفحه را اسکن می کنند.

  • به زبان مشتری خود صحبت کنید: می توانید با نوشتن توضیحاتی که گویی حضوری با آنها صحبت می کنید، ارتباط برقرار کنید یا برای مخاطبان خود جذابیت ایجاد کنید. هنگامی که مشتریان ایده آل خود را درک کردید، می توانید نحوه صحبت با آنها را تعیین کنید. برای مثال، ممکن است لازم باشد از استفاده از اصطلاحات تخصصی خودداری کنید و در عوض ویژگی‌ها یا مزایای پیشنهادات خود را با استفاده از اصطلاحات رایج توضیح دهید. یا ممکن است بدانید که آنها از محتوای طنز قدردانی می کنند و به شما امکان می دهند عبارات یا جوک های خنده دار را بگنجانید.

  • کلمات کلیدی را بگنجانید: هنگام فروش محصولات یا خدمات آنلاین، گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط یا محبوب در توضیحات شما می تواند به جذب مشتریان به وب سایت شما کمک کند. به کلمات کلیدی یا عباراتی که افراد در موتورهای جستجو می نویسند که با کسب و کار شما همسو هستند فکر کنید. این جستجوها نشان می دهد که آن افراد از قبل به طور بالقوه علاقه و قصد خرید پیشنهادهایی مانند شما دارند. می‌توانید تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو را بررسی کنید تا بفهمید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید و چگونه از آنها استفاده کنید، سپس شروع به توسعه و آزمایش استراتژی‌ها کنید.

  • متن را با تصاویر همراه کنید: تصاویر روشی موثر برای جلب توجه مشتریان و کمک به درک پیشنهادات شما هستند. برای مثال، می‌توانید عکس‌هایی از لباس‌های خود را روی افراد قرار دهید تا به مشتریان نشان دهید که این اقلام در تیپ‌های مختلف بدن چگونه هستند. اگر مشتریان محصولات را به صورت آنلاین سفارش می دهند، تصاویر باکیفیت که جزئیات بیشتری در مورد کالا یا عملکرد آن ارائه می دهند، می توانند به آنها در خرید احساس راحتی بیشتری کنند.

  • اهداف یا شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را توسعه دهید : ممکن است بخواهید فرآیندها و قالب‌های توصیف خود را آزمایش کنید تا مشخص کنید چه چیزی بیشتر برای مشتریان شما جذاب است. تعیین اهداف یا شناسایی KPIها می تواند به شما در ارزیابی عملکرد توصیفات مختلف کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است هدف شما کاهش سوالات مشتریان یا افزایش نرخ تبدیل خود باشد. اگر متوجه شدید که توضیحات شما اهداف شما را پشتیبانی نمی کند، به شما می گوید که باید آنها را اصلاح کنید یا روش های جدیدی را امتحان کنید. این فرآیند ممکن است زمان ببرد، اما یافتن روشی موثر می‌تواند به شما کمک کند تا مزایایی را که به دنبال آن هستید به ارمغان بیاورد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *