مشاغل در تبلیغات شامل بسیاری از مشاغل خلاق و فنی است که به طور جمعی برای افزایش آگاهی از برند، حفظ مشتری و تعامل کار می کنند. تبلیغات بر ایجاد و اجرای تبلیغات و کمپین های موثر علاوه بر سایر ابتکارات مرتبط با بازاریابی که به شرکت ها کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسند، تمرکز دارد. اگر علاقه مند به دنبال کردن یک شغل سریع، مشارکتی و خلاق هستید، ممکن است حرفه ای در زمینه تبلیغات برای شما مناسب باشد.
در این مقاله از ایوسی، به تعریف مشاغل تبلیغاتی می پردازیم، در مورد آنچه می توانید از یک حرفه در تبلیغات انتظار داشته باشید صحبت می کنیم و ۱۰ حرفه ای را که می توانید در این زمینه دنبال کنید را فهرست می کنیم.
حرفه در تبلیغات چیست؟
حرفه در تبلیغات شامل مشاغل مختلفی است که در مجموع با هدف توسعه علاقه عمومی به یک محصول، نام تجاری، ابتکار یا سازمان و ایجاد روابط قویتر بین یک شرکت و پایگاه مشتری آن است. حرفه ای ها در این زمینه اغلب در تیم های متقابل برای برنامه ریزی، استراتژی و اجرای ارتباطات و کمپین های نوشتاری و تصویری در رسانه های مختلف از جمله تلویزیون، رادیو، بیلبورد، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی کار می کنند.
مرتبط: تبلیغات در مقابل فروش: تفاوت چیست؟
آنچه شما می توانید از حرفه ای در تبلیغات انتظار داشته باشید
مشاغل تبلیغاتی سریع و خلاقانه هستند. صرف نظر از عنوان شغلی خاص شما، تبلیغات معمولاً حول محور تحقیق، برنامه ریزی و ایجاد تبلیغات یا کمپین های بازاریابی می چرخد. کار با ضربالاجلهای محدود برای اکثر مشاغل در این زمینه رایج است. امروزه تبلیغات تخصصی مانند تبلیغات دیجیتال یا آنلاین رواج بیشتری یافته است.
مرتبط: ۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا
مهارت های مورد نیاز برای مشاغل تبلیغاتی
مشاغل در تبلیغات اغلب به مهارت های خلاقانه، فنی و بین فردی برای تحقیق، استراتژی، برنامه ریزی و اجرای کمپین ها و سایر ابتکارات کسب و کار نیاز دارند. در اینجا مهارت های اصلی مورد نیاز در مشاغل مختلف تبلیغاتی وجود دارد:
ارتباط کتبی و کلامی
ارتباطات نوشتاری و شفاهی قوی هسته اصلی تبلیغات است و تقریباً برای هر شغلی در این زمینه حیاتی است. شما اغلب راهنمایی های دقیقی از یک شرکت در مورد اهداف و مشخصات یک پروژه دریافت می کنید. ارتباط شفاف برای اجرای دقیق یک ایده یا مفهوم ضروری است. مشاغل در تبلیغات بسیار مشارکتی هستند و توانایی برقراری ارتباط واضح در تیم ها و بین تیم ها می تواند خلاقیت را افزایش داده و فرآیندها را ساده کند.
مرتبط: ۴ نوع ارتباط و نحوه بهبود آنها
خلاقیت
بیشتر مشاغل در تبلیغات به افراد نیاز دارند که سطح خاصی از خلاقیت را از خود نشان دهند. بسیاری از متخصصان در این زمینه ایده های انتزاعی را می گیرند و آنها را به محتوا و محصولات قانع کننده تبدیل می کنند. حرفهایهایی که در زمینه تبلیغات فعالیت میکنند، برای توسعه مستمر استراتژیهای بازاریابی جدید، مفهومسازی کمپینها و تولید محتوای نوشتاری و بصری هیجانانگیز، به ذهنیت خلاقی نیاز دارند.
مدیریت زمان و سازماندهی
تبلیغات یک صنعت سریع و ضرب الاجل است. بسته به شغلتان، ممکن است همزمان روی چندین پروژه با ضربالاجلهای حساس به زمان کار کنید. مدیریت موثر زمان برای اطمینان از اینکه ضرب الاجل ها را به موقع انجام می دهید و در بودجه اختصاص داده شده پروژه باقی می ماند بسیار مهم است.
مرتبط: مهارت های مدیریت زمان: تعریف و مثال
مهارت های تحلیلی
درک چگونگی تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها بخش مهمی از تبلیغات است زیرا اغلب تصمیم گیری و استراتژی را هدایت می کند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل وب داده های فراوانی را در مورد مخاطبان هدف ارائه می دهد، بنابراین مهم است که تشخیص دهیم چه اطلاعاتی با اهداف تجاری یک شرکت مرتبط هستند و به طور مؤثر بینش های عملی را برای هدایت تصمیم گیری استخراج کنیم.
مهارت های دیجیتال مسلط
سطح مهارت های فنی که شما به آن نیاز دارید از شغلی به شغل دیگر متفاوت است. امروزه بسیاری از کارفرمایان به دنبال کارمندان آینده نگر با مهارت های اولیه HTML و کدنویسی و درک درستی از بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. مهارت در استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نیز مطلوب است زیرا به طور گسترده در سراسر صنعت برای همکاری با سایر خلاقان، ذخیره محتوای وب و مدیریت پروژه ها استفاده می شود. دورههایی وجود دارد که میتوانند در آنها شرکت کنند و منابع آنلاین رایگانی وجود دارد که میتوانید از آنها برای کمک به توسعه این مهارتها استفاده کنید.
۱۰ شغل در تبلیغات
چندین مسیر شغلی برای دنبال کردن در تبلیغات وجود دارد. برخی از مشاغل بیشتر بر جنبه های خلاقانه تبلیغات تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر حول محور مؤلفه های مدیریتی مورد نیاز در تبلیغات می چرخند. همچنین چندین حرفه فنی در این زمینه وجود دارد. این مشاغل به طور جمعی با هم کار می کنند تا به بخش ها و ترکیبات مختلف فرآیند ارتباطات درگیر در تبلیغات بپردازند. در اینجا ۱۰ شغلی که می توانید در تبلیغات دنبال کنید آورده شده است:
۱. هماهنگ کننده رسانه های اجتماعی
میانگین حقوق ملی: ۳۶۴۵۶/۲ تومان در ساعت
وظایف اصلی: هماهنگکنندگان رسانههای اجتماعی ارتباطات یک برند را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مدیریت میکنند و یک استراتژی برای حضور آنلاین آنها اجرا میکنند. آنها محتوای نوشتاری و بصری را برنامه ریزی می کنند، ایجاد می کنند و پست می کنند که لحن یک نام تجاری را جذب کند و برای مخاطبان هدف آنها جذاب باشد. هماهنگکنندگان رسانههای اجتماعی اغلب پستها را از قبل برنامهریزی میکنند تا یک برنامه پست ثابت و تعامل دنبالکنندگان را حفظ کنند. بسیار مهم است که آنها در مورد روندهای نوظهور به روز بمانند تا از آنها سرمایه گذاری کنند.
۲. برنامهریز رویداد
میانگین حقوق ملی: ۳۹۴۹۸ تومان در ساعت
وظایف اصلی: بسیاری از شرکتها برنامهریزان رویداد را برای تبلیغ برند، محصولات یا خدمات خود از طریق رویدادهای حضوری و آنلاین استخدام میکنند. برنامه ریزان رویداد بر هر مرحله درگیر در تولید رویدادها از زمان تصور تا تکمیل نظارت می کنند. آنها با مشتریان ملاقات می کنند تا نیازها را شناسایی کنند، مکان ها را جستجو کنند، روابط فروشنده و ارتباطات مشتری را مدیریت کنند، قراردادها را مذاکره کنند و بودجه را مدیریت کنند. برنامه ریزان رویداد رضایت مشتری و شرکت کنندگان را تضمین می کنند. نتایج را در مهلت های دقیق تحویل دهید.
مرتبط: برنامه ریز رویداد چیست؟
۳. طراح گرافیک
میانگین حقوق ملی: ۴۰۰۶۵/۵ تومان در ساعت
وظایف اصلی: طراحان گرافیک نقش مهمی در کمک به کسبوکارها برای رسیدن به اهداف بازاریابی و تبلیغات خود و ایجاد اجزای بصری تبلیغات دارند. آنها طرح ها، آرم ها و سایر مفاهیم بصری را برای برقراری ارتباط لحن و پیام های کلیدی به مخاطبان هدف یک شرکت ایجاد می کنند. طراحان گرافیک باید مهارت بالایی در استفاده از نرم افزار ویرایش عکس، نرم افزار صفحه آرایی و تصویرسازی دیجیتال برای ایجاد طرح های گرافیکی داشته باشند.
مرتبط: در مورد طراح گرافیک بیاموزید
۴. طراح وب
میانگین حقوق ملی: ۵۳۳۹۰/۴ تومان در ساعت
وظایف اصلی: طراحی وب برنامه ریزی، کدنویسی و ایجاد وب سایت و صفحات وب. آنها باید علاوه بر تجربه کاربری، درک روشنی از اصل طراحی داشته باشند تا بتوانند وب سایت هایی را بسازند که کاربر پسند باشند و هر گونه استاندارد و مشخصات طراحی تعیین شده توسط شرکت را رعایت کنند. طراحان وب نقش کلیدی در برندسازی، افزایش ترافیک وب و جذب مشتری دارند. آنها همچنین وبسایتها را حفظ کرده و بهطور مداوم بهبود میدهند.
مرتبط: با طراح وب سایت آشنا شوید
۵. هماهنگ کننده بازاریابی
میانگین حقوق ملی: ۱۰۱۸۷۳۰۶۰ تومان در سال
وظایف اصلی: هماهنگکنندگان بازاریابی از همه فعالیتهای اجرا شده توسط بخش بازاریابی شرکت پشتیبانی میکنند. آنها برنامه ها و استراتژی هایی را بر اساس اهداف یک شرکت توسعه می دهند و با تیم ها و بخش های مختلف برای نظارت بر کمپین ها، راه اندازی محصول، رویدادها و مشارکت ها همکاری می کنند. هماهنگ کننده های بازاریابی باید در جریان روند صنعت و بازاریابی، پیش نویس گزارش ها، ایجاد و هماهنگی محتوا، پیگیری نتایج کمپین و ایجاد روابط تجاری استراتژیک باشند.
۶. پژوهشگر بازار
میانگین حقوق ملی: ۱۲۹۴۰۳۶۲۰ تومان در سال
وظایف اصلی: تحلیلگران تحقیقات بازار نقش مهمی در کمک به شرکتها برای تعیین مخاطبان هدف، نحوه فروش محصولات و خدمات خود و روندهای کلیدی بازار برای سرمایهگذاری دارند. آنها روشهای مختلفی را برای جمعآوری دادهها در مورد مصرفکنندگان، رقبا و گرایشها برای هدایت استراتژی بازاریابی شرکت توسعه میدهند. تحلیلگران تحقیقات بازار از بینش های داده محور برای کمک به شناسایی فرصت های آینده استفاده می کنند.
۷. کپی رایتر
میانگین ملی: ۱۳۷۵۱۶۶۰۰ تومان در سال
وظایف اصلی: آژانسهای تبلیغاتی اغلب کپیرایترها را برای ایجاد محتوای نوشتاری برای تبلیغ و فروش کالاها و خدمات مختلف استخدام میکنند. کپی رایتینگ می تواند شامل قطعات کوتاه و بلند باشد، مانند ایمیل های تبلیغاتی، توضیحات محصول و شعارها. کپی رایترها اغلب مجبورند ایده های مشتری خود را تفسیر کنند و آنها را به یک کپی جذاب و متقاعدکننده تبدیل کنند که انتظارات را از نظر لحن و پیام برآورده می کند. تولید محتوا برای پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و سایر کانالهای دیجیتال، از جمله وبسایتها و وبلاگها، برای کپیرایترها رایجتر شده است.
مرتبط: درباره شغل کپی رایتر بیاموزید
۸. مجری حساب
میانگین حقوق ملی: ۱۵۱۰۹۵۷۴۰ تومان در سال
وظایف اصلی: نقش مدیر حساب تبلیغاتی ترکیبی از توسعه کسب و کار و مدیریت ارتباط با مشتری را در بر می گیرد. آنها به عنوان رابط بین مشتری و تیم خلاق در یک آژانس تبلیغاتی عمل می کنند و مسئول انتقال اطلاعات مهم در مورد بودجه، مخاطبان هدف و رقابت بازار به تیم های مناسب و ارائه تفاسیر دقیق از اهداف مشتری هستند.
۹. مدیر تولید
میانگین حقوق ملی: ۱۵۲۸۱۱۸۶۰ تومان در سال
وظایف اصلی: یک مدیر تولید تبلیغات بر وظایف متعدد و تیمهای خلاق درگیر در تولید کمپینهای تبلیغاتی و سایر رسانهها نظارت میکند. مسئولیتهای اصلی شامل برنامهریزی، تولید و ارائه تمام کارهای ایجاد شده توسط تیمهای بازاریابی و تبلیغات در مهلتهای زمانی محدود است. آنها همچنین مسئول ایجاد شبکه با فروشندگانی هستند که کار را به صورت مستقل یا قراردادی عرضه می کنند. کمپین های مقرون به صرفه مدیران تولید
مرتبط: درباره مدیر تولید بیاموزید
۱۰. مدیر خلاق
میانگین حقوق ملی: ۲۲۵۰۶۳۶۹۰ تومان در سال
وظایف اصلی: مدیران خلاق معمولاً برای توسعه هویت یک برند از طریق دستورالعملهای خلاقانه مختلف تلاش میکنند. آنها مسئول ایجاد، برنامه ریزی و ارائه محتوا به مشتریان خود هستند. مدیران خلاق با طراحان، کپینویسان و سایر تیمهای بازاریابی برای تولید محتوای خلاقانه برای ابتکارات بازاریابی یک شرکت همکاری میکنند.