نماد سایت ایوسی

رضایت مشتری: ۷۰ سوال برای بازخورد

سوالات بازخورد مشتری

سوالات بازخورد مشتری

بازخورد مشتری می تواند به یک شرکت کمک کند تا فرآیندها و خدمات خود را بهبود بخشد. با پرسیدن انواع مختلف سوالات در قالب‌های مختلف، می‌توانید تشخیص دهید که مشتریان در مورد محصولات، نام تجاری و کسب‌وکار شما چه احساسی دارند و حوزه‌هایی از کسب‌وکار را که شرکت دوست دارد و کارهایی که می‌توانید بهتر انجام دهید را مشخص کنید. جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان فعلی می تواند به شما در ایجاد استراتژی هایی برای جذب مشتریان بالقوه کمک کند. به دست آوردن بازخورد همچنین کمک می کند:

یادگیری در مورد انواع سوالاتی که می توانید بپرسید می تواند به شما در جمع آوری داده های مورد نیاز کمک کند. در این مقاله از ایوسی، نحوه انتخاب سوالات برای بازخورد مشتریان را توضیح می دهیم و ۷۰ سوال را ارائه می دهیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

انواع سوالات بازخورد

چهار نوع اصلی سؤالات بازخورد مشتری وجود دارد که پاسخ‌های متفاوتی را جمع‌آوری می‌کند:

مقیاس کشویی

ترازوهای کشویی به مشتریان اجازه می دهند تا به تجربه خود امتیاز دهند. اغلب، مقیاس از یک به سه، یک به پنج، یک به هفت یا یک به ۱۰ تغییر می کند. در بیشتر موارد، بالاترین اعداد نشان دهنده بهترین تجربه یا نتیجه است. به جای اعداد، این مقیاس ها می توانند اندازه گیری هایی مانند راضی، خنثی یا ناراضی را نیز انجام دهند.

گزینه های قابل انتخاب

گزینه های قابل انتخاب با سؤالات خاص با پاسخ های بالقوه محدود همراه هستند. مشتریان گزینه هایی را از یک لیست انتخاب می کنند. بسته به نوع سوال، مشتریان ممکن است فقط یک یا چند سوال را انتخاب کنند. این پاسخ ها جزئیات بیشتری را در تجربه مشتری ارائه می دهند و بازخورد سازمان یافته تری را به شما ارائه می دهند.

سوالات بله یا خیر

سوالاتی که پاسخ‌های بله یا خیر دارند به آشکار کردن مشکلات احتمالی کمک می‌کنند. برخی از کسب و کارها از پرسشنامه های هوشمندی استفاده می کنند که سوال بعدی را بر اساس پاسخ ارائه شده تغییر می دهد. به عنوان مثال، اگر یک مشتری با نه پاسخ دهد، یک سوال بعدی به عنوان راهی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت آن فرد ظاهر می شود. سوالات بله یا خیر نرخ پاسخگویی مشتری را بهبود می بخشد.

سوالات باز

سوالات باز پاسخ های بیشتری نسبت به بله یا خیر نیاز دارند. آنها اغلب با یک جعبه متن باز ارائه می شوند که به مشتریان اجازه می دهد تجربه خود را با کلمات خود توضیح دهند. در حالی که این روش جزئیات زیادی را در موقعیت های فردی ارائه می دهد، تعداد زیادی از این پاسخ ها می تواند به زمان بیشتری برای خواندن و پاسخگویی نیاز داشته باشد. مشتریان به احتمال زیاد از این پاسخ ها صرف نظر می کنند زیرا تلاش بیشتری می کنند.

بیشتر بخوانید: سوالات مصاحبه پایان باز: انواع و نکاتی برای پاسخ دادن

نحوه انتخاب سوالات برای بازخورد مشتری

هنگام انتخاب سوالات برای نظرسنجی خود به مراحل زیر توجه کنید:

  1. علت نیاز به بازخورد را مشخص کنید.

  2. یک مکالمه را شروع کنید.

  3. مشتریان خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید.

  4. از فرم بازخورد آزمایشی استفاده کنید.

۱. مشخص کنید که چرا به بازخورد نیاز دارید

تعیین کنید که آیا می خواهید محصولات، خدمات، عملکرد یا حوزه دیگری را بهبود ببخشید. اگر از قبل می‌دانید که برخی از مشتریان می‌توانند در مقطعی از سفر خود تجربیات بهتری داشته باشند، سؤالات خود را در آن حوزه متمرکز کنید و بپرسید که چگونه می‌تواند بهبود یابد. اگر حوزه ای از کسب و کار شما وجود دارد که اطلاعات کمی در مورد آن دارید، سوالات خود را در آن حوزه متمرکز کنید تا بینش بیشتری کسب کنید.

۲. یک مکالمه را شروع کنید

اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید یا از چه سوالاتی استفاده کنید، هم با کارمندان و هم با مشتریان خود گفتگو کنید. درباره تجربیات آنها سؤالات باز بپرسید و زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند برجسته کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا سوالاتی را که مستقیماً با آن موقعیت‌ها مرتبط هستند تنظیم کنید، و لیستی از موارد احتمالی اضافه شده را محدود کنید.

۳. مشتریان خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید

با استفاده از پروفایل های مشتری، مشتریان خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال می توان به آنهایی اشاره کرد که احتمالاً بازخورد کاملی ارائه می دهند و کسانی که به احتمال زیاد به سؤالات بله یا خیر پاسخ می دهند. برای هر یک از گروه ها سوالات خاصی طراحی کنید تا عملی ترین نتایج را به دست آورید.

۴. از فرم بازخورد آزمون استفاده کنید

یک فرم بازخورد آزمایشی ایجاد کنید و آن را به افراد داخل فروشگاه یا آنلاین خود ارائه دهید. درک بهتری از نحوه پاسخگویی آنها به سوالات و توسعه بیشتر پروفایل های گروه مشتری خود به دست آورید. در طول این تست، می توانید علاقه عمومی مشتری خود را در ارائه بازخورد نیز بسنجید.

۷۰ سوال برای بازخورد

در اینجا ۷۰ سوال در زمینه های مختلف گروه بندی شده است:

سوالات خدمات مشتری

اگر می خواهید درباره خدمات مشتری خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، این سوالات را بپرسید:

سوالات حل مسئله

برای آشنایی با زمینه های کلی که می توانید در آنها پیشرفت کنید، این سؤالات را امتحان کنید:

سوالات بهبود محصول یا خدمات

سؤالات زیر مشخص می کند که چه چیزی را می توانید در مورد محصولات یا خدمات خود بهبود بخشید:

سوالات بازاریابی

برای بهبود تلاش های بازاریابی خود، این سوالات را بپرسید:

سوالات رقبا

از این سؤالات استفاده کنید تا ببینید چگونه با رقبا مقایسه می کنید:

سوالات قدرت محصول یا خدمات

برای اینکه ببینید محصول یا خدمات شما چه کاری را به خوبی انجام می دهد، از این سوالات استفاده کنید:

سوالات بهبود شرکت

اگر می خواهید بدانید که چگونه شرکت شما می تواند به طور کلی پیشرفت کند، این سوالات را امتحان کنید:

سوالات قدرت شرکت

سوالات زیر به شما کمک می کند تا مشخص کنید که کسب و کار شما چه کاری را به خوبی انجام می دهد:

سوالات درک مشتری

اگر می‌خواهید درباره جمعیت هدف خود بیشتر بدانید، از این سؤالات استفاده کنید:

سوالات وب سایت

اگر احساس می کنید می توانید وب سایت خود را بهبود ببخشید، سؤالات زیر را امتحان کنید:

خروج از نسخه موبایل