برچسب ها یکی از طبقه بندی های پیش فرضی هستند که می توانند برای سازماندهی پست های وبلاگ شما استفاده شوند. آنها معمولاً از یک یا دو کلمه تشکیل می شوند و جزئیات خاصی از یک پست را توصیف می کنند.
برای مثال، اگر پستی در مورد یک کتاب نوشتهاید، میتوانید از برچسبها برای توصیف نویسنده، ناشر و موضوعات تحت پوشش استفاده کنید.
برچسب ها با کمک به بازدیدکنندگان برای یافتن سریع موضوع خاصی بدون نیاز به اسکن همه پست های شما، قابلیت استفاده سایت شما را بهبود می بخشند.
نحوه اضافه کردن برچسب در وردپرس
میتوانید برچسبها را از صفحه پستها » برچسبها در نوار کناری Admin ایجاد و مدیریت کنید. متوجه بخش «افزودن برچسب جدید» در سمت چپ خواهید شد.
در اینجا می توانید نام و اسلاگ تگ جدید خود را تایپ کنید. Slug پیوند ثابت برچسب است و با دادن URL تگ خاص به شناسایی آن در آرشیو برچسب شما کمک می کند.
میتوانید از کادر «توضیحات» برای توضیح بیشتر درباره برچسبتان استفاده کنید. توضیحات اختیاری است و می تواند کوتاه یا طولانی باشد.
در نهایت، باید روی دکمه «افزودن برچسب جدید» کلیک کنید. برچسب جدید در سمت چپ صفحه اضافه می شود در حالی که صفحه “افزودن برچسب جدید” به روز می شود تا بتوانید برچسب دیگری اضافه کنید.
همچنین میتوانید با تایپ کردن در قسمت «برچسبها» در سمت راست صفحه، برچسبها را زمانی که در صفحه ویرایش پست هستید اضافه کنید. هنگام اضافه کردن بیش از یک تگ، آنها را با کاما از هم جدا کنید.
همچنین میتوانید از بین برچسبهایی که قبلاً ایجاد کردهاید، با تایپ چند حرف اول یک برچسب، سپس روی برچسبی که میخواهید استفاده کنید کلیک کنید. پس از اتمام کار، به سادگی روی دکمه “افزودن” کلیک کنید.
به طور پیشفرض، دستهها و برچسبها محدود به پستها هستند و نمیتوانید آنها را به صفحات یا فایلهای رسانه اختصاص دهید.
اگر میخواهید از برچسبها با انواع پستهای دیگر استفاده کنید، به راهنمای ما در مورد نحوه افزودن دستهها و برچسبها به صفحات وردپرس مراجعه کنید.
تفاوت بین برچسب ها و دسته ها چیست؟
دسته ها و برچسب ها دو طبقه بندی پیش فرض وردپرس هستند.
مقوله ها برای گروه بندی گسترده پست های شما هستند. آنها را به عنوان موضوعات کلی یا فهرست مطالب سایت وردپرس خود در نظر بگیرید.
برای مثال، یک وبسایت خبری میتواند دارای دستههایی برای مقالاتی باشد که تحت عنوان اخبار جهانی، اخبار محلی، آبوهوا و ورزش ثبت شدهاند.
هر پست باید یک دسته داشته باشد، و اگر یک دسته را اختصاص ندهید، وردپرس به طور خودکار آن را در دسته بندی پیش فرض به نام «دسته بندی نشده» قرار می دهد.
دسته ها سلسله مراتبی هستند و این بدان معناست که می توانید زیر شاخه ها را ایجاد کنید.
برچسب ها جزئیات خاصی از پست های شما را توصیف می کنند. اینها را به عنوان کلمات شاخص سایت خود در نظر بگیرید. آنها به جای موضوعات کلی، بر جزئیات خاصی از محتوای شما تمرکز می کنند.
به عنوان مثال، اگر پستی را در دسته “بررسی کتاب” ثبت کرده اید، می توانید برچسب هایی مانند داستان، رمز و راز، استفان کینگ و آگاتا کریستی را اختصاص دهید.
برخلاف دسته ها، برچسب ها سلسله مراتبی نیستند. آنها نیز مورد نیاز نیستند.
تفاوت بین برچسب ها و کلمات کلیدی چیست؟
برچسب ها و کلمات کلیدی هر دو جزئیات محتوای پست شما را توصیف می کنند. تفاوت در جایی است که آنها پیدا می شوند.
کلمات کلیدی کلماتی هستند که در عنوان و متن پست شما قرار دارند و به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کنند تا بفهمند محتوای شما چیست.
اگر کلمات کلیدی را انتخاب کنید که معمولاً برای جستجوی محتوا، محصولات و خدمات در صنعت خود استفاده می شوند، می توانید میزان ترافیک جستجوی وب سایت خود را افزایش دهید.
از سوی دیگر، برچسب ها ابرداده هستند. این بدان معناست که آنها در واقع بخشی از محتوای پست های شما نیستند، بلکه اطلاعات جداگانه ای هستند که پست های شما را توصیف می کنند.
برخلاف کلمات کلیدی، برچسبها میتوانند در وبسایت شما نمایش داده شوند تا به بازدیدکنندگان کمک کنند تا محتوایی در مورد همان موضوع پیدا کنند.
نحوه نمایش برچسب ها در وردپرس
آیا می خواهید یافتن دسته بندی پست های وبلاگ خود را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود آسان کنید؟ برخی از وب سایت های وردپرسی از ویجت ابر برچسب استفاده می کنند. این به بازدیدکنندگان شما این امکان را میدهد تا محبوبترین برچسبهای شما را در یک نگاه ببینند و با کلیک ماوس تمام پستهای دارای یک برچسب خاص را پیدا کنند.
ممکن است متوجه شوید که سبک دادن به تگها باعث بهبود تعامل کاربر و بازدید از صفحه در وب سایت شما میشود.
به طور پیش فرض، هیچ محدودیتی برای تعداد تگ هایی که می توانید اختصاص دهید وجود ندارد. اما یک پست با تگ های زیاد ممکن است در قالب وردپرس شما خوب به نظر نرسد. ما می گوییم بیش از ۱۰ برچسب به پست های خود اضافه نکنید مگر اینکه بتوانید آن را توجیه کنید.
متأسفانه، مبتدیان اغلب با افزودن ده ها برچسب در تلاش برای بهبود سئوی پست خود اشتباه می کنند.
آیا تگ های وردپرس سئوی سایت شما را بهبود می بخشد؟
برچسبها و دستههای وردپرس با هم کار میکنند تا به رتبه بهتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) دست یابند، بازدیدهای صفحه شما را افزایش دهند و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند.
با پیروی از راهنمای ما در مورد بهترین شیوه های سئو برای مرتب سازی محتوای خود، می توانید نحوه استفاده موثر از دسته ها و برچسب ها برای بهبود سئوی سایت خود را بیاموزید.
پس از انجام این کار، ممکن است بخواهید از یک افزونه Google Analytics مانند MonsterInsights برای ردیابی اثربخشی دسته ها و برچسب های وردپرس خود به عنوان منبع ترافیک جستجو در سایت خود استفاده کنید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد برچسب ها در وردپرس بیشتر بدانید. همچنین ممکن است بخواهید لیست خواندن اضافی ما را برای مقالات مرتبط در مورد نکات، ترفندها و ایده های مفید وردپرس در زیر مشاهده کنید.