ایوسی

فروش پیشنهادی چیست؟ (تعریف و تکنیک)

استراتژی های پیشنهادی فروش ایده آل برای رستوران ها

فروش پیشنهادی یک تکنیک فروش است که در آن فروشنده پیشنهاداتی را در مورد موارد اضافی برای گنجاندن در فروش ارائه می دهد. این یکی از تکنیک‌هایی است که فروشندگان ممکن است برای افزایش ارزش معاملات خود از آن استفاده کنند. درک اینکه فروش پیشنهادی چیست و چگونه کار می‌کند، ممکن است به فروشندگان و خریداران کمک کند تا فروش را با موفقیت انجام دهند.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که فروش پیشنهادی چیست، مزایای آن را شرح می‌دهیم، در مورد زمان استفاده از آن بحث می‌کنیم و شش تکنیکی را فهرست می‌کنیم که می‌توانید برای بهبود مهارت‌های فروش پیشنهادی خود از آنها استفاده کنید.

فروش پیشنهادی چیست؟

فروش پیشنهادی، که اغلب به آن افزایش فروش نیز گفته می شود، تکنیکی است که در طی یک فروش، محصولات یا خدمات اضافی را به مشتری توصیه می کند. این تکنیک ارزش فروش را افزایش می دهد و اغلب منجر به  کمیسیون بالاتر برای فروشنده  و افزایش درآمد برای شرکت می شود. فروش اضافی بر اساس توصیه های فروشنده انجام می شود.

چند نمونه از فروش پیشنهادی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مطالب مرتبط:  فروش بالا چیست؟ نکات و مثال ها

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

مزایای فروش پیشنهادی

فروش پیشنهادی یک تکنیک فروش مفید است زیرا مزایای زیر را ارائه می دهد:

مطالب مرتبط:  چگونه یک برنامه فروش بنویسیم که کار کند (با الگو)

خدمات مشتری

چه زمانی از فروش پیشنهادی استفاده کنیم

بهترین زمان برای استفاده از فروش پیشنهادی زمانی است که مشتری قبلاً با خرید موافقت کرده باشد. سپس فروشنده می‌تواند توصیه‌های بیشتری را برای محصولات یا ویژگی‌هایی که مکمل آن خرید هستند، ارائه دهد. با نشان دادن ارزش اضافی به مشتری، آنها به احتمال زیاد با خرید موافقت می کنند.

فروش پیشنهادی را می توان در اکثر صنایع فروش استفاده کرد، از جمله:

مطالب مرتبط:  ۱۰ مهارت برتر فروش برای همکاران فروش

۶ تکنیک فروش پیشنهادی

در اینجا شش تکنیک پیشنهادی فروش وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید:

۱. یک رابطه شخصی ایجاد کنید

ایجاد یک رابطه شخصی به شخصی سازی یک محصول یا خدمات کمک می کند. مشتریان پس از شنیدن اینکه محصول چگونه به دیگران کمک کرده است، بیشتر به آن اعتماد می کنند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ایجاد این نوع رابطه در حین بحث درباره یک محصول وجود دارد:

مطالب مرتبط:  ۱۸ روش استراتژیک برای بهبود مهارت های فروش

۲. محصول را به مشتری متصل کنید

با اتصال یک محصول به علایق یا نیازهای مشتری، می توانید نشان دهید که این محصول چگونه شخصاً به نفع آنها خواهد بود. این می‌تواند شامل مواردی مانند پیشنهاد کفی‌های بالشتک‌دار برای بهبود راحتی یک جفت کفشی باشد که برای کار می‌خرند. همچنین می‌تواند به‌روزرسانی‌های خودرویی را پیشنهاد کند که نیازهای فعلی آن‌ها را برآورده کند، مانند پیشنهاد یک سیستم هندزفری در صورت نیاز به تماس تلفنی در حین رانندگی.

این تکنیک مستلزم آن است که فروشنده، مشتری را بشناسد، علایق و مشکلات او را بیابد و سپس چیزهایی را برای حل آن مشکلات پیشنهاد کند. همچنین به معنای در نظر گرفتن بودجه مشتری است. پیشنهاد محصولات یا خدماتی که خارج از بودجه مشتری هستند می تواند منجر به کاهش فروش آنها شود.

مطالب مرتبط:  ۱۲ نمونه از فروش بالا (با تعریف و نکات)

۳. اقلام مکمل را بفروشید

فروش اقلامی که مکمل خرید اصلی هستند یا تجربه مشتری را با آن محصول بهبود می بخشد، ایده آل است. به عنوان مثال، مشتری با خرید یک جفت چکمه زمستانی در ترکیب با خرید یک کت زمستانی، تمایل بیشتری به خرید دارد.

با این حال، بعید است که یک جفت صندل یا شورت بخرند، حتی اگر در فروش باشند. هنگام فروش پیشنهادی، مهم است که توصیه محصول اضافی مکمل مورد اول باشد.

مطالب مرتبط:  ارتقای محصول: تعریف، چرایی و مراحل

۴. روی ارزش تمرکز کنید

نشان دادن ارزش هنگام تلاش برای فروش پیشنهادی مهم است. این به این معنی است که دقیقاً چگونه به نفع مشتری خواهد بود. نمونه هایی از این عبارتند از:

این تکنیک مستلزم شناخت عمیق محصول و هرگونه فروش یا تخفیف موجود است. همچنین، با قرار دادن خود به عنوان یک متخصص در مورد محصولات یا خدمات فروخته شده، مشتری به توصیه های شما اعتماد می کند.

مطالب مرتبط:  چگونه ارزش محصول خود را تعریف کنیم (با نکات)

۵. ارائه خدمات خوب به مشتریان

خدمات خوب به مشتریان از همان ابتدا نه تنها برای بستن فروش اولیه بلکه برای ترکیب هر گونه افزودنی پیشنهادی مهم است. مشتریان تمایل بیشتری به خرید اقلام اضافی از فروشندگانی دارند که خدمات خوبی به آنها ارائه می دهند. تکنیک هایی مانند زیر ممکن است کمک کند:

مطالب مرتبط:  ۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتریان

۶. روی زمان بندی تمرکز کنید

زمان‌بندی نیز برای فروش پیشنهادی به کار مهم است. فروش پیشنهادی تنها باید پس از موافقت مشتری با خرید خدمات یا محصول اولیه انجام شود. پیشنهاد فروش زودهنگام می تواند مشتری را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به کاهش هر دو خرید آنها شود. مهم است که ابتدا  اعتماد ایجاد  کنید و قبل از ارائه هر گونه پیشنهادی برای خریدهای دیگر، فروش اولیه را ببندید.

خروج از نسخه موبایل