بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد یک استراتژی توزیع محتوا در ۸ مرحله

استراتژی توزیع محتوا

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

توزیع محتوا ابزاری است که یک شرکت برای پخش محتوای خود به مصرف کنندگان استفاده می کند. وقتی این استراتژی به طور موثر انجام شود، می تواند به افزایش آگاهی از برند و ایجاد بحث در مورد برند شما کمک کند. یادگیری در مورد فرآیند برنامه ریزی توزیع محتوا می تواند به شما کمک کند شانس دیدن محتوایی که ایجاد می کنید توسط مخاطبان شما افزایش یابد.

در این مقاله از ایوسی، توزیع محتوا را بررسی می‌کنیم، انواع مختلف کانال‌های توزیع را فهرست می‌کنیم و مراحل ایجاد یک استراتژی توزیع محتوا را ارائه می‌کنیم.

توزیع محتوا چیست؟

توزیع محتوا فرآیندی است برای ارتقای محتوا از طریق رسانه‌های مختلف به مصرف‌کنندگان. این شامل به اشتراک گذاری، انتشار و ترویج محتوا است. برخلاف بازاریابی محتوا، توزیع محتوا با محتوای خود گروه خاصی از افراد را هدف قرار می دهد. برخی از انواع محتوا برای توزیع عبارتند از:

مطالب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟

توزیع محتوا چگونه کار می کند؟

فرآیند توزیع محتوا بسته به کانالی که استفاده می کنید متفاوت است. سه نوع اصلی از کانال های توزیع محتوا وجود دارد:

  • متعلق به: این توزیع به کانال هایی است که متعلق به شرکت شما هستند، مانند وبلاگ ها، ایمیل ها یا رسانه های اجتماعی.

  • کسب درآمد: توزیع به دست آمده زمانی است که شخص ثالثی محتوای شما را از طریق رسانه هایی مانند بیانیه های مطبوعاتی، بررسی محصول یا مشارکت در مقاله مهمان به اشتراک می گذارد.

  • پولی: این یک روش توزیع است که در آن یک تجارت برای توزیع محتوا از طریق روش‌های تبلیغاتی مانند پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و تبلیغ محتوای پولی هزینه می‌کند.

برخی برندها استفاده از یک کانال توزیع را بر کانال دیگر ترجیح می دهند، اما استفاده از ترکیبی از این سه می تواند مفید باشد. هر کانالی مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال، یک کانال متعلق به شما امکان تعامل بیشتر با مصرف کنندگان را می دهد و رسانه های به دست آمده باعث افزایش تعامل می شوند. گاهی اوقات، قبل از آزمایش با کانال های پولی، بهتر است برای رویکردی ارگانیک تر، با کانال های متعلق به شروع کنید.

چرا توزیع محتوا مهم است؟

توزیع محتوا یک جزء مهم در استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای بهبود آگاهی از برند و نرخ تبدیل است. پراکندگی محتوای شما می تواند به شما کمک کند تا اشتراک های بیشتری را به دست آورید و مکالمه ای در مورد شرکت خود شروع کنید. توزیع محتوا همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان محتوای شما را می بینند تا اقدامی انجام دهند، مانند اشتراک در خبرنامه یا خرید محصول شما.

مطالب مرتبط: آگاهی از برند: تعریف و راه های بهبود

چگونه یک استراتژی توزیع محتوا ایجاد کنیم

در اینجا چند مرحله برای کمک به هدایت تلاش های بازاریابی شما هنگام ایجاد استراتژی توزیع محتوا آورده شده است:

۱. در مورد مخاطبان هدف خود بیاموزید

در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید تا ببینید آنها به چه نوع اطلاعاتی علاقه مند هستند. شما می توانید اطلاعاتی مانند سن و درآمد آنها را با مشاهده اطلاعات جمعیت شناختی بازدیدکنندگان وب سایت، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و مشترکین ایمیل خود جمع آوری کنید. در نظر داشته باشید که مستقیماً از مخاطبان خود بپرسید که به دنبال چه چیزی هستند و چگونه عملکرد فعلی توزیع محتوای شما می تواند بهبود یابد. از تحقیقات خود، یک شخصیت خریدار برای مدل سازی مشتری ایده آل و ترجیحات خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازاریابی را برنامه ریزی کنیم

۲. حسابرسی انجام دهید

محتوای منتشر شده قبلی خود را مرور کنید تا ببینید آیا به استراتژی توزیع محتوای شما کمک می کند یا خیر. برای انجام این کار، تعیین کنید که آیا محتوا با آنچه شخصیت خریدار شما می‌خواهد مطابقت دارد یا خیر. در حین بررسی محتوا، می‌توانید موضوعاتی را که قبلاً پوشش داده‌اید و جایی که می‌توانید بیشتر گسترش دهید بیابید. همچنین، شکاف های محتوا یا مناطقی را که می توانید کلمات کلیدی بیشتری اضافه کنید، شناسایی کنید.

۳. گزینه های توزیع و انواع محتوا را مرور کنید

هنگام انتخاب کانال توزیع محتوای خود، ترجیحات مخاطبان خود را در نظر داشته باشید. کشف کنید که آنها زمان زیادی را در چه کانال هایی صرف می کنند تا مطمئن شوید که محتوای شما به آنها می رسد. هنگامی که تصمیم گرفتید محتوای خود را در کجا توزیع کنید، می توانید شروع به فکر کردن در مورد نوع محتوا کنید. این در نظر می گیرد که مخاطب شما چه چیزی را ترجیح می دهد. گاهی اوقات خوب است که با یک وبلاگ تجاری شروع کنید تا به عنوان پایگاه شروعی برای بازدید مشتریان باشد. از آنجایی که این یک کانال متعلق به آن است، کنترل آن آسان تر است.

مطالب مرتبط: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی محتوای عالی

۴. اهداف توزیع محتوا و KPI های خود را تنظیم کنید

هنگام توسعه استراتژی توزیع محتوای خود، اهدافی را برای شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) و معیارهای خود تعیین کنید تا پس از توزیع چیزی برای ارزیابی داشته باشید. ایجاد اهداف SMART را در نظر بگیرید که خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. داشتن یک هدف SMART به شما کمک می کند تا هدف محتوای خود را یادآوری کنید و این که به سمت مخاطب مناسب می رود.

۵. یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

برای سازماندهی بازاریابی و توزیع محتوای خود، از یک تقویم محتوای سرمقاله استفاده کنید. این ابزار می تواند به تیم شما کمک کند هنگام کار بر روی پروژه در یک راستا باقی بمانند، زیرا وظایفی را که باید انجام شوند مشخص می کند. در تقویم خود، می توانید اطلاعات کلیدی مانند هدف بازاریابی، کلمات کلیدی و قالب را درج کنید. همچنین می‌توانید مکان‌هایی را که قصد دارید محتوا را پس از تکمیل منتشر کنید، اضافه کنید. یک تقویم می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری زمان انتشار محتوا با ایجاد برنامه زمانی برای پیگیری کمک کند.

۶. محتوای خود را بسازید

پس از تعیین تدارکات، شروع به ایجاد محتوای خود کنید. استفاده از وب سایت ها یا ابزارهایی را در نظر بگیرید تا به شما در ساخت مواد بازاریابی کمک کنند. هنگام طراحی محتوا، مطمئن شوید که سبک و پیام با برند کلی شما هماهنگ است. همچنین، برای دستیابی به یک گروه هدف از افراد، تمرکز خود را بر روی یک منطقه یا جایگاه خاص در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک شرکت بستنی ممکن است کمپینی ایجاد کند که بستنی شیر نارگیل خود را برجسته کند تا برای کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند جذاب باشد.

مطالب مرتبط: ۲۴ نکته مفید بازاریابی محتوا

۷. محتوای خود را توزیع کنید

پس از تقویم و برنامه استراتژی توزیع محتوا، محتوای خود را در کانال انتخابی خود منتشر کنید. زمانی که در کانال های خود پست می گذارید، به این فکر کنید که برای تعامل بیشتر چه زمانی برای ارسال پست بهتر است. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما تمایل دارند عصرها در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند، در نظر داشته باشید که یک تبلیغ در شبکه های اجتماعی در شب ارسال کنید.

۸. استراتژی توزیع محتوای خود را ارزیابی کنید

پس از توزیع محتوای خود، نتایج خود را اندازه گیری کنید تا ببینید چگونه انجام داده اید. به شاخص های کلیدی عملکرد خود فکر کنید تا ببینید آیا معیارهای شما موفقیت را نشان می دهد یا خیر. به عنوان مثال، اگر قرار بود KPI شما تعامل بیشتری در وب سایت شما داشته باشد، می توانید به میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در صفحه شما می گذرانند و نرخ پرش را بررسی کنید تا ببینید آیا بازدیدکنندگان بیشتری در صفحه شما باقی مانده اند یا خیر. KPI های خود را به طور مرتب اندازه گیری کنید تا ببینید که چگونه در طول زمان تغییر می کنند و به تغییراتی که باید انجام دهید دسترسی پیدا کنید.

مرتبط: مدیریت محتوا چیست؟ چگونه این کار را انجام دهیم و چرا مهم است

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *