خوانندگان اغلب از ما می پرسند چه چیزی برای سئو بهتر است: دسته ها در مقابل برچسب ها؟
ممکن است مطمئن نباشید که دستهها و برچسبهای وردپرس واقعاً چه هستند و چگونه متفاوت هستند. دانستن این موضوع می تواند به شما در استفاده صحیح از آنها کمک کند.
در این مقاله از ایوسی، تفاوتهای بین دستهها و برچسبها برای سازماندهی محتوای شما و اینکه چگونه میتوانند بر رتبهبندی سئو تأثیر بگذارند را توضیح خواهیم داد.
در اینجا چیزی است که در این آموزش به آن خواهیم پرداخت. برای رفتن به بخش مورد نظر می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.
- تفاوت بین دسته ها و برچسب ها چیست؟
- چگونه می توان دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کرد؟
- چند دسته وردپرس باید داشته باشید؟
- استفاده از دسته ها در آدرس های اینترنتی پست شما
- آیا می توانم یک پست را به چندین دسته اختصاص دهم؟
- آیا محدودیتی برای تعداد برچسب های یک پست وجود دارد؟
- دسته بندی ها در مقابل برچسب ها: چه چیزی برای سئو بهتر است؟
- آیا می توانید نحوه نمایش دسته ها و برچسب ها در نتایج جستجو را کنترل کنید؟
تفاوت بین دسته ها و برچسب ها چیست؟
دسته ها و برچسب ها هر دو طبقه بندی وردپرس هستند. از آنها برای گروه بندی پست های شما به روش های مختلف استفاده می شود.
مقوله ها به منظور گروه بندی گسترده پست های شما هستند. اینها را به عنوان موضوعات کلی یا فهرست مطالب سایت وردپرس خود در نظر بگیرید. دسته بندی ها سلسله مراتبی هستند به این معنی که می توانید زیر شاخه ها را ایجاد کنید.
از سوی دیگر، برچسب ها برای توصیف جزئیات خاص پست های شما هستند. اینها را به عنوان کلمات شاخص سایت خود در نظر بگیرید. آنها به شما اجازه می دهند محتوای خود را خرد طبقه بندی کنید. برچسب ها سلسله مراتبی نیستند.
به عنوان مثال، این پست وبلاگ در ivsi.ir در دسته “وردپرس” ما قرار دارد. با رفتن به مقالات » وردپرس در منوی پیمایش ما، می توانید تمام پست های این دسته (که شامل صدها مقاله حرفه ای است) را مشاهده کنید.
این پست همچنین دارای برچسبهای زیر است: دستهها، دستهها در مقابل برچسبها، طبقهبندی سفارشی، سئو، بهترین شیوههای سئو، مرتبسازی محتوا و برچسبها.
این برچسب ها را در هیچ جای مقاله نخواهید دید. با این حال، آنها به کاربران کمک می کنند تا این مقاله را در جستجوهای مرتبط در وبلاگ ما پیدا کنند.
یکی از بزرگترین تفاوتهای برچسبها و دستهها این است که همه پستهای وردپرس باید تحت یک دسته ثبت شوند، اما لزومی ندارد که برچسب داشته باشند.
اگر به پست خود دسته بندی ندهید، وردپرس به طور خودکار آن را به دسته پیش فرض اختصاص می دهد. این «دستهبندی نشده» نامیده میشود، اما تغییر نام دستهی دستهبندیشده به چیزی مانند «سایر» یا «متفرقه» یا «همه» اغلب مفید است.
توجه: به طور پیش فرض، فقط پست های وبلاگ دارای دسته ها و برچسب ها در وردپرس هستند. با این حال، می توانید دسته ها و برچسب ها را با استفاده از یک افزونه به صفحات وردپرس خود اضافه کنید.
چگونه می توان دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کرد؟
هنگام ایجاد یا ویرایش یک پست می توانید دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کنید. آنها را در سمت راست در تنظیمات “سند” خواهید یافت.
همچنین می توانید برای افزودن دسته ها و برچسب های جدید به پست ها » دسته ها و پست ها » برچسب ها بروید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند افزودن دستهها و برچسبها، توضیحات ما در مورد دسته چیست را بررسی کنید؟ و تگ چیست؟ برای کمک و راهنمایی
چند دسته وردپرس باید داشته باشید؟
تعداد خاصی از دسته بندی که باید داشته باشید وجود ندارد. در بیشتر موارد، شما بین ۵ تا ۱۰ می خواهید تا پست های خود را به درستی دسته بندی کنید و سایت خود را برای مرور آسان کنید.
مقولهها برای در بر گرفتن گروه بزرگی از پستها طراحی شدهاند. می توانید از زیر شاخه ها و برچسب ها برای تقسیم پست های خود به گروه های کوچکتر استفاده کنید.
اگر به تازگی وبلاگی را راه اندازی کرده اید، در مورد تلاش برای ارائه لیست کاملی از دسته ها نگران نباشید. فقط ۳-۵ دسته بندی گسترده را انتخاب کنید و با گذشت زمان موارد بیشتری را اضافه کنید.
آیا باید از زیر مجموعه ها استفاده کنم؟
شما مجبور نیستید از زیر شاخه ها استفاده کنید و بسیاری از وبلاگ های بزرگ این کار را نمی کنند (البته ما در ایوسی این کار را می کنیم، اما این بیشتر برای برنامه ریزی های داخلی ما است و نه نمایش های خارجی و برای شما!). با این حال، اگر دسته بندی بزرگی با تعداد زیادی پست دارید که می توانند در بخش های کوچکتر دسته بندی شوند، زیرمجموعه ها مفید هستند.
به عنوان مثال، ممکن است یک دسته «دستور پخت» داشته باشید که حاوی تعداد فزاینده ای از دستور العمل های بدون گلوتن است.
میتوانید این پستها را در زیرمجموعه خود قرار دهید، بنابراین یافتن آنها برای خوانندگان آسان است. شما یک دسته بندی فرزند جدید برای “دستور پخت” به نام “بدون گلوتن” ایجاد می کنید و این پست ها را به آن دسته منتقل می کنید.
استفاده از دسته ها در آدرس های اینترنتی پست شما
برخی از سایتها از نام دسته در پیوندهای دائمی (نشانیهای اینترنتی پست) استفاده میکنند که میتوانید آن را در قسمت تنظیمات » پیوندهای دائمی تنظیم کنید.
اگر در سایت شما چنین است، پست شما در ابتدا دارای یک URL چیزی شبیه به این است:
… /recipes/ pancakes-free-gluten/
پس از انتقال پست به دسته بندی کودک، یک URL جدید خواهد داشت:
… /recipes/gluten-free/ gluten-free-pancakes/
به طور معمول، وردپرس سعی می کند URL قدیمی را به آدرس جدید هدایت کند. مطمئناً ارزش این را دارد که بررسی کنید که پیوندهای شما هنوز کار می کنند. در صورت لزوم، می توانید یک تغییر مسیر ۳۰۱ از URL قدیمی به آدرس جدید ایجاد کنید.
گزینه دیگر این است که پست را در دسته والد نگه دارید و همچنین آن را به دسته فرزند اختصاص دهید، اما این می تواند اشکالاتی داشته باشد.
همان طور که وبسایت ایوسی با وجود دارا بودن دستههای متعدد، در URL ساختار کوتاه و ساده ای را انتخاب کرده است، ما همیشه به کاربران توصیه میکنیم از ساختار URL کوتاهتری استفاده کنند که فقط حاوی «نام پست» باشد. این به شما حداکثر انعطاف را برای سازماندهی مجدد محتوا بدون نگرانی در مورد راه اندازی تغییر مسیرها می دهد.
همه وبسایتهای جدید ما از ساختار URL مدرن «نام پست» استفاده میکنند. ایوسی بیش از ۳ سال قدمت دارد، بنابراین دارای ساختار URL قدیمی است و تغییر ساختار URL برای SEO توصیه نمی شود، به همین دلیل است که ما به آن چسبیده ایم.
آیا می توانم یک پست را به چندین دسته اختصاص دهم؟
وردپرس به شما امکان می دهد یک پست را در چند دسته قرار دهید. این می تواند چندین دسته والد یا یک دسته والد به اضافه یک زیرمجموعه یا زیرمجموعه باشد.
داشتن دسته بندی های متعدد برای سئوی شما مفید نخواهد بود. فقط در صورتی باید پست ها را به چند دسته اختصاص دهید که برای خوانندگان شما منطقی باشد.
این امکان وجود دارد که قرار دادن پست شما در چند دسته به دلیل محتوای تکراری باعث ایجاد برخی مشکلات سئو شود.
اگر از چندین دسته استفاده می کنید، سعی کنید از قرار دادن یک پست در دو یا چند دسته اصلی (والد) خودداری کنید. هر پست باید در یک دسته بندی اصلی قرار گیرد.
آیا محدودیتی برای تعداد برچسب های یک پست وجود دارد؟
خود وردپرس هیچ محدودیتی در تعداد برچسب هایی که می توانید در هر پست داشته باشید ندارد. به طور بالقوه می توانید ۱۰۰۰ یا بیشتر برچسب را به یک پست اختصاص دهید!
با این حال، ما قطعا آن را توصیه نمی کنیم.
هدف از تگ ها کمک به پیوند پست های مرتبط با یکدیگر است. آنها را به عنوان بخش فهرستی در یک کتاب در نظر بگیرید. هر تگ مانند یک کلمه کلیدی در فهرست است.
برچسب ها برای کاربرانی که سایت شما را جستجو می کنند مفید است. برخی از افزونههایی که پستهای مرتبط را نمایش میدهند، از برچسبها استفاده میکنند تا به آنها کمک کند تا بفهمند که کدام موضوعات پستها مرتبط هستند.
ما به شما پیشنهاد می کنیم که معمولاً حداکثر ۱۰ برچسب در هر پست را حفظ کنید.
دسته بندی ها در مقابل برچسب ها: چه چیزی برای سئو بهتر است؟
آیا استفاده از دسته ها نسبت به برچسب ها مزایای سئو وردپرس دارد یا برعکس؟
جواب کوتاه، “نه” است.
دسته ها و برچسب ها هر دو اهداف متفاوتی دارند. شما باید از دسته ها استفاده کنید، اما اگر نمی خواهید نیازی به استفاده از برچسب ها ندارید. با این حال، برای کمک به خوانندگان در جهت یابی سایت شما، توصیه می کنیم از هر دو به طور مناسب استفاده کنید.
در نهایت، شما باید سایت خود را با در نظر گرفتن کاربران طراحی کنید. همه موتورهای جستجو می خواهند محتوایی را به کاربران نشان دهند که برای آنها مفیدترین باشد.
این بدان معناست که سازماندهی محتوای خود برای بهترین قابلیت استفاده نیز به شما کمک می کند تا رتبه بندی سئو بهتری داشته باشید.
آیا می توانید نحوه نمایش دسته ها و برچسب ها در نتایج جستجو را کنترل کنید؟
با استفاده از All in One SEO (AIOSEO)، بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار، میتوانید نحوه نمایش دستهها و برچسبهای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو سفارشی کنید.
ابتدا افزونه All in One SEO Premium یا AIOSEO رایگان را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
پس از فعالسازی، میتوانید به All in One SEO » ظاهر جستجو بروید و روی تب «Taxomonies» کلیک کنید تا ظاهر جستجو را برای دستهها و برچسبها پیکربندی کنید.
تنظیمات پیشفرض برای اکثر وبسایتها کار میکنند، اما شما میتوانید آنها را به روشهای مختلفی سفارشی کنید.
برای مثال، برخی از کاربران ترجیح میدهند که موتورهای جستجو را از فهرستبندی فهرستهای آرشیو دستهها و برچسبهایشان بازدارند. این می تواند به جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری کمک کند و موتورهای جستجو را تشویق کند که پست ها و صفحات واقعی شما را اولویت بندی کنند.
در بخش دستهها، به سادگی گزینه «نمایش در جستجو» را به «خیر» تغییر دهید.
در مرحله بعد، باید به قسمت Tags بروید و همین کار را انجام دهید.
مطمئن شوید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” در بالا یا پایین صفحه کلیک کرده اید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید. موتورهای جستجو دیگر صفحات آرشیو دسته و برچسب شما را ایندکس نمی کنند.
امیدواریم این مقاله به شما در درک دسته بندی ها در مقابل برچسب ها و بهترین شیوه های SEO برای مرتب سازی محتوای خود کمک کرده باشد. همچنین ممکن است مقاله ما در مورد نحوه ردیابی تجزیه و تحلیل دسته بندی و برچسب وردپرس و مقایسه ما با بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای SEO را دوست داشته باشید.