نماد سایت ایوسی

مهارت های شغلی فروش: تعریف، مثال ها و نکات

لیست کامل ویژگی های مهارت های فروش

لیست کامل ویژگی های مهارت های فروش

مشاغل فروش نیازمند مجموعه مهارت خاصی هستند که شناسایی فرصت های فروش، ایجاد ارتباط با مشتریان و بستن موفقیت آمیز فروش را تسهیل می کند. از آنجایی که بسیاری از نمایندگان فروش از فروش خود پورسانت دریافت می کنند، اغلب مزایای پولی فوری برای بهبود مهارت های فروش شما وجود دارد. درک مهارت هایی که باید روی آن تمرکز کنید می تواند به تقویت رزومه و بهبود نتایج حرفه ای خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، نکاتی را برای کمک به شما در شناسایی و توسعه مهارت‌های شغلی مهم در فروش ارائه می‌کنیم.

مهارت های شغلی فروش چیست؟

مهارت‌های شغلی فروش، توانایی‌های کلیدی هستند که متخصصان فروش را برای برقراری ارتباط موفق با مشتریان و بستن فروش مجهز می‌کنند. نمایندگان فروش با مهارت های قوی در این زمینه به بهترین وجه برای برآورده کردن یا حتی فراتر از سهمیه خود مجهز هستند. در حالی که برخی از مهارت‌ها، مانند ارتباطات، به طور طبیعی برای افراد خاص به وجود می‌آیند، برخی دیگر، مانند دانش محصول، نیازمند توسعه ذهنی هستند. شما می توانید با رویکردی آگاهانه برای تقویت این توانایی ها، انواع مهارت های فروش را بهبود ببخشید.

نمونه هایی از مهارت های شغلی فروش

درک مهارت های ضروری شغلی فروش که به شما کمک می کند با مشتریان ارتباط برقرار کنید و فروش را ببندید، در این صنعت رقابتی کلیدی است. توسعه مهارت‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تأثیر مثبتی بر مشتریان داشته باشید و نتایج خود را در هر نوع مکالمه بهبود بخشید:

گوش دادن فعال

گوش دادن فعال توانایی درک آنچه مشتری به شما می گوید است. وقتی مهارت‌های گوش دادن فعال را تمرین می‌کنید، هم آنچه گفته می‌شود و هم آنچه ضمنی است را به دقت ارزیابی می‌کنید. شما زمان زیادی را به گوینده می‌دهید تا افکار خود را به اشتراک بگذارد و به نکات خاصی که ذکر شد پاسخ دهد، نه اینکه پاسخی کلی ارائه دهید که ممکن است در مورد گفته‌های مشتری صدق کند یا نباشد.

بیشتر بخوانید: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

یکدلی

همدلی توانایی برقراری ارتباط عاطفی با فرد دیگر است. وقتی ابراز همدردی می کنید، سعی می کنید تصور کنید که در موقعیت مشتری چه حسی دارد. متخصصان فروش همدل می توانند خود را در جایگاه مشتری قرار دهند و راه حل های شخصی سازی شده را از آن نقطه مرجع ارائه کنند که مشکلات منحصر به فرد خریدار را حل کند.

ارتباط

متخصصان فروش موثر می توانند به صورت شفاهی و کتبی به وضوح با دیگران ارتباط برقرار کنند. آنها در انتخاب مؤثرترین کلمات و عبارات برای مکالمه مهارت دارند و می توانند به گونه ای ارتباط برقرار کنند که هم آموزنده و هم به راحتی قابل درک باشد.

بیشتر بخوانید: مهارت های ایجاد رابطه: تعاریف و مثال ها

مدیریت اعتراض

نمایندگان فروش باید بدانند که چگونه اعتراضات مشتری را به طرز ماهرانه ای مدیریت کنند. بهترین متخصصان فروش می توانند اعتراض را کاهش دهند، هسته موضوع را شناسایی کنند و مشکلات اطراف را که متعاقب مشکل اولیه هستند کنار بگذارند. آنها وضوح را ارائه می دهند و به طرز ماهرانه ای ایرادات را با راه حل های مؤثر حل می کنند.

مذاکره

مذاکرات اغلب درست قبل از اینکه فروشنده فروش را ببندد، انجام می شود. مهارت های مذاکره شما را برای ارائه معاملاتی که برای هر دو طرف سودمند است مجهز می کند. مذاکره کنندگان قوی در ارزیابی موقعیت مشتری و تعیین چگونگی به دست آوردن بیشترین ارزش از فروش ماهر هستند.

انگیزه شخصی

نمایندگان فروش باید خودانگیزه و کوشا باشند. این حرفه می تواند فراز و نشیب هایی را به همراه داشته باشد، اما بهترین متخصصان فروش حرکت رو به جلو را حفظ می کنند و پس از فروش بزرگ به همان اندازه که پس از از دست دادن مشتری سخت کار می کنند، تلاش می کنند.

دانش محصول

کارشناسان فروش باید از آگاه ترین افراد شرکت در مورد محصولات و خدمات موجود باشند. نمایندگان فروش خوب مزایا و معایب هر محصول، خدمات و راه حل را می دانند. آنها می توانند جزئیات هر کالایی را ارائه دهند و بر اساس نیازهای خریدار توصیه هایی آگاهانه ارائه کنند.

اکتشاف

مهارت‌های جستجوگر متخصصان فروش را برای شناسایی فرصت‌ها برای سرنخ‌های جدید مجهز می‌کند. جستجوگری شامل ایجاد شبکه با دیگران و ارزیابی موفقیت آمیز نیازهای آنها برای تعیین اینکه کدام افراد و شرکت ها می توانند بیشترین سود را از محصولات یا خدماتی که نماینده فروش ارائه می دهد، ببرند.

بخوانید: ۲۴ نکته جستجوی اینترنت

مدیریت زمان

نمایندگان فروش باید به طور مداوم محدودیت های زمانی خود را ارزیابی کنند و تلاش کنند تا فروش را در سریع ترین زمان ممکن بدون عجله مشتری ببندند. مهارت‌های قوی مدیریت زمان، متخصصان فروش را مجهز می‌کند تا از زمان در دسترس خود بهترین استفاده را ببرند و روزهای خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که ساعت‌ها را به نحو مؤثری پر کنند.

۵ نکته برای بهبود مهارت های شغلی فروش

بهبود مهارت های شغلی فروش، احتمال فروش را با هر تعامل افزایش می دهد. از این نکات برای بهبود رکورد فروش خود استفاده کنید:

۱. لحن و زبان مشتری احتمالی خود را منعکس کنید

نحوه بیان چیزی به اندازه پیامی که ارسال می کنید مهم است. لحن و عبارت مشتری خود را برای بهبود ارتباط خود کپی کنید.

۲. در حین گوش دادن یادداشت بردارید

مهارت‌های گوش دادن فعال خود را با یادداشت‌برداری در حین صحبت مشتری بهبود بخشید، بنابراین به یاد داشته باشید که هنگام پاسخ دادن به تمام نکات کلیدی او توجه کنید.

۳. چشم انداز تحقیق

قبل از تماس اولیه، از هر داده موجود برای ارزیابی و درک مشتریان بالقوه استفاده کنید. اطلاعاتی را از ارتباطات قبلی، فرم‌های علاقه آنلاین یا وب‌سایت شرکت مشتری جمع‌آوری کنید تا به اطلاعاتی در مورد نیازهای بالقوه آنها مجهز شوید.

۴. با خودتان رقابت کنید

با به چالش کشیدن خود برای پیشی گرفتن از سابقه فروش خود انگیزه خود را حفظ کنید.

۵. ارائه خود را تمرین کنید

با سایر نمایندگان فروش، دوستان یا همکاران همکاری نزدیک داشته باشید و مدیریت فروش، ارائه و مدیریت اعتراض خود را تمرین کنید. برای بهبود تحویل خود بازخورد جمع آوری کنید.

۵ راه برای استفاده حداکثری از مهارت های شغلی خود در فروش

ارائه مهارت های شغلی فروش موثر در محل کار نه تنها تخصص شما را به عنوان یک حرفه ای فروش نشان می دهد، بلکه به سایر اعضای تیم شما نیز کمک می کند تا راه هایی را شناسایی کنند که می توانند با پیروی از استراتژی های اثبات شده شما بهبود یابند. با این نکات مهارت های فروش خود را در محل کار نشان دهید:

  1. تغییر را در آغوش بگیرید.  به راحتی ارائه یا رویکرد خود را در صورت نیاز برای تطبیق با محصولات، خدمات یا استراتژی های جدید تنظیم کنید.

  2. با همکاران همکاری کنید.  مشتاقانه نکات و موفقیت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و حس قوی کار گروهی را در محل کار تقویت کنید.

  3. مسئولیت پذیری را حفظ کنید.  مسئولیت موفقیت ها و شکست های خود را بپذیرید و فعالانه راه هایی را برای اصلاح خطاها دنبال کنید.

  4. هدف گذاری کنید و به اشتراک بگذارید.  معیارهایی را برای خود و دیگران در تیم خود ایجاد کنید تا بخش فروش را برای دستیابی به موفقیت بیشتر تشویق کنید.

  5. تحقیق در مورد محصولات و خدمات  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شرکت خود، با متخصصان بازاریابی، تحقیق و توسعه و خدمات مشتری تعامل کنید.

چگونه مهارت های شغلی فروش را برجسته کنیم

کارفرمایان به دنبال فروشندگان حرفه ای هستند که در همه جنبه های فروش، از جستجوگری گرفته تا مذاکره و بسته شدن، ماهر باشند. مهارت خود را در این زمینه ها در رزومه، نامه پوششی و مصاحبه خود نشان دهید تا کارفرمایان بالقوه کاملاً از مجموعه مهارت شما قدردانی کنند.

مهارت های شغلی فروش در رزومه شما

تجربه فروش قبلی خود را در رزومه خود با استفاده از حقایق و ارقام برای حمایت از موفقیت های خود شرح دهید. فروش خود را در مقیاس مناسب، نسبت به اندازه شرکت یا ارزش محصول، انتقال دهید. به جای اینکه بگویید پنج حساب فروش دارید، مشخص کنید که ۵۰٪ از کل مشتریان شرکت را مدیریت کرده اید. میزان افزایش فروش یا بهبود نتایج را توضیح دهید. از حقایق و ارقام محکم برای حمایت از موفقیت های خود و نشان دادن قدرت مهارت های خود استفاده کنید.

مهارت های شغلی فروش در نامه شما

از پوشش نامه خود برای توضیح بیشتر در مورد موفق ترین تلاش های فروش خود استفاده کنید. زمانی که مسئولیت‌های خود را در رزومه خود فهرست می‌کنید به یک یا دو جمله محدود می‌شوید، اما می‌توانید یک پاراگراف کامل در مورد مهارت‌های فروش خود را در یک نامه پوششی بگنجانید. اگر یک کمپین به‌ویژه قابل توجه را رهبری کرده‌اید یا از استراتژی نوآورانه‌ای برای بستن یک فروش عمده استفاده کرده‌اید، با جزئیات توضیح دهید تا خواننده الهام بگیرد که رزومه شما را دقیق‌تر ببیند و مصاحبه‌ای را برنامه‌ریزی کند تا شخصاً اطلاعات بیشتری از شما کسب کند.

مهارت های شغلی فروش در مصاحبه شغلی شما

با تمرین مهارت های گوش دادن فعال، همدلی و ارتباط، مهارت های فروش خود را در مصاحبه خود نشان دهید. خودتان را مانند یک محصول یا خدمات بفروشید و نشان دهید که چگونه می توانید بر مخالفت ها غلبه کنید، نقاط دردناکی را که کارفرما احساس می کند شناسایی کنید و خود را به عنوان یک راه حل قرار دهید.

مرتبط: ۱۰ مهارتی که باید در رزومه همکاران فروش خود بگنجانید

خروج از نسخه موبایل