نماد سایت ایوسی

نحوه افزایش همکاری در محل کار

همکاری در محل کار

همکاری در محل کار

همکاری در محل کار راهی عالی برای ارتقای بهره وری و ایجاد یک محیط تیمی سالم است. افزایش همکاری به کارمندان کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به طور مؤثر با هم کار کنند. با اجرای استراتژی های مشارکتی، می توانید بهتر با کارمندان کار کنید و فرهنگ مثبت شرکت را پرورش دهید.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که همکاری چیست، چرا مهم است و چگونه می‌توان همکاری را در محل کار گنجاند.

همکاری چیست؟

همکاری یک تلاش گروهی برای دستیابی به یک هدف متقابل است. که این برای هر شرکت متفاوت است و در طول زمان تغییر می کند. هنگامی که یک شرکت همکاری را تشویق می کند، چندین کارمند و تیم را گرد هم می آورد تا ایده ها را به اشتراک بگذارند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همکاری با پذیرش استعدادهای منحصر به فرد هر کارمند، خلاقیت را تشویق می کند. در نتیجه، همکاری فراگیر است و از کارمندانی با پیشینه ها و مهارت های مختلف استقبال می کند.

در یک تیم مشترک، کارمندان تخصص خاص خود را به اشتراک می گذارند که در نهایت باعث افزایش موفقیت شرکت می شود. کارمندان همچنین فرصت های بیشتری برای یادگیری از یکدیگر دارند و به آنها کمک می کند تا دیدگاه حرفه ای خود را بهبود بخشند.

از دو نفر گرفته تا کل بخش‌ها می‌توانند همکاری کنند، و این نیازی به حضور در یک فضای فیزیکی ندارد. یک مزیت بزرگ برای همکاری، آزادی کشف استراتژی ها با اعضای مختلف تیم برای یافتن بهترین ترکیب ها است. در عوض، کارمندان با ترکیب همکاری، خود را در همان سطح از ارزش و ضرورت می بینند.

چرا همکاری در کار مهم است؟

همکاری در محل کار ضروری است زیرا منجر به ارتباط، نوآوری و ارتباط می شود. یک محل کار مشارکتی جذاب است و کارکنان را دعوت می کند تا در مورد پروژه ها، ایده ها و اهداف خود صحبت کنند. در زیر چند دلیل رایج برای اهمیت همکاری در محل کار آمده است:

مشارکت

یک مزیت کلیدی همکاری مشارکت بیشتر است. هنگامی که اعضای تیم به طور مؤثر در یک پروژه یا کار با یکدیگر همکاری می کنند، می توانند آن را سریعتر به پایان برسانند و به سمت کارهای جدید بروند. هر یک از اعضای تیم می توانند تخصص و مهارت های خاص خود را برای کمک به تکمیل بخشی از پروژه خود به اشتراک بگذارند و می توانند به دیگران کمک کنند تا روند خود را درک کنند تا دوباره از آن در کارهای آینده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مزیت یادگیری مشارکتی | استفاده از یادگیری مشارکتی برای افزایش بهره وری در محل کار

انجمن

همکاری فرصتی را برای کارمندان فراهم می کند تا با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و از یکدیگر بیاموزند. این استراتژی فضایی را ایجاد می کند که در آن کارکنان می بینند که چگونه سایر اعضا به شرکت کمک می کنند و چرا هر نقشی ارزشمند است. از طریق همکاری، کارمندان یاد می گیرند که از کار یکدیگر قدردانی کنند و در عین حال ضرورت هر نقش را تشخیص دهند. به طور خاص، هر کارمند این شانس را دارد که بفهمد همکارانش چگونه روزانه مشارکت می کنند.

ارتباط

یک مزیت قابل توجه برای همکاری، ارتباطی است که بین کارکنان شکل می گیرد. این ارتباط از تعامل مداوم با یکدیگر و به اشتراک گذاری ایده ها شکل می گیرد.

کارمندان همچنین می توانند در نتیجه همکاری احساس ارتباط بیشتری با شرکت خود داشته باشند. هنگامی که یک کارمند با اعضای تیم برای رسیدن به هدف شرکت همکاری می کند، ارتباط بیشتری با تیم و کسب و کار به عنوان یک کل احساس می کند.

نحوه افزایش همکاری بین تیم ها

افزایش همکاری مستلزم اجرای برخی تکنیک ها و استراتژی های سازمانی است. مراحل زیر برای افزایش همکاری در محل کار آمده است:

۱. بحث را ترویج دهید

برای بهبود همکاری، ترویج گفتگو بین همه کارکنان و استقبال از ایده های جدید. وقتی این محیط را ایجاد می کنید، اعضای تیم را تشویق می کنید تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند و سایر کارمندان را به طور فعال گوش دهند. با برقراری ارتباط بیشتر، روابط شرکت تقویت می شود و همکاران در تعامل با کارمندان بخش های مختلف راحت تر می شوند.

بحث و گفتگو به کارمندان این فرصت را می دهد تا نگرانی های خود را به اشتراک بگذارند و سؤال بپرسند. کارمندان همچنین می توانند بازخورد بدهند و دریافت کنند، که می تواند به آنها در بهبود مهارت های خود در طول زمان کمک کند.

مرتبط: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

۲. منظم بمانید

با افزایش همکاری، سازماندهی جدول زمانی، مسئولیت های تعیین شده و اطلاعات ضروری مهم است. تیم ها را با اجرای یک سیستم یادداشت برداری سازماندهی کنید که در آن یک یا چند کارمند نکاتی را که در جلسات و جلسات گروهی بیان می کنند، ثبت می کنند. راه دیگر برای سازماندهی، استفاده از پورتال همکاری است. برخی از پورتال ها شامل یک سیستم پیام رسانی مستقیم برای استفاده کل شرکت یا یک برنامه زمانی تیمی هستند که در بین بخش ها به اشتراک گذاشته شده است.

داشتن یک پوشه اسناد آنلاین را در نظر بگیرید که در آن کارمندان اطلاعات و اسناد ارزشمند را جمع‌آوری می‌کنند. نگهداری اقلام دیجیتال در یک فضا به همه امکان دسترسی آسان به اسناد مورد نیاز را می دهد.

۳. فعالیت های تیم سازی را انجام دهید

ترکیب فعالیت های تیم سازی در طول هفته کاری راهی عالی برای تشویق کارمندان به پیوند و سرگرمی به عنوان یک گروه است. فعالیت‌های تیم‌سازی از جلسات کوتاه برای استفاده قبل از جلسه تا بازی‌های طولانی‌تری که بخشی از روز کاری را می‌گیرند، متغیر است. سعی کنید زمانی که یکی از اعضای تیم جدید به تجارت می‌پیوندد، دو حقیقت و یک دروغ را بازی کنید، یا به انجام فعالیت‌های عملی فکر کنید که همه اعضای تیم را درگیر می‌کند.

۴. نقش ها را تعیین کنید

هنگام ترکیب همکاری در محل کار، به منظور تشویق رهبری، نقش های مهم را به چندین کارمند اختصاص دهید. هنگام تخصیص نقش ها، در نظر بگیرید که یک کارمند چه ویژگی های منحصر به فردی را به تیم ارائه می دهد و چگونه می تواند به همکاری کمک کند.

نقش ها در یک محل کار مشترک ساختاری را برای گروه بزرگی که با هم کار می کنند، فراهم می کند. یکی دیگر از مزایای تخصیص نقش، توانایی ارائه مربی به کارکنان جدیدتر است. زمانی که کارمندان افرادی را تعیین می کنند که برای کمک به آنها مراجعه کنند، به احتمال زیاد با هم همکاری می کنند و سؤال می پرسند.

۵. اهداف را تعیین کنید

وقتی اهدافی را تعیین می کنید، همه از انتظارات آگاه هستند و اهداف مشابهی دارند. تعیین اهداف همچنین به شما کمک می کند تا وظایف فردی و جمعی را مدیریت کنید زیرا ردیابی پیشرفت آسان تر است. هنگامی که یک شرکت اهدافی را تعیین کرده است، کارکنان به احتمال زیاد پیشرفت خود را ارزیابی می کنند و یکدیگر را مسئول می دانند.

اهداف به عنوان محرک های بزرگ عمل می کنند و به اعضای تیم کمک می کنند تا آینده کار خود را تصور کنند. زمانی را در نظر بگیرید که کارکنان بتوانند برای ایجاد اهداف برای گروه و خود گرد هم آیند. اهداف در یک محل کار مشترک، محیطی دلگرم کننده ایجاد می کنند که در آن کارکنان آرزوها و برنامه های خود را برای دستیابی به آنها به اشتراک می گذارند.

۶. قوانین ایجاد کنید

قوانین ایجاد شده توسط کارمندان می تواند به اعضای تیم کمک کند تا احساس راحتی بیشتری در کار داشته باشند. در حالی که کسب و کار باید مجموعه ای از قوانینی داشته باشد که کل سازمان را هدایت کند، اعضای تیم باید دستورالعمل های خود را داشته باشند که می توانند از آنها پیروی کنند. این قوانین تیم باید شامل نحوه و زمان برقراری ارتباط، مکان ارسال اسناد و تعداد دفعات ملاقات آنها باشد. با این دستورالعمل ها، اعضای تیم کانال های مناسبی برای دنبال کردن دارند.

۷. انتظارات را تعیین کنید

وقتی انتظارات خود را از کارمندان بیان می کنید، مشخص می کنید که به چه سطحی از عملکرد و نوع نتایج نیاز دارید. در نتیجه، کارکنان تصور بهتری از الزامات خود و نحوه رعایت استانداردها دارند. انتظارات در درجه اول بر این است که کارمندان چگونه وظایف محول شده خود را به خوبی انجام می دهند و چگونه در طول زمان بهبود می یابند.

این انتظارات را با سایر کارکنان در نقش های مدیریتی در نظر بگیرید. هنگامی که به دیگران اجازه می‌دهیم در این فرآیند مشارکت کنند، فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود در مورد انتظارات منطقی و واقعی در سطح فرد و شرکت دارند.

تعیین انتظارات برای شرکت، نقش ها و مسئولیت های کارکنان را روشن می کند. هنگامی که با کارمندان ملاقات می کنید، در مورد دستورالعمل های شرکت به جایی که آنها هستند اشاره می کنید. اگر یک کارمند به انتظارات خود نمی رسد، بیشتر مشخص کنید که چه مولفه های خاصی از هر انتظار برآورده نشده است. سپس، با کارمند برنامه‌ریزی کنید و بفهمید که بقیه اعضای تیم چگونه می‌توانند به آنها کمک کنند.

مطالب مرتبط: نحوه نشان دادن همکاری در محل کار

۸. خارج از محل کار معاشرت کنید

یک راه موثر برای تشویق همکاری، ایجاد فرصت هایی برای کارمندان برای معاشرت در خارج از محل کار است. به عنوان مثال، برگزاری رویدادهایی را برای پایان هفته کاری برای حضور کارکنان در نظر بگیرید. اگر فضا و پول اجازه می دهد، کارمندان را تشویق کنید که شریک یا دوست خود را بیاورند. این محیط به کارمندان اجازه می دهد تا بخشی از زندگی شخصی خود را به اشتراک بگذارند و همچنین در مورد موضوعات غیر مرتبط با کار بحث کنند.

اگر ملاقات حضوری برای شرکت شما امکان پذیر نیست، یک تماس ویدیویی برای پیوستن کل تیم برنامه ریزی کنید. در طول این تماس ویدیویی، به کارمندان اجازه دهید معاشرت کنند و کمی در مورد خود به اشتراک بگذارند.

۹. با هم طوفان فکری کنید

با اختصاص دادن زمانی به کارمندان برای همفکری با یکدیگر، همکاری را در محل کار افزایش دهید. طوفان فکری روشی مفید برای ایجاد ایده در یک گروه بزرگ و تشویق به نوآوری است. هنگام ترکیب طوفان فکری، شرکت شما دیدگاه های متنوع بسیاری از کارمندان را به کار می گیرد. در نتیجه، یافتن راه حلی برای مشکل شرکت قابل کنترل تر و جالب تر است.

برخی از رویکردهای طوفان فکری شامل ایجاد خطوط کلی و فهرست کردن کلمات کلیدی برای مراحل اولیه یک پروژه است. به راحتی می توانید از ابزارها و لوازم اضافی مانند تخته سفید یا کارت های یادداشت استفاده کنید. کارکنان را تشویق کنید تا با ایده ها و پیشنهادات خود آماده بیایند.

۱۰. بیانیه ماموریت بنویسید

هنگامی که کارکنان بیانیه ماموریتی را ایجاد می کنند، در شکل گیری هویت و اهداف شرکت کمک می کنند. بیانیه ماموریت یک راه عالی برای ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به کارکنان است زیرا آنها تأثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد شرکت دارند. بیانیه های ماموریت کارکنان را با ایده مشترک در مورد آنچه که می خواهند به آن دست یابند و چرا به دست آورند، پیوند می زند.

مطالب مرتبط: بیانیه ماموریت چیست؟ تعریف و مثال

خروج از نسخه موبایل