در وردپرس از طبقه بندی برای گروه بندی پست ها و انواع پست های سفارشی با هم استفاده می شود. کلمه “تاکسونومی” از روش طبقه بندی بیولوژیکی به نام “رده بندی لینه” گرفته شده است.
به طور پیش فرض، وردپرس دارای دو طبقه بندی، دسته بندی و برچسب است. با این حال، اگر از انواع پست سفارشی استفاده می کنید، ممکن است بخواهید از طبقه بندی های سفارشی استفاده کنید.
طبقه بندی ها نیز می توانند سلسله مراتبی باشند. این بدان معناست که شما می توانید موضوعات اصلی را ایجاد کنید که موضوعات فرعی خود را دارند.
طبقه بندی های پیش فرض در وردپرس چیست؟
طبقه بندی های پیش فرض در وردپرس دسته ها و برچسب ها هستند.
مقوله ها برای گروه بندی گسترده پست های شما هستند. آنها را به عنوان موضوعات کلی یا فهرست مطالب سایت وردپرس خود در نظر بگیرید.
برای مثال، یک وبسایت خبری میتواند دارای دستههایی برای مقالاتی باشد که تحت عنوان اخبار جهانی، اخبار محلی، آبوهوا و ورزش ثبت شدهاند.
پست هایی که دسته ای به آنها اختصاص داده نشده است به طور خودکار در دسته بندی پیش فرض ثبت می شوند. در یک وبسایت جدید، این «دستهبندی نشده» است، اما دستهبندی پیشفرض را میتوان تغییر داد.
دسته ها سلسله مراتبی هستند و این بدان معناست که می توانید زیر شاخه ها را ایجاد کنید. در مثال زیر ما یک دسته والد به نام «دوربینها» ایجاد کردیم و یک زیرشاخه به نام «DSLR» اضافه کردیم.
میتوانید در راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد دستهها و زیرمجموعهها در وردپرس درباره دستههای والدین و فرزند اطلاعات بیشتری کسب کنید.
برچسب ها برای توصیف جزئیات خاص پست های شما هستند. اینها را به عنوان کلمات شاخص سایت خود در نظر بگیرید. آنها کلمات کلیدی هستند که به جای موضوعات کلی، بر جزئیات خاصی از محتوای شما تمرکز می کنند.
به عنوان مثال، اگر پستی را در دسته “بررسی کتاب” ثبت کرده اید، می توانید برچسب هایی مانند داستان، رمز و راز، استفان کینگ و آگاتا کریستی را اختصاص دهید.
برخلاف دسته ها، برچسب ها سلسله مراتبی نیستند. آنها نیز مورد نیاز نیستند.
استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها می تواند سئو سایت شما را بهبود بخشد. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد بهترین شیوه های SEO برای مرتب سازی محتوای خود را ببینید.
ایجاد طبقه بندی های سفارشی در وردپرس
طبقه بندی های سفارشی به شما این امکان را می دهد تا نحوه مرتب سازی محتوای خود را بیشتر سفارشی کنید.
به عنوان مثال، اگر یک مالک وب سایت یک نوع پست سفارشی به نام “کتاب” ایجاد کند، ممکن است بخواهد آن را با استفاده از یک طبقه بندی سفارشی به نام “موضوعات” مرتب کند.
طبقه بندی های سفارشی سلسله مراتبی هستند. اگر موضوعات اصلی شما داستانی و غیرداستانی هستند، می توانید موضوعات فرعی مانند ماجراجویی، فانتزی و عاشقانه ایجاد کنید.
بسیاری از افزونه های محبوب وردپرس از انواع پست سفارشی برای ذخیره داده های خود استفاده می کنند.
- WooCommerce یک نوع پست سفارشی “محصول” را به سایت وردپرس شما اضافه می کند
- WPForms یک نوع پست ‘wpforms’ ایجاد می کند تا همه فرم های شما را ذخیره کند
- MemberPress یک نوع پست سفارشی ‘memberpressproduct’ اضافه می کند
برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در مورد زمانی که به یک نوع پست سفارشی یا طبقه بندی در وردپرس نیاز دارید مراجعه کنید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد طبقه بندی در وردپرس بیشتر بدانید. همچنین ممکن است بخواهید لیست خواندن اضافی ما را برای مقالات مرتبط در مورد نکات، ترفندها و ایده های مفید وردپرس در زیر مشاهده کنید.
خواندن اضافی
- نحوه اضافه کردن دسته ها و زیر شاخه ها در وردپرس
- چه زمانی به یک نوع پست سفارشی یا طبقه بندی در وردپرس نیاز دارید؟
- نحوه اضافه کردن دسته ها و برچسب ها برای صفحات وردپرس
- انواع پست
- برچسب
- نحوه اضافه کردن تصاویر طبقه بندی (آیکون های دسته بندی) در وردپرس
- دسته بندی ها در مقابل برچسب ها – بهترین روش های سئو برای مرتب سازی محتوای شما