بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات در مقابل فروش: تفاوت چیست؟

بازاریابی/تبلیغات در مقابل فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات و فروش سه صنعتی هستند که می توانند با همکاری یکدیگر محصولات و خدمات را به مصرف کنندگان بفروشند. یادگیری در مورد شباهت ها و تفاوت های تبلیغات و فروش می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد مسیر شغلی کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، تبلیغات و فروش را تعریف می‌کنیم، تفاوت‌های بین صنایع را شرح می‌دهیم، شباهت‌های آنها را بیان می‌کنیم و نشان می‌دهیم که بازاریابی چگونه با تبلیغات و فروش ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی در مقابل روابط عمومی: تفاوت چیست؟

تبلیغات چیست؟

تبلیغات صنعتی است که از طریق تبلیغات در رسانه هایی مانند چاپ، تلویزیون و بیلبوردها، مزایای محصولات و خدمات را به مصرف کنندگان و کسب و کارها منتقل می کند. هدف از تبلیغات این است که مصرف کنندگان از یک برند و محصولات آن آگاه شوند. تبلیغات موثر می تواند به حجم فروش بیشتر منجر شود.

در زیر لیستی از نقش ها در تبلیغات آمده است:

  • کپی رایتر: یک کپی رایتر یک نسخه تبلیغاتی را برای تبلیغات چاپی با استفاده از انواع تکنیک های متقاعدکننده می نویسد تا به محصول کمک کند تصویر عمومی مثبتی به دست آورد. آنها همچنین می توانند تبلیغات و شعارهایی برای برندها بنویسند.

  • مجری حساب: یک مدیر حساب با مشتریان برای تعیین نیازهای آنها ارتباط برقرار می کند و این نیازها را به یک تیم خلاق که تبلیغات را توسعه می دهد، در میان می گذارد.

  • خریدار تبلیغاتی: این متخصصان با خرید فضای تبلیغاتی در رسانه های چاپی، دیجیتال، تلویزیون و رادیو به عملکردهای بازاریابی یک شرکت تبلیغاتی کمک می کنند.

  • برنامه‌ریز حساب: برنامه‌ریزان حساب به ایجاد استراتژی‌های ارتباطی برای کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کنند تا از موثر بودن کمپین‌ها در بین مصرف‌کنندگان اطمینان حاصل کنند.

فروش چیست؟

فروش صنعتی است که هدف آن فروش محصولات و خدمات به مشاغل و مصرف کنندگان است. فروش می تواند از تبلیغات برای کمک به برقراری ارتباط با مصرف کنندگان در مورد محصولات موجود استفاده کند. فروش بیشتر از تبلیغات با ایجاد درآمد در ارتباط است، اگرچه تبلیغات می تواند به افزایش فروش برای یک تجارت کمک کند.

در اینجا برخی از عناوین فروش و وظایف آنها آورده شده است:

  • مدیر فروش: یک مدیر فروش بر تیم فروش نظارت می کند و شاخص های کلیدی عملکرد را زیر نظر می گیرد تا مطمئن شود که تیم فروش در مسیر رسیدن به اهداف خود است.

  • نماینده فروش: نمایندگان فروش می توانند محصولات و خدمات را به کسب و کارها و مصرف کنندگان با ارائه یک طرح فروش بفروشند.

  • نماینده توسعه فروش: این متخصصان می توانند به تولید و واجد شرایط بودن سرنخ ها برای عملیات فروش کمک کنند.

  • نماینده خدمات مشتری: این متخصص فروش می تواند به یافتن راه حل برای مشکلات مشتری و پاسخ به سؤالات در مورد محصولات کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۱۴ شغل فروش که درآمد خوبی دارند

تبلیغات در مقابل فروش: تفاوت های کلیدی

اگر به دنبال شغلی در زمینه تبلیغات یا فروش هستید، می تواند به یادگیری تفاوت بین عملکرد آنها کمک کند. در اینجا چند تفاوت اصلی بین تبلیغات و فروش وجود دارد:

رسیدن

تبلیغات یک استراتژی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است زیرا هدف آن دستیابی به انواع مصرف کنندگان است. برخلاف اکثر فروش ها، یک تبلیغ با بیش از یک نفر ارتباط برقرار می کند. فروش معمولاً یک رویارویی یک به یک بین نماینده و مشتری است که فروش را به تجربه شخصی تری برای مصرف کننده تبدیل می کند.

اهداف

نمایندگان فروش ممکن است محصولات را برای مشتریان در حین فروش مقایسه و مقایسه کنند، همانطور که تبلیغ کنندگان در تبلیغات انجام می دهند، اما اهداف این دو عملکرد متفاوت است. اهداف فروش افزایش سود، حجم فروش و تعداد مشتریان است. هدف تبلیغات این است که با جلب توجه مصرف کنندگان و برقراری ارتباط با نقاط فروش محصول، فروش را هدایت کند. تبلیغات همچنین می تواند تصویر یک شرکت را ارتقا دهد.

مرتبط: نحوه نوشتن اهداف بازاریابی

تاثیر جریان نقدی

تبلیغات و فروش اثرات متفاوتی بر جریان نقدینگی دارند. فروش مستقیماً برای یک شرکت درآمد ایجاد می کند. تبلیغات می تواند به یک شرکت اجازه دهد تا به طور کلی درآمد بیشتری کسب کند، اما کارکرد تبلیغات یک هزینه تجاری است تا یک فعالیت مستقیم درآمدزا.

به عنوان مثال، اگر یک نماینده فروش از یک شرکت فروش ویدیوهای تمرینی، محصول را مستقیماً در اختیار مصرف کننده قرار دهد، فروش بلافاصله درآمد ایجاد می کند. این شرکت ممکن است تصمیم بگیرد یک شرکت تبلیغاتی را برای استفاده از استراتژی‌هایی برای فروش ویدیوهای تمرینی با تبلیغات تلویزیونی استخدام کند. این شرکت هزینه های تبلیغات و تولید را پرداخت می کند، اما در نتیجه مستقیماً تبلیغات، ۲۵ درصد افزایش درآمد را نیز مشاهده می کند.

فرکانس

فروش عموماً کمتر از تبلیغات اتفاق می افتد زیرا یکی از اهداف تبلیغات فراتر از افزایش فروش، ارتقاء آگاهی از محصول برای مصرف کنندگان است. نمایندگان فروش به صورت دوره ای از مشتریان بازدید می کنند تا قراردادها را تمدید کنند و بهبود محصولات یا خدمات را ارائه دهند. در بین این بازدیدها، مشتریان می توانند تبلیغات محصولی را که قبلاً خریداری می کنند، ببینند. این می تواند به ارتقای تصویر مثبت برای یک برند کمک کند.

بیشتر بخوانید: برندسازی چیست؟ چرا برندسازی برای کسب و کار شما مهم است؟

قراردادها

تفاوت دیگر بین فروش و تبلیغات ماهیت قراردادها است. در فروش، بیع قراردادی را بین خریدار و فروشنده ایجاد می کند. یک نماینده فروش ممکن است یک قرارداد فیزیکی با مشتری مذاکره کند. از طرف دیگر، مصرف‌کننده‌ای که محصولی را آنلاین می‌خرد، ممکن است هنگام خرید محصول، قراردادی منعقد کند، با این فرض که محصول همانطور که فروشنده با اعتماد ادعا می‌کند که شرکت می‌تواند در صورت نارضایتی مصرف‌کننده، معامله را بازپرداخت کند، کار می‌کند. در تبلیغات، قرارداد فقط در صورتی وجود دارد که بیع به دلیل تبلیغات باشد.

عملکرد و استراتژی ها

فروش و تبلیغات کارکردهای مختلفی را انجام می دهند و از استراتژی های مختلفی در تجارت استفاده می کنند. فروش از یک استراتژی “فشار” برای متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات استفاده می کند. تبلیغات پیام‌ها را به مصرف‌کنندگان می‌رساند و آنها را از طریق کانال‌های توزیع محصول یک شرکت مانند وب‌سایت شرکت می‌کشد.

به عنوان مثال، یک نرم افزار فروش نماینده فروش ممکن است از تکنیک های متقاعدکننده مانند یک پیشنهاد با زمان محدود استفاده کند تا مشتری را وادار به موافقت با فروش کند. یک تبلیغ برای همان نرم افزار ممکن است از یک نسخه تبلیغاتی متقاعدکننده برای جلب توجه بیننده و متقاعد کردن آنها برای خرید نرم افزار استفاده کند.

مرتبط: ۱۰ مثال استراتژی کسب و کار (و چرا داشتن یکی از آن مهم است)

تبلیغات در مقابل فروش: شباهت های کلیدی

در زیر چند روش مشابه تبلیغات و فروش آورده شده است:

  • اهداف: فروش و تبلیغات هر دو می توانند هدف افزایش درآمد برای یک شرکت باشند.

  • پیشنهادها: نمایندگان فروش و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از طرحی مشابه برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان برای خرید یک محصول استفاده کنند.

  • اثربخشی: هم فروش و هم تبلیغات نتایج ثابت شده تبدیل فروش را دارند.

بازاریابی چگونه فاکتور می گیرد؟

بازاریابی به استراتژی هایی اشاره دارد که یک شرکت برای ارتباط خریداران با یک محصول یا خدمات استفاده می کند. تبلیغات می تواند تابعی از استراتژی بازاریابی یک شرکت باشد. بازاریابی می تواند تابعی از فروش باشد زیرا می تواند به تولید سرنخ کمک کند. بازاریابی همچنین با توانایی آن در شناسایی و ارزیابی بازارهای هدف برای تبلیغات مشابه تبلیغات است. این سه عملکرد را می توان به عنوان فرآیندی برای کمک به یک شرکت در فروش محصولات بیشتر مورد استفاده قرار داد.

به عنوان مثال، یک سرویس نظافت ممکن است از بازاریابی برای شناسایی بازارهای جدید مشتریان برای فروش استفاده کند، مانند زنان شاغل. این شرکت می‌تواند روی بیلبوردها و آگهی‌های چاپی سرمایه‌گذاری کند که برای زنان شاغل که ممکن است به کمک بیشتری در امور خانه‌داری نیاز داشته باشند، جذاب باشد. هدف این کمپین تبلیغاتی افزایش فروش در بین بازارهای هدف است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *