بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای داشبوردهای CRM (با مزایا و ویژگی‌ها)

داشبورد CRM چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، بخش مهمی از عملیات روزانه و ردیابی پیشرفت هر سرمایه گذاری است که مشتریان را درگیر می کند. ابزارهای نرم افزاری یک گزینه محبوب برای مدیریت اجزای مختلف عملیات تجاری از جمله ردیابی فروش، سود و روابط با مشتری هستند که داشبوردهای CRM یکی از منابع اولیه برای تجزیه و تحلیل این معیارها هستند. اگر علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در زمینه مدیریت مصرف هستید، درک تکنیک ها و ابزارهای مختلف این عمل، از جمله داشبوردهای CRM، می تواند به شما بینشی در مورد اینکه آیا این زمینه برای شما مناسب است یا خیر، ارائه می دهد.

در این مقاله از ایوسی، داشبورد CRM را تعریف می‌کنیم، برخی از مزایای اصلی آن را فهرست می‌کنیم و ویژگی‌های اصلی این ابزار را شرح می‌دهیم تا به شما کمک کند از داشبورد مدیریت ارتباط با مشتری بهترین استفاده را ببرید.

مرتبط: مهارت های مدیر ارتباط با مشتری (CRM): تعریف و مثال

داشبوردهای CRM چیست؟

داشبورد CRM ابزاری است که به کاربران اجازه می دهد نمای کلی از داده های شرکت یا سازمان خود را ببینند. این یک عکس فوری مجازی از تجزیه و تحلیل است که پیشرفت یک سرمایه گذاری را تشکیل می دهد، از جمله داده های فروش، درآمد و خدمات مشتری. اکثر برنامه های نرم افزار CRM دارای داشبوردی هستند که بررسی وضعیت کسب و کار خود و پیش بینی آینده موفقیت آن را برای کاربران آسان تر می کند.

این کمک بصری می تواند برای اعضای متعدد یک سازمان، از جمله مدیران عامل، مدیران فروش، مدیران حساب، بخش های بازاریابی و نمایندگان خدمات مشتری مفید باشد.

داشبوردهای CRM این امکان را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌کنند تا عناصر مختلف رفتارها، واکنش‌ها، خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کننده خود را درک و ردیابی کنند. آنها می توانند اهداف خاصی را ترسیم کنند و از وسایل کمک بصری مانند نمودارها یا نمودارها برای کار به سمت آن اهداف استفاده کنند. برنامه های مختلف نرم افزار CRM دارای ویژگی های متمایز خود هستند.

معمولا داشبوردهای CRM دارای برنامه های موبایلی هستند که می توانند همراه با برنامه مورد استفاده قرار گیرند. قیمت داشبوردهای CRM بسته به ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اگرچه بسیاری از برنامه‌ها آزمایش‌های رایگان ارائه می‌دهند که به کاربران اجازه می‌دهد نرم‌افزار را قبل از خرید آزمایش کنند.

مطالب مرتبط: پایگاه داده CRM چیست؟ تعریف و راهنما

مزایای داشبوردهای CRM

در اینجا برخی از مزایای اصلی ایجاد داشبورد CRM آورده شده است:

  • بینش عمیق: یکی از دلایل اصلی انتخاب شرکت‌ها برای خرید و استفاده از نرم‌افزار داشبورد CRM، کسب بینش عمیق در مورد وضعیت مالی و ارتباط با مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری خود است. داشبوردهای CRM داده ها را به روشی بصری ارائه می کنند که می تواند اطلاعات تحلیلی مورد نیاز کاربران برای تصمیم گیری های تجاری مهم را در اختیار کاربران قرار دهد.

  • تصمیمات آگاهانه: داشبوردهای CRM همچنین با ارائه توانایی تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد جنبه های مالی و ارتباط با مصرف کننده کسب و کار به کاربران سود می برند. داشبوردهای CRM می توانند جدیدترین داده های تحلیلی را در اختیار شرکت ها قرار دهند که شناسایی روندها، پیش بینی های مالی و برآورده کردن خواسته ها و نیازهای مشتریان را برای آنها آسان تر می کند.

  • افزایش ردیابی کمپین: یکی دیگر از دلایل رایج برای گنجاندن یک برنامه داشبورد CRM در مدیریت یک شرکت، ردیابی کمپین های مختلف در مراحل مختلف راه اندازی و عملیات آن است. کاربران می‌توانند حتی کوچک‌ترین تغییرات را در بخش‌های مختلف تحلیلی سازمان خود، مانند روابط با مشتری، سود، درآمد و اثربخشی بازاریابی، پیگیری کنند.

  • کارایی: داشبوردهای CRM این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند که یک سیستم گزارش‌دهی متمرکز داشته باشند که در آن بتوانند جنبه‌های مختلف روابط مصرف‌کننده را مدیریت کرده و داده‌ها را جمع‌آوری و سازماندهی کنند. اگر همه در یک سازمان به ابزارهای تجسم داده‌ها دسترسی داشته باشند، می‌توانند بدون نیاز به وابستگی به اعضای مدیریت یا شرکت برای ارائه داده‌ها و گزارش‌های پیشرفت، در جهت اهداف خود کار کنند.

  • بهبود خدمات مشتری: استفاده از نرم افزار CRM به یک شرکت اجازه می دهد تا با حفظ داده های دقیق و پیش بینی رفتار مصرف کننده، بر چگونگی بهبود روابط با مشتری تمرکز کند. کسب‌وکارها می‌توانند از این بینش‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه در رابطه با مشتری و افزایش سود و درآمد استفاده کنند.

مطالب مرتبط: مراحل فرآیند CRM را بیاموزید (با نکاتی برای پیاده سازی استراتژی های CRM)

ویژگی های داشبورد CRM

برخی از ویژگی های اصلی که می توانید در داشبورد CRM معمولی پیدا کنید عبارتند از:

ردیابی داده ها

ویژگی مشترک داشبوردهای CRM، توانایی ردیابی اشکال مختلف داده های مصرف کننده است. ردیابی داده‌ها ابزاری مفید برای شرکت‌ها و مدیریت آن‌ها است، زیرا اطلاعات ارزشمندی در مورد نگرش‌ها و ترجیحات مشتریان در اختیار آنها قرار می‌دهد. داشبوردهای CRM به کاربران اجازه می دهند تا عناصر مختلف فرآیند بازاریابی و فروش را ردیابی کنند، مانند اینکه آیا مشتریان ایمیل های کمپین یا سایر مواد بازاریابی را باز می کنند یا به آنها پاسخ می دهند.

بسیاری از برنامه‌های CRM می‌توانند با شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی ادغام شوند و به شرکت‌ها اطلاعات بیشتری در مورد رفتار و تعاملات مصرف‌کنندگان در این پلتفرم‌ها ارائه دهند.

پیش بینی

یکی دیگر از ویژگی‌های بیشتر داشبوردهای CRM، توانایی تبدیل پیش‌بینی‌ها به کمک بصری است که می‌تواند کار کاربران را در جهت اهداف مختلف فروش و بازاریابی آسان‌تر کند. نرم افزار CRM همچنین می تواند اطلاعات مربوط به روند صنعت را پیش بینی کند.

به عنوان مثال، داشبورد CRM ممکن است شرایط بازار یک صنعت خاص را ردیابی کند و اطلاعات مالی مربوط به آن بخش را در اختیار کاربران قرار دهد. پیش بینی همچنین برای اعضای مدیریت یک شرکت یا تیم های اجرایی که می خواهند پیشرفت اعضای مختلف سازمان را ردیابی کنند و تصمیمات تجاری آینده را بر اساس پیش بینی های برنامه اصلاح کنند، مفید است.

مطالب مرتبط: نرم افزار CRM چیست و چرا شرکت ها از آن استفاده می کنند؟

داشبورد قابل اشتراک گذاری

بسیاری از شرکت ها استفاده از داشبوردهای CRM را به دلیل ماهیت مشارکتی خود ارزش قائل هستند. برنامه‌های CRM این امکان را برای اعضای بخش‌ها و تیم‌های مختلف در یک شرکت فراهم می‌کند تا به اطلاعات مشابهی دسترسی داشته باشند و داده‌های خاصی را که ممکن است در مورد آن‌ها بینش یا مشاوره بخواهند به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، اعضای تیم فروش می توانند اطلاعاتی را با بخش بازاریابی به اشتراک بگذارند که به آنها بینشی می دهد که برای کمپین بعدی خود روی چه محصولات یا مشتریانی تمرکز کنند. کاربران همچنین می‌توانند داشبوردهای CRM را با سرمایه‌گذاران یا اعضای شرکت‌هایی که اطلاعات به‌روز در مورد وضعیت مالی شرکت می‌خواهند به اشتراک بگذارند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *