نماد سایت ایوسی

چگونه در محیط کار اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

افزایش اعتماد به نفس در محل کار

افزایش اعتماد به نفس در محل کار

اگر تا به حال در محل کار احساس اعتماد به نفس کمتری داشته اید، تنها نیستید. ایجاد اعتماد به نفس فرآیندی است که مستلزم تأمل و تمرین مداوم است. با انجام اقدامات لازم برای ارتقای اعتماد به نفس خود، با تسهیل جلسات، شبکه سازی، مصاحبه و حتی انجام کارها به خوبی احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که چرا اعتماد به نفس در محیط کار مهم است و همچنین چگونه می توانید اعتماد به نفس خود را در جلسات افزایش دهید.

اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس عبارت است از اطمینان به قضاوت ها، تصمیمات، توانایی ها و مهارت های خود. این نگرش شما نسبت به توانایی های خود برای تکمیل وظایف خاص است. این بدان معناست که شما خودآگاه هستید و می توانید نقاط قوت و ضعف خود را بازتاب دهید.

اعتماد به نفس با عزت نفس متفاوت است. در حالی که عبارات اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند، مفاهیم متفاوتی هستند. در حالی که عزت نفس به توانایی فرد در ارزش گذاری برای خود اشاره دارد، اعتماد به نفس به احساسات مثبت و احساس توانایی در انجام برخی اقدامات اشاره دارد.

مطالب مرتبط: خودارزشمندی در محل کار

اهمیت اعتماد به نفس در محیط کار

اعتماد به نفس در محل کار مهم است. این به شما امکان می دهد ریسک کنید، در حالی که زمینه های بهبود را نیز ارزیابی می کنید، هر دو موردی که به شما کمک می کند به عنوان یک کارمند پیشرفت کنید. بدون اعتماد به نفس، برخی از کارمندان ممکن است از صحبت کردن برای به اشتراک گذاشتن ایده های خود بترسند یا ممکن است هنگام ارائه احساس ناراحتی کنند. اعتماد به نفس نیز چیزی است که به شما امکان می دهد نگرانی های خود را با سرپرست خود در میان بگذارید یا بازخورد ارائه دهید.

اعتماد به نفس می تواند بر باورهای شما در مورد اینکه چقدر می توانید وظایفی را که انتظارات عملکردی را برآورده می کند، به خوبی انجام دهید، تأثیر بگذارد. در نهایت، این می تواند بر نحوه درک شما از ارزش خود در شرکت تأثیر بگذارد. کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند، روابط کاری بیشتری دارند، بهتر می توانند با چالش ها کنار بیایند و رضایت بیشتری دارند.

اعتماد به نفس همچنین به تیم ها اجازه می دهد تا خلاق باشند، که منجر به محیط های نوآورانه و مشارکتی می شود. اعضای تیمی که می توانند شخصیت واقعی خود را به اشتراک بگذارند و افکار و نظرات خود را بیان کنند نیز به احتمال زیاد از موقعیت فعلی خود راضی هستند.

نمونه هایی از اعتماد به نفس در محیط کار

چند نمونه از اعتماد به نفس در محل کار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مطالب مرتبط: ۲۹ نشانه عدم اعتماد به نفس و چگونگی تغییر

چگونه در جلسات با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شویم

اعتماد به نفس در جلسات مهم است، زیرا به شما امکان می دهد ایده ها و افکار خود را به اشتراک بگذارید. با انجام مراحل زیر می توانید در جلسات با اطمینان بیشتری ظاهر شوید:

۱. ترس های خود را شناسایی کنید

این می تواند مفید باشد که ابتدا چیزهای خاصی را که از آنها می ترسید ارزیابی کنید. مشخص کنید که کدام یک از این ترس ها سهمیه در مقابل غیرمنطقی است. اگر می ترسید که مهارت کافی برای انجام کار را ندارید، به یاد داشته باشید که به دلیلی استخدام شده اید. برای افزایش اعتماد به نفس، دستاوردهای قبلی یا ارزیابی های عملکرد را در محل کار مرور کنید. فهرست کردن چند مورد از جدیدترین دستاوردهایتان که باعث افتخار شما هستند نیز می تواند مفید باشد.

۲. برای جلسه آماده شوید

آماده سازی می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. ارائه خود را تمرین کنید، از جمله استفاده از هر فناوری یا وسایل کمک بصری، و همچنین آنچه خواهید گفت و نحوه لباس پوشیدنتان. جلوی آینه بایستید و به زبان بدن خود توجه کنید. سر خود را بالا نگه دارید، وضعیت بدن خود را صاف نگه دارید و یک نقطه کانونی را برای کمک به حفظ تماس چشمی شناسایی کنید. اگر جزئیات خاصی وجود دارد که از صحبت کردن در مورد آن احساس اطمینان نمی کنید، زمان بیشتری را صرف این موارد کنید.

۳. ارائه خود را با یک دوست یا همکار مرور کنید

به اشتراک گذاشتن ارائه خود با یک دوست یا همکار قابل اعتماد می تواند مفید باشد. اگر در تمرین با کسی راحت نیستید، از ارائه خود فیلمبرداری کنید. به این ترتیب، می توانید قبل از ارائه واقعی، مواردی را که می خواهید بهبود دهید، شناسایی کنید.

۴. برنامه ای برای بهبود نقاط ضعف ایجاد کنید

افراد با اعتماد به نفس عاری از ضعف نیستند. در عوض، آنها می توانند زمینه های بهبود را شناسایی کرده و برای غلبه بر آنها گام های عملی بردارند. به عنوان مثال، اگر می ترسید که ممکن است در طول جلسه پاسخ اشتباهی بدهید، سعی کنید ابتدا با پرسیدن سوال، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. قبل از پاسخ دادن به یک سوال، زمان زیادی به خود بدهید، که به شما امکان می دهد افکار خود را جمع آوری کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای حرفه ای گری در محیط کار

نکاتی برای افزایش اعتماد به نفس در محل کار

با رعایت نکات زیر می توانید اعتماد به نفس خود را در محل کار افزایش دهید:

خروج از نسخه موبایل