بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه روحیه کارکنان را تقویت کنیم و چگونه بر کارکنان تأثیر می گذارد

راه هایی برای تقویت روحیه کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کار در یک شرکت با روحیه بالا می تواند عملکرد تیم شما و رضایت شغلی کلی را بهبود بخشد. هرکسی می‌تواند در ایجاد روحیه در محیط کار نقش داشته باشد، اما راه‌های خاصی وجود دارد که اگر در موقعیت رهبری هستید، می‌توانید روحیه خود را تقویت کنید. درک اینکه چه کاری می توانید برای بهبود روحیه در محل کار خود انجام دهید می تواند برای همه مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، چگونگی تقویت روحیه کارکنان را کشف می‌کنیم، مزایای ایجاد محیطی با روحیه خوب را بررسی می‌کنیم و یاد می‌گیریم که چگونه روحیه ضعیف می‌تواند بر کارکنان تأثیر بگذارد.

چگونه روحیه کارکنان را در محل کار خود تقویت کنیم؟

بیاموزید که چگونه روحیه کارکنان را تقویت کنید و به لذت بخشیدن به فضای کاری خود کمک کنید. روحیه کارکنان نگرش و نمایش کلی یک کارمند و ارتباط آنها با شرکت است. روحیه مثبت همیشه برابر با محیط های کاری مثبت است. در اینجا چند راه برای تقویت روحیه کارکنان وجود دارد:

مطالب مرتبط: ۲۰ نقل قول برای ایجاد انگیزه در تیم فروش شما

۱. تقویت ارتباط

ارتباطات برای موفقیت هر شرکتی حیاتی است. این می تواند همه چیز را شامل شود، از بحث های کتبی و شفاهی با مشتریان و اربابان رجوع، تا نحوه انتقال اطلاعات بین اعضای تیم خود. می‌توانید با بررسی احساس کارکنان و حمایت از آنها در هنگام مواجهه با چالش‌ها، از ارتباطات برای بهبود روحیه استفاده کنید. همچنین می توانید برای ایجاد حس تعلق و ایجاد روابط حرفه ای، ارتباطات شخصی بیشتری را بین همکاران خود تشویق کنید.

۲. قدردانی از کارمندان

شرکت‌هایی که از کارکنان خود قدردانی می‌کنند، معمولاً به دلیل اینکه احساس می‌کنند اعضای ارزشمند تیم هستند، نرخ‌های نگهداری بیشتری را مشاهده می‌کنند. استراتژی‌های قدردانی از کارمندان می‌تواند شامل برنامه‌های پاداش و تقدیر باشد، مانند «کارمند ماه». این ممکن است به آنها اطلاع دهد که تیم مدیریت تلاش آنها را تشخیص می دهد و می تواند منجر به بهبود روحیه شود. اگر کارکنان متوجه شوند که شرکت از آنها قدردانی می کند و آنها را به رسمیت می شناسد، احتمالاً انگیزه بیشتری برای عملکرد خوب خواهند داشت. این همچنین می تواند رقابت سالم را در داخل شرکت تشویق کند.

۳. بازخورد دادن و گرفتن

ارائه بازخورد در مورد آنچه که افراد به درستی انجام می‌دهند می‌تواند کار سخت‌تری را تشویق کند و باعث شود آنها احساس کنند که اعضای ارزشمند تیم هستند و به روحیه بالاتری می‌انجامند. همچنین می‌تواند تعامل کارکنان را بهبود بخشد و باعث شود همه احساس راحتی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن بازخورد خود با شرکت یا مدیرانشان داشته باشند. تشویق کارمندان به ارائه بازخورد می تواند روحیه را بهبود بخشد و به آنها اجازه دهد تا بدانند که برای نظرات آنها ارزش قائل هستید.

۴. فراهم کردن فرصتی برای رشد

کارکنان می توانند از فرصت های توسعه حرفه ای بهره مند شوند و ارائه این فرصت ها می تواند منجر به افزایش روحیه شود. وقتی برای دستاوردهای آنها پاداشی وجود دارد، کارمندان معمولاً سخت تر کار می کنند. سازمان می تواند کارکنان را در حین رشد مهارت ها و رشد شغلی خود ارتقا دهد. هنگامی که کارکنان مهارت و کار عالی خود را شناسایی می کنند، خلق و خوی آنها به طور قابل توجهی بهبود می یابد و به روحیه بالاتر کمک می کند.

۵. فراهم کردن استراحت های معنی دار در محل کار

برای بهبود سطح انرژی، کارمندان می توانند از بلند شدن و انجام حرکات کششی منظم سود ببرند. رفتن به یک پیاده روی کوتاه در بیرون یا اطراف دفتر می تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد و عضلات پشت را تقویت کند. با ارائه عضویت یا تخفیف در باشگاه‌ها یا کلاس‌های ورزشی، نشان دهید که برای تعادل کار و زندگی کارکنان خود ارزش قائل هستید. همچنین می توانید برای مربی یوگا برنامه ریزی کنید تا در مورد مدیتیشن یا کاهش استرس درس بدهد. گزینه های کار از خانه یا روزهای انعطاف پذیر را در نظر بگیرید تا به کارمندان کمک کنید زندگی شخصی و حرفه ای خود را متعادل کنند.

۶. عدم تحمل قلدری در محل کار

به عنوان یک شرکت، ارائه یک سیاست عدم تحمل صفر برای قلدری در محل کار ضروری است. همه کارمندان می توانند این سیاست را درک کنند و یاد بگیرند که با یکدیگر منصفانه رفتار کنند. این می تواند هر کارمندی را قادر سازد که احساس امنیت کند و با اطمینان کار کند.

۷. فعالیت های تیم سازی

تیم سازی تمرین مناسبی برای ایجاد انگیزه در کارکنان است. این نه تنها به آنها انگیزه می دهد، بلکه آنها را آموزش می دهد تا به صورت گروهی کار کنند، مشکلات را به صورت تیمی حل کنند، خلاقانه فکر کنند، که منجر به روحیه بالاتر می شود. بسته به نیازهای منحصر به فرد تیم خود می توانید فعالیت های ماهانه، فصلی یا سالانه را سازماندهی کنید. فعالیت های تیم سازی می تواند از پیاده روی و فعالیت های خارج از منزل گرفته تا چالش های اداری داخلی و بازی های سرگرم کننده باشد.

۸. آموزش مدیریت

مدیران مسئول ایجاد روحیه و افزایش تولید در محیط کاری هستند. این زمانی اتفاق می افتد که آنها ارتباط برقرار می کنند، بازخورد دریافت می کنند، با کارمندان تعامل دارند. راه های آموزش مدیران در مورد چگونگی کمک به بهبود روحیه کارکنان می تواند از طریق تهیه غذا برای یک دوره آموزشی باشد. آنها ممکن است یاد بگیرند که چگونه همدل باشند و در مورد کارمندان اقدام کنند و حتی چگونه با آنها تعامل داشته باشند و به آنها پاسخ دهند. این ممکن است در تقویت روحیه کارکنان بسیار موثر باشد.

مرتبط: آموزش مهارت های مدیریت: ۶ راه برای بهبود مهارت های خود

۹. جوایز

ارائه کمیسیون ها، مشوق ها و حتی جوایز ساده برای عملکرد عالی، روحیه را بهبود می بخشد. برنامه های تشویقی را ایجاد کنید که بر اساس اهداف مشخص و مشخص باشد و مشوق هایی را ایجاد کنید که پرسنل شما واقعاً برای آنها ارزش قائل هستند. این نشان می دهد که شرکت هر کارمند را می شناسد و از تلاش های آنها قدردانی می کند.

۱۰. تشویق روزهای تعطیل

برخی از کارمندان از روزهای تعطیل کمتری نسبت به هر سال استفاده می کنند. کارمندان می توانند از وقت گذاشتن برای استراحت، چه برای تعطیلات یا استفاده از روزهای تعطیل خود برای اوقات فراغت شخصی با خانواده و دوستان بهره ببرند. کارمندانی که به خوبی استراحت و شادابی دارند، نگرش مثبت تری نسبت به کار خود دارند و می توانند با انگیزه بمانند. کارمندان را تشویق کنید که روزهای تعطیل را بگذرانند و هدفشان این باشد که در زمان‌بندی برای رفع نیازهایشان انعطاف‌پذیر باشند تا زمانی که برای بهبود روحیه شرکت می‌خواهند مرخصی بگیرند.

۱۱. مشارکت دادن تیم را در تصمیم گیری

راه دیگر برای ترویج یک محل کار فراگیر این است که از اعضای تیم در مورد زمینه های بهبود در یک استراتژی یا رویکرد خاص درخواست نظر بدهید. دادن اختیارات بیشتر به کارکنان در مورد تخصیص منابع، تعیین اولویت و اهداف تیم برای موفقیت برنامه شما مفید است. همچنین به کارکنان اجازه می‌دهد تا تکنیک‌های خود را با وضوح بیشتری اجرا کنند، زیرا آنها احساس مشارکت و مسئولیت بیشتری در توسعه اهداف مشترک می‌کنند.

نحوه افزایش رشد سازمانی با انگیزه کارکنان
نحوه افزایش رشد سازمانی با انگیزه کارکنان

مزایای روحیه مثبت کارکنان

روحیه مثبت کارکنان می تواند مزایای زیادی هم برای کارکنان و هم برای شرکت داشته باشد که عبارتند از:

بهره وری

روحیه مثبت تأثیر زیادی بر کارمندان دارد و به طور مستقیم بر بهره وری آنها تأثیر می گذارد. هنگامی که محیط کاری روحیه مثبت را حفظ می کند، باعث می شود کارکنان بیشتر تلاش کنند و بر وظایف خود تمرکز کنند. این در نهایت منجر به عملکرد بهتر می شود.

ارتباط بهتر

بهبود روحیه اغلب می تواند روابط بهتری را در بین کارکنان تقویت کند، که یک اثر چرخه ای دارد و روحیه را در دراز مدت بالا نگه می دارد. هنگامی که یک کارمند احساس می کند از ابراز خود و برقراری ارتباط با تیم خود اطمینان دارد، نگرش مثبت را در بین آنها پرورش می دهد.

حفظ کارکنان

سطح بالای روحیه در یک شرکت راه حلی برای حفظ کارمندان است. روحیه مثبت یک محیط کاری مثبت ایجاد می کند که منجر به تمرکز و تولید بهتر می شود. عضویت در تیمی که در محیطی با روحیه بالا کار می کند، می تواند بهره وری را ارتقا دهد و منجر به حفظ کارکنان و احساس وفاداری به شرکت شود.

انگیزه

ایجاد انگیزه در کارکنان ضروری است. با دادن فرصتی به آنها برای نمایندگی شرکت در یک کنفرانس یا سازماندهی دوره ای برای تیم خود، می توانید آنها را تشویق کنید تا کار مولدتری داشته باشند. راه های مختلفی برای ایجاد انگیزه در کارکنان وجود دارد، از جمله تشویق خلاقیت و درخواست بازخورد.

بیشتر بخوانید: ۸ نوع انگیزه برای رسیدن به اهداف

کار گروهی

کارمندانی که در شرکت احساس حمایت و شناخته شدن می کنند، می توانند کار گروهی را تشویق کنند. به عنوان مثال، از طریق تیم سازی، کارکنان اهمیت حل مشکلات را به عنوان یک تیم درک می کنند. آنها همچنین می توانند تأثیر کار با هم برای یک هدف مشترک را درک کنند.

عواملی که ممکن است بر روحیه کارکنان تأثیر منفی بگذارد

عواملی وجود دارد که ممکن است بر روحیه یک کارمند تأثیر منفی بگذارد. مانند:

عدم شناخت

کارمندان از مدیریت می خواهند که آنها را به طرق مختلف بشناسد. ممکن است زمانی باشد که آنها به یک هدف یا هدف خاص دست یابند. به رسمیت شناختن باعث می شود کارمندان احساس کنند عضوی از تیم هستند و همچنین ممکن است رقابت سالم را بین آنها تشویق کند. در صورت امکان، عمومی کردن این شناخت در میان سایر کارمندان ممکن است روحیه نه تنها افراد شناخته شده، بلکه بقیه اعضای تیم را نیز بهتر کند.

مرتبط: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

ارزش های ضعیف شرکت

یک شرکت به یک چشم انداز و ماموریت قوی نیاز دارد که کارکنان از آن برای تعیین اینکه آیا شرکت مناسب برای آنها است یا خیر استفاده می کنند. اگر یک شرکت ارزش‌های ضعیفی داشته باشد، می‌تواند روحیه کارکنان را کاهش دهد، زیرا ممکن است گاهی احساس کنند ارزش‌هایشان کم‌ارزش است یا ارزش‌هایشان با ارزش‌های شرکت همخوانی ندارد. بیانیه ماموریت و ارزش های شرکت را با تیم خود در میان بگذارید و به طور مرتب این ارزش ها را مرور کنید تا مطمئن شوید که با اهداف شرکت مطابقت دارند.

مدیریت و رهبری ضعیف

کارکنان از رهبری حمایتی سود می برند که می تواند منجر به روحیه بالاتر شود. اطمینان حاصل کنید که شما و سایر رهبران شرکت در ایجاد محیطی فراگیر و خوشایند مشارکت می‌کنید که به کارکنان اجازه می‌دهد در نقش‌های خود پیشرفت کنند. ارتباط باز یکی از مهارت های مدیریتی ضروری است که می تواند روحیه شرکت را بهبود بخشد. روحیه مثبت هم مسئولیت مدیران و هم کارمندان سطح اول است، اما کسانی که در موقعیت های رهبری هستند می توانند استراتژی هایی را برای بهبود روحیه برای همه اعضای تیم اجرا کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *