هنگام انجام جستجوی شغلی، نرخ حفظ کارمندان کارفرمایان بالقوه را در نظر بگیرید. این یکی از مهم ترین معیارها در منابع انسانی است و می تواند ارزیابی شما را از شرکتی که برای آن درخواست می دهید، نشان دهد.
در این مقاله از ایوسی، توضیح میدهیم که نرخهای نگهداری چیست و چه چیزی میتوانند در مورد یک شرکت یا کارفرما به شما نشان دهند.
نرخ ماندگاری چیست؟
نرخ حفظ کارکنان به تعداد کارمندانی اشاره دارد که در یک بازه زمانی معین در یک سازمان ماندند. نرخ حفظ با استفاده از یک فرمول محاسبه می شود: تعداد کارکنان شاغل در یک شرکت در پایان یک دوره را بر تعداد در ابتدای همان دوره (به استثنای استخدام های جدید) تقسیم کنید. این عدد را در ۱۰۰ ضرب کنید. نتیجه نرخ حفظ کارکنان است.
ارقام مربوط به نرخهای حفظ کارکنان و نرخهای جابجایی کارکنان همیشه کاملاً مکمل یکدیگر نیستند، زیرا استخدامهای جدید هنگام محاسبه نرخ گردش مالی در محاسبه لحاظ میشوند، اما نرخهای ابقا در محاسبه لحاظ نمیشوند. دانستن نرخ حفظ یک سازمان اطلاعات ارزشمندی برای یک جوینده کار در ارزیابی شرکت هایی است که ممکن است بخواهند در آن استخدام شوند.
اهمیت نرخ حفظ کارکنان
نرخ بالای حفظ کارمندان می تواند نشان دهد که یک تجارت باثبات و سازنده است. نرخ نگهداری پایین بر روحیه کارکنان و نتیجه شرکت تأثیر می گذارد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که نرخ نگهداری بالا برای یک شرکت و کارکنان آن ارزشمند است:
-
ثبات: نرخ حفظ بالا نشان می دهد که مدیران با مجبور به کنار آمدن با جابجایی بالای کارکنان به چالش نمی روند. یک شرکت با نرخ نگهداری بالا تا حدی به دلیل این واقعیت است که مدیران در یک محیط ثابت کار می کنند، پایدار و سازنده است.
-
هزینه: از آنجایی که جایگزینی کارمندی که شرکت را ترک میکند حدود ۲۰ درصد حقوق کارمند هزینه دارد، این امر بر درآمد شرکت برای آموزش مکرر افراد جدید تأثیر میگذارد.
-
فرار استعدادها: اگر یک شرکت کارمندان خود را با نرخ بالایی از دست بدهد، استعداد و نیروی مغزی که به عملکرد و رشد شرکت کمک می کند را از دست می دهد.
-
روابط با مشتری: مشتریان معمولاً از تعامل مستمر با افراد جدید خوششان نمیآید، زیرا نشاندهنده یک شرکت ضعیف است. این ناکارآمدی ها بر مشتریان تأثیر می گذارد و می تواند باعث از دست دادن مشتریان شود.
-
جذب کارمند: اگر نرخ حفظ کارمندان پایین باشد، تلاش برای جذب کارکنان سازمان ممکن است آسیب ببیند. این اطلاعات برای داوطلبان شغل در دسترس است تا از طریق تحقیق بیابند.
-
منابع هدر رفته: اگر سازمانی نرخ نگهداری کارکنان پایینی داشته باشد، مدیرانی که باید در تولید و سودآوری شرکت مشارکت داشته باشند، در عوض بیشتر وقت خود را صرف آموزش نیروهای جدید خواهند کرد.
-
سود رقابت: وقتی یک سازمان کارکنان خود را از دست می دهد، این احتمال وجود دارد که آنها برای رقابت کار کنند. از دست دادن یک کارمند خوب در رقابت مستقیماً به نفع رقابت شرکت است.
مرتبط: راهنمای فرهنگ شرکت
نرخ جابجایی کارکنان بر اساس صنعت
طبق آمار دفتر آمار کار ایالات متحده ، آخرین نرخ گردش مالی یا جدایی کلی در ایالات متحده ۳.۶٪ است. نرخ جدایی شامل همه استعفاها، اخراج ها، اخراج ها و سایر جدایی ها می شود. این نرخ در صنعت به صنعت متفاوت است.
اگر به دنبال شغلی هستید، تجزیه و تحلیل نرخ گردش مالی یک شرکت ممکن است مفید باشد، زیرا شرایطی که نرخ گردش مالی بالایی ایجاد می کند ممکن است بر روند اشتغال شما تأثیر بگذارد.
چند نمونه از نرخ گردش مالی:
-
صنعت هتل/متل: ۷۳.۸%. صنعت مهماننوازی نرخ گردش مالی بسیار بالایی دارد – بسیار بالاتر از نرخی که به عنوان نرخ سالم در نظر گرفته میشود، که در محدوده ۱۰ تا ۱۵٪ است. بسیاری از این مشاغل صنعتی، مانند نظافتچی، سرور رستوران و ماشین ظرفشویی، پایین ترین مشاغل هستند که دستمزد پایین و بدون مزایا را ارائه می دهند.
-
مراکز تماس ورودی: ۳۰ تا ۴۵ درصد. پاسخگویی به تماسهای مشتریان عمدتاً عصبانی میتواند کار بسیار خسته کنندهای باشد. دستمزد و به رسمیت شناخته شدن برای یک کار به خوبی انجام شده به طور کلی کم است، در حالی که استرس تعامل با مشتریان عصبانی معمولا زیاد است. این عوامل احتمالاً نرخ بالای جابجایی کارکنان مراکز تماس را توضیح می دهند.
-
موقعیت های دولت: ۱.۳%. به دلیل ثبات و مزایای خوب، مشاغل دولتی تمایل به حفظ کارکنان بسیار بالایی دارند.
-
خرده فروشی: بیش از ۶۰٪. جذب و حفظ کارمندان خرده فروشی دشوار است. عواملی مانند تمایل به جابجایی، جستجوی دستمزد بالاتر و جستجوی فرصتهای بهتر، همگی بر توانایی کارفرما برای حفظ نیروی کار پایدار در بخش خردهفروشی تأثیر میگذارند.
-
بهداشت و درمان: ۴۶ درصد مشارکت پایین کارمندان و بازار کار تنگاتنگ در افزایش نرخ گردش مالی در صنعت مراقبت های بهداشتی نقش دارد. کارکنان مراقبت های بهداشتی به راحتی می توانند محل کار خود را تغییر دهند.
عواملی که باعث جابجایی بالای کارکنان می شود
از آنجایی که جابجایی بالای کارکنان برای یک شرکت یا سازمان هزینه بر است و می تواند بر روی شغل شما به عنوان یک کارمند بالقوه تأثیر بگذارد، بررسی علل رایج ترک داوطلبانه کارمندان از اهمیت زیادی برخوردار است:
-
غرامت ضعیف: خوشحال بودن از غرامت یا اینکه میتوانید منتظر افزایش حقوق باشید، میتواند این احتمال را افزایش دهد که بخواهید در طولانی مدت در یک سازمان بمانید.
-
عدم آموزش: شغل و عملکرد کارکنان از آموزش مناسب بهره مند می شود. هنگامی که کارفرمای بالقوه خود را ارزیابی می کنید، فقدان رویه های آموزشی ممکن است یک علامت هشدار دهنده باشد.
-
اهداف و نتایج ضعیف تعریف شده: شما احتمالاً از کار در سازمانی با اهداف به درستی تعریف شده خوشحال تر خواهید بود. اطمینان حاصل کنید که این یک سیاست و تمرین در شرکت بالقوه شما برای ارائه معیارهای واضح است.
-
عدم پیشرفت: اگر آینده ای در شرکت نمی بینید، قابل درک است که به دنبال شغل دیگری می گردید. بیش از ۷۰ درصد از کارمندانی که در موقعیتهایی با نرخ جابجایی بالا هستند، پیشرفت شغلی خود را به عنوان دلایل ترک عنوان کردند. بررسی کنید که چه خط مشی های پیشرفتی در شرکت هایی وجود دارد که می خواهید برای آنها درخواست دهید.
مطالب مرتبط: چگونه در مصاحبه شغلی درباره حقوق صحبت کنیم
مزایای کار در شرکتی با نرخ ماندگاری بالا
شرکت هایی با نرخ نگهداری بالا معمولا مشوق های زیر را به کارمندان خود ارائه می دهند:
-
طرح پاداش پاداش: حتی اگر دستمزدهای بالا امکان پذیر نباشد، پاداش دادن به کارمندان برای عملکردشان یک استراتژی جبرانی متداول است. مزایا باید متفکرانه باشد و نیازهای واقعی کارمند را منعکس کند.
-
محیط کاری مثبت: یک محیط کاری مثبت به افزایش روحیه در محل کار بالقوه شما تبدیل می شود.
-
تعادل کار و زندگی: یک شرکت میتواند با ارائه ساعات کاری انعطافپذیر، فرصتهای کار از خانه و مزایای سخاوتمندانه و عملی تعطیلات و مرخصی، حفظ کارمندان خود را افزایش دهد، بنابراین سیاستهای کارفرمای احتمالی شما در این زمینهها چیست.
-
حمایت از مدیران خوب: آموزش و آموزش مدیران روشی موثر برای افزایش حفظ کارکنان است. بپرسید که کارفرمای بالقوه شما چه نوع آموزش و حمایتی را به مدیران ارائه می دهد.
-
آموزش برای پیشرفت شغلی و شخصی: کارمندان وقتی در معرض آموزش برای توسعه مهارتهای جدید و رشد شخصی خود قرار میگیرند، احساس ارزشمندی بیشتری میکنند.
-
شناخت: یک شرکت خوب باید بازخورد مثبت و به رسمیت شناختن کار را به خوبی انجام دهد. دریابید که چه نوع پاداش هایی به کارمندان موفق ارائه می شود.
-
پشتیبانی شغلی: آموزش مناسب، ابزار و تجهیزات برای حفظ کارمندان بسیار مهم هستند. کارمندانی که از پشتیبانی خوبی در کار خود برخوردارند، رضایت شغلی بیشتری دارند. چنین پشتیبانی شامل مطالبی است که جزئیات نحوه انجام کار، اهداف بخش یا سازمان و اطلاعاتی در مورد برنامه ریزی استراتژیک برای اهداف کلی سازمان را نشان می دهد.