بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

معیار در کسب و کار: مزایا، انواع و نکات

معیار اکنون یک تمرین ضروری کسب و کار تجزیه و تحلیل بازرگانان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگرچه بسیاری از کسب و کارها به نوآوری خود متکی هستند، برخی تحلیل رقابت را مفید می دانند. بنچمارک کردن، عمل مقایسه معیارهای یک شرکت با سایر کسب و کارها برای تجزیه و تحلیل آنچه در صنایع مربوطه آنها موثر است. اجرای این فرآیند می تواند به مزایای مختلفی از جمله بهبود کارایی و افزایش فروش منجر شود.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که معیار در کسب‌وکار چیست، مزایای این عمل را مورد بحث قرار می‌دهیم، انواع بنچمارک‌ها را مرور می‌کنیم و نکاتی را که شرکت شما می‌تواند اجرا کند به اشتراک می‌گذاریم.

بنچمارک چیست؟

معیار سنجش معیارهای کلیدی کسب و کار و مقایسه آنها با معیارهای بخش های داخلی یا رقبا است. اجرای این روش می تواند به شرکت در درک نقاط قوت و ضعف خود برای بهینه سازی فرآیندهای داخلی کمک کند. اگرچه سازمان ها می توانند رویکردهای مختلفی برای محک گذاری داشته باشند، اهداف استاندارد شامل افزایش کارایی، درآمد و رضایت مشتریان و کارکنان است.

مطالب مرتبط: ابزارهای کسب و کار: راهنمای محک زدن

۷ مزیت معیار در کسب و کار

در اینجا هفت مزیت معیار در کسب و کار آورده شده است:

۱. افزایش کارایی

اجرای معیارهای منظم به اثربخشی و کارایی کلی شرکت کمک می کند و به آن اجازه می دهد تا زمینه های بالقوه بهبود را در داخل شناسایی کند. این امر هم برای مشاغل فروش و تولید و هم برای شرکت های خدمات گرا صادق است. مولفه هایی که محک زدن می تواند به بهبود آنها کمک کند عبارتند از فروش، بازاریابی، پشتیبانی و تبلیغات.

با نگاهی به مؤثرترین و کارآمدترین شرکت ها در صنعت یا جایگاه سازمان، ممکن است این فرصت را داشته باشید که بررسی کنید که آیا آنها کارآمدتر و مؤثرتر هستند یا خیر و از این اطلاعات برای حمایت از پیشرفت های شرکت خود استفاده کنید. سوالاتی که برای اطمینان از ارزیابی کارایی و اثربخشی شرکت‌های دیگر به روشی موفق، عبارتند از:

  • کارایی در صنعت یا جایگاه شما چگونه است؟

  • چه چیزی کارآمدترین و مؤثرترین شرکت ها را چنین می کند؟

  • چه چیزی می توانید از مدل های کسب و کار آنها بگیرید و آنها را در کسب و کار خود بگنجانید؟

موارد مرتبط: انواع مختلف نمونه های محک زدن

۲. اهداف تجاری شفاف را تعیین کنید

انجام معیارهای منظم می تواند به شما امکان دهد اهداف تجاری واضح تری را برای کارفرمای خود تعیین کنید. درک اینکه چرا رقابت موفق است همچنین می تواند بینشی به شما بدهد که ممکن است با تعریف موفقیت، توسعه استراتژی های نوآورانه و نظارت موثر بر پیشرفت شما به سمت هر هدف، به ایجاد اهداف قابل اندازه گیری کمک کند. همانطور که پیشرفت خود را زیر نظر می گیرید، مطمئن شوید که در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید تا با تغییرات در بازار یا تغییرات درون شرکت سازگاری داشته باشید.

مطالب مرتبط:  اهداف تجاری چیست؟ تعریف، نحوه تعیین اهداف تجاری و مثالها

۳. فرصت های جدیدی برای کشف فراهم کنید

یکی دیگر از دلایل مهم بودن معیار در کسب و کار این است که راهی برای کشف فرصت هایی برای افزایش رشد و موفقیت در اختیار شما قرار می دهد. این امر به ویژه در صورتی مهم است که شرکت شما گیر کرده باشد یا آنطور که می خواهید پیش نمی رود. انجام معیارها به شما این امکان را می دهد که مناطقی را برای بهبود شناسایی کنید تا شرکت را با رشد و موفقیت سایر مشاغل در صنعت یا جایگاه خود برابری کنید. با ارزیابی آنچه شرکت های دیگر با موفقیت انجام می دهند، می توانید برنامه ای برای افزایش عملکرد و استفاده از فرصت ها ایجاد کنید.

۴. افزایش عملکرد فروش

فروش قوی به طور قابل توجهی موفقیت کلی شرکت را افزایش می دهد، اما نداشتن بینش مناسب برای درک عملکرد فروش شما می تواند مانعی ایجاد کند. بنچمارک به شما این امکان را می دهد که ارقام فروش خود را ارزیابی کرده و آنها را با موفق ترین کسب و کارها در حوزه یا صنعت خود مقایسه کنید. برای مثال، می‌توانید بررسی کنید که شرکت دیگری چقدر می‌فروشد، چند نفر در تیم فروش آن‌ها حضور دارند، چند تیم فروش دارند و آیا رقبای شما با سایر شرکت‌های بزرگ به صورت مشارکتی کار می‌کنند یا خیر.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک کسب و کار ممکن است عملکرد فروش بالاتری نسبت به شرکت شما داشته باشد. عوامل رایج عبارتند از بازاریابی و تبلیغات محصولات آنها، ارائه امتیازات به مشتریان برای کسب و کار تکراری و جایی که آنها محصولات و خدمات خود را می فروشند. شما باید وضعیت داخلی سازمان را نیز در نظر بگیرید. ارزیابی اینکه چرا تیم فروش رقیب عملکرد خوبی دارد ممکن است به شما کمک کند تا تعیین کنید چه تغییراتی را می توانید در داخل برای افزایش عملکرد ایجاد کنید.

مطالب مرتبط:  ۸ گام عملی برای ایجاد یک تیم فروش با عملکرد بالا

۵. ایجاد انگیزه در کارکنان

معیارهای منظم در کسب و کار همچنین فرصتی عالی برای جوان سازی کارکنان و افزایش انگیزه و مشارکت کلی آنها در سازمان فراهم می کند. بهترین معیار برای بهبود انگیزه کارکنان، تست های معیاری است که بخش های مسابقه را ارزیابی می کند. سپس این نتایج را با بخش های درون شرکت خود مقایسه می کنید و اهدافی را برای مطابقت با رقابت تعیین می کنید.

هنگام تعیین اهداف برای کارکنان، مطمئن شوید که آنها قابل دستیابی، واقع بینانه و قابل اندازه گیری هستند. این اطمینان می دهد که همه انتظارات را درک می کنند و هر یک از کارکنان اهدافی را که برای رسیدن به آنها کار می کنند می دانند. اگر برنامه های شناسایی یا پاداش را نیز اجرا کنید تا اطمینان حاصل کنید که کارمندان به خاطر تلاش هایشان شناخته می شوند و با انگیزه باقی می مانند، کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد انگیزه در کارکنان در محل کار

۶. درک بهتری از رقابت

دلیل آشکاری که چرا معیار در کسب و کار مهم است این است که به شما امکان می دهد رقابت خود را بهتر درک کنید. درک روش های عملکرد آنها و آنچه که به موفقیت کلی آنها کمک می کند به شما امکان می دهد عملیات فعلی خود را گسترش دهید و بهره وری و عملکرد کلی را افزایش دهید. در حالی که معیارهای یک رقیب می تواند بر عملیات آن تأثیر بگذارد، آنها همچنین می توانند به تعریف ارزش پیشنهادی منحصر به فرد آن کمک کنند.

مرتبط: رقابت تجاری: تعریف و انواع

۷. بهبود کیفیت محصول

همچنین می توانید از معیار برای ارزیابی کیفیت محصول فعلی خود و بهبود آن استفاده کنید. شما ممکن است تجزیه و تحلیل کنید که یک محصول رقیب چقدر بادوام است یا میزان رضایت مشتری از پایگاه مصرف کننده رقیب را اندازه گیری کنید. از آنجا، می توانید مواد مناسب را برای اقلام خود تهیه کنید و رویکرد خود را برای خدمات مشتری تجدید نظر کنید تا رضایت کلی را افزایش دهید.

مطالب مرتبط: تضمین کیفیت چیست؟ (و چگونه فرآیند خود را بهبود ببخشید)

انواع بنچمارک در کسب و کار

در اینجا انواع رایج معیار در کسب و کار آورده شده است:

  • معیار عملکرد: فرآیند شناسایی تفاوت بین نتایج پیش‌بینی‌شده و مطلوب با اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد.

  • محک گذاری داخلی: فرآیند مقایسه داده ها از بخش های درون یک سازمان واحد

  • محک گذاری خارجی: فرآیند داده های یک سازمان با داده های یک رقیب

  • معیارسازی تمرین: فرآیند جمع آوری اطلاعات کیفی در مورد یک عملیات تجاری خاص

  • محک گذاری استراتژیک یا رقابتی: استراتژی که در آن یک کسب و کار تلاش می کند استانداردهای خاص سازمان های در سطح جهانی را تقلید کند.

مطالب مرتبط:  تست بنچمارک چیست؟ (با ۷ مرحله برای استفاده صحیح)

نکاتی برای معیار موفقیت آمیز

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام ارزیابی در کسب و کار در نظر داشته باشید:

زمینه های بهبود را تعیین کنید

هدف قرار دادن مناطق خاص بهبود اغلب مؤثرتر از تلاش برای افزایش عملکرد در همه جای شرکت شما است. روی حوزه‌هایی تمرکز کنید که شرکت آن‌طور که می‌خواهید عمل نمی‌کند و از این دانش برای محک زدن بخش‌ها و عوامل مناسبی که باعث موفقیت رقابت شما می‌شود، استفاده کنید. به عنوان مثال، حتی اگر شرکت شما زمینه های زیادی برای بهبود داشته باشد، ممکن است بر روی بهبود خدمات مشتری برای مطابقت با روندهای صنعت تمرکز کند.

مطالب مرتبط: طرح بهبود مستمر محل کار: تعریف، تکنیک ها و مثال ها

شرکت های با بالاترین عملکرد را پیدا کنید

مهم است که موفق ترین شرکت ها را در صنعت خود یا جایگاهی که باید معیار قرار دهید پیدا کنید. همچنین می‌توانید به کسب‌وکارهای موفق خارج از صنعت خود که مشکلات مشابه شرکت شما را تجربه می‌کنند، نگاهی بیندازید و ارزیابی کنید که چگونه این موقعیت‌ها را با موفقیت مدیریت می‌کنند. بررسی داده های منتشر شده شرکت و مشورت با منابع شخص ثالث برای تأیید اطلاعات را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: ۴ روشی که می توانید کسب و کار خود را به یک سازمان با عملکرد بالا تبدیل کنید

اجرای طرح بهبود عملکرد

پس از مطالعه رقابت، می توانید یک برنامه بهبود عملکرد ایجاد کنید و آن را در شرکت خود پیاده سازی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا از مزایای محک زدن اطمینان حاصل کنید و موفقیت کلی شرکت خود را بهبود ببخشید. پیاده سازی معمولاً شامل استانداردسازی رویه ها و ردیابی وظایف است تا بتوانید عملکرد را اندازه گیری کرده و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *