ایوسی

اهمیت صبور بودن و چگونگی پرورش صبر

چگونه صبور باشیم

صبر می تواند یک مهارت ارزشمند در محل کار و زندگی شخصی شما باشد. صبور بودن می تواند به شما در تعیین اهداف، همکاری موثرتر با همکاران و غلبه بر موانع شغلی کمک کند. درک چگونگی صبور بودن و مزایای آن می تواند به شما در درک بهتر اهمیت این مهارت حیاتی در داخل و خارج از محل کار کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، بررسی می‌کنیم که صبور بودن در کار به چه معناست، فواید آن چیست و چگونه می‌توان صبر را به عنوان یک مهارت پرورش داد.

صبور بودن یعنی چه؟

صبور بودن به این معناست که واکنش های احساسی خود را به موقعیت های خاص کنترل کنید و بپذیرید که گاهی ممکن است چیزها انتظارات شما را برآورده نکنند. مدیریت انتظارات جزء مهمی در صبور بودن بیشتر است، زیرا ممکن است انتظار واکنش‌ها، رویدادها یا نتایج خاصی را داشته باشید، و زمانی که آنها رخ ندهند، می‌توانند باعث واکنش عاطفی شوند.

افراد صبور درک می کنند که هرچه بیشتر چیزهایی را که نمی توانند تغییر دهند بپذیرند، مانند رویدادهایی که نمی توانند کنترل کنند، بیشتر می توانند یاد بگیرند که به گونه ای واکنش نشان دهند که استرس را به حداکثر نرساند یا وضعیت را بدتر نکند.

مطالب مرتبط:  چگونه در محل کار صبورتر باشیم (با مراحل، نکات و مزایا)

مزایای شغلی صبر چیست؟

صبر می تواند فواید متعددی داشته باشد، از تبدیل شدن شما به یک بازیکن تیمی بهتر تا موفقیت بیشتر در حرفه خود. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

مطالب مرتبط:  ۲۰ شغل جانبی برای کسب درآمد اضافی

صبور بودن

چگونه در حرفه خود صبر و شکیبایی ایجاد کنید

صبر به این معنا نیست که هرگز احساس ناامیدی نمی کنید، بلکه به این معنی است که می دانید چگونه با ناامیدی کنار بیایید و برای آن کمک هزینه کنید. شما می توانید از تصمیم گیری بر اساس عصبانیت یا ناامیدی که احساس می کنید اجتناب کنید. توسعه صبر می تواند کمی تمرین داشته باشد، بنابراین در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:

محرک های خود را بشناسید

اولین قدم برای ایجاد صبر بیشتر این است که تشخیص دهید چه زمانی چیزی شما را تحریک می کند. وقتی می‌توانید به وضوح یک مشکل را برجسته کنید، یافتن راه‌حل آسان‌تر است. وقتی احساسات شدیدی را تجربه می کنید، بدن شما به آنها واکنش نشان می دهد.

توجه به این واکنش ها می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث بی حوصلگی شما می شود. خانواده، دوستان و همکاران مورد اعتماد نیز ممکن است بتوانند زمانی که متوجه علائم بی حوصلگی می شوند به شما اطلاع دهند. در اینجا چند نشانه وجود دارد که ممکن است تجربه کنید:

مرتبط:  چگونه مجموعه مهارت های خود را برای پیشرفت شغلی خود توسعه دهید

تکنیک ۵ چرا

از خود بپرسید چرا پنج بار ممکن است به شما در شناسایی علت تحریک کمک کند. وقتی متوجه شدید که از موقعیتی ناامید شده‌اید، لحظه‌ای وقت بگذارید تا به تنهایی بهبود پیدا کنید. فهرستی از چیزهایی که شما را تحریک می کنند نگه دارید تا بیشتر از آنها آگاه باشید و بتوانید در مورد مشکل فعال باشید.

برای استفاده از تکنیک ۵ چرا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مشکل فوری که با آن مواجه هستید را مشخص کنید. گاهی اوقات، نوشتن آن کمک می کند.

  2. از خود بپرسید چرا چنین احساسی دارید. پاسخ شما باید بر اساس آنچه در واقع اتفاق می افتد باشد. باید چیزهای مشخصی وجود داشته باشد که بتوانید آنها را شناسایی کنید.

  3. علت هر دلیل را بپرسید. ممکن است دلایل زیادی برای احساس عصبانیت یا اضطراب داشته باشید. برای هر یک از این دلایل، دلیل آن را بپرسید. در پایان یک سری سوالات می توانید علت ناامیدی خود را مشخص کنید.

مطالب مرتبط:  مهارت های حل مسئله چیست؟ تعاریف و مثالها

آرام عمل کنید تا احساس آرامش کنید

یکی از راه هایی که بدن شما به خشم، اضطراب یا ناامیدی پاسخ می دهد تنش فیزیکی است. تنشی که احساس می کنید می تواند این احساسات را در بدن شما افزایش دهد و در نتیجه باعث افزایش احساسات شود. برای معکوس کردن اثرات فیزیکی ناامیدی، استرس را در بدن خود رها کنید.

وقتی احساس تنش می کنید، این روش های آرام بخش را امتحان کنید:

مطالب مرتبط: ۹ نکته برای آرام ماندن تحت فشار در محل کار

وضعیت را ارزیابی کنید

تعیین کنید که آیا موضوع آزمایش صبر شما ارزش احساساتی را دارد که برانگیخته است یا خیر. اهداف شغلی بلندمدت خود را به خاطر بسپارید و اینکه چگونه واکنش های عاطفی به شما کمک می کند به آنها برسید. وقتی موانعی پیش می‌آیند، به دنبال راه‌حل‌های ممکن باشید.

لحظات اضطراب می تواند نشانه این باشد که پروژه شما به تحقیق، زمان یا منابع بیشتری نیاز دارد. وقتی فرد دیگری محرک بی‌صبری شماست، گوش دادن فعال و همدلی را تمرین کنید. گوش دادن به نگرانی های آنها در حین صحبت و پاسخ مناسب می تواند به تسکین موقعیت های پرتنش کمک کند.

مطالب مرتبط:  چرا همدلی در محل کار مهم است؟

به نیازهای اولیه رسیدگی کنید

 هنگامی که نیازهای اساسی ما برای ایمنی و بقا برآورده نمی شود، ممکن است تمرکز بر  اهداف بالاتر شما دشوار باشد. چیزهایی مانند دریافت غذا و خواب کافی برای عملکرد مطلوب مغز ضروری هستند.

وقتی گرسنه یا خسته هستید، قضاوت شما ممکن است مبهم شود. اگر در موقعیت‌هایی که به طور معمول رشد می‌کنید، احساس بی‌قراری یا تحریک‌پذیری می‌کنید، از خود بپرسید که آیا نیازهای اساسی خود را برآورده کرده‌اید یا خیر.

استرس ناشی از  پیگیری اهداف بلندمدت  می تواند شما را از درگیر شدن در فعالیت های لذت بخش خارج از محل کار باز دارد. سعی کنید یک سرگرمی را بپذیرید و زمانی را از کار اختصاص دهید. علایق بیرونی می تواند اشتیاق شما را برای کار دوباره تقویت کند.

مطالب مرتبط:  بهترین مهارت ها برای افزایش قابلیت اشتغال شما

یک ذهنیت رشد مثبت ایجاد کنید

ذهنیت رشد ذهنیتی است که در آن باور داشته باشید که می توانید توانایی های خود را از طریق کار مداوم بهبود بخشید. گاهی اوقات، ممکن است دریابید که راه حل مشکل خود نیازمند یک تفکر جدید یا مجموعه مهارت های متفاوتی است که می توانید با این طرز فکر روی توسعه آن تمرکز کنید. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک ذهنیت رشد مثبت وجود دارد:

خروج از نسخه موبایل