بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۳۵ شروع کننده بزرگ مکالمه تجاری در سال ۲۰۲۴ (به علاوه نکاتی برای بهبود)

موضوعات ایجاد رابطه برای مشتریان احتمالی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مکالمه تجاری تعاملی است بین دو یا چند متخصص، معمولاً کسانی که در یک صنعت کار می کنند. بسیاری از این تعاملات در رویدادهایی مانند میکسرها، جلسات آموزشی، سمینارها و کنفرانس‌ها اتفاق می‌افتد، جایی که شرکت‌کنندگان در موقعیت‌های مشابه به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت در شغل خود و گسترش شبکه‌های خود هستند.

ممکن است با پیشرفت شغلی خود در بیشتر این رویدادها قرار بگیرید و دانستن اینکه چگونه روابط خود را با دیگران در زمینه کاری خود آغاز کنید می تواند طیف وسیعی از فرصت ها را برای شما باز کند.

در این مقاله از ایوسی، ما ۳۵ شروع کننده مکالمه تجاری عالی را تجزیه و تحلیل می کنیم که می توانند به شما در ایجاد روابط حرفه ای کمک کنند و نکات موثری برای بهینه سازی نتایج ارائه دهند.

۳۵ شروع کننده مکالمه تجاری

چه بخواهید یک مکالمه را شروع کنید یا یک چت با یک حرفه ای در صنعت گسترش دهید، یکی از این شروع کننده های مکالمه تجاری را امتحان کنید تا به هدف خود برسید:

  1. چه کار می کنید؟

  2. برای الهام گرفتن به طور مداوم به دنبال کدام مشاغل هستید؟

  3. بخش مورد علاقه شما از این رویداد چه بوده است؟

  4. چه چیزی شما را به این رویداد شبکه می آورد؟

  5. اشکالی ندارد که من به شما ملحق شوم؟

  6. چه مدت در این گروه حضور دارید؟

  7. سوابق حرفه ای شما چیست؟

  8. آیا کنفرانس سالانه ای وجود دارد که شما توصیه می کنید؟

  9. آیا قبلا به این مرکز رفته اید؟

  10. در حال حاضر روی چه پروژه های بزرگی کار می کنید؟

  11. چگونه وارد این صنعت شدید؟

  12. آینده برای شما در حرفه تان چیست؟

  13. شما در مراسم سال گذشته بودید؟

  14. به طور مرتب با کدام متخصصان صنعت ارتباط برقرار می کنید؟

  15. نظر شما در مورد آخرین اخباری که از [نام انتشارات صنعت] می آید چیست؟

  16. من اهل اینجا نیستم رستوران مورد علاقه شما در این منطقه کدام است؟

  17. من عاشق کیف کار شما هستم. از کجا گرفتیش؟

  18. نظر شما در مورد آن ارائه چیست؟

  19. مخاطب هدف شما چیست؟

  20. آیا تا به حال کسی را راهنمایی کرده اید که بخواهد وارد صنعت ما شود؟

  21. آیا اغلب در رویدادهای شبکه  شرکت می کنید ؟

  22. چه چیزی را در کار خود بیشتر دوست دارید؟

  23. توصیه ای که به افراد تازه وارد در زمینه ما می کنید چیست؟

  24. آیا با [نام دوست مشترک] کار می کنید؟

  25. من تازه وارد شبکه هستم. آیا راهنمایی برای پیمایش این نوع رویدادها دارید؟

  26. آیا در [نام شرکت] کار می کنید؟

  27. آیا پیشنهادی برای سازمان های حرفه ای دارید که باید به آنها بپیوندم؟

  28. آیا فروشندگان را در لابی چک کرده اید؟

  29. آیا می توانیم کارت ویزیت را تعویض کنیم؟

  30. آیا در ابتدای شروع کارتان اینگونه تصور می کردید؟

  31. کار در [نام شرکت] چگونه است؟

  32. کجا مدرسه رفتی؟

  33. زیاد سفر کردید؟ مکان مورد علاقه شما برای بازدید چه بوده است؟

  34. ساختار بخش شما چگونه است ؟

  35. از چه استراتژی هایی برای دستیابی به فروش استفاده کرده اید؟

نکاتی برای حفظ مکالمه کاری

نکات زیر را برای یک مکالمه تجاری موفق دنبال کنید:

نشان دادن ابتکار

یکی از موثرترین راه‌ها برای شروع و حفظ یک مکالمه کاری این است که اولین کسی باشید که سلام می‌کند. اغلب، افراد تازه وارد در مورد نحوه رفتار خود در رویدادهای صنعت نامطمئن هستند و شرکت کنندگان مکرر ممکن است به طور غریزی مکالمات خود را به افراد آشنا محدود کنند. ابتکار عمل برای نزدیک شدن به این افراد می تواند به شکستن محدودیت های آنها کمک کند. همچنین اعتماد به نفس را نشان می دهد که برای ایجاد اولین تاثیر بسیار عالی است.

مرتبط: مهارت های ابتکاری در محیط کار 

کاری که انجام می دهید را به اشتراک بگذارید

مخصوصاً در یک رویداد شبکه ای، جایی که احتمالاً با شخصی ملاقات می کنید که می توانید با او یک رابطه حرفه ای سودمند دوجانبه ایجاد کنید، مهم است که آنچه را که در شرکت فعلی خود انجام می دهید به اشتراک بگذارید. جزئیاتی مانند شرکتی که در آن کار می‌کنید، مدت زمانی که آنجا بوده‌اید، روزهایتان چگونه است و افرادی که با آنها کار می‌کنید را فاش کنید. بر اساس این اطلاعات، همتای شما ممکن است فرصت هایی را برای شما دو نفر برای همکاری با یکدیگر شناسایی کند.

مشترکات را ایجاد کنید

برخی از بهترین مکالمات تجاری پس از ایجاد علایق مشترک توسط شرکت کنندگان انجام می شود. می‌توانید با پرسش در مورد موضوعات به‌ظاهر بی‌اهمیت مانند آب‌وهوا یا تیم ورزشی محلی، اشتراکات مشترکی ایجاد کنید، که می‌تواند به اطلاعات شخصی بیشتری مانند کتاب‌های مورد علاقه‌تان، کارهایی که در آخر هفته‌ها انجام می‌دهید و پویایی خانواده منجر شود. شروع با علایق مشترک ساده می تواند سرمایه گذاری عاطفی کوچکی را ایجاد کند که به علاقه واقعی تبدیل می شود.

سوالات باز بپرسید

یک سوال با پایان باز شخص را تشویق می کند تا معنای شما را تجزیه و تحلیل کند و پاسخی دقیق ارائه دهد که طیف گسترده ای از موضوعات ظریف را پوشش می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، روی پرسیدن سؤالات باز تمرکز کنید تا شریک مکالمه خود را متقاعد کنید تا درباره یک موضوع به طور گسترده تر صحبت کند. آنها احتمالاً در ازای آن سؤالات باز می پرسند، بنابراین به هر دو شما اجازه می دهند تا سریعتر رابطه قوی تری ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: سوالات باز چیست؟ یک راهنمای کامل 

علاقه واقعی به گفتگو نشان دهید

اگر در یک رویداد شبکه شرکت می کنید، به احتمال زیاد می خواهید با دیگران در صنعت خود آشنا شوید. برای ایجاد تأثیر خوب بر دیگران، سعی کنید این تمایل را نشان دهید. روی شخص یا افرادی که با آنها صحبت می کنید تمرکز کنید و از مهارت های گوش دادن فعال برای تشویق بیشتر به نظرات آنها استفاده کنید.

دیگران را به گفتگو دعوت کنید

در حین اختلاط، ممکن است افرادی را مشاهده کنید که در حال فرز کردن یا ایستادن در اطراف، بدون هیچ شریک مکالمه‌ای هستند. اگر چنین شخصی را در این نزدیکی دیدید، در نظر بگیرید که او را به مکالمه ای که در حال حاضر در آن مشغول هستید دعوت کنید. این عمل ساده حداقل دو چیز مهم را انجام می دهد. اول، بلافاصله به گسترش شبکه شما کمک می کند. دوم، به همه طرف‌های مشاهده‌کننده نشان می‌دهد که شما دارای ویژگی‌های شخصی مطلوبی مانند همدلی و توانایی تیم‌سازی هستید.

با افراد متعدد آشنا شوید

هرچه افراد بیشتری را ملاقات کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که فرصت های عالی برای پیشرفت شغلی، چه از طریق یادگیری و چه از طریق ارتباطات شغلی، کشف کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، سعی کنید در اتاق حرکت کنید و تا جایی که می توانید وارد مکالمه شوید. هنگامی که احساس کردید امکانات خود را تمام کرده اید، به کسانی که با آنها قوی ترین ارتباطات را داشتید بازگردید و این روابط را بیشتر پرورش دهید.

مرتبط: مهارت های ضروری ارتباط تجاری: تعاریف و مثال ها

از طرف مقابل برای صحبت با شما تشکر کنید

هنگامی که مکالمه به پایان می رسد، مطمئن شوید که از شریک مکالمه خود بابت وقت گذاشتن تشکر کنید. بیان کنید که از گفتگو لذت بردید و امیدوارید به زودی دوباره چت کنید. از مشخص کردن بخش‌هایی از مکالمه که بیشتر از همه لذت بردید و چه چیزهایی را در مدت کوتاهی با هم آموخته‌اید، تردید نکنید.

مطالب مرتبط: ۱۰۰ روش برای تشکر از کسی برای وقتش 

کارت ویزیت مبادله کنید

قبل از جدایی، درخواست مبادله کارت ویزیت کنید. از همتای خود دعوت کنید تا برای هر چیزی که می توانید کمک کنید یا اگر خود را به دنبال یک فرصت حرفه ای جدید می بینند با شما تماس بگیرد. پایان دادن به مکالمه در این یادداشت، آن‌ها را تشویق می‌کند تا این احساس را برگردانند، و به طور بالقوه به شما یک ارتباط برقرار می‌کند.

مرتبط: ۲۲ نکته برای ایجاد کارت ویزیت (به علاوه اینکه چرا اهمیت دارند)

تمرین کنید

مکالمات تجاری موفقیت آمیز نیازمند تمرین و اجرای مداوم هستند. هرچقدر بیشتر تمرین کنید و با انواع شرکت کنندگان مختلف تجربه کنید، توانایی خود را برای ایجاد ارتباط مؤثر و برقراری روابط تجاری قوی تر خواهید کرد. همچنین می‌توانید با شرکت در دوره های آموزشی یا کارگاه های مختلف مهارت های خود را تقویت کنید.

توجه به زبان بدن

زبان بدن شما نیز در یک مکالمه تجاری بسیار مهم است. به این موضوع توجه کنید که از حرکات دست، قرار گرفتن در نشست و ارتباط چشمی درست استفاده کنید. این باعث می شود که شریک مکالمه شما احساس کند که شما به او توجه دارید و مهم می‌باشد که مکالمه شما را جدی می گیرید.

گوش دادن فعال

به شدت توصیه می شود که در حین یک مکالمه تجاری به شخص مقابل گوش دهید و از گوش دادن فعال استفاده کنید، به شکلی که نه فقط کلمات را می شنوید بلکه فهم می کنید چه می گوید و از نقاط قوت و ضعف و نیاز شریک تجاری خود مطلع می شوید. همچنین می توانید به دانسته های خود در این مورد تغییر دهید و مصاحبه گر خوبی شوید تا بتوانید اطلاعات کافی در مورد شرکت و محصولات و خدمات آنها را به دست آورید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

3 پاسخ

    1. سلام

      بعد از سلام می تونید بگیید “حال شما چطوره؟” یا “چه خبر؟” یا هر جمله دیگه‌ای که در مورد مکالمه یا موضوعی که قصد دارید مطرح کنید.
      در کل با طرح یه سوال به ظاهر بی اهمیت هم، باب گفتگو باز خواهد شد و شما می‌تونید از دل گفتار بعدی طرف مقابلتون، مباحث مهم‌تری رو برای ادامه گفتگو استخراج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *