نماد سایت ایوسی

۱۳ نیاز کارکنان و نحوه برآورده کردن آنها

نیاز به درخواست کمک در محل کار

نیاز به درخواست کمک در محل کار

مردم به کارفرمایان خود نگاه می کنند تا نه تنها حقوق معقولی برای آنها فراهم کنند بلکه سایر نیازهای شخصی و حرفه ای را نیز برآورده کنند. با برآوردن این نیازها، کارفرمایان می توانند کارکنان خود را با انگیزه و سازنده نگه دارند و استعدادهای برتر را حفظ کنند. سرپرستانی که نیازهای کارکنان خود را درک می کنند، می توانند گام های مناسبی برای برآورده کردن آنها بردارند.

در این مقاله از ایوسی، ۱۳ نیاز کلیدی کارکنان و نحوه تامین آنها در محل کار را شرح می دهیم.

چرا نیازهای کارکنان مهم است؟

درک و تامین نیازهای کارکنان برای روحیه، بهره وری و موفقیت شرکت مهم است. مزایای برآوردن نیازها و خواسته های کارکنان عبارتند از:

هنگامی که رهبران شرکت نیازهای فیزیکی، ذهنی، عاطفی و مالی کارکنان خود را تامین می کنند، آن کارمندان می توانند تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند. کارمندانی که احساس ارزشمندی، قدرت و احترام می‌کنند ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند، که می‌تواند به رشد شغلی، روحیه همکارانشان و موفقیت شرکت کمک کند.

مطالب مرتبط: کلید رضایت کارکنان و چگونگی دستیابی به آن

۱۳ نیاز کلیدی کارکنان

برای بهبود بهره وری و انگیزه در سازمان خود، این ۱۳ نیاز کارکنان و نحوه تامین آنها را در نظر بگیرید:

۱. دستمزد منصفانه

کارمندان باید احساس کنند که برای کاری که انجام می دهند، حق‌الزحمه عادلانه دریافت می کنند. حقوق کارمندان خود را سالانه ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که نرخ های شما رقابتی و معقول است. اگر کارمندی اخیراً مسئولیت های بیشتری را پذیرفته باشد، ممکن است مستحق حقوق بالاتری باشد. برای عملکرد استثنایی، جوایز و جوایزی را در نظر بگیرید. این نوع مشوق های پولی باعث می شود که کارکنان احساس ارزشمندی کنند و می توانند آنها را برای انجام کار با کیفیت ترغیب کنند.

۲. سلامتی و تندرستی

کارمندان می خواهند بدانند که شما به سلامت جسمی و روانی آنها اهمیت می دهید و آنها را به عنوان یک انسان به جای کالا می بینید. کارمندان سالم می توانند به جای رفاه خود بر وظایف شغلی خود تمرکز کنند و معمولاً روزهای کمتری را به دلایل مرتبط با سلامتی از دست می دهند.

علاوه بر ارائه بسته‌های مزایای رقابتی به کارکنان خود که شامل بیمه سلامت، دندان‌پزشکی و بینایی می‌شود، برنامه‌های سلامتی در محل کار ایجاد کنید که سلامتی را تشویق می‌کند. ابتکارات سلامتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مطالب مرتبط: نحوه اجرای برنامه های سلامتی کارکنان: نکات و مزایا

۳. امنیت شغلی

کارمندان به تاییدیه نیاز دارند که اگر وظایف خود را به خوبی انجام دهند، شرکت به استخدام آنها ادامه خواهد داد. اگر آنها نگران از دست دادن شغل خود هستند، ممکن است کارمندان شما به دنبال مشاغل جدید باشند. با کارمندان خود در مورد وضعیت شرکت آشکارا ارتباط برقرار کنید تا آنها بتوانند به شما اعتماد کنند و به ثبات شغلی خود اطمینان داشته باشند. با داشتن یک سیاست درهای باز و استقبال از سوالات در مورد عملکرد شرکت یا کارمندان، از شایعات یا حدس و گمان جلوگیری کنید.

۴. رشد شغلی

پتانسیل پیشرفت شغلی می تواند برای بسیاری از کارمندان انگیزه ایجاد کند. آنها می خواهند بدانند که شرکت از رشد آنها حمایت می کند و روی آنها سرمایه گذاری می کند. اگر کارکنان فرصت های کمی برای رشد حرفه ای در سازمان شما ببینند، ممکن است به دنبال کارفرمایان مختلف باشند. تشویق به خودسازی از طریق:

با کارمندان ملاقات کنید تا در مورد اهداف شغلی آنها صحبت کنید و برنامه هایی برای کمک به رشد و دستیابی به آن اهداف ایجاد کنید.

۵. بازخورد

کارمندان زمانی که کار خوب انجام می دهند به اعتبارسنجی و زمانی که حوزه های عملکردشان نیاز به بهبود دارند به راهنمایی نیاز دارند. به کارمندان خود بازخورد صادقانه بدهید تا بتوانند روی برآورده کردن و فراتر از انتظارات تمرکز کنند. کارکنان خود را تشویق کنید تا ایده ها و پیشنهادات خود را آشکارا و بدون قضاوت به اشتراک بگذارند. جلسات منظم انفرادی را با کارمندان خود برنامه ریزی کنید تا در مورد کار آنها صحبت کنید. با گوش دادن و برقراری ارتباط با تیم خود در مورد ایده ها و عملکرد آنها، می توانید نیروی کار قوی تر و مولدتری ایجاد کنید.

مرتبط: راهنمای ارائه بازخورد به کارکنان

۶. تعلق داشتن

کارمندان می خواهند احساس کنند که به یک تیم حمایتی و منسجم تعلق دارند. احساس تعلق نیازهای اجتماعی آن‌ها را برآورده می‌کند و همچنین باعث می‌شود که شرکت احساس ارزشمندی کند. به همه کارمندان خود علاقه شخصی داشته باشید. دوستانه احوالپرسی کنید و از آنها در مورد خانواده یا سرگرمی هایشان سوال بپرسید. همکاری و هماهنگی را در محل کار از طریق تمرینات تیم سازی یا بیرون رفتن از بخش برای ناهار یا قهوه تشویق کنید.

۷. تعادل بین کار و زندگی

برای لذت بردن از شغل و اجتناب از احساس استرس، کارمندان باید بتوانند بین حرفه خود و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنند. تشویق بین کار و زندگی با موارد زیر

مراقب علائم خستگی کارمندان خود باشید و آنها را به استراحت یا مرخصی تشویق کنید. مطمئن شوید که تیم شما می داند که می توانند برای مراقبت از فرزندان خود وقت بگذارند یا بدون جریمه یا قضاوت به یک قرار ملاقات بروند.

مرتبط: راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

۸. شناخت

کارمندان می خواهند به خاطر کارشان شناخته و قدردانی شوند. این باعث می شود آنها احساس ارزشمندی و قدردانی کنند و می تواند آنها را تشویق کند تا در سطح بالایی به اجرای خود ادامه دهند. تعریف و تمجید در مورد مشارکت اخیر یک کارمند در یک پروژه یا تشکر برای انجام به موقع یک کار می تواند به روحیه کارکنان کمک کند. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل‌های بخش یا شرکت، در جلسات یا جوایز کارمند ماه، کارمندان را بیشتر به صورت عمومی بشناسید.

مرتبط: راهنمای شناخت معنادار کارکنان

۹. چشم‌انداز

بسیاری از کارمندان می خواهند بدانند که برای هدفی کار می کنند یا خدمات معنی داری ارائه می دهند، نه اینکه صرفاً به شرکت کمک کنند تا سود خود را افزایش دهد. مطمئن شوید که تیم شما اهمیت کار خود و ماموریت شرکت را درک می کند. بر کاری که محصول یا خدمات سازمان برای مشتری یا جامعه انجام می دهد تاکید کنید. پروژه ها یا تکالیف تاثیرگذار را به آنها بدهید تا احساس کنند با کارشان مرتبط هستند. برنامه‌هایی را ایجاد کنید که برای کمک به جامعه طراحی شده‌اند و کارکنان را در این طرح‌ها بگنجانید.

۱۰. رهبری

کارمندان به رهبران قوی و حامی نیاز دارند تا به آنها در درک انتظارات و رسیدن به اهداف کمک کنند. به عنوان یک سرپرست، باید اعتماد به نفس داشته باشید، به طور واضح و مکرر ارتباط برقرار کنید و الگوی رفتار حرفه ای و اخلاق کاری در محل کار باشید. کارکنان رهبری می خواهند که به آنها احترام بگذارند و می توانند به آنها اعتماد کنند تا شرکت را در مسیر درست هدایت کنند. یک رهبر موثر باشید با:

بخشی از رهبری خوب نیز به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد چالش ها و عملکرد شرکت است تا کارکنان تصمیمات مالی یا بودجه ای را درک کنند و از غافلگیری جلوگیری کنند. شفاف بودن در مورد سازمان باعث می شود که کارکنان احساس ارزشمندی و آگاهی داشته باشند. همچنین می تواند به آنها کمک کند تصمیماتی بگیرند که به نفع شرکت باشد.

مطالب مرتبط: ۱۵ ویژگی رهبری که یک رهبر بزرگ می سازد

۱۱. مسئولیت پذیری

کارمندان می خواهند در محل کار احساس قدرت و اعتماد کنند. آنها می خواهند که مسئولیت ها و استقلال برای انجام کار خود بدون مشاوره یا نظارت مداوم به آنها داده شود. به کارمندان خود این آزادی را بدهید که از طریق چالش ها کار کنند، تصمیم بگیرند یا وظایف را به تنهایی انجام دهند. پس از اتمام پروژه، می توانید بازخورد خود را در مورد راه های بهبود ارائه دهید. اعتماد به مسئولیت‌های کارمندان می‌تواند انگیزه، خلاقیت و نوآوری آنها را افزایش دهد.

۱۲. اهداف

کارکنان به اهداف شخصی و حرفه ای نیاز دارند تا در کار انگیزه داشته باشند و احساس کنند به چیزی دست یافته اند. اهداف به کارکنان هدف می دهد و به آنها کمک می کند تا ضرب الاجل ها و سهمیه ها را رعایت کنند. مطمئن شوید که تیم شما ماموریت و چشم انداز بلند مدت شرکت را درک می کند. سپس اهداف فوری و قابل اندازه گیری بیشتری مانند افزایش فروش، رفع سریعتر درخواست های خدمات مشتری یا تکمیل یک دوره آموزشی به آنها بدهید.

مرتبط: اهداف استراتژیک چیست؟ (با مثال)

۱۳. احترام گذاشتن

هر کارمندی دوست دارد در محل کار به او احترام گذاشته شود و با همکارانش برابر باشد. کارمندانی که احساس احترام می کنند، احتمالاً به سرپرستان خود نیز احترام می گذارند. احترام خود را با درخواست از کارمندان برای بازخورد یا پیشنهادات آنها، سپس گوش دادن به صحبت های آنها و تأیید ایده های آنها نشان دهید. با تیم خود با ادب و مهربانی رفتار کنید. از نشان دادن تعصب یا طرفداری در بین کارمندان خود اجتناب کنید.

خروج از نسخه موبایل