نماد سایت ایوسی

حفظ کارکنان چیست؟ مزایا، علل و استراتژی ها

مفهوم کسب و کار استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی

مفهوم کسب و کار استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی

موفقیت یک تجارت اغلب به اعضای تیمی که استخدام می کند بستگی دارد. یک استراتژی استخدام سنجیده می تواند کارمندان با کیفیتی را به ارمغان بیاورد که در نقش خود برتر باشند و به تیم خود کمک کنند. برای حفظ کارمندان با استعداد برای مدت طولانی، کسب و کارها از چندین نوع استراتژی حفظ استفاده می کنند.

در این مقاله از ایوسی، حفظ کارکنان را تعریف می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا اهمیت دارد، دلایل پایین بودن نرخ ابقا را فهرست می‌کنیم و نحوه بهبود حفظ کارکنان را در ۹ مرحله توضیح می‌دهیم.

تعریف حفظ کارکنان چیست؟

حفظ کارکنان به توانایی سازمان برای حفظ کارکنان با کیفیت اشاره دارد. نرخ ماندگاری اغلب به صورت درصد بیان می شود و هدف بالا بودن آن است.

به عنوان مثال، نرخ حفظ ۸۵٪ به این معنی است که کسب و کار توانسته است ۸۵٪ از کارکنان خود را در یک دوره زمانی مشخص نگه دارد. نرخ حفظ بر اساس نوع کسب و کار و استراتژی هایی که استفاده می کند بسیار متفاوت است.

مطالب مرتبط:  پرسش و پاسخ: نرخ های حفظ کارکنان چیست؟

چرا حفظ کارمندان اهمیت دارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا حفظ کارکنان برای یک کسب و کار مهم است. در اینجا چند مزیت وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

مطالب مرتبط:  ۱۶ دلیلی که کارمندان شغل خود را ترک می کنند

چه چیزی باعث حفظ کم کارمندان می شود؟

درک اینکه چه چیزی باعث حفظ کم کارمندان می شود می تواند به بهبود درک شما از استراتژی حفظ کارکنان کمک کند. دلایل مختلفی برای حفظ کم کارمندان وجود دارد که برخی از آنها به تجربه و نگرش اعضای تیم مربوط می شود . این شامل:

سایر دلایل ابقای کم کارکنان به راه اندازی شرکت مربوط می شود. آن علل عبارتند از:

مطالب مرتبط:  پرسش و پاسخ: نرخ حفظ کارکنان چیست؟

نحوه بهبود حفظ کارکنان

استراتژی‌های نگهداری  متعددی  برای کمک به کسب‌وکارها برای بهبود حفظ کارکنان خود وجود دارد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای گنجاندن استراتژی های حفظ در محل کار دنبال کنید:

۱. یک فرآیند حضور درگیر ایجاد کنید

زمان خوبی برای یک کسب و کار برای در نظر گرفتن حفظ کارمندان، در آغاز دوره تصدی کارمند است. مدیران می توانند کارکنانی را استخدام کنند که چشم انداز شرکت را درک کرده و مشتاق شروع کار هستند. با غوطه ور کردن فوری افراد جدید در فرهنگ و محیط شرکت، آنها ممکن است بیشتر احساس کنند که بخشی از تیم هستند و حفظ طولانی مدت آنها را افزایش می دهد.

۲. آموزش عمیق ارائه دهید

کسب‌وکاری که آموزش‌های ارزشمند مرتبط با پیشرفت ارائه می‌دهد، احتمالاً کارکنان با کیفیت را حفظ می‌کند. آموزش متمرکز بر شغل راهی روشن برای پیشرفت کارمندان در شرکت فراهم می کند و آنها را به ماندن تشویق می کند. همچنین نشان می دهد که این شرکت در توسعه آنها سرمایه گذاری کرده و می خواهد آنها موفق باشند.

مطالب مرتبط:  ۱۱ راه برای بهبود توسعه کارکنان

۳. شفاف باشید

هنگامی که یک شرکت با کارکنان خود شفاف است، ارتباطات واضحی را فراهم می کند تا آنها چشم انداز و اهداف شرکت را درک کنند و به اشتراک بگذارند. شفافیت همچنین می تواند شامل داشتن یک خط مشی “درهای باز” باشد که به کارمندان اجازه می دهد نگرانی های خود را بدون ترس از نظم و انضباط با مدیریت خود در میان بگذارند. آنها نه تنها احساس می کنند که شرکت چیزی برای پنهان کردن ندارد، بلکه می دانند که اگر پیشنهادی برای بهبود ارائه دهند یا بخواهند نگرانی خود را به اشتراک بگذارند، صدایشان شنیده می شود.

۴. کارکنان را بشناسید و به آنها پاداش دهید

در حالی که اکثر مردم بدون توجه به شناخت، کار خوبی انجام می دهند، مدیریت واقعیت نشان می دهد که قدردانی از کار خوب می تواند به ایجاد وفاداری کمک کند. زمانی که کارمندان به خاطر دستاوردهایشان شناخته می شوند یا به آنها پاداش داده می شود، احساس می کنند همتایان و مدیریت آنها کارشان را مهم می دانند و برایشان ارزش قائل هستند.

مطالب مرتبط:  شناخت کارکنان: تعریف و اهمیت آن

۵. حقوق رقابتی ارائه دهید

حقوق خوب حقوقی است که در آن کارمند معتقد است مبلغی که به آنها پرداخت می شود با توجه به سطح شغلی، تجربه و مهارت های آنها معقول است. احتمال بیشتری وجود دارد که یک کارمند در شرکتی بماند که حقوق خوبی می پردازد، افزایش منظم و رقابتی و فرصت هایی برای پاداش و ترفیع ارائه می دهد.

۶. یک بسته مزایای خوب ارائه دهید

کارمندانی که برای شرکت هایی کار می کنند که مزایای جذابی برای آنها فراهم می کنند، احتمال بیشتری برای ماندن دارند. مزایایی مانند بیمه درمانی با یارانه کارفرما، مرخصی استعلاجی با حقوق، زمان مرخصی با حقوق و تخفیف های شرکتی می توانند مشوق های خوبی برای جذب و حفظ کارمندان با کیفیت باشند.

مطالب مرتبط:  ۱۳ نیاز کارکنان و نحوه برآورده کردن آنها

۷. سیاست های زمان مرخصی انعطاف پذیر داشته باشید

کار بیش از حد و فرسودگی شغلی می تواند دلایلی باشد که ممکن است شخصی احساس کند که به تغییر شغل نیاز دارد. این شرکت با ارائه سیاست‌های انعطاف‌پذیر زمان مرخصی، کارمندان خود را تشویق می‌کند تا زمانی را از کار صرف کنند.

تعادل خوب کار و زندگی برای سلامت روان مهم است. با اجازه دادن به کارمندان برای گرفتن مرخصی زمانی که به آن نیاز دارند، کسب و کار نشان می دهد که به آنها به عنوان مردم و نه فقط به عنوان کارمند اهمیت می دهد.

۸. ساعات کاری انعطاف پذیر ارائه دهید

مواقعی وجود دارد که کارکنان باید بتوانند موقعیت‌هایی را در خانه مدیریت کنند که در طول روز کاری اتفاق می‌افتد، اگر شرکت بتواند به کارکنان خود انعطاف‌پذیری لازم برای انجام مسئولیت‌های خانه را بدهد، احتمال کمتری وجود دارد که در جایی به دنبال شغلی بگردند که برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشد. .

بیشتر بخوانید:  ساعت های منعطف چیست و چرا کارفرمایان باید آنها را در نظر بگیرند

۹. امکانات رفاهی و راحتی را فراهم کنید

امکاناتی مانند میزهای ارگونومیک، کافه تریاهای یارانه‌ای، نوشیدنی‌های رایگان و مکان‌های استراحت راه‌هایی هستند که یک کسب‌وکار می‌تواند نشان دهد که به کارکنان خود اهمیت می‌دهد. این شرکت با ترویج یک محیط کار سالم و دادن فرصتی به کارمندان برای کناره‌گیری از میز و استراحت، توجه خود را به سلامت روان و جسم نشان می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل